ekoists:Mani gan vairāk uztrauc-kāpēc Latvijā dīzelis ilgu laiku bija dārgāks par benzīnu un tagad arī daudz neatpaliek.It kā jau otrreizējā izejviela,mazāks akcīzes nodoklis un tā...
Ekoist, dīzelis nav otrreizējā izejviela!!! Destilācijas procesā no 1tn naftas var iegūt tikai nosacīti 0.25 tn solāreļļas un viss...daudz krievu un pašmāju ķīmiķi to atlašēt, piespirtot utt. nevar...nu ne tādā pakāpē kā benzīnu..... Tātad naftas cena pasaules tirgos tieši korelējas ar dīzeļa cenu....
Par benzīnu.....Nu kaut vai jautājums tāds- Kāpēc pierobežas pildētas Saldus VID filiāles šefa amats bija gan iekārojamāko, gan bīstamāko amatu vietā Latvijā vēl gadus 5-10 atpakaļ?....
Destilējot no naftas arī it kā var iegūt X% benzīnu, BET tālāk jau sāk liet klāt VISU kas deg....Sākot no naftas pārstrādes rūpnīcām un beidzot ar vietējām degvielas bāzēm.... Kad tu ieved LR 1 tn benzīna, tu nomaksā akcīzi X Ls, bet tad, tavu brīnumu, tu vari piemaukt klāt epoksīus visādus, spirtus, šķīdinātājus un visu citu, ko esi ievedis BEZ akcīzes...tālāk jau Statoils pielej savu zaļo krāsvielu un nodēvē futuru vai hvz ko, iztērē naudu mārketingam un notirgo tev to pašu sūdu, ko kaimiņu tanks tirgo par 4 saņi litrā lētāk...
Nesaprotu ar kādiem auto vai kā braukājat - 3l/100km, 5l/100km? Man abiem auto ir ap 12l/100km un neatceros, ka man kādreiz būtu bijis auto, kuram vidējais patēriņš būtu mazāks par 10l/100km.
Savukārt par dīzeli un benzīndzinēju - dīzelis tērē daudz mazāk un pie zemiem apgriezieniem tam ir daudz lelāks griezes moments. Ikdienā braucu ar dīzeli un esmu priecīgs par mazo patēriņu, jo benzīnnieks litros tērētu par kādiem 20-30% vairāk.
Agri,man ir arī auto,kas 18 litrus patērē,tas vairāk darbam,bet braukāju ar saabu 9-3.Tas taču sen vairs nav brīnums,ka ir mašīnas,kuras patērē 5-6l un ir pietiekami jaudīgi.
Par benzīnu.....Nu kaut vai jautājums tāds- Kāpēc pierobežas pildētas Saldus VID filiāles šefa amats bija gan iekārojamāko, gan bīstamāko amatu vietā Latvijā vēl gadus 5-10 atpakaļ?....
Šitā pasaka Liepājā izdomāta ? Nu tā ,vismaz lai kaut kas ir par kaimiņpilsētēli ko pastāstīt... Zin nebij taj kantorej liela kadru mainība,apsardze šamiem nekad nebija manīta,nemanij ar nekādu grūstīšanos uz to amatu... Va tik nejauc at muitu,bet ne jau pirms 5-10,drīzāk 12-15
Schnircks:Ja jau par konkrētām lietām, tad konkrētām: man ir Volvo XC70 2.5D, 4x4, patreizējos apstākļos 7.5l/100km un nek;adas problēmas (tpu, tpu, tpu!) nebija pie -28 grādiem
Precīzi tie paši rādītāji tikai auto Golf III Synchro, 1.8 bensiņš!
ekoist, man visi auto ir tikai un vienīgi darbam. mūsu likumdošana savādāk neļauj. bet nu bij man kādreiz arī auto, kam vidējais patēriņš bija 18l. Nedaudz vairāk par gadu pabraucu un pārdevu. Pārāk jau nu rijīgs un benzīntankus vajadzēja bieži apmeklēt.
P.S. Labprāt braukātu ar apvidus auto kas tērē 5-6l, bet tādi diemžēl neeksistē - ne ar dīzeli, ne benzīnu
Agri,es jau arī gribētu auto ar celtspēju -10t,kravas kasti -30m3 un degvielas patēriņu-5-7l.Tad gan es varētu tādu ekonomiku atdzīvināt,ka nu tikai. Bet tiem,kuri raksta par dīzeļu problēmām,vajadzētu atcerēties par benzīndzinēju problēmām,tā jau nav,ka ielej tikai 95.un brauc līdz mūža beigām.
Ekoist, nobraucu ar Opeli 350000 km pa Latvijas lauku ceļiem, ritošā pēkšņi beigās sabira visa, izrūsēja arī maita, bet ar dzinēju pat domas nav bijušas par problēmām
ak34:ekoist, man visi auto ir tikai un vienīgi darbam. mūsu likumdošana savādāk neļauj. bet nu bij man kādreiz arī auto, kam vidējais patēriņš bija 18l. Nedaudz vairāk par gadu pabraucu un pārdevu. Pārāk jau nu rijīgs un benzīntankus vajadzēja bieži apmeklēt.
P.S. Labprāt braukātu ar apvidus auto kas tērē 5-6l, bet tādi diemžēl neeksistē - ne ar dīzeli, ne benzīnu
Portreti:Man mūžā nav bijis NEVIENS benzīnnieks, kurš ierakstītos zem 10 litriem.
Esmu gan dzirdējis leģendas, ka Civic V ar 1,5 VTEC ēdot 5-6, bet dzīvē to redzējis neesmu.
Darba Ford Focus - vidējais 8,5l/100 km. Pirms tam bija Golf IV Varinat dīzelis - ēda ap 5L/100km. Diemžēl darba devējs vairs nepērk dīzeļus Pašam kā brīvdienu/medību auto - Pajero 3.2 D-ID dīzelis - līdz šim tfu, tfu, ir gājis visos šīs ziemas salos ar pusbeigtiem aķiem (vakar tomēr saņēmos un nomainīju abus), pat nezinu kur degvielas filtrs šim atrodas. Lejos tikai statoilā, līdz šim biju pārliecināts, ka tur ir labākā degviela .... bet lasot šo... nezinu ko darīt, Lukoili jau vairāk pa Latgales pusi, Jelgavā laikam nav.
ak34:ekoist, man visi auto ir tikai un vienīgi darbam. mūsu likumdošana savādāk neļauj. bet nu bij man kādreiz arī auto, kam vidējais patēriņš bija 18l. Nedaudz vairāk par gadu pabraucu un pārdevu. Pārāk jau nu rijīgs un benzīntankus vajadzēja bieži apmeklēt.
P.S. Labprāt braukātu ar apvidus auto kas tērē 5-6l, bet tādi diemžēl neeksistē - ne ar dīzeli, ne benzīnu
Kā?Un Suzuks?Samurajs vai tagad Jimmijs?
Tādā jimmi vai samurajā neko nesaliksi iekšā. Un gulēt tajā ar nevar. Tā ka nekas cits neatliek kā braukāt ar lielu apvidnieku. Pārs reizes esmu braucis bildēt ar BMW 530 - uz vairākām dienām braukt tāds ir par mazu
Bija man reiz 535 benzīnnieks, automāts, 90- to sākumā. Noskrējiens zem 100, gandrīz kā jauns. Pilsētā ziemā kompis rādīja 22 litri patēriņu, mierīgi braucot.
Tiesa gan, kad braucu uz motokrosu- trīs moči piekabē, pieci čaļi salonā, ātrums 150, iemin grīdā uz apdzīšanu- momentā 170 un garām! Rīga- Liepāja patrēriņš 17.
Vēl senāk man bija 320 (E21), ar milzu 4 kameru karburatoru vai diviem...braucu fočēt kāziniekus, krievi mīl ātro braukšanu- Rīga- Sigulda- Rīga uz 180, jātur līdzi....bāka tukša!!!
Veco WV/audi benzīna četrcilindrinieku varēja iedabūt ~7 l/100, tagad visi benzīna motori patiesībā ir ēdelīgāki, jo automobīļos ir nejēgā liels elektroenerģijas patēriņš, klima parasti dod 1 l/100 klāt, autiņi ir smagāki utt....
Bļin tagad pabrauc ar jaunu folksi, skaņa tāda, ka liekās izbūtējā caurums....dziesma nu nekāda nav... kaut kāda buršķoša pļērkoņa
Portreti:Bija man reiz 535 benzīnnieks, automāts, 90- to sākumā. Noskrējiens zem 100, gandrīz kā jauns. Pilsētā ziemā kompis rādīja 22 litri patēriņu, mierīgi braucot.
Tiesa gan, kad braucu uz motokrosu- trīs moči piekabē, pieci čaļi salonā, ātrums 150, iemin grīdā uz apdzīšanu- momentā 170 un garām! Rīga- Liepāja patrēriņš 17.
535 tak diezgan taupīgs man tādi 2 bijuši - gan e28, gan e34. Pirmais bija ar "sporta" apgriezto kārbu, kurai 5.ātrumam pārnesuma skaitlis bija 1 un kaut kādu dīvainu motora vadības bloku. Bēdīgākais no degvielas patēriņa viedokļa man bija bmw 750. Tas ziemas laikā pilsētā vidējo taisīja ~30l. Tam gan bija tā ka kad iemin - tā aiziet. 535 vajadzēja uzgriezt apgriezienus lai būtu cēliens.
Šodien nomainīju filtru mersim, drošs paliek nedrošs. No iepriekšējā izlēju seļarku aplūrēt- vizuāli nekādas ūdens pazīmes nekonstatēju. Tātad seļarka bija savižņojusies!
Par laimi, varu to filtru mainīt kaut katru otro dienu- pašizmaksa ap 2 Ls... www.rapidcarparts.co.uk...
imgfoto:Veco WV/audi benzīna četrcilindrinieku varēja iedabūt ~7 l/100, tagad visi benzīna motori patiesībā ir ēdelīgāki, jo automobīļos ir nejēgā liels elektroenerģijas patēriņš, klima parasti dod 1 l/100 klāt, autiņi ir smagāki utt....
Bļin tagad pabrauc ar jaunu folksi, skaņa tāda, ka liekās izbūtējā caurums....dziesma nu nekāda nav... kaut kāda buršķoša pļērkoņa
Patika, kā 9000 2.3t dziedāja...
Vispār jau jēdzīgākie šobrīd ir bmw dīzeļi
Tagad auto ir kļuvuši daudz smagāki dēļ drošības prasībām. Kaut kāds mazauto sver tik pat daudz cik mans vecais 535. Lai gan dzinēja elektronika dod iespējas kurināt degvielu optimālāk. Visa auto elektronika tērē tik maz, ka to nav vērts pat ņemt vērā.
imgfoto:Veco WV/audi benzīna četrcilindrinieku varēja iedabūt ~7 l/100, tagad visi benzīna motori patiesībā ir ēdelīgāki, jo automobīļos ir nejēgā liels elektroenerģijas patēriņš, klima parasti dod 1 l/100 klāt, autiņi ir smagāki utt....
Bļin tagad pabrauc ar jaunu folksi, skaņa tāda, ka liekās izbūtējā caurums....dziesma nu nekāda nav... kaut kāda buršķoša pļērkoņa
Patika, kā 9000 2.3t dziedāja...
Vispār jau jēdzīgākie šobrīd ir bmw dīzeļi
Tagad auto ir kļuvuši daudz smagāki dēļ drošības prasībām. Kaut kāds mazauto sver tik pat daudz cik mans vecais 535. Lai gan dzinēja elektronika dod iespējas kurināt degvielu optimālāk. Visa auto elektronika tērē tik maz, ka to nav vērts pat ņemt vērā.
nu, nu... elektrība patērē gana daudz jaudas, ja nu kas...
imgfoto - "nu, nu... elektrība patērē gana daudz jaudas, ja nu kas... " - tā nu gan naf, jo man MB busam Tallinā nosprāga lādēšanas tabļetka un aķis bija sauss savadoju bremžu un pagrieziena uguņus uz mazā signalizācijas aķa un mierīgi atbraucu līdz Rīgai un pat mazais aķis nebija nosēdies
nezinu, kad biju LV pie -25; -30 mana škodiņa leca bez nekādām problemām, vai ar veciem graustiem braucat vai jums kkas galīgi tam auto šķērsām aizgājis. PS. nu jā, pie -25 es gāzu iekšā ziemas dīzeli, bet tas tik drošībai lai sveķos nepārvēršas. PPS. Alora - nav brīnums ka pie -30 motors silst lēnāk ir tāda lieta kā gaisa dzesēšana, esi redzējusi mikroautobusiem GAZEL un LATVIA priekšā pielipinātu kartona plāksni - vot tā var izvairīties no lēnās motora silšanas
Man šorīt kaut kas benzīnam notika. pielaist izdevās, bet nobraucu tikai kādus 500 metrus un noslāpa. Pēc tam nepielaidās. Pagriežot atslēgu ir tikai kluss klikšk un viss, starteris pat negriež. Kolēgis sāka vilkt pār Salu tiltu un ieliekot robā izdevās piedarbināt. Tad iedegās degvielas lampiņa, iepildījos Statoilā un protams, ka atkal nevarēja piedarbināt. Atkal mazliet ievilka un iedarbinājām. Tagad 20 min pie darba nostāvēja darbojoties un itkā viss notiekas. Kas bija noticis to neviens nezina. Pamēģināšu pēc kādas stundas iedarbināt, varbūt atkal neizdosies
Andreass:Man šorīt kaut kas benzīnam notika. pielaist izdevās, bet nobraucu tikai kādus 500 metrus un noslāpa. Pēc tam nepielaidās. Pagriežot atslēgu ir tikai kluss klikšk un viss, starteris pat negriež. Kolēgis sāka vilkt pār Salu tiltu un ieliekot robā izdevās piedarbināt. Tad iedegās degvielas lampiņa, iepildījos Statoilā un protams, ka atkal nevarēja piedarbināt. Atkal mazliet ievilka un iedarbinājām. Tagad 20 min pie darba nostāvēja darbojoties un itkā viss notiekas. Kas bija noticis to neviens nezina. Pamēģināšu pēc kādas stundas iedarbināt, varbūt atkal neizdosies
Izklausās ka āķim kajuk! Man tā pagaišziem bija,kā + griež kā prieks,kā -,čau!
Andreass:Man šorīt kaut kas benzīnam notika. pielaist izdevās, bet nobraucu tikai kādus 500 metrus un noslāpa. Pēc tam nepielaidās. Pagriežot atslēgu ir tikai kluss klikšk un viss, starteris pat negriež. Kolēgis sāka vilkt pār Salu tiltu un ieliekot robā izdevās piedarbināt. Tad iedegās degvielas lampiņa, iepildījos Statoilā un protams, ka atkal nevarēja piedarbināt. Atkal mazliet ievilka un iedarbinājām. Tagad 20 min pie darba nostāvēja darbojoties un itkā viss notiekas. Kas bija noticis to neviens nezina. Pamēģināšu pēc kādas stundas iedarbināt, varbūt atkal neizdosies
šorīt no rīta bija vērojama masveida bakstīšanās pie autiņiem.... šādas zemas temperatūras dzinējam rada papildus slodzes, kaut arī pielaid bez problēmām..., kaut vai detaļu nodilums, vislielākais tas ir sliktos eļļo''sanas apstākļos, tātad pieļaišanas - iesildīšanas periods. Andreassa gadījumā , iemesli var nebūt tikai aķis. var būt degvielas padeves problēmas[ kondesāts bākā, degvielas vads, filtrs ], arī starteris, mitruma pilns, šis tas sasalis, smēre sastingusi, var normāli nestrādāt
cerēsim ka mīnusi kritīsies, jo nedēļas sākumā nekādu problēmu nebija, šorīt tikai par -3 grādiem vairāk rādīja nekā 1dien. Problēma degvielas padevē ir tas ko es negribu piedzīvot
Andreass:cerēsim ka mīnusi kritīsies, jo nedēļas sākumā nekādu problēmu nebija, šorīt tikai par -3 grādiem vairāk rādīja nekā 1dien. Problēma degvielas padevē ir tas ko es negribu piedzīvot
nav nekas traks, jāpatur autiņš siltā vietā, jānolaiž no bākas lejas daļas, tas kas tur ir, jānomaina degvielas filtrs/filtri, turpmāk centies ziemā turēt pilnu bāku
Andreass:Man šorīt kaut kas benzīnam notika. pielaist izdevās, bet nobraucu tikai kādus 500 metrus un noslāpa. Pēc tam nepielaidās. Pagriežot atslēgu ir tikai kluss klikšk un viss, starteris pat negriež. Kolēgis sāka vilkt pār Salu tiltu un ieliekot robā izdevās piedarbināt. Tad iedegās degvielas lampiņa, iepildījos Statoilā un protams, ka atkal nevarēja piedarbināt. Atkal mazliet ievilka un iedarbinājām. Tagad 20 min pie darba nostāvēja darbojoties un itkā viss notiekas. Kas bija noticis to neviens nezina. Pamēģināšu pēc kādas stundas iedarbināt, varbūt atkal neizdosies
šorīt no rīta bija vērojama masveida bakstīšanās pie autiņiem.... šādas zemas temperatūras dzinējam rada papildus slodzes, kaut arī pielaid bez problēmām..., kaut vai detaļu nodilums, vislielākais tas ir sliktos eļļo''sanas apstākļos, tātad pieļaišanas - iesildīšanas periods. Andreassa gadījumā , iemesli var nebūt tikai aķis. var būt degvielas padeves problēmas[ kondesāts bākā, degvielas vads, filtrs ], arī starteris, mitruma pilns, šis tas sasalis, smēre sastingusi, var normāli nestrādāt
Ja būtu degvielas padeve pie vainas,starterim ,tak tāpat ir jāgriež,ne?
Andreass:Man šorīt kaut kas benzīnam notika. pielaist izdevās, bet nobraucu tikai kādus 500 metrus un noslāpa. Pēc tam nepielaidās. Pagriežot atslēgu ir tikai kluss klikšk un viss, starteris pat negriež. Kolēgis sāka vilkt pār Salu tiltu un ieliekot robā izdevās piedarbināt. Tad iedegās degvielas lampiņa, iepildījos Statoilā un protams, ka atkal nevarēja piedarbināt. Atkal mazliet ievilka un iedarbinājām. Tagad 20 min pie darba nostāvēja darbojoties un itkā viss notiekas. Kas bija noticis to neviens nezina. Pamēģināšu pēc kādas stundas iedarbināt, varbūt atkal neizdosies
Ievilcējrelejs pie vainas. Ja atkārtosies- velk uz maiņu! Ja neatkārtosies- bija kontakti iekšā apsarmojuši, trāpījis mitrums... maz gan ticams...