Žurnāla "Vogue" itāļu versija savā pirmajā 2020. g. numurā atsakās no fotogrāfijām, fotogrāfiem un fototehnikas, pamatojot to ar centieniem mazināt fotogrāfijas negatīvo, ilglaicīgo ietekmi (footprint) uz ekoloģiju, aizstājot fotogrāfijas vismaz šajā numurā ar zīmējumiem, jo drēbes varot parādīt arī zīmējumos.
Galvenais redaktors saka, ka fotogrāfiju tapšana žurnālam nozīmējot 150 cilvēku darbu, 20 lidojumus, 10 braucienus ar vilcienu, 40 automašīnu izmantošanu, (...), nepārtraukti uz vismaz 10 stundām ieslēgtu apgaismojumu, daļēji izmantojot DD ģeneratorus, ēdienu pārpalikumus pēc fotosesiju grupas ēdināšanas, plastmasas atkritumus no drēbju maisiem, elektroenerģijas patēriņu telefonu un fotokameru akumulatoru uzladēšanai.
Labi, beidzot Blogfotokopis sakarīgu tematu aizsācis. Ideja apsveicama, nākamos vajadzētu KAZU fotogrāfus aizstāt ar zīmējumiem, vismaz kāda paliekoša vērtība rastos to salkano nebaudāmo, nekam nevajadzīgo fotosesiju vietā.
Pareizi, Hugo! Tik nez vai tavs zīmējums, un vēl vairāk kopotāja, kādu sajūsminās. Arī zīmēt ir jāprot! Atšķirībā no kaut kādas pogas spaidīšanas, ko tagadējos laikos prot katrs T-ielas izlaidums.
Arī žurnāla drukāšana izraisa nevēlamu ietekmi uz ekoloģiju Lai ražotu papīru, uz kura tiek drukāts žurnāls, jānogāž koki. Lia nogāztu kokus ir jasavāc zāģeru brigāde ar ekoloģiski nedraudzīgiem motorzāģiem, zāģeri piedirš mežu un tajā atstāj pārtikas atkritumus. Lai izvestu nogāztos kokus jāizmanto ekoloģijai nedraudzīga smagā tehnika. Šoferi piedirš mežu un atstāj savu nepabeigto pārtiku zaķiem un vāverēm ( zaķis un vāvere tādus neēd un no sprāgst badā). Ierosinu turpmāk žurnālu izcirst akmenī
Lai atvestu akmeni no karjera uz akmeņkaļu darbnīcu, jāizmanto ekoloģiski kaitīga smagā tehnika, meiseļa un āmura izgatavošanai jādarbojas videi nedraudzīgai metalurģijas nozarei. Ierosinu turpmāk lietot tikai mutvārdu žurnālus un visus tekstus nodot no paaudzes paaudzei ar latvju dainām.
Nav pagaidām redzēts, ka kaut vai tie paši programmatūras, datoru un fotokameru dažotāji ietu pa šādu resursu patēriņa samazināšanas un vides saudzēšanas ceļu. Gluži otrādi -- tu esi slikts patērētājs, ja esi izdomājis vēl kādu gadu strādāt uz vecāka datora ar Win7 vēderā. Mātesplašu, videokaršu, atmiņas bloku un citu komponenšu ražotāji no tā cieš zaudējumus. Ideāli, ja jebkādu ierīču ražotājs spēj izkalkulēt materiālu nolietošanos tā, ka ierīcei rodas atteice nākošajā mēnesī pēc ražotāja garantijas izbeigšanās. Te var atcerēties arī skandālus ar Apple un Samsung "darbu" pie vecāku modeļu darbības palēlināšanas. Tātad žurnāls, visticamāk, strādā uz konkrētu publiku nevis uz aumež štātēties kārām plašākām masām.
Nepārtraukta dažādu preču ražošana un tās nekontrolēts pieaugums, protams, ir risks planētas skābekļa, ūdens un temperatūras balansa saglabāšanai. Lauzt patērētāja dzīvesstilu arī nav viegli, tāpēc brīdis, kad aizliegs vai stingri kontrolēs jaunu mantu un to ražošanas līdzekļu radīšanu gaidāms tikai tad, kad sāks mainīties homo sapiens eksistencei nepieciešamie apstākļi.
Schneider:Lai atvestu akmeni no karjera uz akmeņkaļu darbnīcu, jāizmanto ekoloģiski kaitīga smagā tehnika, meiseļa un āmura izgatavošanai jādarbojas videi nedraudzīgai metalurģijas nozarei. Ierosinu turpmāk lietot tikai mutvārdu žurnālus un visus tekstus nodot no paaudzes paaudzei ar latvju dainām.
Pārlieku virinot žaunas, cilvēks palielina CO2 daudzumu atmosfērā, tāpēc, lai nepienāktu ekoloģiskā katastrofa jāiztiek gan bez žurnāliem, gan bez lielas muldēšanas, jāeksistē pusguļus stāvoklī, vienmērīgi elpojot
Tur viss ir īpaši bezcerīgi. Govis, aitas un cilvēki (bet ne bizoņi 17. un 18. gadsimtā, un ziloņi 21. gadsimtā, nē!) taču ir īpaši aktīvi CO2 izpirdēji un izelpotāji. (www.globe.gov...)
Vienā vārdā to plašāk pazīst pēc apzīmējuma "ekofašisms", atšķiras izpausmes formas un intensitāte.
Ja kāds tērpu uzzīmē, man pret to nav pretenziju, vienīgi mazliet kaitina tas izmantotā transporta uzskaitījums. Es šajā sakarā gribētu palasīt, kā tad valstu valdības pašas risina šo problēmu savos autoparkos - kā samazina motora tilpumu izmantotajām automašīnām, automašīnu skaitu ministrijās, cik no tām ir elektromobiļi, cik brauc ar skūteriem, par cik procentiem ir samazināts čļenovozu daudzums utt. Sirdi sildoša vladīku diženība un viss cieši pēc protokola, protams, bet neticu, ka Levita kunga drošībai tiešām vajag visu to armādu un servantus. Valsts pārvaldei tur jāsāk ar sevi nevis jāmāca pavalstnieki, ka dīzelis ir dabai mīzelis, no sērijas kā Genesis dziesmā pat tele evaņgēlistiem: "You just do as I say/Don't do as I do." Nepārdomāti.