forum.gif
Par traģēdiju
Jauns tematsAtbildēt fotoblog.ninja forums / diskusijas / Par traģēdiju
    Iet uz lapu
  1. <
  2. 1
  3. ...
  4. 5
  5. 6
  6. 7
  7. 8
  8. 9
  9. 10
  10. 11
  11. 12
  12. ...
  13. 20
  14. >
IerakstsAutors
Publicēts: 26.11.13 18:45
 citēt
igauņos daudzas lietas kārto savādāk
ne tur tāda jūra pelēkajā sfērā nodarbinātu strādnieku
ne tur kāds mēģina uzbūvēt lētāk nekā tas ir iespējams
ne tur kāds mēģina iemaksāt kukuli CP inspektoram
utt. utjpr...
avatar
Publicēts: 26.11.13 19:11
 citēt
palaidniex:

tad sanāk, ka nepareiza divdaļīgā ir lētāka, pareiza tik pat kā vienlaidu...
secinājums ~tāds - ja piemet, ka tur bija kādas 15-18 tādas kopnes, tad kopējāis "ieekonomētais" ir max Ls 3000-3600...? Uz galvenajā nesošajām konstrukcijām?

Baigi ieekonomēja...


Nu vēl transportēšana lētāka, celtnis mazāks der izkraušanai un montāžai.

Pat ja pieņemam, ka ekonomija tik kādi 5K sanāk, liekās ārprāts, kā var sīcenes vārdā uz tādu risku iet. Bet atbilde ir skarba un vienkārša.

Es tādu jocīgu sapni redzēju, gluši kā Kleksis.
Stāsts nav par šo gadījumu un konkrētajā gadījumā iesaistītajām kompānijām. Stāsts ir par principu kā lietas kārto daži lielie ar apakšuzņēmējiem. Iedomājies, ka esi neliels dzelžu tirgotājs un metinātājs. Pie tevis vēršās ar cenu aptauju liels kruts kantoris, kas ir ģenerāluzņēmējs. Un tad tu un vēl bariņš mazo firmiņu sāk viens ar otru grauzties un dempingot, lai tik dabūtu pasūtījumu. Praktiski nošancējot par pašismaksu, paldies un pačotu dēļ referencēm, Tiek salīgta cena. Tad kad visi papīrdarbi ir beigušies, pienācis laiks izgatavot un uztādīt konstrukcijas, ierodās lielais kings un paziņo, ka apstākļi ir tādi, ka varēs samaksāt tev -10% no sākotnēji runātā. Un Tev ir 2 varianti, ja tu leksies un nepiekritīsi, vai atsakies no pasūtījuma, tad rēķinies, ka LV tu vairs nestrādāsi vispār ne ar vienu projektu, kas par suņubūdu lielāks, vai arī izdomā pats kaut ko un saņem par 10% mazāk kā līgts. Nu un tad jau mazajam kantorim nav variantu. un lai nenobankrotētu strādājpt mīnusā vai nepaliktu vispār bez klientiem, nākās savilkt galus, kur vien var, "optimizēties" uz kvalitātes un drošības rēķina.
avatar
Publicēts: 26.11.13 20:17 labots
 citēt
versatile:
palaidniex:

maxima ne maxima

tur bija baiss spiediens - lētāk un ātrāk
ir brīdis, kad saprātīgam izpildīājam ir jāpasaka - stop.
bet nē - visi tik mēģina no vienas aunādas maksimālo skaitu cepuru sašūt...
vainīgi lētuča piedāvātāji, lētais nelīgumu darbaspēks, beidzot ar tiem, kas to visu organizēja/finansēja/pasūtīja...

Taisnība, bet... ja tāds vikoms skrūves pērk pie eurobolta vienmēr un nekad nepērk stiprās... tad tur ar mahimu sakars tāls.
+ ja vēl izrādīsies ka tieši šamo dēļ konstrukcija dalīta...
Protams, visus pārbaudītājus arī jāsoda.

Pēc šādas traģēdijas Japanā bojāgājušo būtu vismaz 2x vairāk - tie, kas zem konstrukcijām un visi tie, kas par to būvi bija atbildīgi.


Varētu padomāt,ka šī filozofija - vairāk, ātrāk un lētāk ir maximas izgudrota :face-wink:
Kur tad ir projektētāju/celtnieku saprāts un profesionālisms ?
Bet jā - kur tad skatījās uzraugi ?
Un Sapper - nedomā, ka visu ko stāsti krietna daļa nolemj ietaupīt lai vienkārši vairāk uzvārītos ?
Lai paceļ roku, kuram kabatu spiež 3-4 k ls sīcene....
PS maxima boikots laba štelle, tik nez kāpēc par dažu cilvēku nolaidību jāsoda 7000 tur strādājošo + netieši piesaistītie kantori + mūsu pašu ražotāju nerealizētās preces maxima plauktos.
avatar
Publicēts: 26.11.13 20:21
 citēt
Vēl versija - Nr.4. kuru dzēš TVNET un bloķē tās ielicējus
nra.lv...
avatar
Publicēts: 26.11.13 20:25 labots
 citēt
NilsS:

krietna daļa nolemj ietaupīt lai vienkārši vairāk uzvārītos ?



Velkot paralēles ar fotonodarbi- vai sevi cienošs fotogrāfs pirks darbam gaiša fiksfokāļa vietā lēto 18-55 "pudeļdibenu" , lai "uzvārītos"? ...:face-grin:
avatar
Publicēts: 26.11.13 20:35 labots
 citēt
Friidis:
NilsS:

krietna daļa nolemj ietaupīt lai vienkārši vairāk uzvārītos ?



Velkot paralēles ar fotonodarbi- vai sevi cienošs fotogrāfs pirks darbam gaiša fiksfokāļa vietā lēto 18-55 "pudeļdibenu" , lai "uzvārītos"? ...:face-grin:


Priekš majora vāji :(
Tas nozīmē - es, pasūtītājs, apmaksāju tāmi, paredzot līgumā, ka fočēsi ap 5d3 + 24mm 1.4 + 85mm 1.2
Mēs gudri a klients lohs - sabliezām ar 50 d un veco labo unizūmu.
Rēķinu noformējām, piķi iekasējām un bijām starā.
avatar
Publicēts: 26.11.13 20:49 labots
 citēt
Smaidiņu teksta galā neievēroji, jebšu Švarcnēģera mellā brille traucē? :face-wink:

Bet, ja nopietni, nedomāju, ka daudzu mūsu LV bāleliņu biznesā mana analoģija ir tālu no patiesības- sasola vienu, bet dara pavisam citu. Tikai sekas daudz smagākas, nekā foto "haltūrā":face-crying:
avatar
Publicēts: 26.11.13 22:09 labots
 citēt
Schneider:Preiļos lielajā ir diezgan brīva staigāšana, bet mazā - riktīga piparbode, ejot tik jādomā, kad ko aizķersi un nogāzīsi.
Un vispār - kā tiks ārā, ja eleptrija norauta, bet durvis tik automātiskās?

Tajā automātikas kastē atrodas arī akumulatoriņš, kas lēnām atbīda durvis tiklīdz kā ir pazudusi elektrība (ja durvis ir darba režīmā).
avatar
Publicēts: 26.11.13 22:14
 citēt
Šodien izskatās, ka Ogrē boikots sācies
avatar
Publicēts: 26.11.13 22:34 labots
 citēt
Visā šajā skumjajā stāstā neviens slinķis vai uzvārīties gribētājs nebūtu uzdrošinājies nostāties pret to, ka kādā no etapiem kaut viens cilvēks būtu pateicis, ka divdaļigas kopnes likt NEDRĪKST, nevis kā vairāki speciālisti TV diskusijās - "NAV IETEICAMS..." Un šim cilvēkam nemaz nebija jābūt ietekmīgam, tikai ar vienkāršiem skaitļiem un piemēriem jāspēj savu viedokli pamatot. Vislabāk tur būtu noderējusi kāda sieviete, viņas ir labākas izpildītājas, uzstājīgākas birokrātes par večiem, un pazīst "JĀ" vai "NĒ" nevis "VARBŪT". Diemžēl neviens neatradās. Lieliski savulaik pateica Tečere: " Ja gribat, lai par kādu lietu tiktu izteikts viedoklis - jautājiet vīrietim. Ja gribat, lai kāda lieta tiktu izdarīta, palūdziet sievietei."
avatar
Publicēts: 26.11.13 22:48
 citēt
Sapper:
palaidniex:

tad sanāk, ka nepareiza divdaļīgā ir lētāka, pareiza tik pat kā vienlaidu...
secinājums ~tāds - ja piemet, ka tur bija kādas 15-18 tādas kopnes, tad kopējāis "ieekonomētais" ir max Ls 3000-3600...? Uz galvenajā nesošajām konstrukcijām?

Baigi ieekonomēja...


Nu vēl transportēšana lētāka, celtnis mazāks der izkraušanai un montāžai.

Pat ja pieņemam, ka ekonomija tik kādi 5K sanāk, liekās ārprāts, kā var sīcenes vārdā uz tādu risku iet. Bet atbilde ir skarba un vienkārša.

Es tādu jocīgu sapni redzēju, gluši kā Kleksis.
Stāsts nav par šo gadījumu un konkrētajā gadījumā iesaistītajām kompānijām. Stāsts ir par principu kā lietas kārto daži lielie ar apakšuzņēmējiem. Iedomājies, ka esi neliels dzelžu tirgotājs un metinātājs. Pie tevis vēršās ar cenu aptauju liels kruts kantoris, kas ir ģenerāluzņēmējs. Un tad tu un vēl bariņš mazo firmiņu sāk viens ar otru grauzties un dempingot, lai tik dabūtu pasūtījumu. Praktiski nošancējot par pašismaksu, paldies un pačotu dēļ referencēm, Tiek salīgta cena. Tad kad visi papīrdarbi ir beigušies, pienācis laiks izgatavot un uztādīt konstrukcijas, ierodās lielais kings un paziņo, ka apstākļi ir tādi, ka varēs samaksāt tev -10% no sākotnēji runātā. Un Tev ir 2 varianti, ja tu leksies un nepiekritīsi, vai atsakies no pasūtījuma, tad rēķinies, ka LV tu vairs nestrādāsi vispār ne ar vienu projektu, kas par suņubūdu lielāks, vai arī izdomā pats kaut ko un saņem par 10% mazāk kā līgts. Nu un tad jau mazajam kantorim nav variantu. un lai nenobankrotētu strādājpt mīnusā vai nepaliktu vispār bez klientiem, nākās savilkt galus, kur vien var, "optimizēties" uz kvalitātes un drošības rēķina.


Par cik esmu ar lielajiem ģenerāluzņēmējiem strādājis vadības pulkā daudz gadus, tad teikšu - tavs sapnis ir nepareizs.

Notiek tā - ir vinnēts konkurss par zemāko cenu, tiek sadalītas pozīcijas un iepirkumu cilvēki (tāmētāji) izsūta apakšuzņēmējiem piedāvājumi piedalīties konkursiņā konkrētu darbu veikšanai. Darbi tādi, apjomi tādi, reku rasējumu čupa. Piedāvājumu iesniegt līdz tam un tam.

Visi mazie iesniedz piedāvājumus, tad saprātīgie lētākie tiek izvēlēti un to ciparus pamatīgāk izpēta un piedāvā vēl nomest cenu (viņi zin, ka konkurenti saņem to pašu piedāvājumu palīst zem tā brīža lētākās cenas). Ok, tiek nomesti vēl kādi 5-10%.

Tad sāk strādāt ar konkrētu apakšužņēmēju un konkrētām pozīcijām (jo lielā kantora tāmētāji nav nekādi lohi, tie gan ir visas tāmes iesniegtās izpētījuši, sapratuši ko citi piedāvā), attiecīgi tiek spiestas uz leju cenas tām pozīcijām, kas ir dārgākās, nekā pašam ģenerālim sanāk.

Ok, tad vienojas par darbu viekšanu un apakšūzņēmēs noslēdz tādu līeīelu līgumu ar ģenerāli.

Tajā līgumā parādās vēl tādas samaksās kā par darba aizsardzības speciālista instruktāžas pakalpojumiem, par elektrības pieslēgumiem, par toaletēm, par vis-vis-vis dažādākajām mazajām kapeiciņām.

Iepriekšizskanējušais ekonomijas cipars 3000-5000k ekonomija uz kopņu sadalīšanu ir smieklīgs.

Smieklīgs tādā ziņā, ka jebkurs būvnieks aci nepamirkšķinot sadalīs tās kopnes divās daļās, ja tur 300 LVL ekonomija sanāks. Tur aprēķins kā pie RIMI kases - kaudzes ar pavadzīmēm, rēķina katru santīmu un katru minimālāko iespēju ekonomēt. Tur kafiju ofisā saskaita cik paciņas ir iedalītas budžetā.
avatar
Publicēts: 26.11.13 23:55
 citēt
Šodien TV re,re nolika galdā projektu, ka līguma slēgšanas brībi kopnes ir bijušas 2daļīgas, ir aprēķins un divu ekspertu slēdziens... viss, celtnieki liekas ''tīri izspruks'', konstruktoriem kapeckis..., bet rīt būšot pirmie ofic rezultāti par skrūvēm
avatar
Publicēts: 27.11.13 00:11
 citēt
GunarsII:Visā šajā skumjajā stāstā neviens slinķis vai uzvārīties gribētājs nebūtu uzdrošinājies nostāties pret to, ka kādā no etapiem kaut viens cilvēks būtu pateicis, ka divdaļigas kopnes likt NEDRĪKST, nevis kā vairāki speciālisti TV diskusijās - "NAV IETEICAMS..." Un šim cilvēkam nemaz nebija jābūt ietekmīgam, tikai ar vienkāršiem skaitļiem un piemēriem jāspēj savu viedokli pamatot. Vislabāk tur būtu noderējusi kāda sieviete, viņas ir labākas izpildītājas, uzstājīgākas birokrātes par večiem, un pazīst "JĀ" vai "NĒ" nevis "VARBŪT". Diemžēl neviens neatradās. Lieliski savulaik pateica Tečere: " Ja gribat, lai par kādu lietu tiktu izteikts viedoklis - jautājiet vīrietim. Ja gribat, lai kāda lieta tiktu izdarīta, palūdziet sievietei."


Tas mēs tagad tā ērti uz divāna izslējušies redzam problēmu un varam gudri spriest. Realitātē viņiem tur objektā bija mākonis ar pavadzīmēm, visādiem jautājumiem, problēmām un visiem katra mažā etpiņa izpildītājiem ņe-da-iedziļināties konkrētajā dzelzsgabalā.

Vēl par ko iedomājos - tomēr tas dzelzis ar uzkrautiem betoniem, ugunsgrēku, tricināšanu (kad dzina pāļus blakus ēkai), sniegu, ziemu u.t.t. turēja...

... pat ar visu to, ka deklarācijsa vajadzībām nopirktas lētākas skrūves,, tievākas un zemākas klases skrūves nekā nepieciešams. Turklāt 10x mazāk (lai būtu papīrs ko izpildokumentācijai pievienot), bet īstajās vietās ieskrūvēja vispār HVZ kāda Trigera piegādātas noname skrūves (tās dažas izturējušās iespējams arī ir pusatbilstošās)...

Pēdējais piliens bija pārkraut jumtu ar bruģi super biezā slānī. To šis paraugjumts gan vairs nespēja paciest.
avatar
Publicēts: 27.11.13 01:09 labots
 citēt
imgfoto:
Vaards:

Tamdēļ, ka neesi droši vien strādājis tādā vidē un nesaproti situāciju. Attiecīgi Tev grūti saprast.

Normāli tur tos projektētājus drāza ģenerālpasūtītājnomnieks Maksima, ģenerālbūvniecībashaizivs ReRe un nepārtrauktā veidā spieda optimizēt visādus risinājumus, kur projektētājs nav līdz galam izdomājis (par transportēšanu, par iebūvi, par ekslpuatāciju, paši risinājumi sūdīgi). Tā tas vienkārši notiek ar komplicētiem pasākumiem.


nu tad lai iet tagad atseedeet, citi uz priekshu padomaas.


Saki, tupums nemirst?
Tev stāsti, stāsti, bet tu tikai savu...

imhoclub.lv...

Autorā pirmais komentārs: я когда-то в молодости работал и проектировщиком, и инспектором энергонадзора. Всерьез рассчитывать на то, что инспекторы даже при идеальной организации их работы смогут спасти от аварий, не стоит. Явный пофигизм могут заметить, а глубоко запрятанную неочевидную ошибку никогда. Просто их квалификация кабинетных работников в любом случае ниже, чем у тех, кто каждый день тренирует себя на реальном объекте.
Что касается проектировщиков, то конкретные расчеты повторять никто не будет. Потому что если все, что рассчитал новичок Вася, за ним пересчитывает опытный Иван Петрович, то Васю надо уволить - он не нужен. Другое дело, что наметанным взглядом Иван Петрович увидит ошибку, если она в несколько раз. А если Вася к своему несчастью, ошибся на 30%, то так все и останется.
При нынешнем настроении наверняка посадят и Васю, и Ивана Петровича, и главного инженера проекта, и инспектора стройуправы, у которого была неделя, чтобы проверить проект, разрабатывавшийся целой группой полгода. Будет еще несколько семей, потерявших кормильца.
А безопасность строительства не улучшится. Потому что если у человека при умножении семь на восемь получается 48, это не из-за незнания арифметики, а потому что секундное затмение нашло.
Все это я пишу с высоты своего опыта более чем тридцатилетней давности. Сейчас, конечно, проектируют иначе, но место такой трагической случайности будет всегда. Вон сколько самолетов разбивается из-за секундной ошибки опытного летчика!
А примерно миллион латвийцев обрадуются, когда Васю посадят. Им как-то легче на душе станет. Как первобытным людям после жертвоприношения.
avatar
Publicēts: 27.11.13 08:20 labots
 citēt
UldisMuzikants:tā asinskāre, kas parādās tekstos , ka visādiem vadītājiem jāiet cietumā, ir traģiska. Interesanti, ka neviens sevi neiedomājs Vasjas vietā.


Redzi - par to arī ir našaiņieki, ģenerāluzņēmēji utt, lai nestu atbildību!
Ko Vasja? Vasja dara ko liek, un bieži nedomā, jo "dumalka dopatopnaja".
Ja Vasjam liek saskrūvēt - skrūvē, ne viņam prāts, kas tās par skrūvēm, kāpēc tieši tādas un tik. Ja kādu pakāš ieliek kādu atrod vietā... Viņš bieži to nesaprot un/vai negrib saprast. Drīzāk viņš no sava saprašanas līmeņa var piedāvāt vēl stulbāku "reacuhu".
Un ja našaiņike ir dumjš, ka neaprēķina, ko var un ko nevar Vasja nepārbauda un nesaorganizē, ka nav kļūdu - ir rezultāts, kur vainīgs ir nevis Vasja, bet tieši našaiņike, kas nepadomāja par Vasjas sepējām sastrādāt cundurus un par Vasjas sastrādātā sekām.

Ar Vasju kā ar datoru - tas dara to ko tam liek, nevis to, ko no tā gribas panākt. Un tas nav viens un tas pats...
avatar
Publicēts: 27.11.13 08:23
 citēt
UldisMuzikants:tā asinskāre, kas parādās tekstos , ka visādiem vadītājiem jāiet cietumā, ir traģiska. Interesanti, ka neviens sevi neiedomājs Vasjas vietā.


+miljons!

domāju, ka tie kliedzēji ir tādi vasjas, kas dažreiz kļūdās un kam nepatīk, ja kļūdas atrod un viņus soda. tā ir tīri cilvēcīga pašaizsardzības reakcija - a kāpēc visi tagad mani gruzī? lai sit priekšnieku, viņam bija jākontrolē, jāpārbauda.
avatar
Publicēts: 27.11.13 08:26 labots
 citēt
UldisMuzikants:tā asinskāre, kas parādās tekstos , ka visādiem vadītājiem jāiet cietumā, ir traģiska. Interesanti, ka neviens sevi neiedomājs Vasjas vietā.


Manuprāt, tie daudzie vadītāji daudzus gadus saņem visai nesliktu aldziņu, sēžot komfortablā ofisā un nelejot sūros Vasjas sviedrus drēgnā slapjdraņķī.
Perspektīva atbildēt par dažādu Vasju dažādiem grēciņiem varētu būt viens no šo labumu "riska faktoriem"...:face-wink:
avatar
Publicēts: 27.11.13 08:32
 citēt
GunarsII:
Schneider:Preiļos lielajā ir diezgan brīva staigāšana, bet mazā - riktīga piparbode, ejot tik jādomā, kad ko aizķersi un nogāzīsi.
Un vispār - kā tiks ārā, ja eleptrija norauta, bet durvis tik automātiskās?

Tajā automātikas kastē atrodas arī akumulatoriņš, kas lēnām atbīda durvis tiklīdz kā ir pazudusi elektrība (ja durvis ir darba režīmā).

Bet kā būs, ja pie durvīm piespiests cilvēku pūlis? Kādreiz pēc ugundrošības noteikumiem visām sabiedriskām ēkām durvis drīkstēja vērties tikai uz āru, lai pūlis nenobloķē, šodien drīkst to vispār nebūt. Akumulatoriņš, lēnām - tas nav nopietni, kad blakus deg putuplasta izolācija, izdalot indīgus dūmus.
avatar
Publicēts: 27.11.13 08:39 labots
 citēt
Schneider:
GunarsII:
Tajā automātikas kastē atrodas arī akumulatoriņš, kas lēnām atbīda durvis tiklīdz kā ir pazudusi elektrība (ja durvis ir darba režīmā).

Bet kā būs, ja pie durvīm piespiests cilvēku pūlis? Kādreiz pēc ugundrošības noteikumiem visām sabiedriskām ēkām durvis drīkstēja vērties tikai uz āru, lai pūlis nenobloķē, šodien drīkst to vispār nebūt. Akumulatoriņš, lēnām - tas nav nopietni, kad blakus deg putuplasta izolācija, izdalot indīgus dūmus.


+1
un daudzkur blakus automātiskajām durvīm ir "parastas" AVĀRIJAS IZEJAS durvis, kuras pat aizslēgtas jāvar atvērt nospiežot speciālu kliņķi, kurš kā svira pāri visam durvju platumam...

tip - šitādas, mēdz bū noplombētas un savienotas ar drošības sistēmu, tāpēc ir brīdinājumi, ka to atvēršana bez pamatota iemesla draud ar $$$



šur tur tādas vaiu citādas ir manītas...
avatar
Publicēts: 27.11.13 09:13
 citēt
kaada asinskaare? varbuut pietiek vismaz praktiskaa sfeera kultiveet domu par mistisko moraali, kolektiivo atbildiibu?
ja projekteetajs zinaas, ka ja vinja vainas deelj sagruust, tad automaataa choks, vinjsh varbuut padomaas naakotnee...
ja tiikla vadonji zinaas, ka ja vinju veicii aiziet bojaa cilveeki, tad kompensaacijas pa ljimonam uz cietusho un choks...arii daudz ko padomaas naakotnee ka organizeet procesu...
utt...
vieniigais veids, ka minimizeet tadas lietas naakotnee.
avatar
Publicēts: 27.11.13 09:25
 citēt
imgfoto:kaada asinskaare? varbuut pietiek vismaz praktiskaa sfeera kultiveet domu par mistisko moraali, kolektiivo atbildiibu?
ja projekteetajs zinaas, ka ja vinja vainas deelj sagruust, tad automaataa choks, vinjsh varbuut padomaas naakotnee...
ja tiikla vadonji zinaas, ka ja vinju veicii aiziet bojaa cilveeki, tad kompensaacijas pa ljimonam uz cietusho un choks...arii daudz ko padomaas naakotnee ka organizeet procesu...
utt...
vieniigais veids, ka minimizeet tadas lietas naakotnee.


kaut kā ļoti sadalu viedokli, jo Feģa, kas pakāsa 3 skrūves un ieskrūvēja to vietā dažas no misenes izvilktās, neko ļaunu nedomādams, tik gribos kaut kā izpildī VVZ kur esošā priekšnieka uzdevumu nu ir vainīgāks, kā tas perdelis, kas ko tādu uzprojektēja, pasūīja, nepārbaudīja, uzstādīja un ar vārdiem - ka tik lētāk un saiģot, jo citur sašlo un pieļāva šādu attieksmi montāžas procesā, deldējot biroja beņķi, ir svētā govs...

Un kāda mārrutka pēc bes atbildības var palikt
1. par drošības jautājumiem ne ceļot, ne ekspluatējot neieinteresēts pasūtītājs?
2. drošībā un kvalitātē neieinteresēts apsaimniekotājs vai attīstītājs?
3. pilnīgi pofigistisks apakšuzņēmēmējs, kurš gatavs kaut ar puņķiem salīmēt, ka tik tikt pie pasūtījuma?
4. un gala beigās kam vajadzīgs šādā celtniecībā Ģenerāluzņēmējs? Tikai darbu administrēšanai un peļņas nosmelšanai?

Nu ja organizē un pelni, tad esi tik labs un arī atbildi par sevis saorganizēto un ar katru nopelnīto latu un ar brīvību atbildi par sanākušo rezultātu...

Bet šajā valstī jau atbildīgs nav neviens un nekad, labākajā gadījumā atkāpjās no amata... Baigi atbild...
avatar
Publicēts: 27.11.13 09:45
 citēt
drusku atkāpe, no gruvešiem Zolitūdē, bet par skrūvju tēmu natgeotv.com...

mehāniķi drusku sajauca
avatar
Publicēts: 27.11.13 10:23
 citēt
imgfoto:kaada asinskaare? varbuut pietiek vismaz praktiskaa sfeera kultiveet domu par mistisko moraali, kolektiivo atbildiibu?
ja projekteetajs zinaas, ka ja vinja vainas deelj sagruust, tad automaataa choks, vinjsh varbuut padomaas naakotnee...
ja tiikla vadonji zinaas, ka ja vinju veicii aiziet bojaa cilveeki, tad kompensaacijas pa ljimonam uz cietusho un choks...arii daudz ko padomaas naakotnee ka organizeet procesu...
utt...
vieniigais veids, ka minimizeet tadas lietas naakotnee.


Giļmana imhoclub.lv rakstā ir laba doma par šo - vajag kādu tagad noziedot dieviem (lielos priekšniekus visiem mazāk žēl), lai nākotnē problēma neatkārtojas un dievi paliek visžēlīgi.

Manā profesijā ir pieņēmums, ka sodu sistēma nekā nepalīdz novērst problēmas nākotnē. Pareizāk sakot, tā padara nākotnes problēmu atkārtošanos garantētu, jo visi un vienmēr slēps patiesos cēloņus un iespējamo vainu - nevis savāksies darba grupā un izanalizēs problēmas rašānās cēloņus, kā novērst kļūdas aprēķinos vitāliem mezgliem (ir elementāras metodes un kā tās jāveic: rēķina divi cilvēki vienu un to pašu, atbildīgās konstrukcijas pārrēkina eksperts, kas pārbauda u.c.) vienkārši ir jābūt pilnīgai kopainai par notikumu gaitu, lai to var strukturēti salikt un pieņemt lēmumus.

Bet visi slēps iemeslus, un tā arī neuzzinās patieso (piemēram, ka visa tā bundža turējās kopā, bet tomēr uz brīdi bija tur bruģīsa padonus sakrāmējuši pārismts tonnas vienā koncentrētā laukumā) u ntālāk jau būs vainīgs...
avatar
Publicēts: 27.11.13 10:30 labots
 citēt
teorētiski PILNĪGI VISI ir līdzvainīgi notikušajā.
Vai arī praktiski visi dabūs pa ļipu? - hvz...
visstulbākais pašklaik kas notiek ir mēģināt atrast vienīgo vainīgo uz kuru visu novelt, kaut faktiski daudziem būtu jāatbild, jāmaksā un jāsež...

Pa ļipu juridiski jānes atbildība visiem iesaistītajiem uzņēmumiem - pasūtītāju, ģenerāluzņēmēju, apakšuzņēmējus, attīstīāju un īpašniekus ieskaitot...
skaidrs ka visi mēģinās atrast vienīgo vainīgo, bet tā bija vesela ķēde art notikumiem, kas sasummējās tajā iznākumā:
vieni ekonomēja, otri atbalstīja ekonomiju neizvērtējot sekas, trešie uz ķap ļap salika, ceturtie nepārbaudīja, piektie pārslogoja, vēl vieni atļāva utt. utjpr...
Jāuzņemas daļa atbildības arī darbiniekiem un pašiem apmeklētājiem... Darbiniekiem bija jāevakuējas ar apmeklētājiem pa priekšu, un apmeklētājiem bija jāklausa nevis spītīgi jādodas iekšā vai jāturpina iepirkties (zinu pats seviu - arī nebūtu gājis ārā)
Ai, gan cik operatīvi tagad trauksmes gadījumā evakuējušies pēdēji ojekti - taisni vai prieks!
avatar
Publicēts: 27.11.13 10:33
 citēt
Vaards, kada ir tava profesija?
avatar
Publicēts: 27.11.13 10:47
 citēt
Pamatprincips - ja notiek kas nevēlams, tad nav vainīgs kāds konkrēts izpildītājs, bet vainīga ir sistēma, kas pieļauj, ka kas tāds var notikt.
Tāpēc jābūt kļūdu cēloņu analīzei, lai novērstu negadījuma cēloņus un pašus negadījumus nākotnē. Ja īstie cēloņi nav atklāti, nākotnē viss turpinās tieši tāpat kā līdz šim.
Nevis atsevišķi projekti šobrīd "fundamentāli" jāpārbauda, bet sistēma jāpilnveido tā, lai KATRS projekts tiktu fundamentāli pārbaudīts!
Kvalitātes vadības ābece
avatar
Publicēts: 27.11.13 10:49
 citēt
Droperidol:Pamatprincips - ja notiek kas nevēlams, tad nav vainīgs kāds konkrēts izpildītājs, bet vainīga ir sistēma, kas pieļauj, ka kas tāds var notikt.
Tāpēc jābūt kļūdu cēloņu analīzei, lai novērstu negadījuma cēloņus un pašus negadījumus nākotnē. Ja īstie cēloņi nav atklāti, nākotnē viss turpinās tieši tāpat kā līdz šim.
Nevis atsevišķi projekti šobrīd "fundamentāli" jāpārbauda, bet sistēma jāpilnveido tā, lai KATRS projekts tiktu fundamentāli pārbaudīts!
Kvalitātes vadības ābece


+1

tikai stulbākais tas, ka lai kontroles mehaniskus uzturētu tonusā ik pa laikam vajadzīgas kāda sšaizes, citādi nav vairs modrības un parādās vecais labais - saiģot...
avatar
Publicēts: 27.11.13 11:34
 citēt
imgfoto:Vaards, kada ir tava profesija?


Spriežot pēc tekstiem, nekas sevišķs...

''bruģīsa padonus sakrāmējuši pārismts tonnas vienā koncentrētā laukumā''

Viņa minētais teksts saka, ka ap 120 bruģa paliktni uzcelti... ot tā rodas mīti.
Pēc projekta uzdevuma jumts bija jāprojektē, lai izturetu pašsvaru un vēl 1,5 t uz kvadrārmetru, un tas naf nekāds lielais noslogojums... bet viena bruģa paliktnis aizņem ap m2... tātad tam jumtam ir (bija) jāiztur viens bruģa paliktnis uz katru kvadrātmetru.
Tas, kas tur uzlikts un redzams bildēs salīdzinoši naf nekas pret to, kāds bija dots uzdevums projektējot jumtu. Tagad uzmetot aci apakšējais savienojums ir ideāls, ja tas ir domāts augšai... un var gadīties, ka tika izrēķināts augšējais, un nezināmu iemeslu dēļ, copy, un radās tāds pat apakšējais... slinkums (meklēt vecos pierakstus) rēķināt max slodzi uz to apakšējo punktu... bet pa ātro tas ir... 8x4,5 m (pieņemot ka kolonu tīkls bija 16x9m) x ~3t (projekta uzdevuma slodze ar pāris simtu kg rezerve) kas veido stiepi uz doto mezglu pie pleca 8/1,6 m... un 6 skrūves, kās strādā pretējā virzinā (vispār to rēķina savādāk), bet tīri pēc 6klases (mana laika) fizikas redzams, ka 6 skrūves 22mm ir stipri par maz... un jumtam šis mezgs sabruka nesaņēmis pilnu slodzi.
avatar
Publicēts: 27.11.13 11:43
 citēt
... bet tas tagad... ja man atvestu uz objektu to kopni, saskrūvētu, samontētu, es arī paskatītos rasējumos, atbilst, oki un parakstītu.
Tagad vidi alkst asiņu, citi jaf iet histērijā, ka jūt, ka nokļūdījies 1 konstruktors...
... lai arī ir upuru daudz...
... jāsaprot, ja vilcienu no sliedēm nolaiž mašinists, tad stacijas priekšniekam nevajag kārt bumbas
avatar
Publicēts: 27.11.13 12:16
 citēt
Ments:Nu, vai nevari AIZVĒRTIES...


nezinu kam un kāpēc tapis šis dvēseliskais veltījums, bet 10 41 am mentam ir jāstrādā sabiedrības labā, par ko tā viņam maksā. Nevis jāspamo.
avatar
Publicēts: 27.11.13 12:23
 citēt
imgfoto:Vaards, kada ir tava profesija?


Padsmit gadus esmu bijis kvalitātes vadītājs metālapstrādes, mašīnbūves un ceļu būvniecības uzņēmumos - pilnveidoju procesus, to nepilnības, cēloņus. Esmu konsultējis lielos būvniecības uzņēmumus kvalitātes vadības jautājumos visu šo laiku, veicis tiem kvalitātes vadības un procesu vadībs autditus u.c.

Turklāt piecus gadus no vietas parakstīju desmitiem atbilstības dokumentus dienā (biju vadītājas testēsanas laboratorijai ar 17 cilvēkiem ziedu laikos, kādā 2009.tajā gadā) - pārsvarā par būvmateriālu atbilstību, par paveiktiem darbiem u.t.t. Kad jāparaksta 40 atbilstības papīri dienā, parakstīju neskatoties - paļaujoties uz darbiniekiem, kas veikuši konkrētos mērījumus. Mani paraksti ir apglabāti tādu būvju pamatos kā Bibliotēka, Dienvidu tilts, iespējams pilnīgi visi testēšanas pārskati NATO lielvardes lidlaukā (kādi 5 tūkstoši testēšanas pārskatu - katrā dažādi testi, ko veikuši dažādi laboranti), saulkrastu apvedceļš, Rēzeknes-varakļānu šoseja, puse Liepājas ielu (tev par prieku) u.c.

Tobiš, diezgan labi redzēju kopainu lielu būvniecības pasākumu cēloņsakarībām, lai zinātu, ka izcelt kaut kādu randomā vainīgo ir klasiska ziedošana uz zelta teļa. Turklāt tas streločņiks, kurš šādās razborkās paliek pēdējais (neatrod uz ko tālāk nogrūst vainu) nemaz nebūtu varējis savādāk rīkoties - ja tā cītīgāk izskata visu cēloņsakarību jautājumu.

Tas ir - es ļoti labo saprotu visu procesu norisi apspriestajā nozarē, neko nesaprotu no tā kā pareizāk ķieģeļi jāmūrē vai reģipsis jāskrūvē pie sienas.

===

Bet mūsu sabiedrība tā ir iekārtota - tagad ziedojums Meža mātei nepieciešams! Tā mēs jutīsimies, ka ir taisnība uzvarējusi, ļaunie gari atkāpsies un nākotnē baidīsies ienākt mūsu ikdienā.
avatar
Publicēts: 27.11.13 12:24 labots
 citēt
Haiduks:
... jāsaprot, ja vilcienu no sliedēm nolaiž mašinists, tad stacijas priekšniekam nevajag kārt bumbas

vēl ir brigadieri, maiņās vecākie un vilciena īpašnieka uzņēmuma juridiskā atbildība par katra sava darbinieka firmas vārdā notikušo šaizi
nevajag jaukt - uzņēmuma atbildību par visu, kas notiek saistībā ar to, ar to kā uzņēmums sadala šo atbildību iekšienē.

Ja brigadieris uzdod uzdevumu uz ko darbinieks nav spējīgs, tad vainīgs ir bigadieris, nevis strādnieks...


Haiduks:Pēc projekta uzdevuma jumts bija jāprojektē, lai izturetu pašsvaru un vēl 1,5 t uz kvadrārmetru, un tas naf nekāds lielais noslogojums... bet viena bruģa paliktnis aizņem ap m2... tātad tam jumtam ir (bija) jāiztur viens bruģa paliktnis uz katru kvadrātmetru.


Tur tas slogojums no 1,5 tonnām (nav skaidrs vai tas bija mainīgais vai kopējais...), vienas diennakts laikā nonāca līdz 520 kg konstrukciju svars + 320 kg (mainīgā slogojuma) uz kvadrātmetru ar sabrukšanas slieksni ~720 kg (mainīgā slogojuma)...
avatar
Publicēts: 27.11.13 12:27
 citēt
Haiduks:
imgfoto:Vaards, kada ir tava profesija?


Spriežot pēc tekstiem, nekas sevišķs...

''bruģīsa padonus sakrāmējuši pārismts tonnas vienā koncentrētā laukumā''

Viņa minētais teksts saka, ka ap 120 bruģa paliktni uzcelti... ot tā rodas mīti.
Pēc projekta uzdevuma jumts bija jāprojektē, lai izturetu pašsvaru un vēl 1,5 t uz kvadrārmetru, un tas naf nekāds lielais noslogojums... bet viena bruģa paliktnis aizņem ap m2... tātad tam jumtam ir (bija) jāiztur viens bruģa paliktnis uz katru kvadrātmetru.
Tas, kas tur uzlikts un redzams bildēs salīdzinoši naf nekas pret to, kāds bija dots uzdevums projektējot jumtu. Tagad uzmetot aci apakšējais savienojums ir ideāls, ja tas ir domāts augšai... un var gadīties, ka tika izrēķināts augšējais, un nezināmu iemeslu dēļ, copy, un radās tāds pat apakšējais... slinkums (meklēt vecos pierakstus) rēķināt max slodzi uz to apakšējo punktu... bet pa ātro tas ir... 8x4,5 m (pieņemot ka kolonu tīkls bija 16x9m) x ~3t (projekta uzdevuma slodze ar pāris simtu kg rezerve) kas veido stiepi uz doto mezglu pie pleca 8/1,6 m... un 6 skrūves, kās strādā pretējā virzinā (vispār to rēķina savādāk), bet tīri pēc 6klases (mana laika) fizikas redzams, ka 6 skrūves 22mm ir stipri par maz... un jumtam šis mezgs sabruka nesaņēmis pilnu slodzi.


Es izteicos abstrakti, tēlaini. To pat vasjam-stroiķelim jāsaprot.
Turklāt, ja uz tā betona jumta ir uzbetonēts 5cm, tālāk uzbērtas smiltis/šķembas 10 cm, tad uzklāts bruģītis, tad uzkraujam pāris padonus ar bruģīti (jo šajā vietā jau vairs netraucē).... Un iestājas tāda interesanta parādība, ka šajā vietā Jumts deformējas (metāls elastīgi ieliecas), nav zināms kā šāda bīde tālāk izpaužas un ko, kur nospiež nost.
avatar
Publicēts: 27.11.13 13:00
 citēt
UldisMuzikants:tā asinskāre, kas parādās tekstos , ka visādiem vadītājiem jāiet cietumā, ir traģiska. Interesanti, ka neviens sevi neiedomājs Vasjas vietā.


Beidzot ir iespēja izgāzt negāciju uz pārtikušajiem.
Pūli tas uzbudina vienmēr.
avatar
Publicēts: 27.11.13 14:26 labots
 citēt
He - sabrūk Latvijas "veiksmes stāsts"
Dombrovskis atkāpies :face-grin:
laikam muks uz Briseli - tur siltā vietā ietusēs

www.db.lv...
avatar
Publicēts: 27.11.13 14:31
 citēt
Vaards:[
Es izteicos abstrakti, tēlaini. To pat vasjam-stroiķelim jāsaprot.
Turklāt, ja uz tā betona jumta ir uzbetonēts 5cm, tālāk uzbērtas smiltis/šķembas 10 cm, tad uzklāts bruģītis, tad uzkraujam pāris padonus ar bruģīti (jo šajā vietā jau vairs netraucē).... Un iestājas tāda interesanta parādība, ka šajā vietā Jumts deformējas (metāls elastīgi ieliecas), nav zināms kā šāda bīde tālāk izpaužas un ko, kur nospiež nost.


Vasja un Fedja jaf saprot, bet masas tas tracina...
... un naf ko te demagoģiju dzīt... ja jumts bija 1500 kg/m2 paredzēts, tad būvnieki rīkojās atbilstoši šiem lielumiem. Daži teiks, neliktu bruģi, jumts turētu... nekas nebūtu... skrūves pie pārslodzes vēl vairāk ''nogurtu'' un dziļajā ziemā pie atkušņa tas jumts iegāztos tāpat... tikai laika jautājums... un upuru varētu tad būt nulle, ja naktī, bet ja dienā???
avatar
Publicēts: 27.11.13 14:37 labots
 citēt
kvaa:He - sabrūk Latvijas "veiksmes stāsts"
Dombrovskis atkāpies :face-grin:
laikam muks uz Briseli - tur siltā vietā ietusēs

http://www.db.lv/citas-zinas/krit-valdiba-dombrovskis-pazino-par-atkapsanos-405801?cp=1#comments


Nezinu, vai vēlētos būt viņa vietā...
Bet toties mums ir kolosāls Rīgas mērs tandēmā ar vēlkolosālāku Vicemēru
jeb vārdu sakot Nilandrs Ušariks
avatar
Publicēts: 27.11.13 15:24
 citēt
palaidniex:
Bet toties mums ir kolosāls Rīgas mērs tandēmā ar vēlkolosālāku Vicemēru
jeb vārdu sakot Nilandrs Ušariks

:D
avatar
Publicēts: 27.11.13 16:40
 citēt
Uz mieta viņu
avatar
Publicēts: 27.11.13 17:03 labots
 citēt
www.rpbv.lv...

nu i sviests tur...
laps koments
Rakstīja Regnārs, 27. Novembris 2013 - 15:08
Kam interesē ģenplāni un saskaņojumi ar viesiem tīkliem, kur ir BK, MK, ARmezglu un citi rasējumi. Izskatās, ka būvvalde tautu uzskata par idiotiem.
avatar
Jauns tematsAtbildēt
    Iet uz lapu
  1. <
  2. 1
  3. ...
  4. 5
  5. 6
  6. 7
  7. 8
  8. 9
  9. 10
  10. 11
  11. 12
  12. ...
  13. 20
  14. >

Mana info:

Forum saīsnes:

Meklēt
Kategorijas
Diskusijas

Šobrīd online (0):