Dažādi foto kursi ir samērā liels vairums,bet vai ir LV arī kādi video kursi? Čoms drusku pavilcies uz filmēšanu,apjautājās,es nezināju ko atbildēt. Tā ka sākam spamot par tēmu
Esmu dzirdējis par kinooperatoru apmācību no viena onkas, kas no manis īrēja studiju- viņš tādus pasniedzot. Bija tas kādu gadu atpakaļ. Tā kā kursi ir.
Kontaktu nav, neprasi!
Video nav foto- iemācies trīs likumus un jau gatavais meistars, tur ir jāiemācās kādi 20 un vēl montāža...domāju, ka tādus kursus nav vērts rīkot- cilvēki ir par slinku, lai user manual fočukam izlasītu, kur nu vēl tādas lietas apgūt!
Vasarā, iespējams, rīkošu dažu dienu konsultāciju tipa kursus par tehniskajām iespējām un prasībām pret programmām.
ko tur ... saskatīties vimeo.com dažādus video ... radīt stāstu un apgūt sony vegas/adobe premiere pro/adobe after effects tutoriāļus ))) tehniskās nianses laika gaitā ies pašas par sevi un tad jau varēs ļauties fantāzijas lidojumam ^^
kādreiz "Planetārija pagrabā" Latvijas kinoamatieru biedrība regulāri rīkoja kursus, pasniedzēji bija pieredzējuši kinoamatieri, Rīgas kinostudijas pārstāvji... pats izņēmu cauri divus ciklus. pašreiz nekas nav dzirdēts par video kursiem, vismaz nekas nav atmiņā palicis
woodz:ko tur ... saskatīties vimeo.com dažādus video ... radīt stāstu un apgūt sony vegas/adobe premiere pro/adobe after effects tutoriāļus ))) tehniskās nianses laika gaitā ies pašas par sevi un tad jau varēs ļauties fantāzijas lidojumam ^^
Salto apmest arī ir elementāri, kas tur ko...!
Tev jau grūti saprast- bet es saku, ka 90 % cilvēku, kuri nāk uz foto kursiem tā arī NEKAD neizlasa fočuka lietošanas instrukciju (visu), kaut arī nemitīgi par to tiek atgādināts...
negatIvs:kādreiz "Planetārija pagrabā" Latvijas kinoamatieru biedrība regulāri rīkoja kursus, pasniedzēji bija pieredzējuši kinoamatieri, Rīgas kinostudijas pārstāvji... pats izņēmu cauri divus ciklus. pašreiz nekas nav dzirdēts par video kursiem, vismaz nekas nav atmiņā palicis
Patiesībā viņi vairs neko nevar pasniegt, tehniski ir atpalikuši par gadiem 10...
negatIvs:kādreiz "Planetārija pagrabā" Latvijas kinoamatieru biedrība regulāri rīkoja kursus, pasniedzēji bija pieredzējuši kinoamatieri, Rīgas kinostudijas pārstāvji... pats izņēmu cauri divus ciklus. pašreiz nekas nav dzirdēts par video kursiem, vismaz nekas nav atmiņā palicis
Patiesībā viņi vairs neko nevar pasniegt, tehniski ir atpalikuši par gadiem 10...
šis tas varētu noderēt, kad vēro uz ekrāna, neviens nedomā ar ko uzņemts, ar ko montēts. tīri tehniski jā, tur laikam vislabāk pašam sekot līdz un apgūt
Onkulis:Tehnisko pusi visvieglāk apgūt, bet tad sākas vajadzība pēc režijas, scenogrāfijas, dramaturgijas utt.
Muļķības! Daudz failu formātu, montāžas sekvences uzstādījumu, izejas faila sastāvdaļu...kaut ko ne tā izdarīsi- viss kārsies regulāri un gatavais materiāls raustīsies!
Dramaturģija kā reiz ir apgūstama vienkāršāk- tā ir loģiska, atliek tikai iemācīties kādus 20 principus!
Portreti:
Patiesībā viņi vairs neko nevar pasniegt, tehniski ir atpalikuši par gadiem 10...
šis tas varētu noderēt, kad vēro uz ekrāna, neviens nedomā ar ko uzņemts, ar ko montēts. tīri tehniski jā, tur laikam vislabāk pašam sekot līdz un apgūt
Protams, ka montāžas principi ir tādi paši kā agrāk- bet kā var iemācīties kaut ko montēt, ja nekas nedarbojas un rezultāts raustās un karās!?
kas tur sarežģīts .. kameras jau netiek mainītas katru nedēļu un diez vai viena kamera .avi vietā pēkšņi sāks mest ārā kko citu. un renderēšana arī nav nekāda lielā māksla ... atrast savai kamerai piemērotāko,lai neciestu kvalitāte un lieta darīta )))
Portrets kā parasti jauc mušas ar kotlētēm OPERĀTORS / FOTOGRĀFS normālos apstakļos nenodarbojās nedz ar failu apstrādi nedz konvertāciju viņš tikai FILMĒ / FOČE vēl var režisēt un inscenēt AINAS / DARBUS ar "Tehnisko darbu" nodarbojās specifiski tehniski speci kurus MĀCA ATSEVIŠKI UN CITUR Taka kursus ko pasniedz Režisori operātori iz FILMĒTĀJIEM / FOČĒTĀJIEM tas ko runā juris ir "Gadžetomāniem " Man piemēram Rietumu kolēģiem TUMŠA BILDE ir visvisādi RAW .JPG un kautkādi nez kādi formāti , viņievienkarši FOČĒ STUDIJĀ / REPORTĀŽAS visu pārējo dara "Tehniskais asistents" kuram savukart maza jēga par Filmēšanu Fočēšanu viņs tika KONVERTĒ / PIEDZEN / DRUKĀ
Ja tavs čoms "Prot uztvert" man čomaks Beļģijā šancēdams vietējā TV kanālā regulāri pieminēja ar labu vārdu šitoss kursus www.hollywoodcamerawork.us... bet tie ir tieši OPERĀTORIEM inscenētājiem tie kas paši plāno kadrus un zimē plānus reku www.hollywoodcamerawork.us...
woodz:kas tur sarežģīts .. kameras jau netiek mainītas katru nedēļu un diez vai viena kamera .avi vietā pēkšņi sāks mest ārā kko citu. un renderēšana arī nav nekāda lielā māksla ... atrast savai kamerai piemērotāko,lai neciestu kvalitāte un lieta darīta )))
Lunis:Portrets kā parasti jauc mušas ar kotlētēm OPERĀTORS / FOTOGRĀFS normālos apstakļos nenodarbojās nedz ar failu apstrādi nedz konvertāciju viņš tikai FILMĒ / FOČE vēl var režisēt un inscenēt AINAS / DARBUS ar "Tehnisko darbu" nodarbojās specifiski tehniski speci kurus MĀCA ATSEVIŠKI UN CITUR Taka kursus ko pasniedz Režisori operātori iz FILMĒTĀJIEM / FOČĒTĀJIEM tas ko runā juris ir "Gadžetomāniem " Man piemēram Rietumu kolēģiem TUMŠA BILDE ir visvisādi RAW .JPG un kautkādi nez kādi formāti , viņievienkarši FOČĒ STUDIJĀ / REPORTĀŽAS visu pārējo dara "Tehniskais asistents" kuram savukart maza jēga par Filmēšanu Fočēšanu viņs tika KONVERTĒ / PIEDZEN / DRUKĀ
Nolaidies uz zemes, Minhauzen! Kuram te ir kādi asistenti!?
Lunis:Ja tavs čoms "Prot uztvert" man čomaks Beļģijā šancēdams vietējā TV kanālā regulāri pieminēja ar labu vārdu šitoss kursus www.hollywoodcamerawork.us... bet tie ir tieši OPERĀTORIEM inscenētājiem tie kas paši plāno kadrus un zimē plānus reku [url=http://www.hollywoodcamerawork.us/
Portreti: Grūtākais ir tikt galā ar tehniskām lietām. Tici man! Ja netici, paprovē kaut ko nofilmēt un samontēt! Pēc tam paskaties uz rezultātu!
tā domā gandrīz visi iesācēji - liekas ka iemācīsies kā kloķīšus sagrozīt un būs lieli amatnieki. Tehniska kvalitate ir tikai maza skrūvīte visā mehanismā. Lielakās lažas ka reiz ir ar maksliniecisko pusi
Portreti: Ja netici, paprovē kaut ko nofilmēt un samontēt! Pēc tam paskaties uz rezultātu!
Portreti:Grūtākais ir tikt galā ar tehniskām lietām. Tici man! Ja netici, paprovē kaut ko nofilmēt un samontēt! Pēc tam paskaties uz rezultātu!
Tehnika neglābs nevienu muļki gadzetimānu kurš nejegs KADRU UZLIKT , tehniku apietiem var arī mērkaķi iemācīt bet IZDOMĀT IERAUDZĪT UZBILDĒT UZFILDĒT var visai ierobežotu cilvēku skaitu Gudris @ Ko spilgts piemērs NESPĒJAI izdomāt kā uzbildēt ar savām 101 gandrīz vienādām "Profilbildem"
Kvalitāte un perfekcionisms jau ir ļoti labi,bet tas ar laiku apnīk un reizēm tie ne paši kvalitatīvākie darbi ir tie paši interesantākie,jo tajos ir dziļāka doma,kura atklājas bez milzīgā kameras kvalitātes potenciāla ))) Fotogrāfijā arī ir līdzīgas tendences )))
doma vairāk par montēšanu/apstrādi + filmēšanas pamatprincipi,jo pēc scenārija neko filmēt negrasās.Doma ir kā labāk iemūžināt kādu auto pasākumu,lai pašam nav pilnīgi kauns rādīt rezultātu.Tā kaut kā.
NEVIENS nopietns operātors pets neko nemontē , ARI LATVIJĀ , viņi tikai filmē un PAREJO dara studijas personāls Varbūt "Jaunie perspektīvie" ko Portrets pazīst PAŠI visu dar jo nesanāk piķīša "Tehniaks personālam" bet vissi manējie MONTĒ RETI vislaik jāfilmē Labakā gadijumā METEREĀLU tapat nemontētu paši pārdzen
Luni, reizēm tu čato sakarīgi, bet reizēm kā pilnīgs LUNIS- par kādu darbinieku algošanu tu runā, ja cilvēks vienkārši grib pafilmēt savu opelīti "opel club" tusiņā un nošārēt jutūbē! Nu, toč auns! Kā tāds Gudris- tik stumj savu minhauzenisko stumjamo tekstu!
shvaboc: filmēšanas pamatprincipi,jo pēc scenārija neko filmēt negrasās
Scenārijs IR filmēšanas pamatprincips. Patiesībā arī foto ir tāds pats pamatprincips- sākumā DOMĀ un tikai pēc tam fočē! Vai arī kā Lunis- brauc uz čangaliju un fočē visu pēc kārtas! Vēlāk čato fotoblogā, stāstīdams, ka katru kadru par 1600 Ls esi pārdevis!
shvaboc:Labi,tas bija domāts tā,ka filmēs notikumus,kas no malas nav īpaši ietekmējami.
Tas nav foto, kur vari paspaidīt podziņu un nahaļavu kādu kadru vienalga noķersi. Kad filmē, galvā jātur potenciāli gatavais materiāls, jo montāžas pamatā ir plānu maiņas, bez kurām iztikt nevar. Līdz ar to katrai epizodei jābūt vairākiem plāniem, saglabājot rakursa likumus. Vienkāršs piemērs: www.youtube.com...
shvaboc: filmēšanas pamatprincipi,jo pēc scenārija neko filmēt negrasās
Scenārijs IR filmēšanas pamatprincips. Patiesībā arī foto ir tāds pats pamatprincips- sākumā DOMĀ un tikai pēc tam fočē! Vai arī kā Lunis- brauc uz čangaliju un fočē visu pēc kārtas! Vēlāk čato fotoblogā, stāstīdams, ka katru kadru par 1600 Ls esi pārdevis!
Da ne tikai scenārijs- dažs labs "operators" pat elementāri panoramēt nemāk - paskaties tādu "kāzu videoreportāžu" un vēl stundu galva reibst un acīs ņirb... Neatceros jau, kā man to skolas laikos "Jauno kinoamatieru pulciņā" gudrs vecis I.Kraulītis mācīja, bet "refleksu asinīs iedzina".
shvaboc:Doma saprasta.Ja vēl to visu paplašināti kādos kursos stāstītu,būtu vienkārši ideāli.
Pamatprincipi nemainās jau gadu desmitiem, filmē uz 8, 16, 35mm vai ar betacam vai mobilo telefonu. Tātad jāpameklē savulaik izdotā kinoamatieru literatūra, derēs tikpat labi arī šodien.
shvaboc:Labi,tas bija domāts tā,ka filmēs notikumus,kas no malas nav īpaši ietekmējami.
Gudris:Luni es neatbalstu ka fotografs ir tikai tehnisks pogas spiedējs...tad jau tas vairs nav fotogrāfs bet asistents kurš spiež pogu...fotogrāfs ir tas kurš izdoma bildi...un reti kurš var uzticēt savu domu iemūžinat citam...ne pa velti labaakie holivudas režisori paši arī filmē
Tas tu esi , vai mamma pie kompja tika ? Ja ta ir !