Kādas un kuras ir kļūdas fotogrāfijā, ko pieļauj fotogrāfi iesācēji (un ne tikai iesācēji)? Sākot ar 100 veidiem kā nomirt - stabs vai koks no galvas, horizonts pār kaklu utml. Kas vēl? Padalieties, viedie, ar novērojumiem, pieredzēm, viedokļiem!
VIZUĀLS idiotisms , ritma un formas izjūtas trūkums . LIETAS ko nav iespējams iemācīt bet gan tikai ATTĪSTĪT ja ir iedzimtas Foto daudz neatškiras no JEBKURAS grafiskās mākslas principiem tikai ATRAKA TEHNOLOĢIJA. Viss pārējāis ka "Zimēšanā". Esi deudz redzējusi NORMĀLUS zimētājus no visiem viedokļiem LABU ne tikai "Tehnikskā"? Fotogrāfiem tieši ta pat. KLŪDAS meklē tie kam NAV DOTS pārējie nekļūdās vienkārši tāpēc ka NEREDZ KĻŪDAINI Protams ir bars kam patīk "Dirsties" ar apzinātām klūdām bet tādi ir retums. "Ne dēļ stulbuma bet dēļ kuražas" kā teica kāds vēl Dostojevska varonis.
Lunis ir baigi kategorisks. Protam, bērnības iespaidus nekas neatsvērs, bet to ka kam ir dots un nav dots tam nu gan nepiekrītu. varbūt tik kā tas skaistuma izjūta var būt atšķirīga sieviešu, vīriešu, indiešu latviešu krieviešu starpā. Citam pielec uzreiz bet lielumam ir smagi jāzubrī. Rezultātā, ģēniji nodzeras, bet parastie nopelna. Lielākās kļūdas ir nemācīties, bez sajēgas atdarināt redzēto.
ļoti plašs jautājums greizi jau var nolaist pilnīgi visu : 1. tehniski : pārgasimot , nedagaismot, nenofokusēt, aizlaist ripā baltā balansu........ , ja vien tā nav darba izteiksmes forma un to visu publicēt kā labu esam 2. vizuāli - šķībie horizonti, koki no galvas, kreisie foni, nogrieztie locekļi ,....., ja vien tā nav darba izteiksmes forma un to visu publicēt kā labu esam 3. Idejiski, kompozicionāli un saturiski bilde var būt interesanta vai garlaicīga Ja pirmajās 2 lietās arī cūku var izdersēt līdz zināmam līmenim, tad trešā, piekrītot Lunim, mums vairāk vai mazāk ir no augšas dota un laikam katram savā daudzumā.Tā ir kopjama un izkopjama spēja. Tepat blogā var redzēt pasažierus, kas ienāk un viņu bildes strauji progresē, bet ir pasažieri kas gadiem šķiļ nemainīgi garlaicīgā līmenī varbūt pat tehniski ļoti pareizi.
Uzķeršanās uz skaistu skatu vai ainavu dabā,kas uz bildes neizskatās ne tuvu tik iespaidīgi.Tīri fotogrāfijai raksturīgu paņēmienu neapgūšana un nelietošana.Kamera fiksē realitāti daudz savādāk,nekā redz cilvēka acs.Mēs esam nesalīdzināmi pilnīgāki "mehānismi" nekā fotoaparāts.
Nav kļūdu, un nav ne iesācēju ne beidzēju, ir roku taisnums velme pirms ko parādot pamācīties, un veselīga paškritika. Bet ja nu cilvēks ieliek bildi kā sanāca un saka ka esmu iesācējs un nezinu kā, tad viņam ir jānodarbojas ar ko citu ne vis ar foto, jo pirms liekot pietiek paskatīties kāda ir laba fotogrāfija un tad paskatīties uz saviem veikumiem, ja atšķirību neredz tad ir vai nu talants no dzimšanas, vai tiešām acis nepareizi rāda
chukmasoff_f:Nav kļūdu, un nav ne iesācēju ne beidzēju, ir roku taisnums velme pirms ko parādot pamācīties, un veselīga paškritika. Bet ja nu cilvēks ieliek bildi kā sanāca un saka ka esmu iesācējs un nezinu kā, tad viņam ir jānodarbojas ar ko citu ne vis ar foto, jo pirms liekot pietiek paskatīties kāda ir laba fotogrāfija un tad paskatīties uz saviem veikumiem, ja atšķirību neredz tad ir vai nu talants no dzimšanas, vai tiešām acis nepareizi rāda
Tas tiesa, it īpaši paškritika ir izcils klupšanas akmens...
manuprat. viena no kludam ir nemacesana argumenteti paskaidrot savu bildi un tas tapec, ka..lasit zemak. otra ir bildet bez mertja. tresaa ir ''skaista meitene fotografijaa'' neatskirsana no ''skaistas/interesantas bildes''. ceturta ir odzinjas, detalas, sikumi, nianses, originalitates nemeklesana piekta ir iecikleties uz tikai vienu no fotografija redzama objekta neiedzilinoties niansees un fotkaa kopuma. sestaa ir lasit visadas ''mulkibas'', kur pateikts, ka jadara shita, bet nepaskaidro kapec. septita ir foto pielidzinasana realitatei un ciina par ''dabigo bildi'' bez fotosopa. astota ir neimprovizesana. devita ir esoso bildi neanalizesana. desmita ir ziema neuzladet lidz galam fochika bateriju (blins). vienpadsmita, domat ka katji vairs nav iespejams originali nobildet. divpadsmita...nesaprast, kadi makslinieciskie izteiksmes lidzekli veido bildi, nezinat par ritmiem, tonalitatem, perspektivu, telpiskumu u.t.t. trispadsmita...nesaprast, kadi tehniskie lidzekli veido bildi, neprasana apieties ar tehniku. cetrpadsmita ir bildet parak maz...ar laiku tik paradas rokraksts un viss parejais stafs, ko sakuma neredz savos darbos. Caur darbiem velak var redzet raksturu un tadas ka kopigas iezimes.
vismaz man dalja no sim kludam/atzinjam ir aktualas vel sodien un itpalaikam sev tas jaatgadina.
Viss pārējais, sākot ar idejas rašanos, ka nupat būs fotogrāfs un bildes, un beidzot ar kāršanos internetā, īpaši tur, kur visvairāk tautas staigā, saucas muļķība parastā.
Lai neuzdotu daudz jautājumu,varu piedāvāt vienu ļoti labu grāmatu PDF formātā,pats to izlasīju kā grāmatu,bet saglabāju arī PDF formātā,ja krievu valoda nav šķērslis,varu aizsūtīt.Tā ir Stgnējeva un Mihalkova grāmata Fotogrāfijas poētika. Ja kas raksti vēstuli privāti,aizsūtīšu.
dansiga:nu re - cita lieta A uz vāka Tugaļeva bilde
Tur iekšā ir daudzu Latviešu bildes , arī tāda par kurām Latvijā neviens neko nav dzirdējis , Meņģeles zemnieka Martiņa Vīlipsona bildes , piemēram tā izsmērētā baznīca М .филипсо Архитектурa. ar Siguldas baznīcu. Latvijā tā bilde bija "Pē pē" baznīca kā nekā bet Krievijā redz antaloģijā tikusi AUTORS to tik pēc 25 gadiem uzzināja ka es ši grāmatā parādiju
Nav jau svarīgi kas tiek griezts un kurā vietā (gandrīz) Bet cik kontrastaini, pamanāmi/nepamanāmi tas izdarīts - cik redzami pret kadra aktīvākajām detaļām utt.
UldisMuzikants:Lielākā iesācēju kļūda ir tā, ka viņi vispār sāk.
labi, ka pats sevi papaijāji, un noteikti tu esi pirmais cilvēks uz zemes, kas piedzima ar fotoaparātu pa priekšu. kā tad, lai tiek pie normālas fotogrāfēšanas, ja nesāk un netrenējās ?
la_cumparsita:Kādas un kuras ir kļūdas fotogrāfijā, ko pieļauj fotogrāfi iesācēji (un ne tikai iesācēji)? Sākot ar 100 veidiem kā nomirt - stabs vai koks no galvas, horizonts pār kaklu utml. Kas vēl? Padalieties, viedie, ar novērojumiem, pieredzēm, viedokļiem!
Vislielākā kļūda ir doma, ka jebkāds skats uz bildes būs tik pat iespaidīgs, kā dabā. Bildi vēl vairāk sačakarē zaļā kvadrātiņa (šedevru pogas) izmantošana un jebkādas apstrādes noliegšana.
woodog123: kā tad, lai tiek pie normālas fotogrāfēšanas, ja nesāk un netrenējās ?
Bet kāpēc Tu vēlies tikt pie tās "normālās fotografēšanas"? Nekad nav ienācis prātā, ka Tev vienkārši nav talanta ieraudzīt fotogrāfiju caur skatu meklētāju? Tu ( labākajā gadījumā ) vari iemācīties tehniskos paņēmienus savā žanrā, bet jaunas acis un smadzenes neviena fotoskola Tev nepārstādīs. Vai nu Tu esi piedzimis, kā tikko metaforiski izteicies - ar to fotoaparātu pa priekšu, vai Tavā komplektācijā tāda opcija vienkārši nav ielikta.
woodog123: kā tad, lai tiek pie normālas fotogrāfēšanas, ja nesāk un netrenējās ?
Bet kāpēc Tu vēlies tikt pie tās "normālās fotografēšanas"? Nekad nav ienācis prātā, ka Tev vienkārši nav talanta ieraudzīt fotogrāfiju caur skatu meklētāju? Tu ( labākajā gadījumā ) vari iemācīties tehniskos paņēmienus savā žanrā, bet jaunas acis un smadzenes neviena fotoskola Tev nepārstādīs. Vai nu Tu esi piedzimis, kā tikko metaforiski izteicies - ar to fotoaparātu pa priekšu, vai Tavā komplektācijā tāda opcija vienkārši nav ielikta.
Pat ja nav baigi daudz ielikts, ar zināmu darbu un entuziasmu ( ceļu bruģēs daudz draņķīgu bildīšu, protams ) var panākt ģimenei un paziņām patīkamu rezultātu nav jau visiem jābūt advancētiem lietotājiem. Slikti, ja uzrodas nepamatotas pretenzijas un pārliecība par kaut ko vairāk.... Un kļūdas jau visiem līdzīgas, sākumā jāmokās lai tiktu galā ar tehniskas dabas lažām, pēc tam divcīņa ar kadrējumu utt
Nu, bet.. Atslēgas vārds ir "daudz draņķīgu bildīšu"! Draņķīgas, cik man zināms, publikai nerāda, bet, ja rāda, tad par kritiku nelec uz ecešām un pavisam noteikti, neuzdod sakrālo jautājumu: " akasmanturnepareizi?? " . Visi šie nepareizumu jautājumi tiek uzdoti mentoram, pedagogam, kursu vadītājam vai personai, kura kaut ko sajēdz no fotogrāfijas. Bet forumā ielikt draņķi un pieprasīt lai kāds muļķis tērē laiku un raksta monogrāfijas biezuma analīzes - kam to vajag?! Bez tam, neviens sevi cienošs fotogrāfs neies mācīt kaut kādu muļķīti, kur nu vēl - bez maksas.
_VA_, mazliet neesi safanojies par sevi ? Tu raksti visu apmēra tā, itkā es tev būtu līdis virsū ar bildēm un prasījis palīdzi man, pamāci utt. kādā sakarā vispār to piemineji, iespējams, ka kāds tā dara, bet nu noteikti ne es. Cilvēki, kas apgrozās šeit, lielākā daļa ir hobija pēc, ne jau, lai tulīt būtu tik egocentriski ''fotogrāfi'' kā tu. Nestrīdos, gan jau tev ir labas bildes, neesmu skatījies, iespējams, vēlāk paskatīšos> Kāpēc gan, lai nenāktu šeit, nepamācīties, lai sanāktu skatāmākas bildes, nevis tikai truli fočēt.
woodog123: Kāpēc gan, lai nenāktu šeit, nepamācīties, lai sanāktu skatāmākas bildes, nevis tikai truli fočēt.
No kā Tu še mācīties taisies? Un galvenais - ko? Šeit visas mācības ir šifrētā valodā, galvenokārt komentāros un, galvenokārt - to komentētāju starpā, kuri saprotas bez vārdiem vai tuvu tam! Pēc noklusējuma, tie ir cilvēki stipri virs vidējā līmeņa, visi kā viens - pārzinoši tehniku un tās nianses, kā arī - fotogrāfijas vēsturi, attīstību un pamatus. Tev šīs viņu sarunas pilnīgi neko nedos. Un vēl, ja Tu par piemēru grasies ņemt amatieru - iesācēju bildes, kurās kļūdu ir vairāk kā sunim blusu un zem bildēm sasprausti vieni vienīgi "Patīk!", tad man atliek Tev izteikt dziļu līdzjūtību un novēlēt laimīgu taciņu no kalniņa lejiņā(i).
UldisMuzikants:Lielākā iesācēju kļūda ir tā, ka viņi vispār sāk.
Nu riktīgi vīzdegunīgi, ne vairāk ne mazāk... Droši vien tā bija arī Tava lielākā kļūda. Iedomājies, kas notiktu, ja neviens neko nesāktu, jo baidītos, ka nesanāks.
pēc tava rakstītā sanāk, ka te forums un viss cits domāts vien pāris cilvēkiem un pārējie ir tikai, lai viņiem nebūtu garlaicīgi, kārtējā latviskā stulbuma izpausme.