blogs.gif
11:54 05.07.2013

Par fotogrāfu dzīves īstenību.

Autors: Citagaisma
Par fotogrāfu dzīves īstenību.
Par fotogrāfu dzīves īstenību.

(īsa refleksija par Fotokvartāla publikāciju - fotokvartals.lv...)
Latvijas fotogrāfu un citu bildētāju vidū esot divi novirzieni – salonfotogrāfi un lomogrāfi.


Latvijas fotogrāfu un citu bildētāju vidū esot divi novirzieni – salonfotogrāfi un lomogrāfi. Salonfotogrāfi uz dzīvi skatoties tik kā uz glancētu žurnāla vāku, bet lomogrāfi bez domāšanas tik priekš interneta un miskastēm bildes knipsējot. ..un man ir prieks, ka pastāv šāds dalījums, tik man žēl, ka Latvijā ir tikai divas nometnes, ja neskaita profesionālos fotogrāfus, žēl ka šo novirzienu nav vairāk. Manuprāt profesionāļu un tikai šo divu novirzienu bildētāji nespēj aptvert visu Latvijas dažādo un atšķirīgo dzīves īstenību. Jo fotogrāfa misija ir nākošajām paaudzēm nodot, parādīt to dzīves īstenību, realitāti kādā mēs šobrīd dzīvojam savā zemītē. Taču katram bildētājam, fotogrāfam vai digrāferim ir sava ģimene, vai tās trūkums, dzīves pieredze, izglītība, vērtības un tās ir tās prizmas, caur skatoties tiek lauzti dzīves īstenības mirkļi. Katram savas prizmas, katram savi redzējumi, katram savas bildes par dzīves īstenību.
Dzīves īstenība ir ļoti, ļoti dažāda un tā ir gan glancēta, gan arī neglancēta, tā ir melna, balta, sarkana un zaļa, rozā un zila, drūma un depresīva, priecīga un laimīga, tā ir traģiska un komiska. ..un tamdēļ arī dzīves īstenība fotogrāfam ir tik interesanta, ka tā ir tik dažāda un pat mainīga, vienu brīdi tā ir „skarbā dzīves īstenība”, citu reizi tā ir laimības pārpilna.
Tamdēļ manī reizēm lielu neizpratni rada tie bildētāji, kuri rāda tikai Latvijas skarbo dzīves īstenību, Latvijas mazpilsētu tikai depresīvo vidi un dzīvi, jo arī es dzīvoju Latvijas mazpilsētā, Jaunjelgavā, to kurā pagājušajā gadu simtā, katrs Pasaules karš nopostīja vismaz 75% ēku un būvju, kura Otrā pasaules karā zaudēja gandrīz visus iedzīvotājus un kura neskatoties uz to ir ļoti dažāda. Jaunjelgavā, un domāju, ka arī citās Latvijas mazpilsētās, ir gan depresīvas, gan sirdi priecējošas vietas, ir gan galīgie dzērāji sastopami, gan optimisma pilni jaunieši un jestras omītes. Latvijas mazpilsētu dzīves īstenība ir atklājama dažādībā, tā nav tikai nožēlojama un depresīva…
Visa dzīve ir dažāda, un labi būtu, ka šī dažādība tiktu arī parādīta mūsu bildēs.


PĀRĒJĀS BILDES ŠIM RAKSTAM

Par fotogrāfu dzīves īstenību.
Par fotogrāfu dzīves īstenību.
Par fotogrāfu dzīves īstenību.
Par fotogrāfu dzīves īstenību.
Komentāri:

60uz5komats6 | 13:52 05.07.2013 | Atbildēt uz komentāru |

Es gan teiktu ka fotogrāfi iedalās divās citās grupās:
Vieni parāda,vai vismaz cenšās,to OBJEKU ko viņi fotografē un rēķinās ar objekta interesēm.
Otri parāda SEVIi,un uz to ko viņi fotografē viniem uzkakāt no augsta plaukta jo sprāgušāki sīkie nēģerēni sabildēti, jo foršāka bilde.
A nosaukt var tās grupas var kā grib,bildes no tā nemainās.

Mednis | 17:11 05.07.2013 | Atbildēt uz komentāru |

Ja jau fotogrāfija ir subjektīvais pieredzējums, kāpēc Tu maz visāpr pieprasi jebkādu, kontrolētu saturu no fotogrāfiem. Varbūt cilvēkiem vajag "skarbo " fotogrāfiju, ja to ikdiena tiek aizlieta ar glancēto kāzu fotogrāfu idilli. (?) Tāda ir šī humanitārā sfēra ar savu nenoteiktību, bet- pesonīgais viedoklis- līdzsvar tāpat caurauž visu.

Citagaisma | 17:31 05.07.2013 |

1.Es nepieprasu. 2. Ja fotogrāfija ir cilvēka izteiksmes veids, tad automātiski tā ir kontrolēta, ..kontrolēta no paša bildētāja, no sabiedrības, no morāles un likumiem.

Mednis | 17:37 05.07.2013 |

Es analizēju pēc būtības! A Tu uzreiz tik formāli. Man tikai prieks, ka par šīm lietām vispār tiek diskutēts.

Citagaisma | 17:45 05.07.2013 | Atbildēt uz komentāru |

Es savukārt dalos savās pārdomās. Tik žēl, ka es nesapratu ko Tu analizēji pēc būtības. ..bet ne jau katram ir kas jāsaprot, tāpat kā ne katram ir jabildē.:-)

Mednis | 18:03 05.07.2013 |

Domāšana izsenis ir palikusi ēnā emotīvai muldēšanai :)

Anonymous | 20:35 05.07.2013 | Atbildēt uz komentāru |

Pag,pag-ja pareizi esmu sapratis Tu tagad pieskaries nežēlīgi smagai un komplicētai lietai. Uz kaut ko mudināt vai aicināt nepiejaucēto fotogrāfu baru...........hmm
Kādreiz cekas boss dotu ustanovku un bars izpildītu. Tagad tā nevar. Kas vispār var virzīt tendences un kam ir tāda autoritāte? Es nezinu. Ne Fotokvartāls,ne fotoklubi ar ko tādu galā netiek. Kam vispār ir saprotama vīzija par fotogrāfijas attīstību Latvijā? Vai tas kādam rūp?
Respektīvi,man pat nav īsti ko iekomentēt.......vot šaize.

Anonymous | 21:15 06.07.2013 |

"Kam vispār ir saprotama vīzija par fotogrāfijas attīstību Latvijā? Vai tas kādam rūp?" Gan jau kādam ir kāda vīzija par attīstību, tikai ar to ir par maz, jo cilvēku, kuri sevi dēvē par fotogrāfiem, ir bezgala daudz. Tā pat arī skatītāji veicina dažādu un pārsvarā zemas kvalitātes bilžu izplatīšanos un ražošanu. Manuprāt, lielākā problēma ir skatītāju neizglītotība un uzskats, ka visi, kam ir fotoaparāts, var būt labi fotogrāfi. Un tiešām labās fotogrāfijas vienkārši pazūd uz šī piesārņojuma fona.

Anonymous | 12:01 07.07.2013 | Atbildēt uz komentāru |

ar publikāciju - jebkur (prese, radio, tv) ir tā, ka katra publikācija - veido "mākslīgu realitāti" - ietekmē esošo dzīvi
un ja šīs "publikācijas" ir klaji negatīviskas, ko arī redzem presē - vieni noziegumi, skandāli, nejaucības - tas viss padara jau reāli Latvijā dzīvi sliktāku, jo priogrammē notikumus pasliktināšanās virzienā
PSRS laikos pareizi daŗīja - ka ierobežoja negatīvisma plūdus un rakstīja par jauko, skaisto

burkans | 13:38 07.07.2013 |

Mjāa... Vēlme pēc negatīvās informācijas - jebkādas ( kas avarējis, kur ceļš iebrucis, kas no kura šķiras, kam nodokļi palielināti u.t.t ), un žurnaļugu centība šo vēlmi apmierināt - ir mūsu valsts lielākā nelaime..... Ja kāds maksājums pieaug par latu - skandina kā ar bazūnēm, ja samazinās par latu - pē, kas tas ir, viens lats.... ja nozāģē koku - slikti, ja nenozāģē un tas pats nolusts -slikti... ja ceļ ražotni - slikti, ja neceļ - atkal slikti.....un tā bez gala un visās jomās....

viecha | 13:51 07.07.2013 | Atbildēt uz komentāru |

Negatīvisms patiešām tiek proponēts pamatīgās devās,tas nu ir fakts.Pie kam ne tik daudz ar vizuālo materiālu cik ar "analītisko" žurnālistiku un neskaitāmajiem smīniem un indīgām piezīmēm par "simts gudrajām galvām",ko plaši piekopj tie paši "analītiķi".No otras puses nevar visu pārvērst arī par 75.gada žurnālu Zvaigzne,kur bija tikai positīvais.Kombainieris saņem vimpeli,audēja lemj par likumiem,darbaļaudis ar sajūsmu piedalās talkā,viss ceļas un iet uz augšu!Un visi kopā labi saprot,ka tie ir meli.Dzīves īstenības tur nav ne tik cik melns aiz naga.Kur ir tas zelta viduspunkts?Lai kaza dzīva un vilks paēdis.

burkans | 17:28 07.07.2013 |

Tas nav tikai negatīvisma proponētāju jautājums, diemžēl..... Tā ir tautas īpatnība.... Inboxā ejot gadās palasīt komentārus pie apollo ziņām - ja uzrakstīts kas labs - apakšā viss ko minēji par smīniem un indīgām piezīmēm, ne jau no žurnālistiem - no "tautas", tā teikt. Ja gadījies kas slikts - komentos bieži jaušams prieks par nelaimi un attieksme "ar mani jau tā nenotiek".... Protams - žurnālistiem to izmantot ērtāk, nekā iet pret pūli....

Anonymous | 16:14 07.07.2013 | Atbildēt uz komentāru |

Bet jāsaka - tam visam ir objektīvi iemesli
Pabiju ārzemēs drusku, tur pavisam cita atmosfēra , cilvēki, attieksme
Iebraucot Rīgas lidostā - pirmais ar ko saskāros - "jauno krievu " lamāšanās
Un tāda sajūta likās, ka virs Latvijas kā melns mākonis būtu , enerģētisks
Nesen dzirdēju saruna - par dzīvi Baltkrievijā, tur Lukašenko ir ieviesis kārtību un visiem ir jāstrādā, kā arī lauki un ceļi ir apkopti un apsaimniekoti

burkans | 17:34 07.07.2013 |

Jebkurš autoritārs režīms kādu brīdi nodrošina progresu un attīstību. Pinočetam valsts attīstību izdevās noturēt stipri ilgāk, nekā viņa daudzajiem viņa priekštečiem, kuri valsti noveda vai nu līdz karam, vai līdz ekonomiskam, un, sekojoši, arī politiskam sabrukumam....

burkans | 21:43 30.07.2013 |

Šodien noklausījos Panorāmu un cūku mēra sakarā atcerējos par šo diskusiju. Baltkrievijā ir problēmas ar ierobežošanu, jo katrs gaida rīkojumu no augšas, slēpj nelaimes faktiskos apmērus utt. Arī tās ir autoritāra režima sekas.....

Citagaisma | 11:59 31.07.2013 |

Burkān, mazāk klausies Panorāmu.. Tur viss kas nav mūsu valdība, ASV un Ei*opija, viss ir slikti, ..nu tīri vai padlaiku Panorāmas spoguļattēls.

burkans | 11:18 04.08.2013 |

Šoreiz nu gan būtiski nav tas, no kurienes ziņu dzirdēju es, bet gan tas, kas to teica - Baltkrievu žurnālists.... Un silti iesaku pa laikam paskatīties Krievijas propogandas kanālus, tas stipri mazinās paranoju pret ASV un Eiropu.

Citagaisma | 12:17 04.08.2013 |

Burkān, man ir tā priekšrocība, ka es neskatos NEVIENU kanālu. Man pat Tv kastes nemaz mājās nav. Kā rezultātā varu domāt ar savu galvu un nevis Panorāmu, Krievijas, ASV vai Eiropas propogandistu viedokļus atreferēt. Varbūt tamdēļ, ka nav viena konkrēta doma man galvā ieperināta, es uz dzīvi šeit skatos dažādāk, rādu dažādu, un ne tikai negatīvu un depresīvu. Un novēlu arī Tev bildēt caur savu personīgo prizmu un skatu punkta raugoties un nevis no tā, ko popularizē valdības un svešas valstis.

burkans | 11:50 05.08.2013 |

Brīnišķīgi, varu tikai Tevi apskaust.... Tikai tad jautājums, no krienes zini visu to, par ko ''domāt ar savu galvu'' un zini ko un kā atreferē propogandiski. Tātad tomēr neesi tik brīvs kā tibtietis augstu kalnos vai ar civilizāciju neiepazinies Dienvidamerikas indiānis, kuram nav ne pagātnes ne nākotnes formas sarunu valodā. Par dzīves daudzpusīgu rādīšanu pilnīgi piekrītu, rādu to nebūt ne depresīvu un arī ne sevišķi tradicionāli, ko var būt var redzēt manos reportos vai lasīt rakstiņos....

VValdis | 09:50 17.07.2013 | Atbildēt uz komentāru |

Labas pārdomas.

vejsh | 23:19 21.07.2013 | Atbildēt uz komentāru |

Paldies. Šis raksts man lika padomāt un varbūt pāršķirt nākamo lappusīti.
Raksts ļoti labs, patiess.

Anonymous | 23:58 31.07.2013 | Atbildēt uz komentāru |

Šodien par šo tēmu kā tik bija saruna ar vienu fotogrāfu kurš slapjā procesa laikā pat virsū neskatijās bildēšanai, bet tagad nu fotogrāfiju gandrīz par reliģiju uzskata.
Vis nāk un iet, vieni veido foto arhīvus, citi audio ierakstu arhīvus, trešie filmu arhīvus bet vēl kāds kolekcionē pastmarkas. Katrs savai nodarbei piešķir filozofisko jēgu, bet ir tikai tas ka tā filozofija ir radīta pašam priekš sevis un reizēm ir atrodami domubiederi.
Paskatijos savos arhīvos, ko ik pa gadam dzēšu ara atstādams tikai ko svarīgu, kas var noderēt darbā, un izrādijās, ka 10 gadu digitālajā arhīvā, un ari analogaja vis ticamāk kas bija pirms tam nav bilžu kuras saistītas ar laikmetīgumu, vai ģimenes arhīva bildēm, izņemot bildes kurās ir mans runcis :) Pat pašportreti ir tikai kādi 10 :) A vis pārejais, darba materiāls.

Anonymous | 21:38 01.08.2013 | Atbildēt uz komentāru |

No raksta: "Tamdēļ manī reizēm lielu neizpratni rada tie bildētāji, kuri rāda tikai Latvijas skarbo dzīves īstenību, Latvijas mazpilsētu tikai depresīvo vidi un dzīvi...."
Pilnīgi piekrītu!
Ja vajag nedepresīvu vidi, jāaizšauj uz Talsiem. Tur cilvēki siltina padomjlaika dzīvojamās mājas, vieni par ES naudu, citi arī par savu, tur izbūvē promenādi (par ES naudu) gar slaveno "patkartisko" Talsu ezermalu. Tur ielās ar bērnu ratiņiem pastaigājas daudz skaistu dāmu, kā prieks fotogrāfiem...

Citagaisma | 12:25 04.08.2013 |

Talsi nav unikāli, un māju siltināšana vispozitīvāk iespaido celtniekus.:-) ..taču pozitīvais, reālai un arī negatīvais ir sastopams ne tikai Talsos, bet arī visā Kurzemītē, Sēlijā, Latvijā, ..visā pasaulē. Tik daudzi bildētaji tam labajam iet garām, negrib redzēt cilvēku sirds siltumu, savas zemes skaistumu...

Maris | 08:31 03.08.2013 | Atbildēt uz komentāru |

***Jo fotogrāfa misija ir nākošajām paaudzēm nodot, parādīt to dzīves īstenību, realitāti kādā mēs šobrīd dzīvojam savā zemītē.*** Atmet šo dīvaino, seklo domu un ieraudzīsi, ka fotogrāfija nesastāv no 2, 3, 4 vai 18 virzieniem - to ir daudz vairāk un labi, ka tā. Ja nevari atmest, tad vēl nopietni jāpamācās, lai tiktu ārā no smilšukastes draugi/nedraugi formāta.

Citagaisma | 10:54 03.08.2013 |

No vienas puses Tev ir taisnība, no otraspuses ne tik liela, kā sākumā varētu šķist. Taču, ja to fotovirzienu ir simtiem, tas ir lieliski, un ja tie visi vēl Latvijā ir sastopami, tad ir vēl lieliskāk, es par to tik priecātos. Un tas ir tas par ko es savās pārdomās arī dalījos, atvaino ja tās nebija Tev tik ļoti saprotamas, taču man tas ir piedodami, jo domatas tās ir vidējam fotobloga lietotājam un nevis tādam gudriniekam, kā Tu.:-)

haralds | 09:10 12.08.2013 | Atbildēt uz komentāru |

kas apgalvo, ka Latvijas fotogrāfu un citu bildētāju vidū esot [tikai] divi novirzieni – salonfotogrāfi un lomogrāfi? virzienu un novirzienu daudz, kā jūras mēslu. saprotama lieta, ja nevar nefotkāt, jāfotkā, cits jautājiens, vai bildes pašam jāskatās vai jārāda arī vēl kādam. ja gribās feedback'u, jārāda, bet vai jāpublicē?

Anonymous | 18:31 12.08.2013 | Atbildēt uz komentāru |

a nu naf to fotokvartālu,izskatās,ka viņu galīgi top par pašpietiekamu kurkuļmārku.

9perkoni | 20:20 12.08.2013 | Atbildēt uz komentāru |

Vai tiešām pieaugušu cilvēku prātus nodarbina jautājumi par fotogrāfu iespējamo iedalījumu ?


Autoram - cik noprotu tika spriests par depresivitāti latviešu fotogrāfijā, tie salonbildētāji un kas vēl - kāds sakars ? Fotogrāfi ataino patieso realitāti, vai jūs vēlaties to apšaubīt ? Vai uzskatiet, ka tā nav patiesība ? Vai fotogrāfam jāmelo cita labsajūtas pēc, jāglaimo ?

Citagaisma | 21:22 12.08.2013 |

Neviena fotogrāfija nekad nav attainojusi patieso realitāti. Tā vienmēr ir bijusi, ir un arī būs subjektīva un attiecīgi nepatiesa. Taču arī nepatiesība ir dažāda.:-) ..un ja bildētājs to neredz, tad viņs pats alojas, ja nav akls, un attiecīgi māna citus.

9perkoni | 20:44 13.08.2013 | Atbildēt uz komentāru |

Savādi, tikai kāpēc izcilākie darbi jūsmojot tiek saukti par īstiem un patiesiem. Subjektīvs pats par sevi nav sinonīms vārdam nepatiess, subjektīvs var būt pat ļoti patiess, atkarīgs kā to sajūtam. Turklāt nevar neņemt vērā to, ka šīs lietas pārklājas.

Te runa vairāk par to cik cilvēku - tik viedokļu un skatījumu, kurus atkal vieno netverams, objektīvs ideju mākonis.

Anonymous | 15:29 19.08.2013 | Atbildēt uz komentāru |

Ja ko tādu uzraksti, un uzrakstīji patiesi, tad arī pats esi tolerants un ievēro savus ētikas likumus un filozofiju.

Citagaisma | 18:17 19.08.2013 |

Tolerantam gan man nepatīk būt, it īpašī pret smieklīgiem ļaužiem.:-)

Anonymous | 18:38 19.08.2013 | Atbildēt uz komentāru |

Izrādās tu tiešām esi stulbs. Arī ar savām bildēm. Starp citu, par tevi interesējās fotografet.lv esot bijušas baigi labas bildes. Nāc atpakaļ.

Citagaisma | 19:15 19.08.2013 |

Ja par "stulbu" mani dēvē tādi cilvēki, kā Tu, tas man ir kompliments.:-) Tik Tavas bildes no ta jau labākas nepaliek.. Bildes esot bildētāja dvēsēles spogulis, un sliktiem cilvēkiem nemēdz būt labas bildes..

Citagaisma | 19:19 19.08.2013 | Atbildēt uz komentāru |

p.s. Fotografet Lv ir pārāk mazs blogs, tas ir tāds savējo varžu dīķis, kurā biju ieklīdis uz īsu laiciņu, bet maniem eksperimentiem vajag drusciņ plašāku auditoriju. ..manas bildes bija vienlīdz labas gan tur, gan te, jo bija vienas un tās pašas.:-)



Pievienot savu komentāru var tikai reģistrēts lietotājs. Lūdzu, reģistrējies!


Mana info:

Saīsnes:

meklet:

kategorija

RAKSTA INFO:

Nosaukums: Par fotogrāfu dzīves īstenību.
Autors: Citagaisma
Kategorija: Par fotO
Datums: 11:54 05.07.2013
Reitings: 10
Skatīts: 12916
Balsots: 6

Šobrīd online (0):