Vakar radās doma - kādas somas izmanto tie cilveki, ka ceļo apkārt pa pasauli bildējot? Būtībā to visu vajag sabāzt vienā somā (tehnika, apgerbs, partika, u.t.t), jo ar divām varētu būt pagrūti! Varbūt kāds var ieteikt kādu adresīti, kur palsīties vai ieteitk no paša redzētā?
lielajā lowepro saiet daudz fototehniku pārvadāt savādāk, kā vien salonā, ir riskanti. Savukārt salonā ir strikts limits - cik lielu somu var ienest un cik - ne. Nu uz lielajiem sporta pasākumiem gan jau ka aģentūras sūta bagāžā, droši vien apdrošinot
Es gan ieteiktu sākt ar rūpīgu tehnikas izvēli... reiz lasīju te viena reportiera stāstus par bildēšanu visādās DA-āzijas valstīs. Principā,bija laikam 2xmarkII,uz viena 70-200,uz otra 24-70 un tas viss ThinkTank somās,kas stiprinās pie jostas. So,diez vai vairāk par vienu body un 2 stikliem + zibens būs ērti tā vadāt līdzi. Mans variants - kaut kas no ThinkTank,pie jostas stiprināms.Un pārējo somā.
Es atkal domāju nopirkt kādu elementāru kamerīti no t.s.prosumer klases šādām vajadzībām.Man par grūtu staipīt apkārt somu ar 5D,trīs L optiķiem,bliceni,statīvu un vēl diezin ko.Profiem dabiski par prastu,bet tā tīri priekš travelamatierfoto labs diezgan...un šaterlags arī te nespēlē tik būtisku lomu.Mazs,viegls plastmasas rumpītis ar zūmu un viss.Ka tik ir vadāmie režīmi-Av,Tv.Galīgi zaļā programma bikiņ grauž pašcieņu!
Luxferre:vienīgais kas manās acīs ir svarīgs ir tas, kā un vai vispār stiprinās statīvs un cik soma ir mitrum putekļu noturīga...
Arī, bet man interesē kā to visu kompakti varētu sapakot, lai nebūtu grūti panest un ari lidmašīnā dabūt iekšā... Ko ņemt līdzi? (gps, kkadu mazu laptopu, kartes)
]http://www.pelican.com/[/url] Šitais labs risinājums, ja brauc uz konkrētu vietu ar nakšņošanu viesnīcā. Bet piem. ja brauc expedīcijā - domāju, ka galīgi garām
Strīds galīgi ne par ko. Viens par zirgu, otrs par knīpstangām. Ar jēdzienu "ceļojuma fotogrāfija" var apzīmēt pašu vellu - sākot ar braucienu tūristu autobusā uz vairāk vai mazāk civilizētu vietu, piem Varakļāniem, un beidzot ar Amazones kāmīšu bildēšanu ziemas apstākļos. Attiecīgi tehnikas nogādāšanai nometnes vietā (baobaba ēnā vai 7 zvaigžņu viesnīcā) ar autiņu, kuģi, lidmašīnu, ejot kājām etc., vajag savu piemērotu somu (čumidānu, konteineru u.c.). Savukārt nonākot pie galamērķa, jau ir citas prasības, atkarībā no tā, ko un ar ko bildēsi - zieputrauku var iebāzt krekla kabatā, bet ja kādam gribas nēsāt līdzi pusduci objektīvu un zibspuldzi (!!!), tad ir vērts mēgināt uz vietas noīrēt stumjamos ratiņus vai nēģeri.
Sedlins:Biju domajis dazadus parvietosanas lidzeklus (auto stopi, vilcieni, lidmazsinas, autobusi). Mok kads zin kadu un var ieteikt! Mok kadas mazakas somas kabinat fotosomai klat un tad lidosta esot, samet kakada maisa (gulammaisu, drebes).
Visu fototehniku somā un lidmašīnā līdzi kabīnē. Statīvu, monopodu var ietīt līdzņemamās lupatās un izvietot čemodāna vidū, ir zināmas cerības, ka tā manta nonāks galā puslīdz vesela (man ir gadījies redzēt kā lidostā apietas ar bagāžu, tas ne tuvu nav tik skaisti, kā mēs to redzam no priekšpuses, pie check-in). Pēdējā laikā AirBaltic, Ryanair, EasyJet u.c. baigi piesienas pie bagāžas svara un izmēriem - izmērs būs par lielu - nāksies atstāt mājās, par smagu - būs jāmaksā.Tas par lidmašīnu, par pārējo jau nekādām problēmām nevajadzētu būt - saber somā cik vari panest un uz priekšu!
Sedlins:Biju domajis dazadus parvietosanas lidzeklus (auto stopi, vilcieni, lidmazsinas, autobusi). Mok kads zin kadu un var ieteikt! Mok kadas mazakas somas kabinat fotosomai klat un tad lidosta esot, samet kakada maisa (gulammaisu, drebes).
Visu fototehniku somā un lidmašīnā līdzi kabīnē. Statīvu, monopodu var ietīt līdzņemamās lupatās un izvietot čemodāna vidū, ir zināmas cerības, ka tā manta nonāks galā puslīdz vesela (man ir gadījies redzēt kā lidostā apietas ar bagāžu, tas ne tuvu nav tik skaisti, kā mēs to redzam no priekšpuses, pie check-in). Pēdējā laikā AirBaltic, Ryanair, EasyJet u.c. baigi piesienas pie bagāžas svara un izmēriem - izmērs būs par lielu - nāksies atstāt mājās, par smagu - būs jāmaksā.Tas par lidmašīnu, par pārējo jau nekādām problēmām nevajadzētu būt - saber somā cik vari panest un uz priekšu!
Tādēļ arī radās jautājums! (čemodānu stopējot savākt nebūs viegli savākt un kkur uzkāpt ar nē) Un laikam atradu risinājumu - Lowepro Outback ap vidukli un lielā soma uz muguras. (viss svarigais pie foto, drebes u.t.t lielaja)
Kāds nezin kur netā varētu būt infa par pieredzi šāda veida pasākumiem? Kkādi ieteikumi par vajadzīgo un noderīgo ceļā...
Bet pavisam nopietni. Ok, telefons pofig, bet tad ir jābūt pierakstītiem(jāspēj atcerēties) nummuriem, kur var piezvanīt un palūgt palīdzību. Un nav būtiski, cik daudz vai maz naudas ir.
P.S. Ceļojumos parasti ir nepieciešams viss tas pats, kas ikdienā. Gan ģērbšanās, gan mazgāšanās, gan gulēšana, gan ēšana. Tad zinot, ko un kā dari, var izdomāt, ko un kā ņemt līdzi... Piem., domājot, ka būs 14 dienu pārgājiens pa mežonīgo Eiropu, kāds var ieteikt ņemt telti līdz, bet Tu aizbrauc uz Spānijas kūrortu un 14 dienas guli saulē un nedari neko
Eiropā man ir palikušas kādas 4..5 valstis, kurās nav iznācis fotogrāfēt, esmu bijis Āzijā un Amerikā (tagad ir doma par Keniju un Rio karnevālu). Un pieredze apgalvo, ka ceļojumā vajag divarpus lietas * pasi * naudu * biļetes (ja ir) Visa pārējā trūkumu var pārdzīvot. Dabiski, jo mazāk naudas, jo vairāk loriņu jāstiepj uz muguras.
P.S. Divas nedēļas Eiropā ir jauka izprieca, nevis problēma.
Bet pavisam nopietni. Ok, telefons pofig, bet tad ir jābūt pierakstītiem(jāspēj atcerēties) nummuriem, kur var piezvanīt un palūgt palīdzību. Un nav būtiski, cik daudz vai maz naudas ir.
P.S. Ceļojumos parasti ir nepieciešams viss tas pats, kas ikdienā. Gan ģērbšanās, gan mazgāšanās, gan gulēšana, gan ēšana. Tad zinot, ko un kā dari, var izdomāt, ko un kā ņemt līdzi... Piem., domājot, ka būs 14 dienu pārgājiens pa mežonīgo Eiropu, kāds var ieteikt ņemt telti līdz, bet Tu aizbrauc uz Spānijas kūrortu un 14 dienas guli saulē un nedari neko
O, liels paldies! Primārās lietas jā, bet vienmēr ir kāds sīkums, kas lieki noder un par to neiedomajos!
Ja brauc pēc fotomarinēta eifeļtorņa, tad neaizmirsti helikopteru. Ja brauc atpūsties, neapkrauj sevi ar kamerām, bet baudi dzīvi. vairāk par kameras rumpīti un travelzūmu nevajag... Aborigēni sen visu ir nobildējuši apriori labāk, kā Tev varētu sanākt...
es, ja negribētos ķēpāties ar daudzām mantām, paņemtu platlenķi un 50 mm fiksu. vai tikai fiksu, noteikti ne blici, statīvs dos iespēju smuki pabildēt vakarā, bet smags. ja neesi ainaveļu fans - neņem to un mazāk nesamā
nu ja cilvēks prasa pēc pieredzes tad lūdzu manējā - arī aptuveni 2 nedēļas, daudz lidmašīnu + eurostār čukčukbānis no Londonas uz Parīzi. Pietika ar palielu, ērtu mugursomu, fotoaparāts pleca somā ar kitu. Neko vairāk nevajag. Somā viena kārta drēbju un ūdens! Bez ūdens buteles nekur! nu un vēl kaut kas graužams
NilsS:es, ja negribētos ķēpāties ar daudzām mantām, paņemtu platlenķi un 50 mm fiksu. vai tikai fiksu, noteikti ne blici, statīvs dos iespēju smuki pabildēt vakarā, bet smags. ja neesi ainaveļu fans - neņem to un mazāk nesamā
Vellos, ļoti patīk Tavs domu gājiens. Ja mēs (1972 - 1999) uz močiem ( Vidusāzija. Kizilkums. Pamirs. Tjanšans. Karakums) - un ar statīviem....
NilsS:es, ja negribētos ķēpāties ar daudzām mantām, paņemtu platlenķi un 50 mm fiksu. vai tikai fiksu, noteikti ne blici, statīvs dos iespēju smuki pabildēt vakarā, bet smags. ja neesi ainaveļu fans - neņem to un mazāk nesamā
Vellos, ļoti patīk Tavs domu gājiens. Ja mēs (1972 - 1999) uz močiem ( Vidusāzija. Kizilkums. Pamirs. Tjanšans. Karakums) - un ar statīviem....
tik monumentālā ceļojumā es noteiktu paņemtu vairākus stiklus, lai redzot kas nelien kadrā, nav jākož ekstremitātēs un statīvu jau ja dikti gribas saullēktus un rietus, mazu, vieglu alumīnija dranķīti, pēc tam stabilizējot ar akmeņiem piekrautu tašu
Voldemorts:
Vellos, ļoti patīk Tavs domu gājiens. Ja mēs (1972 - 1999) uz močiem ( Vidusāzija. Kizilkums. Pamirs. Tjanšans. Karakums) - un ar statīviem....
tik monumentālā ceļojumā es noteiktu paņemtu vairākus stiklus, lai redzot kas nelien kadrā, nav jākož ekstremitātēs un statīvu jau ja dikti gribas saullēktus un rietus, mazu, vieglu alumīnija dranķīti, pēc tam stabilizējot ar akmeņiem piekrautu tašu
Mainās laiki, un tikumi šiem līdz.... Tajā laikā monumentālie ceļojumi bij lai apskatītu vietas, nevis lai atvestu maximāli svaigi fotokonservētu Elbrusu. Tāpēc somā bij labi ja tālmēra kamera tipa FED. un bildes taisīja no sērijas "esturbiju" nevis parādīsuvisiemlaišiemžoklisatkaras...
tik monumentālā ceļojumā es noteiktu paņemtu vairākus stiklus, lai redzot kas nelien kadrā, nav jākož ekstremitātēs un statīvu jau ja dikti gribas saullēktus un rietus, mazu, vieglu alumīnija dranķīti, pēc tam stabilizējot ar akmeņiem piekrautu tašu
Mainās laiki, un tikumi šiem līdz.... Tajā laikā monumentālie ceļojumi bij lai apskatītu vietas, nevis lai atvestu maximāli svaigi fotokonservētu Elbrusu. Tāpēc somā bij labi ja tālmēra kamera tipa FED. un bildes taisīja no sērijas "esturbiju" nevis parādīsuvisiemlaišiemžoklisatkaras...