Savulaik te ik pa brīdim kāds meklēja kāzu fotogrāfu vai asistentu par vēdera tiesu, vēdera tiesu + pudeli sīvā, vai pat pieliekot nelielas naudiņas - un tas parasti beidzās ar ilgām diskusijām, kur autoram ieteicams iet un ko darīt. Aiztaupot tādu izklaidi -
Labprāt pievienošos kā asistents kāzu fotogrāfam, arī tad, ja samaksa ir kāds no augšā minētajiem variantiem. Jāiemācās skaisti to darīt ir, un vieglāk - praksē.
Atrodos: Valmierā. Aparatūra: Canon 1100D, 17-85, 50/1.8 un 75-300 III (ko gan neizmantoju, nepatīk man viņa darbība), kā arī Yongnuo zibspuldze, un noname bezbudžeta statīvs. Ir arī automašīna, bet tas laikam nebūtu galvenais (ja nu vienīgi diskusija par reģionu, kurā es varētu kaut ko fočēt, kļūst par km 100 plašāka - tad gan benzīnam naudu pievienojot pie visa). Pieredze: divas kāzas, divi LV mēroga lieli Tango notikumi, daži kolektīvu pasākumi, kā arī fočēt paziņas profilbildēm ir gadījies dažas reizes. Objektīvs prasmju novērtējums (objektīvs spēju robežās, t.i.): labi saprotu tehniskos parametrus, normāli izgaismotu kadru dažādos apstākļos iegūstu arī bez trial-and-error. Zibspuldzi uz kameras - tur viss notiek ar 1 vai 2 erroriem, nost no kameras - vēl neesmu pētījis, ko un kā, tas ir robs zin.., nē, labāk skan - tur ir vieta izaugsmei. Kompozīcijai zinu teoriju, par trešdaļām, leading lines, priekšplānu/fonu, utt., utjp., praksē ne vienmēr saskatu to dzīvē uz sitienu, tāpēc šauju daudz un tad atlasu. Darbs ar cilvēkiem - ļoti pieredzējis komunikācijā, pilnīga nulle pozēšanas salikšanā. Pēcapstrāde - tik, cik Lightroom pieregulēt nedaudz. Jā, arī Tango skolotājs, šoferis ar stāžu, datoriķis un nedabeigts vēsturnieks - bet tas vai nu nebūs nepieciešams, vai uzpeldēs pats pie kausa alus.
Kaut kā tā. Nedaudz personisku ambīciju - patīkami, kad cilvēki skatās uz manām bildēm un saka labus vārdus. Nedaudz arī pienākuma apziņa - jau diviem draugiem esmu apsolījis viņu kāzas sabildēt, un gribu to labi izdarīt. Nedaudz arī pievelk tā pasākuma/ļembasta process. Un, neliekuļosim ka par to nedomātu - labprāt ar laiku arī kādam jaunam stiklam nopelnītu šādā velāk.
Jā, ja tas būtu jādara ne kā asistentam, bet pašam par sviestmaizi, tad - baidītos un riskētu. Un sviestmaizei būtu jābūt nelielai, lai viņu zem karbonādēm, kartupeļiem un salātiem neredz, un lai bokeh'ā ir pudele ruma.
USA ir vesels asistentu serviss ,ar tūkstošiem piedāvājumu tiem kas vēlās PAMĀCĪTIES TIESA prasības ar ir gana augstas principā domātas jau izstudējušiem Fotogrāfijas studentiem ar izglītību un kaut kādu darba pieredzi.
Lunis:USA ir vesels asistentu serviss ,ar tūkstošiem piedāvājumu tiem kas vēlās PAMĀCĪTIES TIESA prasības ar ir gana augstas principā domātas jau izstudējušiem Fotogrāfijas studentiem ar izglītību un kaut kādu darba pieredzi.
LV nav manīts - kāzu fotogrāfu asociācijā pat biedru kandidātam prasa tik un tik kāzu bildes iesniegt. Tāpēc arī izdomāju - ja reiz te ir bijis pieprasījums, kāpēc nepalaist piedāvājumu, no kaut kurienes ir jāsāk sisties. Kas attiecas uz otro - tas ir jau uzskaitīts, gan darba pieredze, gan izglītība. Zinot mūsdienu studentus, domāju, ka neko daudz neesmu tur iepakaļ.
Diez kāpēc LKFA tajos noteikumos nav rakstīts, ka skaitās tikai tad, ja esi bijis kāzās kā galvenais fotogrāfs, nevis otrais, asistents vai vispār sazin kas.... Aiziešu uz 5 draugu kāzām, uzšķilšu dažas bildītes, un, ja paveiksies būšu LKFA biedra kandidāts!
Kad draugiem ir kāzas? Cik daudz laika atlicis?
Un pirmā lieta, kas krīt acīs - cilvēkus esi tā iekadrējis, ka nedaudz no pēdas nogriezts, nedaudz no rokas, galvas... PS to klāt nepiešūsi!
Bet viss nāk ar laiku, tā kā satraukumam nav pamata.
Kā man izskatās - "lielie dūži" tevi neņems, jo tehnika par švaku un maza pieredze. Pārējiem nevajag asistentus, jo tehniku stibī paši, atstarotājus nelieto, brauc paši...
Ritz:Diez kāpēc LKFA tajos noteikumos nav rakstīts, ka skaitās tikai tad, ja esi bijis kāzās kā galvenais fotogrāfs, nevis otrais, asistents vai vispār sazin kas.... Aiziešu uz 5 draugu kāzām, uzšķilšu dažas bildītes, un, ja paveiksies būšu LKFA biedra kandidāts!
ja paskatāmies uz šā kantora logotipu, tad mirklī kļūst skaidrs, ka jebkāda saistība ar šādu kantori būtu jāslēpj kā tas ko kaķis apkašā ar smiltīm.
Bet viss nāk ar laiku, tā kā satraukumam nav pamata.
Kāzas vienam jūlija otrajā pusē, otram augusta beigās, ja ne pat septembra. Satraukuma nav, drīzāk nāk prātā DnB savulaik bijušais sauklis: "Ir labi - būs vēl labāk!" Un foto ir lieta, kur gribu darīt un lai ir labi.
Kadrējums - jā, ir lieta, kur nav vēl autopilots izstrādājies.
Māri - to es vairāk kā piemēru tam, ka mums tādas laimes, kā minētie asistentu servisi nav. Viņu pašu forumā sadaļā par sadarbības meklējumiem - pēdējais ieraksts no augusta. Iekļūt tur vēl nav kā mērķis nolikts.
"Pārējiem nevajag asistentus, jo tehniku stibī paši...."......es dažreiz vedējtēvu izmantoju kā asistentu-somas stibītājuMan,kā sievietei,nespēj atteikt
Aizraksti labāk LKFA forumā, šeit nav īstais kontingents no kā varētu iemācīties konkrētu arodu. Mašīna tavā gadījumā ir labs zirdziņš tiem, kam nav sava transporta un labprāt izmantotu tavu ne tikai kā asistenta, bet arī kā šofera pakalpojumus par kuriem varētu arī samaksāt. Tiesa gan, šobrīd, LKFA attīstījās tik tālu, ka pati skola maksā mūsu fotogrāfiem par savu praktikantu apmācību.
NilsS:Vispār te ir redzēti gan Andre, gan Baltskars - tātad tie nav mācīšanās vērtie fotogrāfi ?
Man domāt ka šie ir štruntīgi kāzu fotogrāfi(tā pat kā visi pārejis LKFA biedri), ja jau asociācija ir paredzējusi visu biedru pāratestāciju, tad šmuce liela, kvalitāte sūdīga un klienti sūdzās nenosūdzēdamies
Neesmu gan dzirdējis daudz sūdzības par LKFA biedriem kopumā, bet asociācijai pārkvalikfikācija ir tikai dabisks solis lai motivētu cilvēkus neieslīgt rutīnā, saglabāt kvalitātes līmeni un ņemot vērā, ka asociācijas standarti ir auguši tad arī ne visi biedri vairs atbilst šiem kritērijiem un tādēļ ir nepieciešamas pārmaiņas.
kbi_kbi: ...Nedaudz personisku ambīciju - patīkami, kad cilvēki skatās uz manām bildēm un saka labus vārdus. Nedaudz arī pienākuma apziņa - jau diviem draugiem esmu apsolījis viņu kāzas sabildēt, un gribu to labi izdarīt. Nedaudz arī pievelk tā pasākuma/ļembasta process. Un, neliekuļosim ka par to nedomātu - labprāt ar laiku arī kādam jaunam stiklam nopelnītu šādā velāk. ...
Negribu mēģināt izklausīties pēc kāda spečuka, jo esmu līdzīgā situācijā... ...Ja proti apieties ar kameru un aptuveni zini kurā virzienā ar to tēmēt - atliek praktizēties un sākt taisīt kontaktus, lai tiktu iekšā visādos pasākumus.
ps. Ja gribi praktizēties kādā pasākumā Valmierā - varu pabrīdināt, ka stroikā būs kāds pasākums
Par to, cik es protu, viedokļi dalās, bet par to, ka praktizēšanās jautājums - piekrītu un ticu. Tāpēc arī šāds topiks - lai no kaut kurienes sāktu to "sākt taisīt kontaktus, lai tiktu iekšā."
Nu sāksim jav ar to, ka ruma mīļotājus un tam līdzīgo vielu lietotājus par asisteniem ne visai ņemtu. Jo darnbs i pārsvarā ne ar savu tehniku bet ar fīrmas tehniku, tas ir vis pirms FF un arī kaudze ar baltajiem un gaišajiem stikliem, kas pie ruma lietošanas var tikt satraumēti un izmaksā vesalu ruma mucu labākajā gadijumā, ja ne vairākas mucas. Paskatijos reportāžas, nu tur vēl pieredze gana liela vajadzīga lai varētu pilnvērtīgi asistēt. Neņem ļaunā, bet rakursi un kadrējums, kā arī expozīcija ir gana bēdīgi.
chukmasoff_f:Nu sāksim jav ar to, ka ruma mīļotājus un tam līdzīgo vielu lietotājus par asisteniem ne visai ņemtu. Jo darnbs i pārsvarā ne ar savu tehniku bet ar fīrmas tehniku, tas ir vis pirms FF un arī kaudze ar baltajiem un gaišajiem stikliem, kas pie ruma lietošanas var tikt satraumēti un izmaksā vesalu ruma mucu labākajā gadijumā, ja ne vairākas mucas. Paskatijos reportāžas, nu tur vēl pieredze gana liela vajadzīga lai varētu pilnvērtīgi asistēt. Neņem ļaunā, bet rakursi un kadrējums, kā arī expozīcija ir gana bēdīgi.
Pudelei ruma parasti ir tāds labums kā aizskrūvējams korķis, un arī uzglabājas tā ilgāk, nekā saldējums. T.i., nav jāpatērē pasākuma laikā, tas var pagaidīt arī kādu mierīgāku vakaru pēc tā. Pieskaitot to, ka arī mašīnu norādīju pie saviem īpašumiem - ja jābrauc, tad vispār dzert nevar, tātad nē, tā nebūtu īsti problēma. Par to pieredzi - ļaunā neņemu, tādi jau tie fakti ir, un arī bildējis esmu tik, cik esmu. Bet, no kaut kā ir jāsāk - tad nu mēģinu šādi. Ar vienu no fotobloga biedriem jau novienojāmies, ka, iespējams, būs barteris - šoferis + somu nešana un statīvu regulēšana apmaiņā pret apmācību bildēšanā + pēcapstrādē. Kas arī nav slikts punkts, ar ko sākt.
chukmasoff_f:Nu sāksim jav ar to, ka ruma mīļotājus un tam līdzīgo vielu lietotājus par asisteniem ne visai ņemtu. Jo darnbs i pārsvarā ne ar savu tehniku bet ar fīrmas tehniku, tas ir vis pirms FF un arī kaudze ar baltajiem un gaišajiem stikliem, kas pie ruma lietošanas var tikt satraumēti un izmaksā vesalu ruma mucu labākajā gadijumā, ja ne vairākas mucas. Paskatijos reportāžas, nu tur vēl pieredze gana liela vajadzīga lai varētu pilnvērtīgi asistēt. Neņem ļaunā, bet rakursi un kadrējums, kā arī expozīcija ir gana bēdīgi.
Pudelei ruma parasti ir tāds labums kā aizskrūvējams korķis, un arī uzglabājas tā ilgāk, nekā saldējums. T.i., nav jāpatērē pasākuma laikā, tas var pagaidīt arī kādu mierīgāku vakaru pēc tā. Pieskaitot to, ka arī mašīnu norādīju pie saviem īpašumiem - ja jābrauc, tad vispār dzert nevar, tātad nē, tā nebūtu īsti problēma. Par to pieredzi - ļaunā neņemu, tādi jau tie fakti ir, un arī bildējis esmu tik, cik esmu. Bet, no kaut kā ir jāsāk - tad nu mēģinu šādi. Ar vienu no fotobloga biedriem jau novienojāmies, ka, iespējams, būs barteris - šoferis + somu nešana un statīvu regulēšana apmaiņā pret apmācību bildēšanā + pēcapstrādē. Kas arī nav slikts punkts, ar ko sākt.
Man vienmēr ir interesējis - kad tad šī apmācība notiksies? Parasti tad kad jābildē, tad nav laika kaut ko mācīt un komentēt. Tad galvenais, lai visi būtu savās vietās un darbs būtu izdarīts kāŗtīgi. Pēc tam pie ruma pudeles - to jau var tāpat papļāpāt. Es nekad neesmu strādājis ar paša izvēlētu/ņemtu asistentu, tik ar "piekomandētajiem" un zinot sevi darba spraigumā man nebūtu laika neko mācīt kur nu vēl būtu laiks, lai sekotu līdzi asistenta darbībai.
Līdz ar to man prātā tāda situācija, ja būtu nepieciešamas vēl 2 rokas, tad ņemtu tādu, kas skaidri zin kur viņam jābūt un kas jādara. Līdz ar to attiecīgi tas būtu apmaksāts darbs.
Variants - es kaut ko padarīšu man kaut ko iemācīs - vairāk izklausās pēc - neviens neko kārtīgi nemācīs un neviens neko kārtīgi nedarīs.
Billy:Asistents mācās vērojot fotogrāfu un analizējot to ko viņš dara...
Tieši tā. Spriežu pēc salīdzinājuma ar Tango - bez pašas dejas jau vēl ir arī tas, kā viņi strādā ar grupu, kā uzvedas, kā komunicē, kā joko utt., utjp.
Mr. Proxy - jautājums vietā, hmm, un būs interesanti, kad laiks rādīs atbildi. Iespējams, ka tad atliek tikai Billy minētā mācību daļa, un citu dienu - tevis teiktā papļāpāšana pie ruma pudeles.
Billy:Asistents mācās vērojot fotogrāfu un analizējot to ko viņš dara...
Paskaties asistenta acīm, ko viņš redz, piemēram, zagsā, kad jaunie stāv pie tantes un klausās oficiālos dzejas pantiņus: 1) Fotogrāfs no vienas puses nobildēja, apskrēja no otras puses nobildēja. 2) Kaut ko pakruķīja uz fotoaparāta vēl nobildēja no abām pusēm 3) Paskatījās bildītēs ekrānā pēdējās - savilkās fotogrāfam skābs ģīmis un dziļa nopūta 4) Nomainīja objektīvu - atkal apskrēja no vienas puses, no otras puses. 5) Pakruķīja zibeni uz vienu pusi otru pusi - atkal nobildēja pāris kadrus 6) fotogrāfs paskatījās bildes - smaida. Laikam kaut kas sanāca.
Reāli iesācējam no malas šādi grūti kaut ko uztvert ir. Viņš vienkārši skatās uz procesu un par to kas būs sanācis bildēs redzēs labi ja pēc mēneša.
Daudz jēdzīgāk manuprāt ir kad tu kā iesācējs blakus esot procesa gaitā vari uzzināt kāpēc tieši fotogrāfs izvēlās darīt šādi un ko ar to grib panāk. Tāpat ar kādām problēmām saskaries un kā viņas atrisi + uzreiz redzēt rezultātu.
Malā stāvot skatoties kā cits brauc ar mašīnu diemžēl nevar iemācīties vadīt automobīli.
Tev ir daudzu gadu pieredze - tu malā stāvot un skatoties kā strādā citi fotogrāfi vari pēc viņa darbībām analizēt procesu un pateikt ko viņš dara un kāds būs rezultāts (kaut arī ne vienmēr). Un tu ar pieredzi šādi vērojot citus fotogrāfus darbā vari iegūt sev kaut ko. Jo ir n fišku no citu darba, ko tu uztversi uzreiz un varēsi pielietot savā darbā, bet cilvēks bez pieredzes diemžēl nespēs bez komentāriem/paskaidrojumiem uztvert.
Personīgi, kad ir iespēja, ar lielāko prieku pavēroju citus fotogrāfus darbā un mēģinu uztvert viņu fišku pēc kuras strādā un ja gadās kādus knifus iegūt priekš sevis - lieliski.
Vēl jau ir arī cilvēciskā puse - kā fotogrāfs plāno savu darbu, par ko runā ar vedējiem, kā organizē kopbildes, kā runā ar jauno pāri par fotosesiju, ko tieši bildē un ko nē.
Par to numurēto - šo un to es nojaustu, kaut vai pēc stiklu nomaiņas un zibspuldzes pagriešanas. Un ir jau opcija, ka fotogrāfs pa ceļam no tā paša zagsa uz nākamo punktu paskaidros - re, 1) un 2) uzņēmu, rekur līgavai roku nogriezta, tāpēc 3) un 4), uzliku platāku galu, bet rekur histogramma rāda šausmas, tāpēc te 5), pret dokumentu kaudzi uz galda atvilku, un bija 6).
Nevajag nodalīt to tikai uz zagsu. Manuprāt,no malas var ļoti daudz mācīties. To kā tiek menedžēts darbs, kā sagatavojas bildēšanai, komunikācija ar klientu, pozīcijas no kurienes bildēt. Kam pievērst uzmanību konkrētajā kāzu etapā, objektīva izvēle, lenķis utt...
Piekrītu, ka bazars ir vajadzīgs, bet tas ir mājupceļā no kāzām vai pēc tam satiekoties, un jau ar konkrētiem jautājumiem no asistenta puses, bet ne jau procesa laikā. Var norādīt - aizej izdari to un tā, bet ne vienmēr ir laika paskaidrot kapēc tas ir jādara.
Es arī uzskatu, ka asistentam ir jāprot pamata fotogrāfēšanas tehnika un viņam fotografēšanas procesa laikā nebūtu man jāuzdod jautājumi par vienkāršām lietām. Šādi cilvēki var nest somas, turēt gaimas, atstarotājus... Asistents ir lai man palīdzētu, iegūtu pieredzi un piedalītos reālā kāzu fotografēšanas procesā kaut vai tikai kā palīgs no malas.
kbi_kbi:Vēl jau ir arī cilvēciskā puse - kā fotogrāfs plāno savu darbu, par ko runā ar vedējiem, kā organizē kopbildes, kā runā ar jauno pāri par fotosesiju, ko tieši bildē un ko nē.
Par to numurēto - šo un to es nojaustu, kaut vai pēc stiklu nomaiņas un zibspuldzes pagriešanas. Un ir jau opcija, ka fotogrāfs pa ceļam no tā paša zagsa uz nākamo punktu paskaidros - re, 1) un 2) uzņēmu, rekur līgavai roku nogriezta, tāpēc 3) un 4), uzliku platāku galu, bet rekur histogramma rāda šausmas, tāpēc te 5), pret dokumentu kaudzi uz galda atvilku, un bija 6).
Pa ceļam no dzimtsarakstiem uz nākamo punktu,fotogrāfam nebūs laika lūrēt aparātā un kau ko skaidrot,jo nedrīkst atpalikt no jaunā pāra mašīnas,kura "lido" (bieži vien) krietni virs atļautā braukšanas ātruma, jo diena saplānota pēc minūtēm,un nekur nevar paspēt laikā
Lietderīgam un jēdzīgam "asistentam" ir jābūt ne sliktākam fotogrāfam,kā pašam "fotogrāfam". Asistentam ir jāvar iztēloties kā situācija izskatās no fotogrāfa rakursa un līdz ar to jāaizvācās no potenciālā kadra, kā arī jāparedz,ka situācijā,kas vēl tikai veidojas, fotogrāfam būs traucējoši apstākļi, kas vai nu jānovērš,vai pašam jāieņem rakurss no kura arī var bildēt, tas īpaši attiecās uz pasākuma atainojumam svarīgiem momentiem.Tieši tā pat rīkojoties ar statīviem/atstarotājiem/lampām, jābūt čujam kā tas verķis ietekmē kadru un pašam jājēdz kad vajag tuvāk/tālāk, lielāku/mazāku jaudu/leņķi u.t.t. Ja asistentam jāsāk izskaidrot kas un kapēc, tad v žopu tādu asistentu, tas būs nevis asistents, bet priņesi/padai gruzčiks.
60uz5komats6:Lietderīgam un jēdzīgam "asistentam" ir jābūt ne sliktākam fotogrāfam,kā pašam "fotogrāfam". Asistentam ir jāvar iztēloties kā situācija izskatās no fotogrāfa rakursa un līdz ar to jāaizvācās no potenciālā kadra, kā arī jāparedz,ka situācijā,kas vēl tikai veidojas, fotogrāfam būs traucējoši apstākļi, kas vai nu jānovērš,vai pašam jāieņem rakurss no kura arī var bildēt, tas īpaši attiecās uz pasākuma atainojumam svarīgiem momentiem.Tieši tā pat rīkojoties ar statīviem/atstarotājiem/lampām, jābūt čujam kā tas verķis ietekmē kadru un pašam jājēdz kad vajag tuvāk/tālāk, lielāku/mazāku jaudu/leņķi u.t.t. Ja asistentam jāsāk izskaidrot kas un kapēc, tad v žopu tādu asistentu, tas būs nevis asistents, bet priņesi/padai gruzčiks.
PRECĪZI ! Tieši tāpēc šo posteni RIETUMOS parasti peidāvā MACĪTIEM SPECIĀLISTIEM kuram vienkarši vajag PRAKSI konkrētos apstākļos. PIESAISTĪT NESPECIĀLISTU komerciālos projektos RIETUMOS dāz vai kādam ienāks prātā . Tas nozīmē RISKĒT ar naudu un uzņemamu reputāciju. Protams ka arī tur ir Haļavas un melnie stradinieki. Man piemēram kolēģis profesionāls reklāmas fotogrāfs ar gana lielu pieredzi 1990 vidū aizlaidās uz USA un sāka PILNĪGI no nulles bildējot cilvēkus Pludmalē . Šodien viņam jau ir diezgan labs 'Kāziņu" biznes un kaut kādi 30 darbinieki. Kad viņš atbrauca es brīnojos NAFIX no pašas apaķšas , būtu part kādu asistentu iekārtojies ! Uz ko viņš atbildēja "Bez IZGLĪTĪBAS un prakses ASISTENTS NESPĪD" neviens neriskēs ar BIZNESU lai iesaistītu nepieredzējuši cilvēku. Tāpēc bija jāsāk PAŠAM un no pašas apkašās. Vēl rietumos šai jomā ir HIERARHISKA sistēma , pirmais kas tiek jautāts KUR PIE KĀ MĀCĪJIES . Nākamais uzreiz ir rekomendācijas. "Pēkšņi talanti" tur nekaķī nekādā veidā.
Konkrētajā situācijā būs gruzčiks, kurš skatīsies kā notiek process, kā fotogrāfs strādā. Un nesīs somas, pados kameru, mainīs aķus, objektīvus utml. Vispār ļoti noderīgs kadrs
Asistents ir tas, kurš arī pats bildē, IMHO.
Par kompeni - ja nav iedzimts, nebūs. Bet kādus nebūs pamatus un negriezt pēdas un pakaušus gan var iemācīties.
a es ... a es ... pieteicos savas meitas kāzās Plūmem par šoferi ;-))))) (būdama pat uz kruķiem tobrīd) .... Meitas vīra radiem to bija grūti saprast ;-)))) Meita tik noteica - mana mamma ir savādāka nekā "standarta" mammas ;-)))
jtphoto:Konkrētajā situācijā būs gruzčiks, kurš skatīsies kā notiek process, kā fotogrāfs strādā. Un nesīs somas, pados kameru, mainīs aķus, objektīvus utml. Vispār ļoti noderīgs kadrs
Asistents ir tas, kurš arī pats bildē, IMHO.
Par kompeni - ja nav iedzimts, nebūs. Bet kādus nebūs pamatus un negriezt pēdas un pakaušus gan var iemācīties.
Fotogrāfijā neesmu bijis asistents, bet kino gan - regulēju kameru un ierakstāmos daiktus Gvido Skultem (vnk tāpēc, ka mūsdienās operatoriem nepieder ārprāta dārgās kameras + viņām ir dafiga standarti - viņi vnk neprot tās vadīt - tāpēc kameras izīrētājam ir specs kurš rubī visu par kameras darbību, spēj saprast meistara teikto un piekruķīt to daiktu, lai ir kā viņš uzskata par vajadzīgu) un arī Uldim Jancim. Par katru pavadīto dienu ar Gvido esmu vnk laimīgs a Uldis vnk lāga čoms - sanāca labs tandēms un laba filma - asistents ir operatora radniecīga smadzene/pagarinātājs ne kafijas pienesējs - kafiju pienes pilnīgi citi filmēšanas grupas darbinieki - parasti lāga ļaudis.
jtphoto:Konkrētajā situācijā būs gruzčiks, kurš skatīsies kā notiek process, kā fotogrāfs strādā. Un nesīs somas, pados kameru, mainīs aķus, objektīvus utml. Vispār ļoti noderīgs kadrs
Asistents ir tas, kurš arī pats bildē, IMHO.
Par kompeni - ja nav iedzimts, nebūs. Bet kādus nebūs pamatus un negriezt pēdas un pakaušus gan var iemācīties.
Fotogrāfijā neesmu bijis asistents, bet kino gan - regulēju kameru un ierakstāmos daiktus Gvido Skultem (vnk tāpēc, ka mūsdienās operatoriem nepieder ārprāta dārgās kameras + viņām ir dafiga standarti - viņi vnk neprot tās vadīt - tāpēc kameras izīrētājam ir specs kurš rubī visu par kameras darbību, spēj saprast meistara teikto un piekruķīt to daiktu, lai ir kā viņš uzskata par vajadzīgu) un arī Uldim Jancim. Par katru pavadīto dienu ar Gvido esmu vnk laimīgs a Uldis vnk lāga čoms - sanāca labs tandēms un laba filma - asistents ir operatora radniecīga smadzene/pagarinātājs ne kafijas pienesējs - kafiju pienes pilnīgi citi filmēšanas grupas darbinieki - parasti lāga ļaudis.
Nu baigā komanda izrādas reizēm nolasās Ar krieviem kad seriālus filmējam, operātors viens pats visu kruti un dara bez kādiem asistentiem un vis sanāk ok, bet nu kam kādas prasības.
Fotogrāfijā neesmu bijis asistents, bet kino gan - regulēju kameru un ierakstāmos daiktus Gvido Skultem (vnk tāpēc, ka mūsdienās operatoriem nepieder ārprāta dārgās kameras + viņām ir dafiga standarti - viņi vnk neprot tās vadīt - tāpēc kameras izīrētājam ir specs kurš rubī visu par kameras darbību, spēj saprast meistara teikto un piekruķīt to daiktu, lai ir kā viņš uzskata par vajadzīgu) un arī Uldim Jancim. Par katru pavadīto dienu ar Gvido esmu vnk laimīgs a Uldis vnk lāga čoms - sanāca labs tandēms un laba filma - asistents ir operatora radniecīga smadzene/pagarinātājs ne kafijas pienesējs - kafiju pienes pilnīgi citi filmēšanas grupas darbinieki - parasti lāga ļaudis.
Nu baigā komanda izrādas reizēm nolasās Ar krieviem kad seriālus filmējam, operātors viens pats visu kruti un dara bez kādiem asistentiem un vis sanāk ok, bet nu kam kādas prasības.
var būt, ka sērijās močījot cilvēks pierod pie stroķa vai krievi - širotoju razmaha vnk nopērk to RED seriālam, nemaz nerunājot par faktu, ka operators nenēsā plecā somu ar stikliem un ir pieradis, ka asistents komandē gaismotāju - nakuj tas ļaļekas filmēšanā?
Un par komandu... palasi titros cik ir cilvēku manā doķenē www.youtube.com... un kādi tūkstoši ir lētā holivudas mordobojā. Protams dažus tūkstošus, no viņiem, varētu aizstāt ar telefonu labotāju-fotogrāfu - viņi vienkārši, idioti, to nav iedomājušies.