MaurI:Nu bet tik un tā - ko tur var mācīt 3 mēnešus? Cena vēl tā - es par to nebrīnos, bet saturs, ko pabāzt zem nosaukuma Pamati?
Tas pats, kas visos citos iesācējkursos. Pirmajos divos mēnešos (1x nedēļā pa 2h) bija foto vēsture, fotoaparātu veidu, galveno režīmu un opciju apskats, fotogrāfiju veidi/stili, asuma dziļums, komplektējošā tehnika (objektīvi, zibspuldzes), īss ieskats kompozīcijā, WB, ISO. Nezinu, kas bija trešajā mēnesī, jo tad sākās pastiprināta bakstīšanās pa aparātiem, kura man vēl nebija, tāpēc pēdējo daļu izlaidu.
Galvenais, ir izprast asuma dziļuma sakarības, atkarībā no fotoaparāta brenda. Ja to izdodās apgūt tajos pirmajos divos mēnešos, tad var uzskatīt, ka kursi izdevušies
priore:Asuma un dziļuma attiecībām nav nekāda sakara ar fotoaparatūru! kopīgās lūgšanās mēs varam apskaidrību gūt un laimīgi būt!
Nu kā jums nav skaidrs? Ar kaut kādu Olympus OM-DE sērijas kameru, nekad nevarēs iegūt maksliniecisku fotogrāfiju ar tik skaistu dofiņu, kā ar, piemēram, Canon pilna kadra kameru ...
priore:Asuma un dziļuma attiecībām nav nekāda sakara ar fotoaparatūru! kopīgās lūgšanās mēs varam apskaidrību gūt un laimīgi būt!
Nu kā jums nav skaidrs? Ar kaut kādu Olympus OM-DE sērijas kameru, nekad nevarēs iegūt maksliniecisku fotogrāfiju ar tik skaistu dofiņu, kā ar, piemēram, Canon pilna kadra kameru ...
Kauč kāds amizants, lai neteiktu, ka aplams viedoklis. Bildes mākslinieciskumu nosaka nevis aparatūra, ar ko tā iegūta, bet gan patērētājs. Un mākslas patērētājam bieži ir gluži vienalga, ar kādu aparātu bilde iegūta. Ja būtu pretēji, tad vienīgie aparāti ar ko varētu mākslu kleibēt, būtu ar vismaz 4x5 collu gaismas jūtīgu parikti.
Ir absolūtas un ir relatīvas lietas šai pasaulē. Mākslinieciskumu es pieskaitu pie pēdējām, tāpēc domāju, ka vajadzētu izvairīties saukt kādu viedokli par aplamu šai sakarā.
priore:Asuma un dziļuma attiecībām nav nekāda sakara ar fotoaparatūru! kopīgās lūgšanās mēs varam apskaidrību gūt un laimīgi būt!
Nu kā jums nav skaidrs? Ar kaut kādu Olympus OM-DE sērijas kameru, nekad nevarēs iegūt maksliniecisku fotogrāfiju ar tik skaistu dofiņu, kā ar, piemēram, Canon pilna kadra kameru ...
Bresonam nebija Canon, Robert Kappa nebija Canon, kad bildēja d day amurikāņu izsēšanos. AR kautkādu olympus kameru TU nespēsi iegūt "māksliniecisku" foto. Iespējams. Mākslu var taisīt ar krītiņiem uz asfalta. Nav svarīgi ar KO tu taisi foto bet gan KO tu parādi savās fotogrāfijās!
PS Nebija personisks komentārs tev bet tieši šāds komentārs atspoguļo fotoblog.lv kopējo viedokli.
Panasoniks esot domīgs par fotokameru biznesa nākotni - www.dpreview.com... Savukārt citi zēni gatavojas izlaist 4/3 formātu, kuram visvisādu optiku varēšot uzspraust: www.43rumors.com...
GunarsII:Panasoniks esot domīgs par fotokameru biznesa nākotni - www.dpreview.com... Savukārt citi zēni gatavojas izlaist 4/3 formātu, kuram visvisādu optiku varēšot uzspraust: [url=http://www.43rumors.com/the-axiom-open-source-mft-mount-camera-will-start-shipping-out-before-june/
Naurisre: palikuši domīgi pēc sony paziņojuma, ka jaunākos sensorus paturēs sev?
Par šo tagad raksta, ka līdzīgi kā politikā kāds nav tā domājis un kāds ir ne tā sapratis. Došot, došot sensorus Nikonam un pārējiem. www.mirrorlessrumors.com...
Šis būtu sacēlis baigo traci.Tomēr pašam sony tas ir papildus ienākumu avots. Tomēr, uzņēmuma viedoklis šajā jautājumā ir skaidrs vai nojaušams. Vismaz man kā nākotnes potenciālajam pārgājējam uz sony e bajoneti šķiet labs signāls, ka tā tiks attīstīta.
palikuši domīgi pēc sony paziņojuma, ka jaunākos sensorus paturēs sev?
Tas no soņkas puses būtu ārkārtīgi glups gājiens, jo ir pārāk daudz citu sensoru ražotāju, - sigma, fuji, kodaks un kanons. Ja sony nedos citiem savus sensorus, tad palielināsies to pašizmaksa, bet nedabūjušie aizies pēc gaismas plūsmas reģistratoriem pie citiem, kuriem sensoru pašizmaksa kritīsies un palielināsies viens no konkurētspējas parametriem.
Naurisre:Vismaz man kā nākotnes potenciālajam pārgājējam uz sony e bajoneti šķiet labs signāls, ka tā tiks attīstīta.
Man kā sony nelietotājam, tā arī nav skaidras FE baijonetes priekšrocības pār Nikona, Kanona vai Pentakša 135 formāta kamerām. Sonū kameras neko diži mazākas par spoguļkamerām nava, objektīvi dikti lieli un dārgi... Lai arī es domāju, ka nākotne digigrāfijā ir bezspoguļu kamerām, taču šī sektora līdera godā drīzāk būs kanons, Fuji vai Oļiks un nevis Soņķa, manuprāt. Arī savulaiku Kodaks lai arī vārīja zupu filmiņām, nebija fotobūves līderis, ilfords vispār nekad nav niekojies ar kameru būvēšanu...
Es šorīd arī esmu sony nelietotājs. Apskatot veikalā, internetā pieejamo informāciju es šobrīd izvēlētos kādu a7 vai a77m2. Par elektroniskajiem skatu meklētājiem neiebilstu. Domāju, ka tam arī nāk līdzi papildus labumi, piemēram, ir redzems uzreiz iespējamais kadrs pirms slēdža nospiešanas. Mazs bet patīkams sīkums. Un objektīvu adaptācija no citiem ražotājiem. Protams laiks rādīs kā tas viss aizies bet nākotne tiešām ir bezspoguļiem. Tur es tev piekrītu.
Naurisre: Par elektroniskajiem skatu meklētājiem neiebilstu. Domāju, ka tam arī nāk līdzi papildus labumi, piemēram, ir redzems uzreiz iespējamais kadrs pirms slēdža nospiešanas. Mazs bet patīkams sīkums.
Kā abu sistēmas paveidu lietotājs kkā neesmu pamanījis, ka spogulenes skatumeklētājā neredz kāds būs kadrs Tur ir tieši tāds pats kā TV skatumeklētājā. Ispējamās ekspokļūdas normāls cilvēks redz pirms kameras pacelšanas - skatoties uz izvēlēto kadru... un tas ir ātrāk par jebkuru kameru.
TV zuherī ir daudz trakāki labumi - var uzlikt opciju, ka pogu piepiežot uz sekundes desmitdaļu tiek traki piezoomota fokusa vieta un ideāli parāda trāpīts fooķis vai nē - kontrole daudz augstāka nekā spogulenei un dod iespēju lietot relatīvi dinamiskai bildēšanai arī manuālo optiku (kas spogulenei ir pilnīgi neiespējami - nu tas ir amatieriem liekas viss ok, bet tas cits stāsts).
Tas gan nenozīmē, ka bezspoguļi labāki - tie pagaidām ir šausmīgi neērti, lēni un to optikas plejāde kārtīgi atpaliek kvalitātē no labākās spoguleņu optikas.
Bet priekšmetus ar tām var bildēt arī pārdodamā līmenī un ar mazajām lieliski var iztikt ikdienā un ceļojumos. Lielās paliek sava kaķa un bērna knipsēšanai.
Tas gan nenozīmē, ka bezspoguļi labāki - tie pagaidām ir šausmīgi neērti, lēni un to optikas plejāde kārtīgi atpaliek kvalitātē no labākās spoguleņu optikas.
Šāds viedoklis Māri ir, tik aiz to, ka Tev nav bezspoguļu labākie objektīvi.
p.s. Protams nav jau zināms, ko Tu apzīmē ar jēdzienu "kvalitāte".Ja ar kvalitāti saprot objektīvu svaru, tad bezpogulis, ja tas nav Sony, tik tiešām būtiski atpaliek no spoguļniekiem.
Nu manis lietotai bezspoguļu sistēmai, nekad, nekādi objektīvi nedos rezultātu kaut nedaudz līdzīgu lielāka formāta kvalitātei.
Tu runā par m4/3 vai FF?
Bardačokā ir vismazākais m4/3, no tiem kam skatumeklētājs, ar trim traki maziem fiksiņiem. Lieliska sistēma ja galvenais kritērijs ir izmērs un svars. Fanoju.
Nu manis lietotai bezspoguļu sistēmai, nekad, nekādi objektīvi nedos rezultātu kaut nedaudz līdzīgu lielāka formāta kvalitātei.
Tā tiek lietota tikai un vienīgi mazā izmēra un svara dēļ - bardačoka knipsējamais ikdienai.
Būtu dīvaini, ja būtu savādāk. Arī Nikons nevar dod līdzīgi kvalitāti, vienas fāzes digipakaļai. Katram formātam savi trūkumi un priekšrocības. Taču vienlaikus jāatzīst, ka m43 formāta pro gala objektīvi ir kvalitatatīvākie digiobjektīvi šobrīd, ja salīdzina ar analogiem citās sistēmās, taču krekla kabatā bāžami gan tad tie nav.
Citagaisma: Sākumā mēs tā kā diskutējām par objektīviem, vai ne?;-)
Arī tagad. Objektīvs dod bildi, bilde ir redzama, atšķirība redzama. Ir taču vienkārši parādīt ko vēlies teikt. Ja ir švaki ar redzi var arī tekstuāli ar kādu no neskaitāmajiem testiem - tādi ir un nevienā no tiem m4/3 optika nav tuvāk par trešo lapu.
Par testiem gribu piebilst, ka lielais vairums testētāju būtībā testē sistēmu sensors-objektīvs, tāpēc dažādiem formātiem domātās optikas salīdzināšana ir ļoti piņķerīga. Lūk šeit viens nopietns pikseļdrāzējs ir samērījis izšķirtspēju līniju pāros uz attēla augstumu pie kontrasta 50%. Pirmajā bildē ņemot pašu labāko objektīvu un mainot sensorus/kameras, bet otrajā bildē ņemot pašu labāko kameru un mainot objektīvus (mērījums kadra centrā). Labi redzams, ka galarezultātu ietekmēs abi. Lai korekti salīdzinātu objektīvus, vispareizākais būtu paņemt kāda ziepīša sensoru ar sīkum sīkiem pikselīšiem un tad braukāt pa attēla plakni un mērīt izšķirtspējas. Tad varētu teikt, ka mērījuma rezultāts raksturo tikai objektīvu. Vai kāds tā dara, nezinu. www.lensrentals.com...
Man gan tā neliekas. Un viss nemaz nav jāsaprot, tomēr dīvainā kārtā labu bilžu taisītāji grib aizrakties līdz labākajai tehnikai. Un tad testu apskatīšana ir diezgan ātrs un racionāls ceļš.
Es runāju nevis par fototehnikas, bet gan par fotoprodukcijas (gatavo bilžu) lietotājiem. Es fotografēju, lai lasītājam dot informāciju, ka tajā un tajā vietā notika tāds un tāds pasākums, kurā piedalījās tie un šitie cilvēki. Un ja manam 7x superzūmam garajā galā ar pilnīgi vaļā caumuru ir šitāda bilde
ar ISO 6400 un 200% palielinājumā, tad ziņu portālu galerijām, ģimenes albumiem, visādiem traukiem, feizbukiem un pārējiem instahlamiem kvalitātes pietiks ar atliektiem un mezglā sasietiem galiem, vo!
Bet tie tad arī sastāda nospiedošo fotoprodukcijas daļu, kuras patērētāji nav pat neko dzirdējuši par MTF un CA.
Schneider:Es runāju nevis par fototehnikas, bet gan par fotoprodukcijas (gatavo bilžu) lietotājiem. ....
Ja tā, tad bilžu gala lietotāji te neapgrozās vispār. Nopirkt bildes taču te nevar, tam ir pavisam citas vietnes, ko viņi te darīs? Par to, kā un ar ko uztaisīt labāk, gan te reizēm tiek mēles patrītas...
Manis teiktais nebija domāts bilžu gala lietotājam, bet tiem, kuriem lietotāji jābgādā ar lietojamo produktu, zinot to, kādas prasības lietotājs izvirzīs. Un vispār - tas sāk isskatīties pēc sērijas: Labs ēdiens, laikam kartupeļi tīrīti ar nazi no testu pirmajām lapām ar HRC63.
Atā Nikon 1 sistēmai www.mirrorlessrumors.com... Jau no paša sākuma likās dīvains projekts tik mazam sensoram noņemties ar maināmu objektīvu taisīšanu.
GunarsII:Atā Nikon 1 sistēmai www.mirrorlessrumors.com... Jau no paša sākuma likās dīvains projekts tik mazam sensoram noņemties ar maināmu objektīvu taisīšanu.
Ja nemaldos, Pentax joprojām nav atteicies kameras, kur vēl mazākam sensoram priekšā var pielikt dažādus objektīvus -ar pāreju pat pentax K-mount Pēdējā šāda kamera gan ir iznākusi 2014. gadā, bet pentax nekad nav izcēlies ar ātru kameru upgrade