eee nu tā tāda elementāra pati par sevi saprotama lieta cilvēkam līdz a pilngadības iestāšanos... ja vāku nav, tad visticamāk arī nemāk gultu saklāt, olu izcept... i a poda vāku da brilli rīkoties ar
Maris:eee nu tā tāda elementāra pati par sevi saprotama lieta cilvēkam līdz a pilngadības iestāšanos... ja vāku nav, tad visticamāk arī nemāk gultu saklāt, olu izcept... i a poda vāku da brilli rīkoties ar
p.s. iesaku ta4ilu bez jumta
ar jumtu tomēr drošāk ! Kaut ar jāmaksā katru mēnesi, bet nu bratani izručīs, ja kas.....
Lunis:var "Asistentam" vairāk samaksāt , kas iesācēju gadijumus PARASTI ir bez maksas
var samaksāt vairāk neko.
Jā "Asistents" pie meistara parasti ir BEZ MAKSAS ~2-3 gadi , viņam maksā parasti kautkdāu sīku procentu no hoņa kas tā arī saucās "Asistents" parējā laikā sūkā ķepu un MĀCIES Nezināji ? Vaig bix orentēties jomā kur darbojies un kāda šai ziņā ir prakse ārpus saulainās dzimtenes Es jau teicu , man tiesības nav nepieciešamas. A tāpēc ka man nav laika lūrēt uz ceļa ES skatos apkārt vai domāju par to kas man "BŪS jātaisa" un pēc tam vairs nedomāju ne par ko GUĻU arī braucot. Kā jau teicu man skolotāji labi prata paskaidrot KĀPĒC viņi paši nekad nesēž pie stūres kautkam kas brauc ĀTRI Man pietiek parunāt ar maniem asistentiem lai saprastu ka gan maniem skolotājiem gan man ir tasnība TU REDZĒJI TO SKATU , tu zini ko tulīt darīsim NĒ ES UZ CEĻA SKATIJOS , tas ar viss ko DARIJA / DOMĀJA Latvijas gadijumā. Eiropā ir savādāk , tur kā teicu es arī braucu Latvijā NEVELK , ne ceļi ka var braukt ne publika uz kuru var "Neskatīties'
man bez auto būtu grūti dzīvot - pārāk daudz laika aizietu ceļā. ja, protams, paša laiks ir mazvērtīgs vai arī nekur nav jābrauc privāti un darbam, tad var iztikt bez auto. fotogrāfa gadījumā tas varētu būt, ja strādā tikai studijā. bet tā kā fotografēju tik savam priekam un dabu, tad bez auto iztikt ir grūti. man pat neder parastais vieglais auto - nevar pietiekami daudz mantu salikt un iebraukt ar nevar vajadzīgās vietās.
ja runā par profesionālo darbību konsultāciju jomā, kur līdzīgi kā foto, klientam piestāda rēķinu par stundām, tad nereizi 10 gados neesmu cenojis pakalpojumos auto izmaksas, lai arī gadās klienti pa visu Latviju. Parasti pietiek ar dienas/stundas likmi
Man ir tiesības, agrāk bija arī auto (kādu laiku nu jau vairs nav, un šobrīd nesaskatu pietiekošus iemeslus, kāpēc lai to iegādātos, ikdienā nevajag. kad vajag, varu aizņemties vai noīrēt). Varu braukt, varu nebraukt. Ja Luņa kolēgam nācās "pazaudēt" tiesības, lai atkratītos no virsstundām, značit tas kolēga tāds V-10 variants vien bijis. Normāls džeks pateiktu, ka viņam darba laiks ir no tik līdz tik, vajag pa virsu - davai rēķinam atalgojumu par virsstundām x2, kā to paredz darba likums, un viss. Vai es vienmēr, kad man bija mašīna, visur braucu tikai ar savu mašīnu? Nē, protams.
Par tām pašām kāzām runājot, esmu bildējis gan tādā variantā, ka pats braucu (ar savu mašīnu), gan tādā, ka mani visur ved. Abi varianti ir realizējami. katrā no tiem ir savi plusi savi mīnusi. Parasti uzreiz sākumā pasaku, mana cena ir šāda, plus transporta izdevumi, par kuriem informēju, cik liela summa par kādiem gaisa gabaliem būs. un dodu iespēju izvēlēties - maksāt šo summu vēl pa virsu, vai izdomāt citu risinājumu tam, kā mani transportēt. Gadās, ka izvēlas mani sēdināt jaunā pāra mašīnā, un aizsūtīt vedējus līdz manas mājas durvīm man pakaļ, bet pēc tam tāpat atpakaļ, lai nebūtu jāmaksā transporta izdevumi pa virsu. Nekādu problēmu. Un tiesības IR bonuss, nevis traucēklis (pilnīgi un abosolūti JEBKURĀ gadījumā)!
Lunis:Vaig prast plānot savu laiku tā lai nekur neplānoti nav jātešās PIEMĒRAM varu minēt par sevi un kādreizējiem kolēģiem , mans labākais draugs ilgi štukoja kā lai atkaratās no mūžīgām virsstundām un staidzamiem darbiem wikendos , izdomāja ! "Pazaudēja" tiesības un vēlāk tās neatjaunoja, KĀPĒC ? Da baigi vienkārši zvana priekšniecība [Wikenda protams] NU TU TUR AIZBRAUC uzbildē NEVARU man nav tiesību , AA NU LABI tad lab atpūstie tik traki jau nedeg , DEŽURANTS darbalaiks no 16.00-23.00 , kas notiek tiko kas tālāk "Nu tu pa ceļam uz mājām" BRAUC STRĀDĀ lidz otram rītam , kā pie mums tas ierasts BRAUKĀ ĶER GRĀB LEC viss 'Davai davai" režīmā A tā nekādu problēmu VAIG -- BRAUC PAKAĻ un beigta balle. Bezgalīgās nesakarīgo "Modeļu masas" Nu jus atbrauciet pie mums un uzbildējiet , NEFIGA , būšu studijā vislaik man darba tāpat pietiek , ATBRAUC -- UZBILDĒŠU , neatbrauksi i nepamanīšu jo nekur nebūšu braucis IZDEVUMU - "0" stresa nekāda Klients UZREIZ saprot CIK KAS MAKSĀ kad parēķina CIK viņam izmaksā AIZBRAUC-- ATBRAUC + Fotogrāfs BRAUKT prot katrs idiots LABI UZBILDĒT retais , līdz ar to NEBRAUCOT ļoti labi var atsijāt tos kas NAV GATAVI maksāt
Piemēram "Taupīga aģentūra" pasūta fotogrāfu , projekts EU , komplektā LABA māksliniece , šie taka agrāk mākslinieci ekspluatējuši ar viņas autiņu , saka NU JŪS BRAUCAT , es saku KĀ BRAUCAM , jūs tak VEDAT VAINE ? Nu jā par cik pēdējā brīdi šiem nekas neatliek VED AR , izsauc taksi , finālā "Rēķins" ko izstāda "Mašīna" 80Ls pa dienu SAMAKSĀ pēc skaitītāja Es izstādu savējo 4h darba 100Ls + PVN Kopā 180Ls šiem beigās šie paskatās uz Mākslinieci TAI AR JĀMAKSĀ? Nu jāmaksā gan PAŠI NOLĪGĀT Nākama reize MĀKSLINIECE jau gudra , šai kaut kur jābrauc saskaņoties ar bezgalīgajiem "Klientiem" šamā saka VEDAT , šie ar VED cena ~40Ls par vešanu Visas pārējās reizes TRANSPORTS JŪSU neee ne JUSU "Rēķinu izrakstiet" mes ar izrakstām ~30Ls pa dienu TRANSPORTA PAKALPOJUMI Tā ātri iemācās kas ir "Bezmaksas šoferis + mašīna" un kas ir TRANSPORTA IZDEVUMI Man pietiekami labi maksā lai nesēdētu 300-400Km dienā pie stūres acis pārgriezis BET kārtīgi šancētu un par šanci vien domātu un varētu atļauties maksāt gan šoferim gan braukt ar kuru autiņu man kurā dienā ērtāk , ābi stāv zem loga
Pēdējais stūmiens "Dienesta auto nodoklis" ceļazīmes , visādi citādi ar "Transportu" saistīti jaukumi , vai nu raksti CEĻAZĪMI vai brauc ar PRIVĀTU un nerēķini transporta izdevumus , Foto oficiāli noteikts AIZBRAUCA-- ATBRAUCA viss vairs nekādu variantu uz VIENU vietu 2x nevar braukt "Apmaksāti" nu un viss AIZVED--ATVED un maksā pats , pasākumi kuri ievelkās PASŪTA APMAKSĀ paši aizved "Šoferis brauc pakaļ" es viņam samaksāju , CIKOS PASAKA tikos atbrauc un ne minūti vairāk , jo klientiem parasti ir ŠVAKI ar sveša laika ņemšanu vērā un PAPILDUS SAMAKSU
Lameri un haltūristi protams var darīt kā šiem patīk "Braukt paši" Nupat pirms pāris nedēļām pirmo reiz pa 20 gadiem pielauza nobildēt Bērnudārzu , ARGUMENTS "Nu nevar cilvēki nobildēt" jau 3x brauc 2 dažādi kantori jauni dzeki kaudze tehnikas 2-3 BĒRNUS GRUPĀ var nobildēt sīkie raud bildēties negrib , NEPROT kungi strādāt ar CILVĒKIEM -- BERNIEM bet braukt prot tehnika ir tik sīkumiņš , BILDĒT NEMĀK
Sludinājums "Ar savu mašinu " vai "Vadītāju apliecība" nenozīmē no citu ka par JĀBRAUC PAŠAM mēs taupīsim uz Mašinas amorizāciju un šofera algu
Tāpēc runa īsa VAIG -- BRAUC PAKAĻ , nevaig nebraucc
shii diez nav garaakaa fotobloga runa taa pastaveeshanas veesturee?
alvils:Man ir tiesības,....... Un tiesības IR bonuss, nevis traucēklis (pilnīgi un abosolūti JEBKURĀ gadījumā)!
100% piekrītu. Un manas tiesības tāpat kā manas prasmes/izglītību klienti/darba devēji var izmantot par attiecīgu samaksu. Tai maksai ir vāds-darba alga.
Lunis:Vaig prast plānot savu laiku tā lai nekur neplānoti nav jātešās PIEMĒRAM varu minēt par sevi un kādreizējiem kolēģiem , mans labākais draugs ilgi štukoja kā lai atkaratās no mūžīgām virsstundām un staidzamiem darbiem wikendos , izdomāja ! "Pazaudēja" tiesības un vēlāk tās neatjaunoja, KĀPĒC ? Da baigi vienkārši zvana priekšniecība [Wikenda protams] NU TU TUR AIZBRAUC uzbildē NEVARU man nav tiesību , AA NU LABI tad lab atpūstie tik traki jau nedeg , DEŽURANTS darbalaiks no 16.00-23.00 , kas notiek tiko kas tālāk "Nu tu pa ceļam uz mājām" BRAUC STRĀDĀ lidz otram rītam , kā pie mums tas ierasts BRAUKĀ ĶER GRĀB LEC viss 'Davai davai" režīmā A tā nekādu problēmu VAIG -- BRAUC PAKAĻ un beigta balle. Bezgalīgās nesakarīgo "Modeļu masas" Nu jus atbrauciet pie mums un uzbildējiet , NEFIGA , būšu studijā vislaik man darba tāpat pietiek , ATBRAUC -- UZBILDĒŠU , neatbrauksi i nepamanīšu jo nekur nebūšu braucis IZDEVUMU - "0" stresa nekāda Klients UZREIZ saprot CIK KAS MAKSĀ kad parēķina CIK viņam izmaksā AIZBRAUC-- ATBRAUC + Fotogrāfs BRAUKT prot katrs idiots LABI UZBILDĒT retais , līdz ar to NEBRAUCOT ļoti labi var atsijāt tos kas NAV GATAVI maksāt
Piemēram "Taupīga aģentūra" pasūta fotogrāfu , projekts EU , komplektā LABA māksliniece , šie taka agrāk mākslinieci ekspluatējuši ar viņas autiņu , saka NU JŪS BRAUCAT , es saku KĀ BRAUCAM , jūs tak VEDAT VAINE ? Nu jā par cik pēdējā brīdi šiem nekas neatliek VED AR , izsauc taksi , finālā "Rēķins" ko izstāda "Mašīna" 80Ls pa dienu SAMAKSĀ pēc skaitītāja Es izstādu savējo 4h darba 100Ls + PVN Kopā 180Ls šiem beigās šie paskatās uz Mākslinieci TAI AR JĀMAKSĀ? Nu jāmaksā gan PAŠI NOLĪGĀT Nākama reize MĀKSLINIECE jau gudra , šai kaut kur jābrauc saskaņoties ar bezgalīgajiem "Klientiem" šamā saka VEDAT , šie ar VED cena ~40Ls par vešanu Visas pārējās reizes TRANSPORTS JŪSU neee ne JUSU "Rēķinu izrakstiet" mes ar izrakstām ~30Ls pa dienu TRANSPORTA PAKALPOJUMI Tā ātri iemācās kas ir "Bezmaksas šoferis + mašīna" un kas ir TRANSPORTA IZDEVUMI Man pietiekami labi maksā lai nesēdētu 300-400Km dienā pie stūres acis pārgriezis BET kārtīgi šancētu un par šanci vien domātu un varētu atļauties maksāt gan šoferim gan braukt ar kuru autiņu man kurā dienā ērtāk , ābi stāv zem loga
Pēdējais stūmiens "Dienesta auto nodoklis" ceļazīmes , visādi citādi ar "Transportu" saistīti jaukumi , vai nu raksti CEĻAZĪMI vai brauc ar PRIVĀTU un nerēķini transporta izdevumus , Foto oficiāli noteikts AIZBRAUCA-- ATBRAUCA viss vairs nekādu variantu uz VIENU vietu 2x nevar braukt "Apmaksāti" nu un viss AIZVED--ATVED un maksā pats , pasākumi kuri ievelkās PASŪTA APMAKSĀ paši aizved "Šoferis brauc pakaļ" es viņam samaksāju , CIKOS PASAKA tikos atbrauc un ne minūti vairāk , jo klientiem parasti ir ŠVAKI ar sveša laika ņemšanu vērā un PAPILDUS SAMAKSU
Lameri un haltūristi protams var darīt kā šiem patīk "Braukt paši" Nupat pirms pāris nedēļām pirmo reiz pa 20 gadiem pielauza nobildēt Bērnudārzu , ARGUMENTS "Nu nevar cilvēki nobildēt" jau 3x brauc 2 dažādi kantori jauni dzeki kaudze tehnikas 2-3 BĒRNUS GRUPĀ var nobildēt sīkie raud bildēties negrib , NEPROT kungi strādāt ar CILVĒKIEM -- BERNIEM bet braukt prot tehnika ir tik sīkumiņš , BILDĒT NEMĀK
Sludinājums "Ar savu mašinu " vai "Vadītāju apliecība" nenozīmē no citu ka par JĀBRAUC PAŠAM mēs taupīsim uz Mašinas amorizāciju un šofera algu
Tāpēc runa īsa VAIG -- BRAUC PAKAĻ , nevaig nebraucc
shii diez nav garaakaa fotobloga runa taa pastaveeshanas veesturee?
alvils: značit tas kolēga tāds V-10 variants vien bijis. Normāls džeks pateiktu, ka viņam darba laiks ir no tik līdz tik, vajag pa virsu - davai rēķinam atalgojumu par virsstundām x2, kā to paredz darba likums, un viss.
Aģentūrās parasti ir CIETA ALGA + Nenormēts darbalaiks Tas nozīmē JO VAIRĀK VARI jo vairāk jāstrādā TĀDA nu ir Latvijas reālitātē gadijumos kad , NESTRĀDĀ UZ SEVI Visos pārējos gadijumos ir IZVĒLE , es izvēlos nebraukt pats , man tas traucē un nogurdina. Bez tiesībām braucu mierīgi par cik pie stūres sēžu kopš 14 gadiem Pīemēram kada ir redakcijas struktūra NORMĀLĀ vietā kad tasisi darba uzdevumu ŽURNALISTS + FOTOGRĀFS + ŠOFERIS , visis citos gadijumos jāmaksā būtu FOTOGRĀFS + MAŠINA , Žurnalists + Mašīna , redakciju uzdevumi mainās vienmēr paliek "Redakcijas transports" tā vienkŗaši racionālāk sadala finanses norakstīt transporta izdevumus. Eiropā strādājot TĀMĒ vienmēr ir punkts TRANSPORTA IZDEVUMI tie ir VIENMĒR jo cilvēki nemēdz "Staigāt ar kājām visur" līdz ar to tas KAUTKO maksā , LATVIJĀ tikpat kā nekad jo te visādas finasu institūcijas VIENMĒR pirmo ko piekasās TRANSPORTS / DZĪVOŠANA , piemēram ja tu esi Rīdzenieks nedomā ka varēsi VIEGLI norakstīt izdevumos DZĪVOŠANU VIESNĪCĀ Rīgā vai pierīgā pasūtijumā tāmes ietvaros
Luni, varbūt šāda nostāja varēja būt gadus 20 atpakaļ. šobrīd diez vai tas strādās. Pirmkārt, normālās darba vietās visur ir nenormēts darba laiks un strādā tik cik vari izdarīt. Ja kāds slaists sāk pieminēt darba likumdu un līdzīgas muļķības, tad visticamāk drīzumā var doties meklēt citu darbu. No pieredzes skatoties nezinu nevienu normālu darbinieku, kurš man stāstītu par darba likumu un virsstundu apmaksu - parasti šādas runas sāk slaisti, kas neko nevar izdarīt. Jāatceras, ka no sākuma jābūt rezultāties, tad naudai.
Tā pat iet uz beigām vecā pieeja satura radīšana, kuru vēl piekopj vecie mediji pie mums: TV brauc ar šoferi, režisoru/intervētāju, operatoru un dažeiz vēl grimmētāju. Tā pat prese - žurnālists + šoferis + fotogrāfs. Tagad jau pat Rietumos normāla prakse ir sūtīt tik fotogrāfu, kas sabildēs un safilmēs. Nav tajā biznesā vairs tik daudz naudas un vajag lielāku operativitāti kā iepriekš. Arī reklāmā nav vairs medis maize - pagājušajā nedēļā zem ūdens aizgāja kārtējā aģentūra. Rēķinu apmaksu man kavē gandrīz visas aģentūas ar kurām strādāju, dažas jau ir mūžigie parādnieki
ak34:Luni, varbūt šāda nostāja varēja būt gadus 20 atpakaļ.
Kā jau teicu ŠEJIENES prakse man neliekas saistoša , tāpēc šeit nestrādāju un neplānoju strādāt. Pilnībā apmierina tas modelis ko praktizē CITUR Zini kā tas isskatās KAD "Rakstošais Foto?" Gribi piemēru , SMIEKLĪGS
Как же я буду снимать, если мне придется читать вопросы с листочка? Если мне придется все время смотреть ему в глаза и поддакивать, как это делают пишущие? – спрашивает себя Наташа, вспоминая пишущих, которые, беря интервью, всегда смотрят в рот рассказчику, кивают головой, как болванчики, и каждую секунду гукают, как филины на ветке – угу… угу...
Список вопросов она тоже кладет на стол – перед Дудаевым.
- А вы не могли бы сами читать вопросы и на них отвечать?
Дудаев берет в руки листок.
- А если вам какие-то не понравятся, вы их пропускайте и отвечайте на следующие… Все равно их не я придумывала…
Взглядом со смешинкой Дудаев призывает своего помощника. Тот, в белом шерстяном свитере и разгрузочном жилете, садится за стол рядом с ним.
Наташа обнимает пальцами корпус фотоаппарата, подносит его к лицу. Комната меняется. Бежевые обои окрашиваются в розоватый свет. Бледная скатерть теплеет. Теплеют Наташины руки. Волнение уходит. Вот всегда так – стоит ей взять в руки фотоаппарат, посмотреть через объектив, и она уже – совсем другой человек. Человек бесстрашный, безупречный. Ее уши затягиваются пленкой, она работает только глазами, все другие чувства отключены. Звуки не проникают в нее. Она не слышит, о чем говорит Дудаев. Только подмечает, как он расслабляет мышцы лица, прикрывает веками глаза и чуточку откидывает голову назад, когда его помощник читает вопросы с помятого, больше месяца провалявшегося в Наташиной сумке листка. Он реагирует быстро, отвечает быстро – между вопросами и ответами нет пауз. Он говорит, говорит, а Наташа по-прежнему ничего не слышит. Сейчас к ней можно подойти и попросить взаймы денег, можно попросить все, что угодно, и она наобещает с три короба. Но закончится съемка, и из ее памяти испарятся все просьбы и обещания.
Дудаев вопросительно смотрит на нее. Она опускает фотоаппарат.
- Тут вы спрашиваете о выборах в Чечне, будут выборы или нет, - говорит Дудаев.
- Ну да, - поддакивает Наташа, понятия не имея, какие выборы интересуют редакцию. Она эти вопросы даже не читала. А ответы на них ей тем более не интересны.
- Какие выборы? – спрашивает ее Дудаев.
- Понятия не имею… - признается она.
- И я понятия не имею, - он переглядывается с помощником и усмехается.
- Наверное, это – политический вопрос, - догадывается Наташа.
- А еще тут написано – что вы думаете о Ельцине… - Дудаев напрягается, и на какой-то миг его лицо становится неприятным.
- Ха-ха-ха, - смеется он. - Я думаю только то, что Ельцин – ваш президент».
Luni, kā jau teicu - tas viss bija ok varbūt 10-20 gadus atpakaļ. pasaule mainās. fotožurnālisti un reportieri kā daudz maz sakarīga profesija ir tikai ~60-70 gadus. ar ziedu laikiem, kas beigušies ~20-30 gadus atpakaļ. Tagad ziņu iegūšana un publicēšana ir kārtējo reizi mainījusies un nebūs vairs tā kā agrāk. ne pie mums Latvijā, ne citur pasaulē.
daudzi rietumu fotožurnālisti saka, ka redakcijas šos sūtot ne tikai bildēt, bet arī filmēt materiālus. vēl jo vairāk ka to var izdarīt ar to pašu fotoaparātu. savukārt daudz kam pietiek ar rakstošā žrnālista sabildētām bildēm, jo ziņu patērētājiem ir vienalga! Bildes esamība ir daudz svarīgāka par labas bildes esamību. Un jo bilde lētāka, jo labāk. Tāpēc, ja fotogrāfam nav a/v tiesību musdienās, tam ir liels risks palikt bez darba. Es tādu neņemtu darbā vairs, ja tam darba pienākumu veikšanai vajadzētu kaut kur regulāri nokļūt. Algot šoferi šāda līmeņa darbiniekam ir izšķērdība.
Luni,davaj pastāsti,kur tu rāvi pravas 14 gadu vecumā un kā tās pazaudēji 16 gados!Otrs -cik procentiem pilngadīgu Rietumeiropas iedzīvotāju nav autovadītāja tiesību?Laikam tikai fotogrāfiem.Es pats noliku baigi vēlu-tā ap 30 man bija ,jo vienkārši nebija variantu tikt pie braucamā agrāk.Un kad vienreiz sanāca Holandē runas par šito,viņi bija izbrīnīti.Tikai ap 30 gadiem?Kur tad tu agrāk biji,cietumā vai?
viecha:Luni,davaj pastāsti,kur tu rāvi pravas 14 gadu vecumā un kā tās pazaudēji 16 gados!Otrs -cik procentiem pilngadīgu Rietumeiropas iedzīvotāju nav autovadītāja tiesību?Laikam tikai fotogrāfiem.Es pats noliku baigi vēlu-tā ap 30 man bija ,jo vienkārši nebija variantu tikt pie braucamā agrāk.Un kad vienreiz sanāca Holandē runas par šito,viņi bija izbrīnīti.Tikai ap 30 gadiem?Kur tad tu agrāk biji,cietumā vai?
TIESĪBAS nav nekāds rādītājs esmu lielāko sava apzinātā mūža daļu braucis bez tiesībām kad vaig Man skolā viņas deva vēl 80 sākumā , visa klase kopā vaidzēja nolikt teoriju un braukšanu un iedeva tādas "Baltās" tipa , vēlāk kad palika 18 varēj iet samaiņit pret "Istām" Bet man nevaidzēja jo bija jau "Istās" , labi cilvēki sagādā viena "Nelaiķa" Noņema man viņas Rīgā salu tilta galā 1986 gadā , vēl 15 gados aiztinos no mājām sāku šancēt , mācīties 2 skolās dzīvoju tipa "Pie Druškas" tai laikā Rendas apkārtnē tas starp Kuldīgu un Sabili , regulāri braucu uz šanci skolu Rīgā. Autiņš bija leģendārs braucamais 8 modeļa žvingulis leišos kautkādām sacenēm tasits turbo motors salonam pa vidu , mes kopiģi šamo izmantojām ķa ielas mašinu , jo viņa klasi sacenēs likvidēja Tad nu reiz nepaguvu pārštepselēt robus un šams riteņiem kaucot man no luksafora uzrāva pāri par 90Km , nu tur tad mani ar savāca , laiks bila labais 1986 gads liekas kad "Padomju cilvēks" ar savu kleberlasti varēj vienreiz dzīvē sasniegt 100km uz jūrmalas šosesjas un tad bija gadu ko atcerēties , a man tā gadijās pilsētā mentiem pie deguna Tiesībiņas konfiscēja ar vārdiem "Novēlējumu" tā pēliku bez viņām , bet trūkumu tapēc neizjūtu
Tiesības nav diez kāds rādītājs-tam varētu piekrist.Bet,ka tiesību neesamība ir augstas profesionalitātes un krutuma pazīme-tās nu gan ir pilnīgas blēņas.Negribu vispārināt un līst citu maciņos,bet t.s. mūsu foto vecmeistari un klasiķi parasti neizceļas ar materiālo labklājību.No šejienes arī izriet bēdīgais fakts,ka viņiem nekad nav piederējusi mašīna un ,dabiski,arī tiesības nevajag.
viecha:Tiesības nav diez kāds rādītājs-tam varētu piekrist.Bet,ka tiesību neesamība ir augstas profesionalitātes un krutuma pazīme-tās nu gan ir pilnīgas blēņas.Negribu vispārināt un līst citu maciņos,bet t.s. mūsu foto vecmeistari un klasiķi parasti neizceļas ar materiālo labklājību.No šejienes arī izriet bēdīgais fakts,ka viņiem nekad nav piederējusi mašīna un ,dabiski,arī tiesības nevajag.
NilsS: ir jau cilvēki, kuriem auto vadīšana derdz un ir smags apgrūtinājums
Es esmu starp viņiem , tāpat man nepatīk sēdēt priekšā , braucu visērtāk uz aimugurējā beeņķa vai nu guļu vai pēteu apkārtni Tā daru arī autobusos un ļotenēs MANAS VIETA pēdējā rindā
Es ar censhos peec iespeejas mazaak braukt ar auto, kaadreiz esmu paarbraucies , vispaar taa ir slimiiba , kaadreiz bij taa ka 100m liidz veikalam bij ar auto jaabrauc ,paldiesdievam esmu atradinaajies, taga maximaali sabiedriskais, kaajaam, vai taxi. buutu veel mums tas sabiedriskais kaukaads daudzmaz sakariigs mozh vispaar bez auto vareetu iztikt. nu bet noteikti pi daudzaam darboshanaas sfeeraam jau bez auto neiztikt.
Vot es ar vienu laiku braucu no Jūrmalas uz Rīgu ar sabiedrisko,kad ievajadzējās.Bet tad pirms gada reiz parēķināju-mikriņš uz vienu galu 1,10 plus tramvaja biļete 0,70.Reiz divi,mēs iegūstam 3,60.Ja divreiz Rīgā jāpabrauc ar trambuli vai troļļuku,tas jau piecītis...plus vēl stāvēšana un gaidīšana.Atgriezos pie sava dīzelīša-stojankas stunda-0,80 un cik nu tur tā soļara...toties pats sev kungs.Bet ja šnabītis jāiedzer,tad protams cita runa.
viecha:Vot es ar vienu laiku braucu no Jūrmalas uz Rīgu ar sabiedrisko,kad ievajadzējās.Bet tad pirms gada reiz parēķināju-mikriņš uz vienu galu 1,10 plus tramvaja biļete 0,70.Reiz divi,mēs iegūstam 3,60.Ja divreiz Rīgā jāpabrauc ar trambuli vai troļļuku,tas jau piecītis...plus vēl stāvēšana un gaidīšana.Atgriezos pie sava dīzelīša-stojankas stunda-0,80 un cik nu tur tā soļara...toties pats sev kungs.Bet ja šnabītis jāiedzer,tad protams cita runa.
Uz Jurmalu ir ilgi ar sabiedrisko. ar auto deizgan spēcīgi ietaupās laiks. tā vietā lai ceļā pavadītu 3h ar auto sanāk nedaudz vairāk par 1h. Naudas ziņā, protams, sabiedriskais ir stipri lētāks - degvielā vien sanāk ~7 Ls uz abiem galiem, plus kādi 3-4 Ls par auto remontiem un apkopēm. Nu un, protams. pats auto - gadā diezgan viegli sanāk, piemēram, viens Canon 1Ds ar kādiem pārs objektīviem Iespējams tāpēc daudzi pilsētas fotogrāfi ir bez auto.
Bet ja gribas nopietni bildēt Latvijas dabu, tad pārvietošanās izmaksas - auto, degviela, viesu nami utt. būs diezgan nopietna summa
Uggga:Lielākā daļa te tikai par darbu, bet vai tad no darba brīvajā laikā nevajag pārvietoties? Es nevarētu sevi iedomāties, ja man nebūtu tiesību
Tu laikam VALSTS kantorī sēdi , man jau 24 gadus nav "Arpus darbalaika" darbalaika man vienkarši nav , vienmēr strādāju tikai PIE SEVIS uz sevi dažādās kombinācijās , mans darbs ir mans hobijs un "Izklaide" taka būtībā es nekad nestrādaju man maksā par "Izklaidēm @ hobijiem" Kad man bija jau reiz pieminētie 16 gadi man mana "Valsts darba" priekšniece nāca un lūdzās "Aizejiet tak pēc algas cilvēki jau tenko" , vienkarši šancējām VLSTS kantorī un paralēli "Kooperatīvā" gadijās ka reizēm nedēļu neizgāju no šances "Valsts alga" man kā malaļetkam bija 90 vai 120Rubļi + Koperatīvā parasti ne mazāk kā 1000-1500 Rubļi , loģiski ka regulāri piemirsām ar koļegiem vilkties uz otru Rīgas galu pēc "Algas" vienkarši nebija laika jo vēl 2 skolās mācijos un 3 šancēs "Skaitijos"
Uggga:Lielākā daļa te tikai par darbu, bet vai tad no darba brīvajā laikā nevajag pārvietoties? Es nevarētu sevi iedomāties, ja man nebūtu tiesību
Tu laikam VALSTS kantorī sēdi , man jau 24 gadus nav "Arpus darbalaika" darbalaika man vienkarši nav , vienmēr strādāju tikai PIE SEVIS uz sevi dažādās kombinācijās , mans darbs ir mans hobijs un "Izklaide" taka būtībā es nekad nestrādaju man maksā par "Izklaidēm @ hobijiem" Kad man bija jau reiz pieminētie 16 gadi man mana "Valsts darba" priekšniece nāca un lūdzās "Aizejiet tak pēc algas cilvēki jau tenko" , vienkarši šancējām VLSTS kantorī un paralēli "Kooperatīvā" gadijās ka reizēm nedēļu neizgāju no šances "Valsts alga" man kā malaļetkam bija 90 vai 120Rubļi + Koperatīvā parasti ne mazāk kā 1000-1500 Rubļi , loģiski ka regulāri piemirsām ar koļegiem vilkties uz otru Rīgas galu pēc "Algas" vienkarši nebija laika jo vēl 2 skolās mācijos un 3 šancēs "Skaitijos"
Nu cik var tēlot lunohodu! It kā te nebūtu neviens, kurš 2010-24=1986. gadā nebūtu dzīvojis, neatcerētos, ko un kā darīja malaļetkas, kas un kā bija ar kooperatīviem... Par maksāšanu par hobiju, tas ir labi, bet tad jādodas uz čakeni, tur laikam maksā par izklaidi@hobiju reizē... 2 skolas, 3 šances, kooperatīvs visu nedēļu, malaļetkam priekšniece lūdzas, lai nāk pēc naudas..............
UldisS: It kā te nebūtu neviens, kurš 2010-24=1986. gadā nebūtu dzīvojis, neatcerētos, ko un kā darīja malaļetkas, kas un kā bija ar kooperatīviem... Par maksāšanu par hobiju, tas ir labi, bet tad jādodas uz čakeni, tur laikam maksā par izklaidi@hobiju reizē... 2 skolas, 3 šances, kooperatīvs visu nedēļu, malaļetkam priekšniece lūdzas, lai nāk pēc naudas..............
He he he , kad man stāsta par "Ļaunajiem krievlaikiem" es skaļi smejos Zini ar ko nopelniju savu PIRMO 1000Rbļ menesī kā taga atceros ar Festicāla Jurmala 86 "Atributiku" sabāna man vienā posmā savas "Tehniskās" prasmes sparīgi pielietot , par ko izcili samaksāja , beigās pat pašā festā gadijos Igo dabūja visādas Grand prīzes Mhm , atceros kad nopirku savu pirmo viģiku viņš maksāja 5000 Rubļu , par to mierīg varēj kādu Žvinguli nopirkt tik man viņš nafig bij vajadzīga , vienaldzīgs esmu pret autiņiem gan tad gan taga Toreiz smieklīgi sanāca , komakā es šo nopirku zu Terbatas ielas , klāt paņemu kā taga atceros AC / DC koncertu kautkur , beigās pilna māja bija ar koņčīem un klasiskām filmām tur Vējiem līdz utt. Atnāk kolēģi IETUSĒT saka davai uzliec kādu "Pornuhu" es saku NAV man , nu nafig man viņa ja dzīvu skuķu cik uziet , šie neizpratnē NAFIG TU TO KASTI PIRKI tikai vecas filmas lūret , labāk ķadu "Tačku" būtu nopircis Kā es rēcu un rēcu joprojām Atceros arī lielāko vienā reizē nopelnīto , viereiz par 4 dienu šanci gadijās man iepelnīt 11000 Rubļikus , tās no sērijas vaig spelēt uz visu banku , vienkarši uztasiju reklāmas materiālu vairākiem lieliem objektiem liekas 4 , tās bija "Dienestu" atputas mājas tādas savrupmājas -- Pirtis Pierīgā un jūrmalā , šie man arī godīgi samaksāja 11 pančkas ar "Voldemāriem" , dzeki jau tad 100% ZINĀJA ka "Valsts manta" drīz aizies slīpi un laikus tam gatavojās , es ar negulēju tas gan jau bija vēlāk ~1988-89 gadā Galvenais bija nemīzt bet "Sabīdīt štelles" man tas ar visiem vienmēr izdevās abpusēji izdevīgi , galvenais atrast pareizo kopējo interesi Bet pats galvenais gan TOREZ gan TAGA lai par tavām lietām un biznesu pilnīgas ainas nebūtu pilnīgi nevienam , vismazāk radiniekiem Nekad nekādu kopēju biznesu ar radiniekeim , tas mans biznesa princips Toreiz man bij pāds paziņa vakarenes klasesbiedrs Vilnis , šis bij šofers ar 9 klašu izglītību mācijās 11 kopā ar mani , šim bija neticams funktiers toreiz , mes pa koperatīviem ņemāmies ar ŠIS bij izdomājis ka "Zemnieks" bušot , koroče vai no stulbuma vai no tā ka šim tik 9 klases šis AIZDEVUMU paņema 2,5 Miljoni rubļu , mēs bijām mēmi katgan visi ar pelnijām ZVĒRĀ praktiski visi klases biedri gadijās DARBĪGI nu un ta mus "Sofers Vilnis" teica MAN VECAIS teoca "Ņem kamēr dod pērc ko var nopirkt" ja sāks dot visiem PIRKT vairs nebūs ko , vēlak vara var mainīties un NEBŪS NEKAS JĀATDOD Vilnītis jau gadus 15 ka USA dzīvo un savus PIRMOS ļomonus viņš DABŪJA no "Valsts" par skaistam acīm
Uggga:Lielākā daļa te tikai par darbu, bet vai tad no darba brīvajā laikā nevajag pārvietoties? Es nevarētu sevi iedomāties, ja man nebūtu tiesību
Tu laikam VALSTS kantorī sēdi , man jau 24 gadus nav "Arpus darbalaika" darbalaika man vienkarši nav , vienmēr strādāju tikai PIE SEVIS uz sevi dažādās kombinācijās , mans darbs ir mans hobijs un "Izklaide" taka būtībā es nekad nestrādaju man maksā par "Izklaidēm @ hobijiem" Kad man bija jau reiz pieminētie 16 gadi man mana "Valsts darba" priekšniece nāca un lūdzās "Aizejiet tak pēc algas cilvēki jau tenko" , vienkarši šancējām VLSTS kantorī un paralēli "Kooperatīvā" gadijās ka reizēm nedēļu neizgāju no šances "Valsts alga" man kā malaļetkam bija 90 vai 120Rubļi + Koperatīvā parasti ne mazāk kā 1000-1500 Rubļi , loģiski ka regulāri piemirsām ar koļegiem vilkties uz otru Rīgas galu pēc "Algas" vienkarši nebija laika jo vēl 2 skolās mācijos un 3 šancēs "Skaitijos"
Nesēžu es valsts kantorī un darba laiks mani ir ierobežots tikai teorētiski - ja vajag, strādāju cik vajag. Bet uz Luni jau praktiski neviens jautājums neattiecās, viņš ir pāri visam (gandrīz kā Čaks Noris) Viņam maksājot arī par komentāru rakstīšanu fotoblogā.
Luni, krievu laikos par biznesu isti to visu nevarēja saukt. tad "labu galu" nozīme bija nesalīdzināmi lielāka kā šobrīd, turklāt tas ko raksti kā naudu pelnījāt izklausās pēc prastas valsts mantas zagšanas. Normāls vidējs Latvijas iedzīvotājs tajā laikā saņēma dažu simtu latu lielu algu un par, piemēram, auto varēja tik sapņot. Tā ka ja tiešām tajā laikā pelnīji lilo piķi tādā vecumā, tad vari paldies par to teikt onkuļiem vai tantēm, kurus pazini
Foto tehnika jau ar tajā laikā bija normālam cilvēkam gandrīz nepieejama.
Turklāt nekad neesmu sapratis kā normāli cilvēks var strādāt vairāk kā vienā vietā, pat ja nemācās nekur.
ak34, Tev laikam bija grūta bērnība. tajos laikos tak pat ar pudeļu lasīšanu varēja ap 50 rubļiem dienā savākt, jo tukša pudele maksāja 20 kap. (pilna ar limonādi tikai 35), bet neviens tak viņas nelasīja, tikai meta ārā, tāpēc arī salasīt dienā vismaz 100 bija īzī mīzī. a kāpēc tā? tāpēc, ka nevienam tos sūda rubļus nevajadzēja, jo neko dabūt tik un tā nevarēja. vot tur jau sākās tā "paziņu" būšana, bija daži, kas VISU un JEBKO varēja dabūt, tajā skaitā vikrutāko, jaunāko, dārgāko fototehniku, kas tajā laikā vispār bija.
alvils:ak34, Tev laikam bija grūta bērnība. tajos laikos tak pat ar pudeļu lasīšanu varēja ap 50 rubļiem dienā savākt, jo tukša pudele maksāja 20 kap. (pilna ar limonādi tikai 35), bet neviens tak viņas nelasīja, tikai meta ārā, tāpēc arī salasīt dienā vismaz 100 bija īzī mīzī. a kāpēc tā? tāpēc, ka nevienam tos sūda rubļus nevajadzēja, jo neko dabūt tik un tā nevarēja. vot tur jau sākās tā "paziņu" būšana, bija daži, kas VISU un JEBKO varēja dabūt, tajā skaitā vikrutāko, jaunāko, dārgāko fototehniku, kas tajā laikā vispār bija.
cik štukas taras vienību pats tajos laikos savāci ? es gan atceros, kā pats ar sīkajiem skraidīju pa estrādi pasākumos un lielā starā vācām pudžas, jau nākamajā dienā tur viss bija tukš ! Un rubļus gan vajadzēja. Diez vai pats esi izbaudījis to realitāti
man ar liekas, ka Alvils taa iisti nerubii to ko runaa. kas attiecas uz Luni, tad viss ko vinsh raksta ir jaadala ar 5 vai arii jaatstaaj uz vinja sirdsapzinjas
alvil, taja laikā, lai nopirktu Zenit ET ar kit kobjektīvu dabūju 2 mēnešus vasarā strādāt. turklāt kad bija nauda, to aparātu nemaz tik viegli nebija dabūt. un mīts par lielo naudas pieejamību visiem arī ir tikai mīts. protams, dažiem bija, bet lielais vairums dzīvoja no algas, kuras nemaz tik lielas leilākai daļai nebija - kādi 200-400 rubļi mēnesī.
Protams, ja bija kur audzēt puķes, vai biji gatavs izslēgt savu morālo kompasu vai vienkārši tiki siltā vietā, tad problēmu nebija. Lunim pat varu noticēt - viņš tak ir tā laika "inteliģences" bērns no Rīgas. Nešaubos, ka šim problēmu nebija
Luni, tu vēl aizmirsi piebilst, ka bankas procenti bija praktiska nulle , man liekās, ka man bija 0,09% gadā. Es netīšām 800000 rbļ paņēmu, un kad nācās atdot, tad pārrēķināja uz 4000 laši , bet procenti palika tie paši. Salīdzinoši: sērkociņi labi (50gab iekš kastītes) maksāja 2 kapeiki, tagad šur tur līdz pat 3 saņi (kastītē naf 50) Labākais vāģis Rumbulā maksāja jauns 27000 rbļ (7 žigulis) Tas tāds neliels ieskats naudas vērtībai. ... ja vien mācēja apgriezst