Iespēja, soli pa solim, praksē redzēt un pašam izmēģināt pilnu MB procesu no kameras pogas nospiešanas līdz gatavai kopijai uz papīra.
Katrs semināra dalībnieks uzbildē 12 gab. kadrus 24x35mm, 4 kadrus 6x6cm un 2 kadrus 4x5 collas (10x12.5cm), (filmas vietā fotopapīrs), atīsta šos kadrus, saņem skenējumus no "šaurajiem'' 35mm kadriem, redz kā tiek noskenēti 6x6 kadri (viens kvalitatīvi, 3 "pa fikso''), redz kā tiek noskenēti 4x5' kadri, redz kā attīstās 4x5' kadri, redz kā tiek uzkopēti divi no viņa 35mm un 6x6 kadriem
Viss process tiek nodrošināts ar laba līmeņa tehniku un materiāliem:
Pēc semināra dalībnieks mājās aiznes: sevis bildēto kadru negatīvus, šo kadru skenējumus ciparu formātā, 2 veiksmīgāko kadru kopijas uz MB papīra un šo pašu kadru ciparu izdrukas no standarta fotokantora + skaidru priekšstatu par MB procesu, vajadzīgo tam aprīkojumu, materiāliem, izmaksām, iepirkšanas vietām u.t.t. + uzskatāmu rezultātu + priekšstatu par bildes izmaiņām fotogrāfējot ar dažāda kadra izmēra kamerām.
dalībnieku skaits - 3 cilvēki
vēlamās priekšzināšanas: dalībniekam absolūti skaidri būtu jāzin, kas notiks ar kadru, ja diafragmas vai slēdža laiku regulējamos ripulīšus pagrozīs uz vienu vai otru pusi.
Jāņem līdzi: ciparu fotokamera ar ko ''piešaut'' kadrējumu un/vai ekspozīciju 4x5' kadriem
9.00 pirmais dalībnieks saņem šauro kameru un dodas izbildēt 12 kadrus, otrais dalībnieks saņem 6x6 kameru un dodas izbildēt 4 kadrus trešais dalībnieks kopā ar mani dodas izbildēt 2 4x5' kadrus katra rīcībā 1 stunda
10.00 mainamies
11.00 mainamies
12.00 - 13.30 attīstam filmiņas un 4x5' kadrus
13.30 - 15.00 atdodam šauro filmu fotokantorī noskenēt un pusdienojam
ox3r:Cik saprotu, ja vienā datumā var savākties 3 cilvēki tā var rīkot augšā un konkrēta datuma pašreiz nav?
Vai ir iespējamas kādas korekcijas programmā, ja to vēlas visi dalībnieki?
taisni tā - kā salasās 3 gab. tā var rīkot augšā + drošvien dajebko var koriģēt (puslīdz laicīgi aprunājot) ja tik jaunās idejas ir tajās 10 stundās realizējamas
bet par instruktoriem... krievijaa bija taada izklaide miljardieriem - shams izlec bez izpletnja un instruktors peec tam izlec un nokjer. nu luuk - viens izleca un liidacinjaa aizgaaja lejaa ruuktdams - nenokjeera
Šitādi "Lielo" bilžu semināri iecērt robu Digi @ Muļķkameru lietotāju rindās , zinu kādu strēķi ar ļaužiem kuri pamēgīnājuši "Fanu" nolūkos manu 6x9 mazo lingoperi pēc nieka 30x40 bildes nokopēšanas met savus digicamus uz skapaukšas Kā man te viena meitene teica TAGA es no katra brauciena atvedu 1-2 bildes citreis nevienu ,bet tās kuras IR ir VOOU!! , āgrāk vedu 2000-3000 nekādas.
Vispār interesanti, bet vai man ir jēgas piķot 25 + ceļš līdz Jelgavai ja jaunībā esmu pamurkājies ar Zenītu (filmas pats neattīstīju, bet bildes gan kaut kā taisīju :face-grin.
Laumonis:Vispār interesanti, bet vai man ir jēgas piķot 25 + ceļš līdz Jelgavai ja jaunībā esmu pamurkājies ar Zenītu (filmas pats neattīstīju, bet bildes gan kaut kā taisīju :face-grin.
uz jēgas jautājumu jau katram pašam sev jāatbild
varu tik aptuveni iedomāties atšķirības:
atšķirība pašā darbības principā (ja ir kopētas bildes ''jaunībā'') lielas nebūs - atšķirība būs ķimikātu uzjaukšanas vienkāršībā, kopēšanas/attīstīšanas ātrumā, kontrasta variēšanas diapazonā un vienkāršībā + salīdzinošā (ar padomijas laika materiāliem un tehniku) kvalitātē (nekādu pelēko miglumērkaķu) + 6x6 un 4x5' nav zenīts un piedod bildei šādas tādas atšķirības
bet jebkurā gadījumā šīs nav nekādas universālas vai plaši populāras zināšanas, attiecīgi nevaru spriest kuram no jums tās var būt saistošas - varu tik atbildēt uz jautājumiem - par soli jums jāizšķiras pašiem
eee nezinu vai sapratu pareizi... negrābstīties ap mazākiem formātiem, bet vairāk pabildēt ar 4x5? (palabo ja pārpratu) nu tad sanāk, ka Tev, šajā dienā nebūtu filmu kadru ko attīstīt un kopēt ar palielinātāju - 4x5' paredzēts bildēt uz papīra ne filmas - attiecīgi palielināšana tik ar skeneri.
Rolands66:Nu jā tieši tā-pagrābstīties gribētos tikai gar lielo.Bet ja aizvilktos uz pASĀKUMU AR SAVU lokšņu filmu,tad atkal nebūtu caur ko pārkopēt optiski??
būtu gan + skenerī arī līstu.... - nebūtu kur tīstīt lokšņu kadrus (man nav tā tanka kur liek rindiņā ) - nāktos tīstīt pa vienam bundulī - vienvārdsakot katrs Tavs kadrs paņemtu tikpat daudz laika kā vesela filmiņa + atšķirībā no papīra negatīva tev nāktos arī katru kadru kasetē ielādēt absolūtā tumsā (filmai šī darbība vispār atkrīt) taustot kurā kadra stūrītī ir ''metka'', lai nesaputrotu emulsijas virzienu - nu un tas pats pie tankā bāšanas...
+ pats nekad vēl nesu bāzis Durstā 4x5 filmu, bet pieļauju, ka mazā multikontrasta galva varētu būt par vārgu - nāktos likt 250W lampu un lietot maināmos multikontrasta filtrus (kas ir garāka ķēpa) ..... tas izklausās pēc cita alternatīva pasākuma domāju, ka nevarēšu nodrošināt tik raitu darbību, lai visu tai dienā paspētu
pašam ieguldīt lielu laiku, lai pamēģinātu lokšņu filmu džazst.for.fan nešķiet interesanti... tā arī tā stāv un gaida kad savajadzēsies realizēt kādu ... nezinu... ūberprojektu - iztieku ar papīru - 10x ātrāks pasākums - diapazons nav, bet optiskie pigori jau tādam papīra kadram ir
šis vairāk domāts pasākums ne tehniskām galējībām, bet salīdzinošs process soli pa solim, lai saprastu kas ir mb, cik dumi ir atdot mb filmu ciparu automātlaboratorijā un apjēgt vai pašam šī padarīšana vispār interesē
4x5 jau Kontaktā nospiests ir gana zvērīgs rezultāts un visas fīčas "Filtrus" jau var lietot "Kontaktgaismai" nemaz negatīvs nav iekšā jābāž , liek tik pa taisno uz papīra
Kādam šitāis kīno nav ienācies? Esmu redzējis uz lielā ekrāna GRIBU mājās !!! www.youtube.com...
Gudris: ...bet no parastu lietotāju redzes loka filmiņas jau praktiski ir izmirušas...
savukārt treknākajās galerijās cipari vēl nav ienākuši (tiesa ir (ne LV) laboros pakalpojums, ka no digifaila taisa negatīvu kontaktkopijai - un tad jau ņem pretī)
MB jau mūsdienās ir neikdienišķs pasākums ar ambīciju piegaršu - tai šlakai ''parasta lietotāja'' viedoklis tak absolūti pie kājas
ak34:Gudri, uz filminas tak var TĀDU fototapeti uzbildēt ar piliku meiču va meičām, ka detalizācijā neviena digitālā kamera pat tuvu nestāvēs.
nu nu...60 mpix gan jau stāvēs blakus
baidos, ka nē. visticamāk, ka 60Mpix varētu pārsist pat mana mazā Mamiya 7 ar mazjūtīgu melnbalto vai slaidu filmu. Ja bildē ar 4x5 vai 8x10 kameru un labu objektīvu, tad digitālajam nav nekādu cerību.
Sensoram te nekāda sakara , to jēdz jebkurš kurš strādā ar gana krutu digitālu tehniku , visādām skanējošām pakaļam uz 50-60milj un var salidzināt ar filmu. Filmai ir pilnīgi cita attēla struktūra kā Digi , lai panāktu kautko aptuvēni līdzīgu kā filmai Pixseļu skaitam pāt nāv īepšas nozīmes lai tik "Trokšņi acis nelec" un būs gana ,visa problēma pašā matricas struktūrā jo FILMAI diezgan vienalga kā gaisma uz viņas krīt bet MATRICAI ir nepieciesama izcilas kvalitātes nenormāli darga optika lai iegūtu ĻIDZĪGU rezultātu Vēl viens faktors kas būtiski ietekmē attēla struktūru tieši ši pašā posmā kā Optika ir "Jūtīgā matereāla" fiziskais izmērs , lai iegūtu līdzīgu MATRICAS IZMĒRU kā platās filmas laukums nāksies izdot deudzus desmitus tūkstoš NAUDIŅU un šīs cenas NEKRĪT bet ceļās proporcionāli matricas izmēra pieaugumam. Matricas "Pixsesļu" skaits būtībā tik vien ir kā "Filmas izškiršanas spēja" nekas vairāk , kādreiz bija tāda filma kā KODAK EKTAR ar ļoti lielu ižškiršaas spēju NEBIJA viņa populāra jo publiku intresē nevis BAIG SMALKS bet gan Attēla iespaids uz CILVĒKA UZTVERI un tajā daudz būtiskāks faltors ir TELPA / APJOMS / KRĀSA nekā baig smalks grauds un baigais asums Digiotiem to nesaprast jo viņi prot SKAITĪT bet neprot RĒĶINĀT , divas dažādas lietas Zinu clvēkus kuri JOPROJĀM izmanto CANON pirmā izlaiduma zieptraukus ar 2,5milj sensoru JO viņa bildes isskatās DAUDZ patīkamāk acij nekā 8-14milj Spogulemēm bildeta , visas fīca ka PIRMAJOS Canon ziepīšos SENSORS bija 2x lielāks nela VELĀK
Maris:tā būs oly ietekme - oly jau laukumu kauns mērīt - tur pikseļi i vienīgais kas atliek
bet ir jau matricu ražotāji kas cenšas to laukumu palielināt - tiesa pamazām un nebūt ne lēti, bet kautkāds progress ganjau kādreiz būs
bet kāpēc nevar salikt kopā vienā kastē piemēram 16 oly sensorus ?
kāpēc tad nevar - nu ne vienā kastē kā teici, bet bodēs ir kustīgas mehāniskas pakaļas lielajam formātam kurām pieliek FF vai puskadra.. mok ar oly... kameru un bildē lielo bildi (lielā formāta stikla projekciju) pa gabaliem pārbīdot pakaļai pielikto kameru - pēčāk ar softu sakombinējot vairākus kadrus par vienu
nu diemžēl tas nekustīgiem un nemainīgu gaismas apstākļu sižetiem only....
Gudris:bet kāpēc nevar salikt kopā vienā kastē piemēram 16 oly sensorus ?
kāpēc tad nevar - nu ne vienā kastē kā teici, bet bodēs ir kustīgas mehāniskas pakaļas lielajam formātam kurām pieliek FF vai puskadra.. mok ar oly... kameru un bildē lielo bildi (lielā formāta stikla projekciju) pa gabaliem pārbīdot pakaļai pielikto kameru - pēčāk ar softu sakombinējot vairākus kadrus par vienu
nu diemžēl tas nekustīgiem un nemainīgu gaismas apstākļu sižetiem only....
tādas kas viducī plānākas?
der... bet jāatceras, ka tās ne tikai "izpleš gaismu", bet arī priekšā esošās lēcas izšķirtspēju (tautā šo mantu sauc par telekonverteri)
kāpēc tad nevar - nu ne vienā kastē kā teici, bet bodēs ir kustīgas mehāniskas pakaļas lielajam formātam kurām pieliek FF vai puskadra.. mok ar oly... kameru un bildē lielo bildi (lielā formāta stikla projekciju) pa gabaliem pārbīdot pakaļai pielikto kameru - pēčāk ar softu sakombinējot vairākus kadrus par vienu
a ja tam mehānismas pieliek klāt SWD dzinēju tad jau varētu arī kko kusīgu sabildēt ...karoč varianti ir ja baigi vajag
Jā, nu mūžīgā kompromisu cīņa starp analogo un ciparu tehnoloģijām. Tas tāpat kā skaņas tehnikā. Pagaidām (kaut gan šeit attīstība šķiet apstājusies) tranzistoru tehnika tā arī kvalitātes ziņā nav spējusi pārspēt vecvecās lampas. Tas tāpat kā rūpnieciski ražotais konjaks... vienā dienā saražo septiņzvaigžņu koni...
ak34:Gudri, uz filminas tak var TĀDU fototapeti uzbildēt ar piliku meiču va meičām, ka detalizācijā neviena digitālā kamera pat tuvu nestāvēs.
Bet tai pašā laikā lasīju par šo www.studiolighting.net... dažus gadus atpakaļ. Tad muzeji vairāki pārgāja no filmas uz šo ciparu. Jo gleznu skanēšana bij krietni kvalitatīvāka uz cipara nekā uz filmas.
ak34:Gudri, uz filminas tak var TĀDU fototapeti uzbildēt ar piliku meiču va meičām, ka detalizācijā neviena digitālā kamera pat tuvu nestāvēs.
Bet tai pašā laikā lasīju par šo www.studiolighting.net... dažus gadus atpakaļ. Tad muzeji vairāki pārgāja no filmas uz šo ciparu. Jo gleznu skanēšana bij krietni kvalitatīvāka uz cipara nekā uz filmas.
šite i nianse - tā ir skenējamā pakaļa PILNĀ laukumā - 1:1 laukumā ar cipariem daudz vienkāršāk dabūt augstu izšķirtspēju
diemžēl tādas pakaļas ir tik nekustīgiem sižetiem - pat peizāžām nederēs
Maris: diemžēl tādas pakaļas ir tik nekustīgiem sižetiem - pat peizāžām nederēs
Šaubies! Palasi info. Tur pat bija peizāžas ar cilvēkiem izliktas fotogrāfētas. Kautkādi 1/100 expo. Mīnuss tur bija tas ka viena bilde saglabājās dažas minūtes. Bet fočēt varēja ar normālu foča expo.
Maris: diemžēl tādas pakaļas ir tik nekustīgiem sižetiem - pat peizāžām nederēs
Šaubies! Palasi info. Tur pat bija peizāžas ar cilvēkiem izliktas fotogrāfētas. Kautkādi 1/100 expo. Mīnuss tur bija tas ka viena bilde saglabājās dažas minūtes. Bet fočēt varēja ar normālu foča expo.
da ne saglabājās bilde a skenēta tiek minūšu laikā - katrai līnijai tiek dots elektroniski expo laiks sekundes simtdaļās, bet šai pakaļai nav matrice pa visu laukumu, bet gan slīdoša strīpveida matrice - tam izkropotajam vecim tak ir 15pix pa vertikāli - vot i pārgāja šim pāri dažās sekundes simtdaļās - jams tak uz bildas mušas kakas lielumā - būtu vecis pa visu kadru skenēts, vai vējā kustīgs koks priekšplānā... vsjo kirdik... strīpu čupa