Čau! Pēdējā laikā esmu aizdomājies par to,ka dažiem zināmiem fotogrāfiem (vārdos nesaukšu) nav tik nepieciešamās autovadītāju apliecības!Vai tā ir tikai sagadīšanās..?Varbūt ka es tā riktīgi kļūdos! Sevi,protams,par fotogrāfu neatļaujos saukt,bet man arī nav tiesību...
Godīgi sakot,nezinu kapēc mani tas uztrauc! Vai Tev ir tiesības...?
Nav jau kopš 16 gadu vecuma , noņema par ātruma pārsniegšanu salu tilta galā. Fotogrāfam tāds darbs ka vislaik vadā , nafix man tiesības , man asistentiem un sekretārēm ir tiesības lai mani vadā , ja pašam vaig pārvietojos ar riteni tās tiesības man ir jau 33 gadus autiņa bija no 14 gadiem Nekad neesmu izjutis trūkumu šai ziņā kaut mājās man 2 autiņi nekad ar tiem neesmu braucis , skuķi braukā Parasti šancēju tā ka ne PIRMS ne pēc pie stures napasēdēsi , ATRUBS Beidzamos gadus pa eiropu gan mēdzu braukt , bet tur tiesības nevaidzēja masjinas numurs vestija tā aprīkota ar "Kompaktdisku atskaņotāju"
alora:Kā fotogrāfam var nebūt tiesības un mašīna??????
Tiesību nav VAIRUMAM profu , pirmkārt tāpēc ka tā tā liela psihaloģiska un fiziska slodze un darbs saistīts ar regulāru alkahola lietošanu un stresiem utt Man no maniem skolotājiem autiņi bija labi ja 50% , tas ir PAŠI brauc Kā teica reiz viens mans skolotājs Fotogrāfs DOMĀ šofers BRAUC , fotogrāfs ir KUNGS šofers kalps PIRMS sjo,kas es domāju VIENĪGI par darbu pēc darba GUĻU
Lai tu saprastu tas kā ar "Gudri" , piemēram "Gudris" pirms bildēšanas un bildējot domā par VIENU "KĀ TO SKUĶI I-PIST" es domāju ar par vienu "Kā uztaisīt SUPER" , atšķirība tā ja es uztasu SUPER tad viņai varbūt pašai sagribēsies no sajūsmas , to saprot retais no tiem kas "Bildē lai iepazitos"
Profesionāli fotogrāfi RETI strādā vieni ,Latvijā vairāk bet ārpusē tikpat kā neviens , viņiem ir asistenti kas ir "Šoferis , Šinderis , Krāvējs , Izpalīgs" vienā personā , kāpēc būtu pašam jābrauc? Man piemēram ir ērti optimizēt tāmi , ŠOFERA vietā var "Asistentam" vairāk samaksāt , kas iesācēju gadijumus PARASTI ir bez maksas
Vo šitais ir ārprāts! Es saprotu, ka kaut kādu iemeslu dēļ cilvēkam nav tiesību, laika dēļ, naudas dēļ, psiholoģisku iemeslu dēļ,... bet lai ar to lielītos un teiktu, ka man nevajag??? Tīri manas domas - šādi domājot, cilvēks tā arī turpmāk dienas lielāko daļu sēdēs fotOblogā (visu cieņu), jo ar kājām un statīvu uz muguras jau nevar nekur tālu aizskriet. Ārpus Rīgas praktiski nekur nevar nokļūt, jo tā ir vesela diena pagalam... Nu neticu tiem, kas te stāsta, ka viņu jau asistenti, šoferi vadājot... da uz kurieni, cik ilgi un pa kādu prieku? Jā, jā, fotogrāfi ir miljonāri un tāpēc viņiem nevajag tiesības... Visiem beztiesību fotogrāfiem ir personīgie šoferi un īrēti svaigākie mercedessi...
P.S. Par jautājumu- ir tiesības, kādus 40000 km gadā nobraucu, pārsvarā tepat pa Latviju. Ārpusē šogad tikai vienu reizi ~2500 km pa Skandināviju. Ar riteni vai autobusu to izbraukāt nav iespējams. P.P.S. Fotogrāfs neesmu...
Vaig prast plānot savu laiku tā lai nekur neplānoti nav jātešās PIEMĒRAM varu minēt par sevi un kādreizējiem kolēģiem , mans labākais draugs ilgi štukoja kā lai atkaratās no mūžīgām virsstundām un staidzamiem darbiem wikendos , izdomāja ! "Pazaudēja" tiesības un vēlāk tās neatjaunoja, KĀPĒC ? Da baigi vienkārši zvana priekšniecība [Wikenda protams] NU TU TUR AIZBRAUC uzbildē NEVARU man nav tiesību , AA NU LABI tad lab atpūstie tik traki jau nedeg , DEŽURANTS darbalaiks no 16.00-23.00 , kas notiek tiko kas tālāk "Nu tu pa ceļam uz mājām" BRAUC STRĀDĀ lidz otram rītam , kā pie mums tas ierasts BRAUKĀ ĶER GRĀB LEC viss 'Davai davai" režīmā A tā nekādu problēmu VAIG -- BRAUC PAKAĻ un beigta balle. Bezgalīgās nesakarīgo "Modeļu masas" Nu jus atbrauciet pie mums un uzbildējiet , NEFIGA , būšu studijā vislaik man darba tāpat pietiek , ATBRAUC -- UZBILDĒŠU , neatbrauksi i nepamanīšu jo nekur nebūšu braucis IZDEVUMU - "0" stresa nekāda Klients UZREIZ saprot CIK KAS MAKSĀ kad parēķina CIK viņam izmaksā AIZBRAUC-- ATBRAUC + Fotogrāfs BRAUKT prot katrs idiots LABI UZBILDĒT retais , līdz ar to NEBRAUCOT ļoti labi var atsijāt tos kas NAV GATAVI maksāt
Piemēram "Taupīga aģentūra" pasūta fotogrāfu , projekts EU , komplektā LABA māksliniece , šie taka agrāk mākslinieci ekspluatējuši ar viņas autiņu , saka NU JŪS BRAUCAT , es saku KĀ BRAUCAM , jūs tak VEDAT VAINE ? Nu jā par cik pēdējā brīdi šiem nekas neatliek VED AR , izsauc taksi , finālā "Rēķins" ko izstāda "Mašīna" 80Ls pa dienu SAMAKSĀ pēc skaitītāja Es izstādu savējo 4h darba 100Ls + PVN Kopā 180Ls šiem beigās šie paskatās uz Mākslinieci TAI AR JĀMAKSĀ? Nu jāmaksā gan PAŠI NOLĪGĀT Nākama reize MĀKSLINIECE jau gudra , šai kaut kur jābrauc saskaņoties ar bezgalīgajiem "Klientiem" šamā saka VEDAT , šie ar VED cena ~40Ls par vešanu Visas pārējās reizes TRANSPORTS JŪSU neee ne JUSU "Rēķinu izrakstiet" mes ar izrakstām ~30Ls pa dienu TRANSPORTA PAKALPOJUMI Tā ātri iemācās kas ir "Bezmaksas šoferis + mašīna" un kas ir TRANSPORTA IZDEVUMI Man pietiekami labi maksā lai nesēdētu 300-400Km dienā pie stūres acis pārgriezis BET kārtīgi šancētu un par šanci vien domātu un varētu atļauties maksāt gan šoferim gan braukt ar kuru autiņu man kurā dienā ērtāk , ābi stāv zem loga
Pēdējais stūmiens "Dienesta auto nodoklis" ceļazīmes , visādi citādi ar "Transportu" saistīti jaukumi , vai nu raksti CEĻAZĪMI vai brauc ar PRIVĀTU un nerēķini transporta izdevumus , Foto oficiāli noteikts AIZBRAUCA-- ATBRAUCA viss vairs nekādu variantu uz VIENU vietu 2x nevar braukt "Apmaksāti" nu un viss AIZVED--ATVED un maksā pats , pasākumi kuri ievelkās PASŪTA APMAKSĀ paši aizved "Šoferis brauc pakaļ" es viņam samaksāju , CIKOS PASAKA tikos atbrauc un ne minūti vairāk , jo klientiem parasti ir ŠVAKI ar sveša laika ņemšanu vērā un PAPILDUS SAMAKSU
Lameri un haltūristi protams var darīt kā šiem patīk "Braukt paši" Nupat pirms pāris nedēļām pirmo reiz pa 20 gadiem pielauza nobildēt Bērnudārzu , ARGUMENTS "Nu nevar cilvēki nobildēt" jau 3x brauc 2 dažādi kantori jauni dzeki kaudze tehnikas 2-3 BĒRNUS GRUPĀ var nobildēt sīkie raud bildēties negrib , NEPROT kungi strādāt ar CILVĒKIEM -- BERNIEM bet braukt prot tehnika ir tik sīkumiņš , BILDĒT NEMĀK
Sludinājums "Ar savu mašinu " vai "Vadītāju apliecība" nenozīmē no citu ka par JĀBRAUC PAŠAM mēs taupīsim uz Mašinas amorizāciju un šofera algu
Tāpēc runa īsa VAIG -- BRAUC PAKAĻ , nevaig nebraucc
ko tik cilvēki neizdomā, lai pierādītu, ka "tiesības" ir ne tikai nevajadzīgas, bet pat kaitīgas darbam un veselībai ))) tur visticamāk ir kāds cits iemesls ko negrib publiskot.
un ir taču kustības brīvība - kur un kad gribu, tur arī braucu !
īpaši citās valstīs un kontinentos brauciens frīstailā vadoties tikai no tā brīža orientieriem un izjūtas ir neatsveramas.
Vadītāja apliecība nenozīmē, ka es braucu vienmēr un visur. Ir man ABC, bet kāzas fočējot, piemēram, noteikti pats nebraucu, ne alkohola dēļ; darbā nelietoju, bet man ir jāfočē un nav laika to tačku kaut vai noparkot...