Situacija tada... Bildeju ar 50mm stiklu ar studijas gaismu, fragma samerita pec exponometra, bilde atbilstoshi merijumam Uzlieku 85mm neko nemainot...bilde par 1-2 stopiem gaishaka. 85 niekam fragma nerukaa ka nakas vai?
Example 1: the older Nikon 85/1.4 D has a T stop closer to T-2; the Zeiss ZF 85/1.4 Planar yields almost double the shutter speed for the same exposure, with all other variables constant. The T-stop is around T1.47.
Diviem dažādiem stikliem ar vienādu F-stop tak var būt dažāds t-stop?
Tad stāsts ir par gaismas caurlaidību. Tas no stiklu šķirnes, pāreju gaiss-stikls daudzuma, dzidrinājuma kvalitātes, un arī no ražotāja godprātības atkarīgs.
Līdzīga f-attāluma un caumura fiksiem stipri lielu atšķirību optiskajā shēmā nevajadzētu būt, gan jau kāda Planārs vai Zonnārs ir abiem, arī lēcas no nedzidrinātiem pudeļu stikliem netiek ražotas. Arī Nikona, kā ražotāja, godaprātu apšaubīt nevajadzētu.
Nikon stikliem tak fragmu var elementāri pavirināt ar pirkstu, ne? Paskaties, vai darbojas ok. Jo šķirba būtu saprotama, ja bildētu ar 50/1.8 un 85/1.4...
Tad noņem objektīvu no kameras un padarbini to puļķi kas fragmu ver ciet/vaļā, paskaties cik ātri fragma reāli aizveras, "nogurušu" atsperu gadijumā vienam no objektīviem fragma vērsies ciet lēnāk, tobiš 1/250s laikā tā fragma fizisku nepaspēj aizvērties līdz galam.
2.variants - mehānismā sabiezējusi smēre, man tā bija Ķenona EF 75-300 un Tamponam 18-200, pie mīnusiem meta Err99, dēļ tā, ka caumurs neaizveras līdz noteiktajam lielumam, kamera tik noklakšķina spoguli, bet slēdzi nemaz nepalaiž.
versatile:Nikon stikliem tak fragmu var elementāri pavirināt ar pirkstu, ne? Paskaties, vai darbojas ok. Jo šķirba būtu saprotama, ja bildētu ar 50/1.8 un 85/1.4...
versatile:Nikon stikliem tak fragmu var elementāri pavirināt ar pirkstu, ne? Paskaties, vai darbojas ok. Jo šķirba būtu saprotama, ja bildētu ar 50/1.8 un 85/1.4...
Nebūtu gan saprotama...
Taisnība sajaucu specenes. 85/1.4 vairāk elementu. Mok vienkārši 50niekam pārklājums švakāks? Bet es arī liktu uz saķepušu fragmu.
versatile:šķirba būtu saprotama, ja bildētu ar 50/1.8 un 85/1.4...
Vai tad? Pie vienāda fragmas atvēruma (šajā gadījumā f=8) gaismai vienādā daudzumā jāieplūst, neatkarīgi, vai tas ir f/2.8 vai f/1.2, vai f/5.6 stikls.
Nu, man līdzīgi mēdz būt uz kanõna 50mm 1.4 un 85mm 1.8... esmu jau pieradis, ka pie vienādiem uzstādījumiem bildējot, uzliekot 85mm, zibspuldzes par 1-2 stopiem mazāk jānogriež, savādāk pārgaismots... re, izrādās, uz nikõniem tas pats
Maris: Tu taču nedomā, ka gaiša objektīva f8 ir gaišāks par tumša objektīva f8 ?
Tak biju jau licis saiti, kur viena garuma dažādu objektīvu vienādi f/ atvērumi deva dažādas ekspozīcijas. Atšķiras faktiskā gaismas caurlaidība un at''skirība, ja tāda ir, saglabājas gan pie fragmas plaši vaļā, gan pie pievērtas. Šajā gadījumā ar konkrētajiem stikliem tādai nevajadzētu būt.
Liec vēlreiz linku. Un linku uz flešmetriem, spotmetriem, eksponometriem kas domāti piemēram 18-55mm kitiem un citiem mērāmajiem kas domāti gaišai optikai.
Cita lieta ko katrs objektīvs ietver kadrā - 50 ir stipri platāks par 85 un sazin kā tur cilvēks kadrē - bet ja abos kadros ir piemerēm balta ola - tai jābūt vienādi noeksponētai.
it kā jau teorētiski jābūt identiskiem, bet f jau nav gaismas parametrs, vai ne? Ja es aiznesu uz remontu objektīvu un gaišinātas lēcas vietā man ieliek kādu negaišinātu, par piemēru, tad f jau man uz skalas nemainās un arī caurums- attālums līdz matricai paliek tas pats, bet ekspozīcija izmainās. Objektīviem ir savas tolerances, jo dārgāki, jo precīzāki. Piem. kāds 50 mm var būt normāli arī 49 mm, kas būs normas robežās.
talavietis:Ja es aiznesu uz remontu objektīvu un dzidrinātās lēcas vietā man ieliek kādu nedzidrinātu, par piemēru, tad f jau man uz skalas nemainās un arī caurums- attālums līdz matricai paliek tas pats, bet ekspozīcija izmainās.
Nu tu te piemēru izdomāji, vēl varēji pateikt, ka remontā tev ieliks metinātāja maskas stiklu.
talavietis:Ja es aiznesu uz remontu objektīvu un dzidrinātās lēcas vietā man ieliek kādu nedzidrinātu, par piemēru, tad f jau man uz skalas nemainās un arī caurums- attālums līdz matricai paliek tas pats, bet ekspozīcija izmainās.
Nu tu te piemēru izdomāji, vēl varēji pateikt, ka remontā tev ieliks metinātāja maskas stiklu.
-------------- reiz mēs 2 fočējām vienādā laikā, vienādus sižetus, uz vienādiem f, bet man ar L stiklu laiki bija kudiš īsāki. Abiem bija brīnums.
Maris:Da kādi tur elementi - ja objektīvi veseli, tad, pie f5,6, f1,2/50mm objektīvam un f5.6/50mm objektīvam (vai poh cik mm) ekspozīcija ir vienāda.
Tu taču nedomā, ka gaiša objektīva f8 ir gaišāks par tumša objektīva f8 ?
Tas ir tas pats kas paziņot, ka ārējie eksponometri ir nederīgi
Ja būsim anāli - f-stopi norāda tikai apetūras diametru, nevis gaismu, kas iziet cauri objektīvam. Katrā objektīvā pazūd nedaudz gaismas, kas atkarīgs no objektīva elementu dizaina, skaita un citu parametru dēļ, ko norāda t-stopos. Līdz ar to, tehniski - Katrs objektīvs izlaiž savu daudzumu gaismas @ f/8.
talavietis:it kā jau teorētiski jābūt identiskiem, bet f jau nav gaismas parametrs, vai ne? Ja es aiznesu uz remontu objektīvu un gaišinātas lēcas vietā man ieliek kādu negaišinātu, par piemēru, tad f jau man uz skalas nemainās un arī caurums- attālums līdz matricai paliek tas pats, bet ekspozīcija izmainās. Objektīviem ir savas tolerances, jo dārgāki, jo precīzāki. Piem. kāds 50 mm var būt normāli arī 49 mm, kas būs normas robežās.
Jā viskas mainās - lētajiem garzoomiem diezgan nikni staigā mm - pēc skata leņķa var gadīties, ka kkāds 70-300mm garais gals ir ekvivalents 265 vai 310mm, no tā, ka ir 5 vai 16 fragmas lapas arī var būt gaismas izmaiņas tur kkādas 1/5 stopa robežās utt - bet ne jau 2 stopi - tas ir psc - kādi dzidrinājumi var palielināt caurlaidību tā, ka tas ekvivalents 4x gaismas cauruma samazināšanai???
tas ir kā teikt, ka pa vienu kvadrātmetra logu var dabūt tik pat gaismas kā pa 4m2 logu...
Maris:Da kādi tur elementi - ja objektīvi veseli, tad, pie f5,6, f1,2/50mm objektīvam un f5.6/50mm objektīvam (vai poh cik mm) ekspozīcija ir vienāda.
Tu taču nedomā, ka gaiša objektīva f8 ir gaišāks par tumša objektīva f8 ?
Tas ir tas pats kas paziņot, ka ārējie eksponometri ir nederīgi
Ja būsim anāli - f-stopi norāda tikai apetūras diametru, nevis gaismu, kas iziet cauri objektīvam. Katrā objektīvā pazūd nedaudz gaismas, kas atkarīgs no objektīva elementu dizaina, skaita un citu parametru dēļ, ko norāda t-stopos. Līdz ar to, tehniski - Katrs objektīvs izlaiž savu daudzumu gaismas @ f/8.
ļoti līdzīgu - citādi visas ārējās mērīšanas ierīces misenē.
gan jau, ka ražotājs mēra un projektē objektīvus pēc kaut kāda etalona, tas ir- caurums un lux (vai kas tur par gaismas lielumu) uz noteikta laukuma, bet neviens nav pasargāts no ķīniešu šķūnīšiem ...
3rdHalf:Ja būsim anāli - f-stopi norāda tikai apetūras diametru, nevis gaismu, kas iziet cauri objektīvam.
Nē tās ir muļķības - F skaitlis nekad nav norādījis cauruma diametru - f norāda cik reizes, fragmas atvēruma diametrs novietojas uz fokusa attāluma - tieši tāpēc pofig kādiem objektīviem, pie vienādas fragmas, ekspozīcija ir vienāda.
f2 50mm max fragmas atvērums ir 25mm diametrā, F2 100mm objektīvam max fragmas atvērums ir 50mm diametrā, bet gaismu uz matrices šie projecē vienādā daudzumā.
Maris:Da kādi tur elementi - ja objektīvi veseli, tad, pie f5,6, f1,2/50mm objektīvam un f5.6/50mm objektīvam (vai poh cik mm) ekspozīcija ir vienāda.
Tu taču nedomā, ka gaiša objektīva f8 ir gaišāks par tumša objektīva f8 ?
Tas ir tas pats kas paziņot, ka ārējie eksponometri ir nederīgi
Iečeko šo video. Ja DxOmarkā sāk skatīties stiklus tad tiesi ir tā kā džeks saka un versatile raksta. https://www.youtube.com/watch?v=jI8uAzX0bBw
Bļin nu tak muļķības - tas ir *transmišen rādītājs* jeb cik gaišs stikls skatumekletājā - kkāds tur f1,8 pilnīgi vaļā ir *1,6 vai cik tur Tē stopi* un f2,8 zooms ir 3.3 Tē stopi - bet tas taču nenozīmē, ka šī šķirba saglabājās taisot fragmu ciet - aiztaisi to f1,8 glāzi uz f2,8 un 3,3 Tē stopi būs klāt
Te cilvēks sūdzās, ka šim 2 stopu ekspokļūda pie vienādas fragmas - kāds tam sakars?
A tas parādās tikai pie studijas gaismām, vai arī pie pastāvīgās gaismas? Jo pagaidām autors norāda, ka tas ir tikai ar studijas gaismām, kas visus šos spriedelējumus par caumuriem un caurlaidībām padara dīvainus, jo sanāk, ka ar dienasgaismu viss ir bumbās!
trollollo:A tas parādās tikai pie studijas gaismām, vai arī pie pastāvīgās gaismas? Jo pagaidām autors norāda, ka tas ir tikai ar studijas gaismām, kas visus šos spriedelējumus par caumuriem un caurlaidībām padara dīvainus, jo sanāk, ka ar dienasgaismu viss ir bumbās!
nu un kas tad zipenei atšķiras?
Mok Kārlis klapē ar 85, paņem 50 un zipene lien kadrā - panes tālāk un brīnās, ka bilde tumšāka
ja nenes... tad tas pats kas pastāvīgai - ne pa velti zipenes pēc f-stopiem regulējas - izrādās zipeņu ražotāji ir ielāgojuši kā kamera darbojās - izlasījuši Šneidera ieteiktās ābeces pirmās 5 lpp.
trollollo:A tas parādās tikai pie studijas gaismām, vai arī pie pastāvīgās gaismas? Jo pagaidām autors norāda, ka tas ir tikai ar studijas gaismām, kas visus šos spriedelējumus par caumuriem un caurlaidībām padara dīvainus, jo sanāk, ka ar dienasgaismu viss ir bumbās!
nu un kas tad zipenei atšķiras?
Mok Kārlis klapē ar 85, paņem 50 un zipene lien kadrā - panes tālāk un brīnās, ka bilde tumšāka
ja nenes... tad tas pats kas pastāvīgai - ne pa velti zipenes pēc f-stopiem regulējas - izrādās zipeņu ražotāji ir ielāgojuši kā kamera darbojās - izlasījuši Šneidera ieteiktās ābeces pirmās 5 lpp.
Par to jau es runāju, ka būtu jābūt tāpat, bet autors saka, ka tikai ar zibeņiem. izklausās dīvaini.
Māri, to to viģiku noskatījies un saprati, ko viņš tur saka un iečekoji arī DxO lapā? Izlasot to, ko uzrakstīji man atbildot, šķiet, ka tālāk par virsraksta izlasīšanu netiki.
TomsL:Māri, to to viģiku noskatījies un saprati, ko viņš tur saka un iečekoji arī DxO lapā? Izlasot to, ko uzrakstīji man atbildot, šķiet, ka tālāk par virsraksta izlasīšanu netiki.
Nu un kur kungs teica, ka klapējot ar f8 gaišam un tumšam stiklam būs šķirba 2 stopi?
Rekur šādi vari apskatīties, ka, pie vienādas fragmas T atšķiras par +/- 1/10 no stopa - nevis 20x vairāk kā būtu pie 2 stopiem
TomsL:Māri, to to viģiku noskatījies un saprati, ko viņš tur saka un iečekoji arī DxO lapā? Izlasot to, ko uzrakstīji man atbildot, šķiet, ka tālāk par virsraksta izlasīšanu netiki.
Nu un kur kungs teica, ka klapējot ar f8 gaišam un tumšam stiklam būs šķirba 2 stopi?
Rekur šādi vari apskatīties, ka, pie vienādas fragmas T atšķiras par +/- 1/10 no stopa - nevis 20x vairāk kā būtu pie 2 stopiem
Vai die... Godavards negribeju lai panesas shada diskusija Bildeju konkreta gadijuma grabuljus uz peleka fona, zibenes kadra nebija, Mari Pie dienasgaismas nebiju neko noverojis tadu, shodien nebija laika testeet. Par to atskjiribu ... Samerishu precizi, par cik atskjiras. Bakstot frakmas puljkus it ka viss strada...voshem HVZ...fragma jau tam 85niekam it ka strada, nepaspeej pieverties vai... Riit notesteshu zinatniskaak
Divi stikli ar Tēstopu atšķirību gandrīz 2 stopi - www.dxomark.com... uz pilnīgi vienādiem parametriem + apakšā parauts divi stopi vaļā, lai redz kas ir 2 stopu ekspošķirba: