faktori, kuri, pēc manām domām, ietekmē fotogrāfijas telpiskumu: - matricas izmērs - gaismas avots, gaismas krišanas leņķis, attiecībā pret objektu - objektīvs, objektīva tips - diafragmas[ blendes ] atvērums - ISO - fotoaparāta dinamiskais diapazons - fotografēšanas rakurss, objektu izvietojums kadrā Kā domājiet Jūs?.....................................
ISO ir. ipashi noverojams pie augstiem - kamera tomer samuhljii, diapazons ari shauraaks, attiecigi, tonju parejas nesmukas. Uz filmas bildejot ISO nav aktuals telpiskumam.
šādu lietu uzskaitījums man neko neizsaka. Es uzskatu, ka nepieciešams kāds reāls piemērs pēc kura tad tiek salīdzināti tevis uzskaitītie faktori par fotogrāfijas telpiskumu.
lian:šādu lietu uzskaitījums man neko neizsaka. Es uzskatu, ka nepieciešams kāds reāls piemērs pēc kura tad tiek salīdzināti tevis uzskaitītie faktori par fotogrāfijas telpiskumu.
šī nav foto skola, reāli piemēri prasa laiku bilžu atlasei. pēc zināmas pieredzes uzkrāšanas, viedokli var izteikt arī bez konkrētiem piemēriem
versatile:ISO ir. ipashi noverojams pie augstiem - kamera tomer samuhljii, diapazons ari shauraaks, attiecigi, tonju parejas nesmukas. Uz filmas bildejot ISO nav aktuals telpiskumam.
pie uzskaitītajiem faktoriem ir praktiski visi foto pamatelementi. Vēl slēdža ātrums nav un statīvs un veselais saprāts. Aiz ko varam secināt ka fotogrāfijas telpiskumu ietekmē viss.
lian:šādu lietu uzskaitījums man neko neizsaka. Es uzskatu, ka nepieciešams kāds reāls piemērs pēc kura tad tiek salīdzināti tevis uzskaitītie faktori par fotogrāfijas telpiskumu.
www.fotoblog.lv... , specveltījums lian, bildēts ar garu ekspozīciju, ISO 100, no statīva, padomāts pie gaismas. nav grūti iedomāties kāda tā bilde būtu, ja fotografētu no rokas, ar lielu ISO, jeb, ja izmantotu zibspuldzi....
1.) 3D bilde (anaglyph vai kā savādāk) 2.) acij raksturīgi parametri.. fotogrāfijas kadrējumam, DOF, attālumam līdz objektam ir jābūt acu skatiena/leņķa turpinājumam. Visa rakešzinātne... matrica/lēca ir tikai rīks, ar kuru to panāk bet ne neispaido (iespaido tikai līkās rokās nonākušam fotogrāfam)
foto ir jābūt tā kā `logs` uz `to pasauli`. Attiecīgi, ja acs ir pieradusi skatīties uz visu jau kopš bērnības - tad ir grūti smadzenes pārprogrammēt (tipiskais ir stereobildes - dažiem nav skaidrs kā pareizi jāskatās)
Mandalay:1.) 3D bilde (anaglyph vai kā savādāk) 2.) acij raksturīgi parametri.. fotogrāfijas kadrējumam, DOF, attālumam līdz objektam ir jābūt acu skatiena/leņķa turpinājumam. Visa rakešzinātne... matrica/lēca ir tikai rīks, ar kuru to panāk bet ne neispaido (iespaido tikai līkās rokās nonākušam fotogrāfam)
foto ir jābūt tā kā `logs` uz `to pasauli`. Attiecīgi, ja acs ir pieradusi skatīties uz visu jau kopš bērnības - tad ir grūti smadzenes pārprogrammēt (tipiskais ir stereobildes - dažiem nav skaidrs kā pareizi jāskatās)
tad Tu domā, ka ar teleobjektīvu, var iegūt līdzīgu rezultātu, kā ar platleņķi, un ar ziepīti[ maza matrica] uzņemta bilde, telpiskumā līdzināsies, ar pilna izmēra matricas spoguleni uzņemtai?
negatIvs:tad Tu domā, ka ar teleobjektīvu, var iegūt līdzīgu rezultātu, kā ar platleņķi, un ar ziepīti[ maza matrica] uzņemta bilde, telpiskumā līdzināsies, ar pilna izmēra matricas spoguleni uzņemtai?
ar tele nevarēs. jo acs tik tālu neredz. Cik noprotu acs skatās aptuveni 50..70mm leņķī. attiecīgi jebkura bilde uz midformāta ~85..100mm, FF 50mm un kropam 35mm ar gaišu vaļēju fragmu būs gana laba (atbilstīs aptuveni tam pašam skatienam).
protams, visu var panāk arī ar citiem kadrējumiem, bet tad jau jābūt nenormālam optiskam apmānam, ko jau tu ka pieminēji - jabut loti sarezgita gaisma vai apstrāde (lens-shift blūrs viens no tiem), kas radis to efektu (lasi paslēps telpiskuma čakarējošos faktorus)
negatIvs:faktori, kuri, pēc manām domām, ietekmē fotogrāfijas telpiskumu: - matricas izmērs - gaismas avots, gaismas krišanas leņķis, attiecībā pret objektu - objektīvs, objektīva tips - diafragmas[ blendes ] atvērums - ISO - fotoaparāta dinamiskais diapazons - fotografēšanas rakurss, objektu izvietojums kadrā Kā domājiet Jūs?.....................................
Haa, vieglaak bij uzrakstiit ka ietekmee visi bildi veidojoshie faktori
par pēcapstrādēm, piemēram, tumšo vietu, ēnu "izvilkšanām" skatos skeptiski, tas plakanizē bildi, tāpat ar lielu ISO trokšņu novākšanam, reizēm tas sačakarē visu, atliek maXla
negatIvs:faktori, kuri, pēc manām domām, ietekmē fotogrāfijas telpiskumu: - matricas izmērs - gaismas avots, gaismas krišanas leņķis, attiecībā pret objektu - objektīvs, objektīva tips - diafragmas[ blendes ] atvērums - ISO - fotoaparāta dinamiskais diapazons - fotografēšanas rakurss, objektu izvietojums kadrā Kā domājiet Jūs?.....................................
Haa, vieglaak bij uzrakstiit ka ietekmee visi bildi veidojoshie faktori
uzrakstīt jau var daudz ko, bet vai var paskaidrot kāpēc, tas ir cits jautājums
respektivi ka jau teicu - klatbutnes efekts - acij tikams DOF pie pareiza skata leņķa un pareiza attāluma liekas midformāts dod vislabākus rezultātus tieši dēļ perspektīvas "noturēšanas".
A vot ko tu teici - pareizas gaismas - tas jau ir standarta zināms - paskaties uz jebkuru OS GUI 3D intefeisu - pogu, logu - shadow/highlite pa sāniem + liquid efekts - nepārprotami 3D/telpa, bet matrica ta 2D
negatIvs:par pēcapstrādēm, piemēram, tumšo vietu, ēnu "izvilkšanām" skatos skeptiski, tas plakanizē bildi, tāpat ar lielu ISO trokšņu novākšanam, reizēm tas sačakarē visu, atliek maXla
*** A vot ko tu teici - pareizas gaismas *** - izvēlēties fotografēšanas vietu, rakursu, attiecībā pret sauli, ja dabā, vai uzstādīt gaismas, ja telpās, lai izceltu formas, apjomu. klasisks variants ir gaisma 45gr. leņķī no sāniem. praktiski par telpiskuma, apjoma efektu atkarībā no gaismas, varēja pārliecināties vēl skolā, kad, piemēram, ar punktēšanas metodi, ģeometrisku figūru, vai kaut vai uzzīmētu olu, mainot punktēšanas intensitāti no 0, līdz blīvam, varam no plakana zīmējuma, iegūt šķietami telpisku figūru, viss, kas nepieciešams, pareizi sapunktēt... tas pats ar gaismu.
negatIvs: uzrakstīt jau var daudz ko, bet vai var paskaidrot kāpēc, tas ir cits jautājums
Nu nebij jau japaskaidro bet gan jauzraksta kas ietekmee skaties ko pats jautaa
nebija domāts, ka Tev jāpaskaidro. vispār mani interesēja kā citi šo izprot. pirms apmēram divām nedēļām, kādā citā vietā, pacēlās par par iso, dinamisko diapazonu utt. disputs, lūza šķēpi, apnika, tagad neesmu skatījies, ar ko tur beidzās, bet izpratnes bija dažādas
Marchello:
Nu nebij jau japaskaidro bet gan jauzraksta kas ietekmee skaties ko pats jautaa
nebija domāts, ka Tev jāpaskaidro. vispār mani interesēja kā citi šo izprot. pirms apmēram divām nedēļām, kādā citā vietā, pacēlās par par iso, dinamisko diapazonu utt. disputs, lūza šķēpi, apnika, tagad neesmu skatījies, ar ko tur beidzās, bet izpratnes bija dažādas
Nu nez, man skiet, ka tikai un vienigi gaisma spej bildei radiit telpiskumu jeb arii padariit to plakanu
negatIvs: ... disputs, lūza šķēpi, apnika, tagad neesmu skatījies, ar ko tur beidzās ...
Manā izpratnē šis no Tevis pieminētā ietekmē telpiskumu: - gaismas avots, gaismas krišanas leņķis, attiecībā pret objektu, bet pamatā gaismas un ēnas veido telpiskumu, bet matricas izmērs, objektīvs, iso un vēl kas tur no tehnikas minēts - pupu mizas ...
***Nu nez, man skiet, ka tikai un vienigi gaisma spej bildei radiit telpiskumu jeb arii padariit to plakanu *** pamatā jā, bet ja padomā par sākumā minētajām lietām, tad visas tās vairāk vai mazāk ietekmē gala rezultātu
bildes telpiskums tiek panākts ar : perspektīvas līnijām, priekšmetu labi zināmi izmēri, blūrojums, neasums, .. ar krāsām, nokrāsām, (pārsvarā ainavās, vai ar ainvām fonā), kompozīcija.
Nu tie ir galvenie , ko man mācīja...
P.S. vēl ir atsevišķa perspektīva, pie dinamiskiem kadriem(kustībā)
negatIvs:***Nu nez, man skiet, ka tikai un vienigi gaisma spej bildei radiit telpiskumu jeb arii padariit to plakanu *** pamatā jā, bet ja padomā par sākumā minētajām lietām, tad visas tās vairāk vai mazāk ietekmē gala rezultātu
Protams, arii fotografs ietekmee un veel miljons lietas, bet gaisma ir pats butiskakais
Pieņēmumi,pieņēmumi...diez kādā formāta redz cilvēka acs,kvadrāts,2:3,vai kaut kā citādi?Uz bildes tikai var vadīt cilvēka uztveri ar visiem augšminētajiem standartiem.(ietekmēt)Nesen rādija Discovery,ka cilvēks telpu uztver ne tikai ar acīm,bet arī ar dzirdi. Mandalay-acs gan neskatās 50-70mm leņķī,uztvert gan vieglāk to leņķi.Acij vajadzētu izdalīt redzes le'ņķi un uztveres leņķi.
Marchello:Protams, arii fotografs ietekmee un veel miljons lietas, bet gaisma ir pats butiskakais
cik tu asprātīgs... pats vārds Photography jau ir nācis no grieģu vārda `gaisma` ja runājam par telpiskumu, tad tas jau drīzāk ir nevis gaismas varā (jo tas ir pamats), bet vizuālajā `apkāsienā` - kā acs redz, tā nebūt nav īstenībā. Telpiska fotogrāfija drīzāk ir `interpolācija uz perfektu dokumentālu fotokadru` (iemūžināts kā ir, ar doma, ka skatoties ar cilvēka aci būtu `klātienes efekts`). sarežģīti uzrakstīju
]http://www.astrologi.lv/astro/bildes/73360007_6x7.jpg[/url] tie, kas lieto midi formātu, parasti nešaubās par formāta iespaidu un priekšrocībām... es nepieminēju filmu, sākumā, jo vairums tomēr bloga lietotāju, darbojās ar digi kamerām, kurām, lai tuvotos filmas efektam, bez gaismas un slēdža, ir vēl daži aspekti jāņem vērā
Bildes telpiskumu rada vienīgi vizuāli pasniegtais (fotogrāfa iegūtais) efekts, jo savādāk bilde ir vienīgi plakana manta Vistuvāk ir ImkaSm
ImkaSm:bildes telpiskums tiek panākts ar : perspektīvas līnijām, priekšmetu labi zināmi izmēri, blūrojums, neasums, .. ar krāsām, nokrāsām, (pārsvarā ainavās, vai ar ainvām fonā), kompozīcija. Nu tie ir galvenie , ko man mācīja... P.S. vēl ir atsevišķa perspektīva, pie dinamiskiem kadriem(kustībā)
Kam vēl var piebilst par toņu perspektīvu, mūsu acs tuvumu uztver tumšāku, un tālumu gaišāku (dūmakaināku) (starp citu digi matrica to dara otrādi, tuvums sulīgs un gaišāks, tālums tumšāks) Tāpēc bieži rodas redzei disharmonija... piem. sliedes lieecina par skaistu perspektīvi, bet tonis liek tālumu uztvert, ka tas ir tuvāks par priekšplānu
Telpsikumu veido horizontala,lieneara,tonala un citas perspektivas, objektu svari, attiecibas,simetrijas utt. visi tie iso shmiso ir tehnokratisks bulshits, details.. Lasama viela - Lapin "Fotografija kak..."
Lielāks-mazāks, tuvāks-tālāks. Mērogs. Līniju virzība kadrā. Fona spilgtums. ISO100 nav telpiskāks par ISO400. Plakana pirmkārt ir virsma, uz kuras projicē gaismu. Tālāk izmantotās metodes forsēta telpiskuma radīšanai visos vizuālās mākslas veidos ir līdzīgas.