SvilpisLupis:Lielāks-mazāks, tuvāks-tālāks. Mērogs. Līniju virzība kadrā. Fona spilgtums. ISO100 nav telpiskāks par ISO400. Plakana pirmkārt ir virsma, uz kuras projicē gaismu. Tālāk izmantotās metodes forsēta telpiskuma radīšanai visos vizuālās mākslas veidos ir līdzīgas.
par ISO nepiekrītu. dažādām kamerām, augsta ISO vērtība, atstāj dažādu iespaidu uz bildi, bet princips saglabājās - mazāks ISO, lielāks dinamiskais diapazons, lielāks krāsu piesātinājums. par trokšņiem, kuri dažām kamerām, dažos apstākļos parādās jau pie ISO400, nerunāsim
Haiduks:Bildes telpiskumu rada vienīgi vizuāli pasniegtais (fotogrāfa iegūtais) efekts, jo savādāk bilde ir vienīgi plakana manta Vistuvāk ir ImkaSm
ImkaSm:bildes telpiskums tiek panākts ar : perspektīvas līnijām, priekšmetu labi zināmi izmēri, blūrojums, neasums, .. ar krāsām, nokrāsām, (pārsvarā ainavās, vai ar ainvām fonā), kompozīcija. Nu tie ir galvenie , ko man mācīja... P.S. vēl ir atsevišķa perspektīva, pie dinamiskiem kadriem(kustībā)
Kam vēl var piebilst par toņu perspektīvu, mūsu acs tuvumu uztver tumšāku, un tālumu gaišāku (dūmakaināku) (starp citu digi matrica to dara otrādi, tuvums sulīgs un gaišāks, tālums tumšāks) Tāpēc bieži rodas redzei disharmonija... piem. sliedes lieecina par skaistu perspektīvi, bet tonis liek tālumu uztvert, ka tas ir tuvāks par priekšplānu
vo, vo ! +vēl gaiss zog pakāpeniski dažādas spektra krāsas. Senie gleznotāji ļoti izmantoja šo parādību, nemaz nenojaušot lietas būtību
Schnircks:Matricas izmērs nekā neietekmē telpiskumu..... ja vien tas nav 1x1 pix
pa, pa pa, here we stop - 1 lieta matricas izmērs pikseļos, otra, matricas izmērs fiziski. nu, asuma dziļums /nedziļums tomēr piedalās pie priekštata par telpiskumu veidošanas.
negatIvs:faktori, kuri, pēc manām domām, ietekmē fotogrāfijas telpiskumu: - matricas izmērs - gaismas avots, gaismas krišanas leņķis, attiecībā pret objektu - objektīvs, objektīva tips - diafragmas[ blendes ] atvērums - ISO - fotoaparāta dinamiskais diapazons - fotografēšanas rakurss, objektu izvietojums kadrā Kā domājiet Jūs?.....................................
filmiņa apzināti nebija pieminēta, par to it kā skaidrs, tā iekabina, vismaz pašreizējā attīstības periodā. par matricām runājot, jau pavisam cita lieta, dažādi izmēri, vairāk lietotāju, vairāk strīdu. arī filmām dažādi formāti, un markas , bet visu apskatīt vienā maisā samestu, nedomāju, ka būtu prātīgi.
- matricas izmērs Neko neietekmē telpiskumam kā tādam, tikai pakārtoti, caur lietoto stiklu izmantoto redzes leņķi - gaismas avots, gaismas krišanas leņķis, attiecībā pret objektu Vislielākā mērā ietekmē - objektīvs, objektīva tips Ietekmē, iet sazobē ar matricas izmēru - diafragmas[ blendes ] atvērums Ne pārāk ietekmē - ISO pilnīgi neietekmē - fotoaparāta dinamiskais diapazons nedaudz ietekmē - fotografēšanas rakurss, objektu izvietojums kadrā Visvairāk ietekmē, kopā ar gaismu
es jau pieminējis esmu, ka pēc manām domām ietekmē visi pieminētie momenti, varbūt nav uzrakstīts ietekmes secībā... sekundāri tur nekas nevar būt, kaut vai ISO - dinamisko diapazons, tie ir savstarpēji saistīti......kā var telpiski izskatīties objekts, ja tas uz bildes izskatās kā melnu un pārdedzinātu pleķu savienojums, bez pakāpeniskām toņu pārejām ..
imgfoto:No visiem pieminētajiem diskusijas vērti ir tikai:
gaisma objektīvs fotgrāfēšanas rakurss un, es teiktu, kadra kompozīcija
Pārējais viss sekundāri...
gaismu un rakursu var pabāzt zem kompozīcijas. Tad paliek vien kompozīcija un objektīvs (vai kāda cita tehniska vienība, piemēram, kamera, ar savu mazo vai lielo matricu)
pozvoļķe vozroziķ... gan jā gan nē. Ar gaismu mēs varam ietekmēt kompozīciju. K-ja ir ne tikai priekšmetu izvietojums noteiktā rāmī. Tas ir tikai objektu "izvietojums". Kompozīcija ir arī šo priekšmetu savstarpējā sakarība (kurš kuru ietekmē, pār kuru prevelē, kuru nomāc, ar kuru saskan, aktīvās līnijas utt.). Savukārt līdzības, ja pētam objektu sakarību kompozīcijā, veidojas pēc FORMAS un TOŅU līdzības. Kas no tā? A tas, ka noteiktu priekšmetu mēs ar gaismu varam izcelt, vai nomaskēt, ja nav vajadzīgs (lasi - neiederas kompozīcijā).
imgfoto:Vil, nea....
, bet gaisma - tā ataino visu to ko mēs redzam
bez gaismas vispār nebūtu iespējams foto, tas pats par sevi saprotams. Taču ja ja mēs fotografējam (zīmējam ar gaismu) - tad tas cieši attiecas uz kompozīciju - ko un kā mēs uzzīmējam.
Vēl piebilstot par toņiem, - kā tas atsaucas uz kompozīciju: Kā mēz zinām, melnais attēlā "izvirzās", bet baltais "attālinās". Tas veido noteiktas perspektīvas sajūtu. Ja šo likumsakarību saprot, var pastiprināt vai, nezinot, nobeigt fotogrāfijas telpiskumu.