Vispār, ņemot vērā, ka 1821.g. šis vulkāns "vēma" divus gadus no vietas, mož ir vērts saorganizēties un aizbraukt uz Islandi arī latvju fotomeistariem... Tiesa gan jāorganizē tāds transports, kas NAV avio.
Var manīt ka STULBĪM nev ne jaumas kas ir viņa dievinātā Krievija Uz Islandi atškirībā no Krievijas var AIZBRAUKT , kaut vai ar kuģi. Uz Krieviju gan var aizbraukt ar Vilcienu un ar Lidmašinu , TIKAI viena nianse 2/3 Krievijas teritorijas ir ARZEMNIEKIEM SLĒGTA , pietam pavisma vienkaršā veidā tur uz JEBKURIEM starppilsētu reisiem pērkot bilēt jaurāda PASE un ja pase nav istā tev vienkarši nepārdos biļeti , tā tas ir uz lielākot daļu lielo rūpniecības centru aiz Uraliem par Talajiem austrumiem un galējiem ziemeļiem nemaz nerunājot. Kamčatka pat vietējiem nav pārāk pieejama teritorija. Rīgā kādreiz dzīvoja tāds labs fotogrāfs un žurnalista Andrejs , viņš katru gadu brauca uz Krievijas Kamčatku un Sahalīnu vulkānus un dabu bildēt un zivis ķert , TAD 90 gadu vidū viņam nācās izvēlēties kautgan viņš tur bij braucis un dzivojis pāri par 20 gadiem šim ļava izvēlēties , VAI NU viņš fiksi atsakās no Latvijas pilsonības un pieņem Krievijas , vai arī viss tas gals viņam būs slēgta teritorija. Krieviem vienkarši tai galā ir praktiski visa lielā Aviācijas rūpniecība un poligins uz poligona , tapēc "Sveša" publika tur tiek tikai ar ļoti nīgrām atļaujām un saskaņošanām , pietam ar tikai uz ļoti ierobežotu laiku. Pietam visas tā padarīšana nekur nav atzīmēta un grandiozos izmēros , kā šis kādreiz stāstija , esj pa sopkām un pekšņi aiz nākamās vesela palela pilsētale un kautkāda rūpnīca , nekādu ceļu uz viņu nav tikai lidlauks blakus. Tāpat arī ar jūru brauc brauc gar krastu iebrauc līcī a tur zemūdene brauc no klintsapakšas laukā , blakus līcī kautkādi kreiseri stāv krastā pilnīgi nekādas infrastruktūras viss klintīs vai zem tām Taka tā ja uz Islandi brauc kad gribi un cik vari mksāt tad uz Krievijas tālajiem austrumiem Kamčatku un Sahalīnu bšu nu ļoti problemātiski noklūt jo tā viena vienīga milzīga karabāze un poligons.
Par Krieviju man domāt ka viss kas ir aiz Urāliem ir tikai viena vienīga kara bāze. mans vecaistēvs stāstīja kad gājis dienestā ap 50 gadu. Šamais dienējis kaut kādā transporta daļā pie Urāliem. Viņa vienīgā nodarbe šos dažus gadus esot bijusi: no betona ražotnes vest betonu pa vienu vienīgu maršrutu līdz kalnam kur bijis izbūvēts tunelis, pie tuneļa šo nomainījis maiņas šoferis un uz 3h pazudis tunelī un tā 3 gadus no vietas maiņu pa maiņai bez pārtraukuma. Uz kartes vietu atrast gan nemācēja, jo aizvesti uz turieni ar lidmašīnu naktī un no turienes arī atvesti tādā pašā vīzē atpakaļ.
Man pašām bija nesen gadījums tepat Latvijā- Irbenē. Kā jau daudziem zināms tur jau labu laiku notiek atjaunošanas darbi , te vairāk, te mazāk. Bija pieaicināti kaut kādi cilvēki kuri ierīkoja dziļurbumu. Kādu dienu šie bija pastaigājušies pa šo teritoriju, jo viens no darbiniekiem esot 70 gadu beigās šeit dienējis. Kad ieraudzīja lielo lokatoru šamais bija gar zemi. -Kad tad jūs šito uzcēlāt?!! Kad šis dienējis viņš viņš neko tādu neesot redzējis. '"Sim dienests ar esot bijis, pārvietosānās starp divām ēkām. neesmu baigais specs šajā jautājumā , bet esmu dzirdējis ka PSRS armijā esot piekopuši taktiku uz slepenajie objektiem sūtīt cilvēkus no ļoti tāliem reģioniem.
es arī neesmu. bet esot šmuce bijusi, kad Tukuma rajonā tantukiem ieviesies autobusā biļeti prasīt līdz "slepenajam aerodoromam"! a 2 kolēģi Geizeru ielejā 80.-jos gados ietrāpīja.
Tukumā tagad gan ir uzstutēts diezgan labs lidlauks privātajiem reisiem. Liela daļa bagāto jūrmalas iedzīvotāju izmantojot šo lidlauku, šad tad arī kāda ārzemju zvaigznīte ar atlaiž uzdziedāt kāda jaunekļa dzimenē!
Mhm mhm , tik viena nianse Latvijā ir pilns Krievijas pilsoņu kam nekādas vīzas nevaig tiem ar domātas ŠĀDAS izpriecas un ar ne visiem Tieši tāpat kā manam čomam Vari tepatās blogā pataujāties Biologiem kas ņemās pa visādām Barguzīnām utt "Taigas rezervātiem" cik viņiem "Viegli" ir katreiz uz turieni dabūt atļaujas , TIKAI pateicoties "Lāču Andreja" galiem Pietam pēdējos gados šie gudrāki palikuši , viņi ļauj tev aozbraukt lidz kautkādam punktam un tur pasaka ATVAINOJIET tālāk vairs nē "Rikojum" no priekšniecības un iepūt) Jelčina laikā Vacieši / Austrieši pat pamanijās izložņāt daļu Ziemeļu gala no Novaja Zemļa gar ziemeļu kuģu ceļu uz Klusā okenāna pusi kur kā izrādās šiem bija vēl no kara laika iekonservētas bāzes un piestātenes par kurām 60 gadus neviens nebija nojautis , bet tad Krievi to uzoda kas tās par savādām drupām un "Atvainojiet nevaram garantēt drošību" tūristiem ir visbiežākā atbilde Tad vēl nāca atklātībā tas kas bija "Piemirsts" ka 40-41 gadā pa Ziemeļu jūras ceļu Vacieš vienojoties ar Krieviem izdzina kreseri "Komet" kurš pēkšņi "Uzradās" USA un Angļu spēku aizmugurē un apgremdēja kautkādus vairāk kā 20 tirdzniecības kuģus un ieņema un nopostija Nauru salas galvaspislētu Ka izrādās viņš tā viltīgi manevrējot bij sadējis čupām visādus atbalsta punktus Krievu ziemeļu jūras ceļā ko arī Vacu un Austriešu tūristi 90gados barši apmeklēja , taga tas atkal ir ierobežotas piekļuves rajons