Samērā lēts-lietots fotoaparāts līdz 330 € ar precīzu gleznu reprodukcijas krāsu attēlojumu. Nikons D80 nevelk krāsas... piemēram, ja ir lillā, tad dzeltens ir oranžs, bet ja ir dzeltens, tad lillā ir zils...
Smags un par 300e neatrisinams jautājums. Pirmkārt fotoaparāts/monitors/printeris/daža krāsu telpa pēc fizkas nevar attēlot visas spektra krāsas. Otrkārt krāsu nobīdes bieži rodās kad tiek pārgaismots kāds no krāsu kanāliem un atsevišķu zonu/krāsu veidošanā piedalās tikai divi nepārgaismotie un viņu maisijums nevar nodefinēt kādu krāsu, tātad bildēšana mīnusā un pareiza gaismas krāsu temperatūra (tā lai kāda spektra daļa nebūtu pārsvarā) var palīdzēt, un sliktākajā scenārijā pie apstrādes var nākties maskēt kādu krāsu, lai bildi griežot gaišāku, nesačakarējās konkrētā krāsa. Man nesen šitāda figņa sanāca ar oranžu plastmasas štruntu, visi citi dažādu krāsu štrunti bildē bija normāli, a tas oranžais kļuva dzeltens, nomaskēju un ekspozīcija mīnusā nolika to krāsu savā vietā. Pastāv tāda lieta kā kameras profila būvēšana,princips tāds pats kā jebkurai profilēšanai, metode derīga konstantā apgaismojumā, nu tipa studijā pie tām pašām lampām ar kurām būvēja profilu, radikāli mainot bildēšanas apgaismojumu konkrētais profils kļūst bezjēdzīgs. Kamera par 300e........ vienīgais kas nāk prātā, no kamerām ar īpašām krāsām par šādu summu laikam būs Kodak DCS14n, absolūti neprātīgs pirkums mūsdienās. Man kādu strēķi tāds senlaikos bija, tiešam patīkams krāsās un stšķirīgs no citiem tā laika( uzsveru! tā laika) darinājumiem, vienīgā digitālā kamera kas turēja gaismas, un vienīgā digitālā kamera kam man bijusi konstanta +1/3 korekcija, visām pārejām -1/3, vai pat -0.7(D850). Toties trokšņaina pēc velna, 400 iso jau bija nelietojama jūtība. A krāsu skala ir žanra klasika, jo drukātājam nav ne jausmas kādā krāsā patiesībā bija tā glezna, skala vizmaz ir kāda reference.
Nav sanācis šodien ņemties ar tik vecām ciparkamerām (attiecīgi nezinu vai iespējams, ka tajās, ar gadiem kas saiet šķībi, vai šodienas raw konverteri neatbalsta utt.), bet vecos laikos D80 pilnīgi noteikti derēja (cik nu izšķirtspēja ļauj) šim mērķim. Cita lieta, ka neviena kamera nederēs ja tiek bildēts nederīgā apgaismojumā. Nederēs jaukts apgaismojums (logs + dajebkāda spuldze/dzes), luminiscento spuldžu gaisma, sadzīves led gaisma un telpās vai ārā kur apkārt ir košu toņu lietas (vienalga vai tā ir zaļa zāle, koku lapas vai telpās puķaini aizkari, dīvāni utt.). Lai pareizi nogaismotu būs jāpačakarējas, bet virs 90% bildes "reproducē" stiepjot mākoņainā dienā ārā patālāk no košiem objektiem vai kaut kā ķepļep gaismo neitrālu toņu telpās. Šādi protams cieš gan kontrasts, gan detalizācija, bet tas te visiem pofig. No gaismas toņa viedokļa derēs zipenes vai jēdzīgi halogēni. Var bildēt ar krāsu karti un attiecīgi raw konverterī saklikšķināt pipetes. Tālāk ekspokorekcija, kontrasts utt. Katrā ziņā neeksistē kamera un/vai softs kas spētu kompensēt gļukus no šķība apgaismojuma.
Bikmani! Viss šis pasākums skaists ir tik tīri teorētiski. Iznākumu jau nosaka tik gala lietotājs, tas ir, cilvēks. Un tāpēc, skaisto bildi, ko tu būsi uzgleznojis un iemūžinājis ar pareizo fotoaparātu pie pareizā apgaismojuma, kā arī apstrādājis ar pareizajām programmām, NEVIENS televizors, neviens monitors, neviens displejs neattēlos tā, kā tu būsi to izlicis netā apskatei. Vienkārši tā iemesla dēļ, ka nav vienota standarta un noteikumu, kas liktu šiem devaisiem rādīt VIENĀDA standarta un kvalitātes krāsainu bildi. Otrkārt, treknu krustu šim pasākumam uzliek pats skatītājs. KATRS šīs planētas iedzīvotājs šo pasaulīti redz SAVĀDĀK!!!
Katrs cilvēks redz savādākas krāsas un krāsu toņus, katram patīk savādāki krāsu salikumi. Tāpēc, ja tu būsi izlicis apskatei savu oriģinālo darbu, (pat bez stikla), tad KATRAM skatītājam būs SAVS redzējums.