Vienmēr ir gribējies pamēģināt vanDaiku, bet dažādu "nav tā un šitā" nav sanācis pieķerties. Par papīriem būtu Lielbriedim jājautā, šis ir "pudu sāls un suņu pajūgu apēdis" meklējot labāko papīru, cik atceros viņš bija vīlies visos vietejos piedāvājumos un finālā pasūtināja no kādas vakareiropas rūpnīcas. Nav labs tonis dot citu cilvēku telnumurus, tādēļ ieguglē "Raimo Lielbriedis" ganjau viņš kādus kontaktus ir publiskojis. Bet ja interese tikai pamēģināt tipa cianotipu tad vienkārši pameklē tādu papīru kurš pārāk nesūc iekšā šķidrumu, tad ir cerība neiegūt galīgi pabālu izstrādājumu, jo Lielbriedis droši vien lieto padārgus papīrus, kas priekš "pamēģināt" būs pārāk kruti.
Es jau domāju būsi, ko jaunu atradis, bet nu labi. Ir jau gatvs fotopapīrs arī dabūnams Saturs tomēr galvenais bildītē ja tā nav tad kaut Platinum prints.
Nu jā! Ar PARASTU fotogrāfiju nevienu nepārsteigsi... Bet AI KĀ GRIBAS!!!! Var būt mēģini uz platīna plāksnītes ar fotoslāni un kodināšanu pēc tam. Panākumus meklējumos!!! HA!
Man domāt nevar. Katrai tehnoloģijai ir savas īpašības un īpatnības, izmanto tās savā labā un neprasi neiespējamo. Visām drukas tehnoloģijām ir savi ierobežojumi, vienkārši ar to ir kaut kā jāsadzīvo. Ja gribās melni melnu, tad laikam kāda cita recepte jāmēģina, iespējams kaut kas ar sudraba nitrātu satāvā.Kontrastainākie cianotipi ko esmu turējis rokā bija rasējumu kopijas izgatavotas 30tajos, uz plāna papīra kur šķīdums nebija sasūcies iekšā, bet palicis virspusē. Diemžēl tonē kā gribi, bet zils != melns. P.S. Kādā ceļā ieguvi negatīvu? Loksne no lielformāta kameras vai tintes druka? Ja druka, tad man ir jautājums, vai nevar būt tā ka printera tinte ir caurspīdīgāka UV kā sudraba negatīvs, līdz ar to arī attēls nav tik kontrastains.
60uz5komats6: Kādā ceļā ieguvi negatīvu? Loksne no lielformāta kameras vai tintes druka? Ja druka, tad man ir jautājums, vai nevar būt tā ka printera tinte ir caurspīdīgāka UV kā sudraba negatīvs, līdz ar to arī attēls nav tik kontrastains.
Izmantoju tintes printeri - viens mīnus tintes printerim - paliek rullīšu nospiedumi, kad drukā uz tintes printerim paredzētās plēves...
Ļaudis melš ka ar saules gaismu sanāk sulīgākas tās kopijas, nekā ar UV lampām, pamēģini pārbaudīt. Vai tu pareizi sagatavo drukājamo failu? Ar cmd/ctr+i nepietiek lai iegūtu drukājamu negatīvu, tur vēl vajag piemērot "profilu", pēdiņās tapēc ka nevis .icm failu( kaut gan arī tas būtu ok, tikai uzbūvēt ķēpīgi), bet toņu līkni, cik esmu redzējis, tad diezgan extrēmu, tādejādi panāk kontrastaināku gala kopiju ar labāku toņu sadalijumu.
60uz5komats6:Ļaudis melš ka ar saules gaismu sanāk sulīgākas tās kopijas, nekā ar UV lampām, pamēģini pārbaudīt. Vai tu pareizi sagatavo drukājamo failu? Ar cmd/ctr+i nepietiek lai iegūtu drukājamu negatīvu, tur vēl vajag piemērot "profilu", pēdiņās tapēc ka nevis .icm failu( kaut gan arī tas būtu ok, tikai uzbūvēt ķēpīgi), bet toņu līkni, cik esmu redzējis, tad diezgan extrēmu, tādejādi panāk kontrastaināku gala kopiju ar labāku toņu sadalijumu.
Vienīgais saules gaismu nevar konstantu dabūt, lai būtu atsauce.
Vispār tajos laikos, kad šādas tehnoloģijas izmantoja, ne visur bija pieejama elektrība un tāpēc kopēšanai izmantoja saules gaismu. Un stikla negatīvus. Ja gribi kaut ko tādu atkārtot, tad arī visi procesi tādā secībā jāatkārto. Citādi tāda ākstīšanās vien sanāk. Ne tikai tiek degradēts pats process, bet arī nav saprotams, KĀDĒĻ???
All-marss:Vispār tajos laikos, kad šādas tehnoloģijas izmantoja, ne visur bija pieejama elektrība un tāpēc kopēšanai izmantoja saules gaismu. Un stikla negatīvus. Ja gribi kaut ko tādu atkārtot, tad arī visi procesi tādā secībā jāatkārto. Citādi tāda ākstīšanās vien sanāk. Ne tikai tiek degradēts pats process, bet arī nav saprotams, KĀDĒĻ???
Laiki un tehnoloģijas mainās. Uzskatu, ka var arī šādi strādāt pie fotogrāfijām. Labi, stikla negatīvs nekad nebūs līdzvērtīgs drukātam negatīvam, bet saprašana par pašu procesu būs...
All-marss:Vispār tajos laikos, kad šādas tehnoloģijas izmantoja, ne visur bija pieejama elektrība un tāpēc kopēšanai izmantoja saules gaismu. Un stikla negatīvus. Ja gribi kaut ko tādu atkārtot, tad arī visi procesi tādā secībā jāatkārto. Citādi tāda ākstīšanās vien sanāk. Ne tikai tiek degradēts pats process, bet arī nav saprotams, KĀDĒĻ???
Pastāsti to Lielbriedim, viņš lielāko daļu no drukātiem negatīviem kopē. Vispār lielākā daļa mūsdienās tā dara. Latvijā vispār pamaz būs cilvēku kas kaut laiku pa laikam uz lielākas filmas par 4x5 bildē.
60uz5komats6:Ļaudis melš ka ar saules gaismu sanāk sulīgākas tās kopijas, nekā ar UV lampām, pamēģini pārbaudīt. Vai tu pareizi sagatavo drukājamo failu? Ar cmd/ctr+i nepietiek lai iegūtu drukājamu negatīvu, tur vēl vajag piemērot "profilu", pēdiņās tapēc ka nevis .icm failu( kaut gan arī tas būtu ok, tikai uzbūvēt ķēpīgi), bet toņu līkni, cik esmu redzējis, tad diezgan extrēmu, tādejādi panāk kontrastaināku gala kopiju ar labāku toņu sadalijumu.
Secinājums - toņu līknes pamainīšana daudz ko izsaka - ieliku bildi...
Ja viens cits aizraujošs process nekā īpaši neizslēdz tikšanu pie kārtīga dēla vai meitas, tad kas te būtu savādāks? Obligāti jānozog gleznotājam sīpolbumbieris? Ko tad viņš ēnos, ministru?
Arī tavs priekšlikums ir labs un pareizs! Tik dažas nenozīmīgas nepilnības. Jāiesaista cilvēces labākā daļa un tad nu gan var gadīties visādas ziepes. Bet citādi jau neko, sevišķi,: kad tagad nāk garie rudens vakari... HA!
Blogfotokopis:Pie tā arī paliekam - pie nekā, Lai arī labas ir pat atpakaļrāpulīgas tehnoloģijas (tās tomēr ir zināšanas un tehniski paņēmieni), satura nav.
"Nekā" arī ir noteikts procesa stāvoklis, kuru iegūt neiegūstot kaut ko...
Paldies, paldies, es redzēju arī oriģinālu. Doma bija tāda, ka, ja saturs ir punktīgs, mazāk vajag bildi radikāli kruķīt un verķīt jancīgā pēcapstrādē, lai no kadra kaut ko izspiestu, citos gadījumos, kad saturs/vēstījums ir imaginārs, vienkārši nākas to darīt, lai būtu interesanti. Tu jau neesi vienīgais, tā visiem gadās.