Labrīt ! Ļautiņi, kas te notiek? Kur visi palikuši? Jau kuro nedēļu viss pieklusis? Visu laiku bija interesantas diskusijas un sakunas. Tadad palikuši tikai dažu kuri pēc iespējas cenšas kautru topiku nolikt līdz ar zemi nu piegānīt ar spamu.
armands_z:Labrīt ! Ļautiņi, kas te notiek? Kur visi palikuši? Jau kuro nedēļu viss pieklusis? Visu laiku bija interesantas diskusijas un sakunas. Tadad palikuši tikai dažu kuri pēc iespējas cenšas kautru topiku nolikt līdz ar zemi nu piegānīt ar spamu.
Tas ir ģenerāltīrīšanas rezultāts....
A Tu beigsi visur piesauk ģenerāltīrīšanu? Tā jau sen ir pagātne! Un ilgu laiku te pļurkstējās uz vella paraušanu! Ir tak 100 citu iemeslu, kāpēc sarunas mazinājušās Piem man NAV laika
Gribējāt lielo nopietnību un dabūjāt tukšumu.Es tak visu laiku saku,ka vajag dzīt vellu un muldēt uz nebēdu.Kam krīt uz nerviem,tas lai iet un strādā.Saprotams,ir lietas par ko nedrīkst zirgoties-teiksim hokejs ,futbols,rokenrols...bet tā...ņemsim,biedri,dzīvi vieglāk!
Forums, kā jau forums...ar laiku apnīk spamot, vieni aiziet, citus izdzen...ņemot vērā ekonomisko situāciju, tik daudz spoguleņu jauni ļaudis neiegādājas, lai piepulcētos gudro pulkam un uzdzītu aktivitāti augšā. Tad vēl tie gejiskie kašķi starp atsevišķiem personāžiem...
Čista par tehniskām lietām nav jau daudz ko spamot, pa lielam, trīs mainīgie diafragma/slēdža ātrums/ISO nu jā...vēl jau ir dofs, bet tas tā...
Pat mūžīgā tēma kurš labāks nikon/canon jau apnikusi visiem...un pa lielam jau visi tā pat zin, ka olimpus
fottto, jebkurā diskusijā no sākuma ir jāvienojas par terminiem, lai visas puses vienādi saprastu par ko runā...
Ja ar vārdu fotogrāfēt mēs saprotam - paņemt fotoaparātu, ielikt karti/filmu, kaut cik jēdzīgi iekadrēt, apjēgt trīs mainīgo lielumu sakarības(diafragma/iso/slēdža ātrums), nospiest pogu, tad to tiešām pat grūtgalvim var iemācīt pāris dienās...
Ja mēs runājam par Fotogrāfēt...nu tas ir process, to nemācās...piedod, par triviālu salīdzinājumu, bet kurā brīdī Van Gogs saprata, ka māk gleznot...viņš vienkārši gleznoja vai ne?
a ko tur mācēt palaid pliku sievišķi puķu pļavā uztādi fočiku lai jams auto režimā fočē ik pēc 30sek un lai jamā tur gorās 2h kamēr tu sēdi uz beņķa un dzer vēsu alu tad nomaini sieviški un pļavu uz piečurātu graustu vai pludmali i ja modele būs izmuksi no kadra būs puķu bildes vai graustu bildes... un skaties vasaras beigās būsi pupogrāfu topa augšgalā galvenais i daudz modeles un daudz alus
imgfoto:fottto, jebkurā diskusijā no sākuma ir jāvienojas par terminiem, lai visas puses vienādi saprastu par ko runā...
Piekrītu.
Labi, mēģināsim pārformulēt: cik ilgs laiks ir nepieciešams, lai fotogrāfētājs savas bildes varētu rādīt citiem? Dabiski, ka neiet runa par bilžu rādīšanu savai vecmāmiņai vai publicēšanai internetā (kas būtībā ir viens un tas pats). Cik laika vajag, lai kāds kurators uzaicinātu tevi sarīkot izstādi, kāds izdevējs piedāvātu nodrukāt albumu, kāds galerists interesētos vai tev nav kaut kas jauns nobildēts?
Nevar iemācīties trīs dienu laikā?Kas tie par pārspīlējumiem?Foto vispār nav jāmācās.Un pat aparāta manuāli nahren lasīt!Zinu ne vienu vien personāžu,kas piedalās lokāla rakstura t.s. izstādēs un kuri nav pat dzirdējuši vārdu diafragma.Prasa man-a kāpēc man bildes tik graudainas?Paskatos uz šīs ziepīti-ISO1600!Nākamais kveščens-a kas ir ISO un kur to ieslēdz?A jūs te par trīs dienām!
imgfoto:fottto, jebkurā diskusijā no sākuma ir jāvienojas par terminiem, lai visas puses vienādi saprastu par ko runā...
Piekrītu.
Labi, mēģināsim pārformulēt: cik ilgs laiks ir nepieciešams, lai fotogrāfētājs savas bildes varētu rādīt citiem? Dabiski, ka neiet runa par bilžu rādīšanu savai vecmāmiņai vai publicēšanai internetā (kas būtībā ir viens un tas pats). Cik laika vajag, lai kāds kurators uzaicinātu tevi sarīkot izstādi, kāds izdevējs piedāvātu nodrukāt albumu, kāds galerists interesētos vai tev nav kaut kas jauns nobildēts?
Domāju, ka te galvenais nav laiks...bet gan veselīga uzbāzība/vēlme tikt pamanītam/personiski kontakti/savs finansējums pasākumiņu organizēšanai vismaz sākumā .... Te nav nekādas tiešas saistības ar mācēšanu/nemācēšanu...
Pie kam...var cilvēks lieliski/tehniski perfekti fotogrāfēt, piemēram, mušmires mežā, bet cilvēkus "nemācēs" bildēt nekad, jo varbūt viņam ļoti smird elpa un neviens no laba prāta pie viņa neiet klāt tuvāk par 3 metriem...varbūt ir tik intraverts un kautrīgs, ka nespēj parunāt ar svešiem cilvēkiem utt.utjp...
...uzreiz būtu jānošķir "izstāžu fotogrāfi" un "veiksmīgi amatnieki", par pirmajiem zin/interesējas tikai viņi paši+iztāžu kuratori+šauri specializēta publika....otrajiem maksā naudu, par to ka pie viņiem ir patīkami bildēties+bildes sanāk daudz maz jēdzīga Protams visam šim robežas ir izplūdušas utt...bet tāds ir mans viedoklis
Atkārtošu jau kuro reiz ievērojamais kritums ir VISUR , tas ir globāli amatierfoto jomā Eiropā noteikti kārtīgs , man domāt par saviem 70% točno. Vakar kā reiz runāju ar "Foto kursu pasniedzējiem" šie atklāja ka bizness cauri , esot pārstājuši eksistēt 3/4 visu "Foto kursu bizness" vienkārši vairs nav pieprasījuma , daivainā kārta tas attiecās uz RĪGU jo provincē tieši otrādi aktivitāte ir pieaugusi. Tas par GLOBĀLI , tagad par lokāli , nuuu pirmkārt kā jau teicu virkne kļūdainu stratēģisku lēmumu un iznākums likumsakarīgs. Es te palasījos nupat apgreidoto Razumovska projektu tur viņš par šo tēmu ļoti labi izrakstījies "Cilvēki kuri stāsta ka viņi BILDĒ SEV un tikai sev DIRŠ , tie kas tā dara nevienam savus darbus VISPĀR nerāda nekur un nekad tik ja ļoti palūdz , visi pārējie gan stāsta ka bildē sev īstenībā alkst SLAVU ATZINĪBU NAUDU vai vismaz vienu no šiem trim , tiko konkrētajā izpausmē šāda iespēja zūd viņi strauji zaudē interesi par šo nodarbi" domāju ka šeit ar slapjās galvenais šī pasākuma problēmu iemesls , tiko zuda iespēja IZCELTIES / REITINGI likumsakarīgi lielai daļai tas palika neinteresanti jo tas bija vienīgais deļ kā viņi ar šo lietu šai vietā nodarbojās. Pie reizes līmenis vairumam bija ļot līdzīgi viduvējs bez kādām izaugsmes drīzāk degradācijas pazīmēm un publika arvien straujām sāka pamest šo nodarbi. Man personīgi vairāki ļot spici amatieri ir teikuši ka zaudējuši interesi par foto un ARTu kā tādu jo tagad tā varot vissi un ko var visi tas vairs nav interesanti Kaas attiecas uz biznesu tad izmaiņas ir tik uz labo pusi , klienti rindās stāv esmu parunājis KĀPĒC viņi izvēlēs mani ne citus jo pats nekad nevienam nenko nepiedāvāju , UN atbilde nebūt nav negaidīta . CITIEM darbi ir uz vienu šniti vai tur tasijis Janis Peteris vai Miķelis ļoti lidzīgi gan pēc stila gan izpildōjuma GARLAICĪGI Klientes kuras man neškiet intresantas PARASTI sūtu pie Gudra iedodu Fotodoma linku , divainā kartā vairumā gadijumu viņas paludz "Kādu citu" motivējot to ka DARBI GARLAICĪGI neintresanti Es jau to ar pats zinu , taču kā lai pieklājīgi atsaka "Garlaicīgai blondinei"
imgfoto: ...uzreiz būtu jānošķir "izstāžu fotogrāfi" un "veiksmīgi amatnieki", par pirmajiem zin/interesējas tikai viņi paši+iztāžu kuratori+šauri specializēta publika....otrajiem maksā naudu, par to ka pie viņiem ir patīkami bildēties+bildes sanāk daudz maz jēdzīga
Kāpēc tik sarežģīti? Fotogrāfijā, tāpat kā visās citās cilvēces darbības sfērās ir meistari, amatnieki un neveiksmnieki-līkroči. Galvenā atšķirība starp meistaru un amatnieku ir tā, ka meistaram vienmer ir iespēja savu meistarību slīpēt (paaugstināt), bet amatniekam - tikai palielināt klientu skaitu.
P.S. Nauda, ko maksā meistaram, ir par kārtu lielāka, nekā amatniekam.
teiksim Jančuks nobildē bildi ar 88% no šedevra un var pārdot par 100 supernaudiņām Vietējais Resnais Putns ar 30% no šedevra bet var notirgot par 230 supernaudiņām A Pēteris nofočē 100% šedevru bet ievieto draugos galerijā un dodas pelnīt naudu kā galdnieks
kā šeit var aprēķināt kurš i meistars kurš amatnieks un kurš prosta ļubitjels
a meistars! tātad nevar būt sūdīgs, jau pēc definīcijas. amatieris var būt labs, bet tik pat labi var būt arī sūdīgs. meistars sūdīgs nedrīkst būt, jo citādi tas vairs nav meistars.
imgfoto:fottto... un īstie Meistari ir FIAP biedri un tie vidēji pelna visvairāk, ja?
Es laikam neesmu īsts latvietis, jo man nepiemīt niķis skaitīt naudu svešās kabatās un, attiecīgi es nezinu cik naudiņas ir Tugaļevam, Mihailovskim, Stūrmanim u.c. FIAP biedriem. Bet man te pāri ielai stāv riktīga divstāvu māja, kas būvēta tikai pa foto naudu (es zinu tās izcelsmi). Šis fotogrāfs nav FIAP biedrs, bet Meistars gan.
P.S. Es saprotu, ka tev kā jau amatniekam jēdziens "vidēji pelna" ir ļoooti nozīmīgs. Meistariem, it sevišķi frīlenseriem, tāda vidējā nemaz nav. Citreiz izdodas bildi pārdot, citreiz ne. Saņem honorāru par grāmatu un, kamēr nebūs materiāls jaunai grāmatai, nesaņem neko. Stipendijas un granti, kaut tās arī var būt diezgan lielas summas, tā regulāri, par skaistām acīm, dalītas netiek.
imgfoto:fottto... un īstie Meistari ir FIAP biedri un tie vidēji pelna visvairāk, ja?
Es laikam neesmu īsts latvietis, jo man nepiemīt niķis skaitīt naudu svešās kabatās un, attiecīgi es nezinu cik naudiņas ir Tugaļevam, Mihailovskim, Stūrmanim u.c. FIAP biedriem. Bet man te pāri ielai stāv riktīga divstāvu māja, kas būvēta tikai pa foto naudu (es zinu tās izcelsmi). Šis fotogrāfs nav FIAP biedrs, bet Meistars gan.
P.S. Es saprotu, ka tev kā jau amatniekam jēdziens "vidēji pelna" ir ļoooti nozīmīgs. Meistariem, it sevišķi frīlenseriem, tāda vidējā nemaz nav. Citreiz izdodas bildi pārdot, citreiz ne. Saņem honorāru par grāmatu un, kamēr nebūs materiāls jaunai grāmatai, nesaņem neko. Stipendijas un granti, kaut tās arī var būt diezgan lielas summas, tā regulāri, par skaistām acīm, dalītas netiek.
Tu vakar nežagojies? Mes akurāt par TAVU rajonu runājām es pievedu piemērus PELNOŠĀKAJIEM Latvijas fotogrāfiem kuru vārdus zin retais vai ar iedomāties nevar ka TĀDOS apjomos var pelnīt ar ART FOTO Viena no lielākajām LV problēmām ka cilvēkiem nav TOTĀLI nekādas ipzratnes par FOTO kā biznessu , kas vispār ir komerciāli izdevīgi kas nē Mērvienības bija tieši ĪPAŠUMI kas iegūti par foto naudu
didams:Tātad nevar būt art foto meistars un amatnieks?
Normāli nevar. Grūti būtu iedomāties gleznotāju, kurš piehaltūrētu ar žogu krāsošanu. Kaut gan mūsu laikos... ļaudis ar labu izglītību lasa šampinjonus pie cilvēka, kam tā izglītība ir stipri zemāka.
Lunis:Jūs jaucat divus jēdzinus AMATNIEKS / MEISTARS un ARTfoto. Tas ir divas praktiski minimāli saistītas joma ja kas
Tātad nevar būt art foto meistars un amatnieks?
FOTO MEISTARS ir tikai pēc konkrētu strikti aprakstītu parametru izpildes un PROFESIONĀLA darba stāža konkrētā arodā ne mazāk kā 8 gadi , kvalifikāciju piešķir AMATNIEKU cunfte pēc komisijas lēmuma. Tas ko tur stāsta eksāmenu komisijas pārstāvji ir DZĪVES ANEKDOTE ka uz šo kvalifikāciju mēģina pretendēt cilvēki kuri nezin ELEMENTĀRAS kvalificētam darbam nepieciešamās iemānās un nosacījumu Eiropā piemēram nevar atvērt biznesu Foto jomā ja nav izglītības un atzītas kvalifikācijas konkrētā nozarē Savukārt ART jomā nav nekādu kritēriju , izaudies kā prātā nāk , vienīgais rādītājs Izstāžu skaits un līmenis
Būtiskākā atšķirība ka konkursos uz labiem pasūtījumiem nevar piedalīties cilvēki un organizācijas bez sertifikātiem konkrētā jomā , arī Latvija tas tā ir jau kādu laiku.