Sony atkal apliecina, ka ir lielākais "nemiera cēlājs" fotoindustrijā. Jau sen bija gaidāms, ka kāds to izdarīs - sāks vismaz plānot ieliektu sensoru pielietošanu. Tas ļaus krietni labāk tikt galā ar sfēriskajām aberācijām, distorsijām, neasumu un telpisku priekšmetu "izstiepšanu" kadra stūros: www.sonyalpharumors.com
Un viss darbosies komplektā ar speciāli izveidotiem objektīviem, kuri paredzēti ieliektam sensoram. Tobiš - Sony marketinga komanda ir izdomājusi kā vēlreiz pārdot lietas, kas jau iegādātas.
Par kadra stūriem nezinu, labiem objektīviem jau tā nekas tur nestiepjas, bet arī peršpektīves kropļojumus tas neizlabos. Ja pat paralēlās līnijas neies kopā, tad no maza attāluma nobildētai ēkai augšas karnīze redzama no apakšas, bet ieejas pakāpieni no augšas, māja izskatīsies izliekta. Tā, ka palieku pie tā, ka brīnos, kā līdz šim esam bez tā līkā sensora izdzīvojuši.
Schneider:Par kadra stūriem nezinu, labiem objektīviem jau tā nekas tur nestiepjas, bet arī peršpektīves kropļojumus tas neizlabos. Ja pat paralēlās līnijas neies kopā, tad no maza attāluma nobildētai ēkai augšas karnīze redzama no apakšas, bet ieejas pakāpieni no augšas, māja izskatīsies izliekta. Tā, ka palieku pie tā, ka brīnos, kā līdz šim esam bez tā līkā sensora izdzīvojuši.
Objektu deformēšanās kadra stūros un malās nekādi nav saistīta ar labāku vai sliktāku objektīva kvalitāti. Šis efekts piemīt PILNĪGI VISIEM objektīviem, bet ir jo uzkrītošaks jo platāks skata leņķis. Tas saistīts tikai ar to, ka telpiski objekti tiek projicēti uz plaknes, tieši tas pats efekts, kas apaļas bumbas ēna uz apgaismotas sienas, jo slīpāki stari, jo izstieptāka elipse. Ja nobildēsim šaha galdiņu ar platleņķi dabūsim ciešamu bildi. Būs neliels līniju izliekums, bet rūtis puslīdz pareizas un vienādi lielas. Tiklīdz uz šī paša galdiņa sakrausim, piemēram, pingponga bumbiņas, visas, izņemot vienu centrālo, attēlosies par izteiktām elipsēm, jo briesmīgākām, jo tālāk no centra. Šo efektu nevar izlabot prorammatiski, jo programma nezin, vai attēlojamais objekts ir plakans, paralēls sensoram, vai telpisks. Līdzīgi cilvēka acs dibenam ieliekts sensors šo efektu var lielā mērā novērst. Savukārt aberācijas, distorsijas un vinjeti daudzas kameras jau tagad programmatiski koriģē arī uz plakana sensora.
Nevella nesapratu, šaha galdiņš ar pingponga bumbiņām nav pie rokas, pārbaudīt nevaru, bet kā tas nākas, ka uz kvadrāta esošu apli var pārvērst par elipsi, nepārvēršot kvadrātu par rombu?
Soņka ko tādu dara jau ārkārtīgi sen no savu pilnkadra kameru ražošanas sākuma. Reiz vienā prezentācijā skatījos izdrukātas LIELAS ~1m2 no Sony nākušas bildes , tur tika prezentēts kautkāds jauns garš stikls. UN pamanīju jokainu efektu , kadra centrālā daļa bija taka IELAUZTA izteikti apļa veidā attēls taka "Ielauzts" uz iekšu. Šis efekts parādījās tik no metriem 5-6 skatoties tuvumā ne. Kad apjautājos KAS tas par joku , sākumā palūrēja tad atbildēja "Nu jā ir mums ŠOBRĪD vēl tād lieta" ta ar nepateica kas tas ir bet skatīties uz bildi pa gabalu bija JOCĪGI tāds iespaids kā lēca ar nelielu mīnusu virsū kadra centram. Taka EKSPERIMENTĒ jau viņi virslaik , tik nezinu cik tas jēdzīgi.
Schneider:Nevella nesapratu, šaha galdiņš ar pingponga bumbiņām nav pie rokas, pārbaudīt nevaru, bet kā tas nākas, ka uz kvadrāta esošu apli var pārvērst par elipsi, nepārvēršot kvadrātu par rombu?
Vārdos visu nevar, tāpēc Sony ieliektā sensora "aizstāvībai" uztaisīju "glezniņu": Tas "gandrīz" jeb "BET" nobeigumā ir tas, ka ieliekts sensors vairs nedos pareizu geometriju plakaniem objektiem, tīri ģeometriski tagad malējie sāks attēloties saspiesti,pretēji kā telpiskas bumbiņas uz plakanā sensora - izstiepti. Tāpēc patiesība būs KAUT KUR PA VIDU - sensora liekums būs tāds, lai palīdzētu veikt visas tās korekcijas, ko vairs nevar paveikt objektīvā. Domāju, ka Lunis ir redzējis "nulles" variantu, kurā nekas nav koriģēts programmatiski. Turklāt man liekas, ka vismaz sākuma posmā šāds sensors strādās tikai ar vienu fiksēto fokusa attālumu kopā ar attiecīgu programmatūru.
Pierunāji. Tev tomēr taisnība, atradu gandrīz apaļu diegu kamolīti, ieliku 16 mm uz kropa kadra stūrī, izstiepās gan. Kvadrāts palika gandriz ideāls. 1:0 tavā labā, agrāk par to nebiju iedomājies.
Schneider:Pierunāji. Tev tomēr taisnība, atradu gandrīz apaļu diegu kamolīti, ieliku 16 mm uz kropa kadra stūrī, izstiepās gan. Kvadrāts palika gandriz ideāls. 1:0 tavā labā, agrāk par to nebiju iedomājies.
Vispār jau 1:1, es pārcentos ar "visām" aberācijām...
Tikmēr Sonis rullē tālāk un patentē sensoru ar dalītu ekspozīcijas laiku www.sonyalpharumors.com... , kas ļaus ar vienu šāvienu realizēt HDR ekspozīciju.
priore:Sensoram tad jābūt nevis cilindriski ieliektam, bet sfēriski. Man reiz bija aparāts, saucās Tengor Box, no 30tajiem gadiem, kur platā filma tika vilkta ap cilindrisku vaduli, tā ka tas viss jau reiz bijis.
GunarsII:Sony atkal apliecina, ka ir lielākais "nemiera cēlājs" fotoindustrijā. Jau sen bija gaidāms, ka kāds to izdarīs - sāks vismaz plānot ieliektu sensoru pielietošanu. Tas ļaus krietni labāk tikt galā ar sfēriskajām aberācijām, distorsijām, neasumu un telpisku priekšmetu "izstiepšanu" kadra stūros: i1266.photobucket.com... http://www.sonyalpharumors.com/
Izliektais sensors teorētiski nav slikta ideja. Bet manuprāt, šie sensori netiks ieviesti kamerās ar maināmiem objektīviem Iemesls tāds, kad ieliektais sensors prasītu jaunu mountu. Vēl jo vairāk - Tā kā 99.9% tirgū esošie objektīvi ir paredzēti plakanai fokālai plātnei. Tas nozīmē, kad adaptēt vecos objektīvus jaunajiem sensoriem būtu diez gan sarežģīti. Vēl jo vairāk - Tas iznīcinātu after market objektīvu tirgu priekš sonī un vēl vairāk samazinātu objektīvu klāstu. Jo, ne sigma, ne tamrons neizstrādās objektīvu, kas pārdosies tikai vienam brandam.
Pēc tam būs sensors, kurš izliecas atkarībā no objektīva. Tagad jau tiek testēts objektīvs ar šķidru lēcu , kas maina formu ar elektrisko impulsu palīdzību.
priore:It kā elektroniski ar var panākt to pašu, varbūt ne tik labā kvalitātē, kā ar ieliektu sensoru. Ieliekts sensors, ja bildi skata uz plakanas virsmas, neatrisina stūru stiepšanu. Savā praksē, bildējot interjerus, panoramējot ar šauru leeņķi, es it kā iegūstu kaut ko līdzīgu bildei uz ieliekta sensora. Bet rezultātu tas ģeometriski neuzlabo.
Pamatieguvums būs perfekts asums pa visu kadru, jo sensora liekums atkārtos tā saukto "field curvature", kas lielākā vai mazākā mērā piemīt visiem objektīviem. Objektīvi "no dabas" grib zīmēt asu attēlu nevis uz pilnīgi plakanas, bet nedaudz ieliektas virsmas. Nepieciešamība novērst "field curvarure" ir smaga cīņa pret ģeometrisko optiku. Ieliekta sensora gadījumā tā atkrīt, tāpēc jaunajam Sony FF objektīvā pietiks ar tikai 4 lēcām.
LT_:Un viss darbosies komplektā ar speciāli izveidotiem objektīviem, kuri paredzēti ieliektam sensoram. Tobiš - Sony marketinga komanda ir izdomājusi kā vēlreiz pārdot lietas, kas jau iegādātas.
Schneider:4 lēcu Tessara shēmas objektīviem asums vienmēr ir bijis zvērais, bez visādas field kurvu būšanas. Lai atceramies kaut vai krievu Indusu-61 L/Z.
Tā jau dikten laba ziņa. Tas nozīmē, ka ar ieliektu sensoru būs divtik zvērais!
Visu sapratu - līks sensors, lēcas pieskaņotas sensora izliekumam, bet kā tas var reāli uzlabot attēla kvalitāti?. Saprotu, ka malēji stāvošie proporcijās buš līdzīgi vidū esošajiem ļaužiem. Bet programmas, fotoeditori ar to lieliski tiek galā. Nesaprotu kam to vajag. Man rādās, ka vērtīgāk ir ieguldīt matricas laukuma palielināšanai, kā matricas locīšanā.
vlado:Un kabatā plakanu, nedaudz ieliektu blašķīti
Tas gan pareizi! PROFESIONĀLĀS blašķes ir mazas un ieliektas. Reiz gribēdams nopirkt blašķi veikalā jautāju pārdevējai: "Jums te tikai profesionālās, tiem, kam pa bišķim jāierauj jebkuros apstākļos. Bet man vajag lielu amatieru blašķi, vienu reizi tā kārtīgi upmalā ar draugiem piedzerties." Diemžēl tajā bodē nebija...
Laikam jau būs taisnība, ka Canon G7X ir ar Sony sensoru. Nupat parādījusies jauna baumiņa, ka nākamā Canona superPro klases kamera varētu būt ar Sony foveon tipa sensoru www.canonwatch.com...
Ja godīgi tad tas vis ir pupu mizas, un bildē redzams minimāli. Vēl ir tāda lieta ka visādiem lētā gala stikliem ir gan aberācijas gan vēl visādi brīnumi, dargajiem tas arī ir bet tomēr mazāk. Ar to visu ļoti labi tiek galā LR ja ir vajadzība. Pagaidām neesmu īpaši vajadzību saskatijis, jo uz A4 vai A3 neko tādu nevar redzēt, bet ja drukājam ļoti lielus formātus tur pavisam citas rezolūcijas un arī nekas nav manīts pat bildei 8x3,5 m.
Nu, stabilizācija nexam dikti pietrūka lai tas kļūtu par Oļika konkurentu starp visādiem dīvaiņiem hobijistiem, kas bildē/filmē ar tikpat dīvainiem stikliem. Bet es saprotu, ka nav superkrutā AF moduļa? Tas būšot tikai klasi augstākā kamerā? Vai tiešām vajadzēja flagmani šitā "nolaist"?
Ieliekti sensori atļaus izmantot objektīvus ar daudz mazāku lēcu skaitu, līdz ar to objektīvi varēs būt daudz mazāki.
Vai Sony spēs nodrošināt objektīvu klāstu vēl vienam citam sensoru veidam? Nu nezinu gan, jo jau šobrīd objektīvu klāsts ir "plāns" un visi viņi ir iespaidīgās cenās. Varbūt šāds ieliekts sensors būs perfekts priekš nākamā Sony RX1? Tas gan, iespējams mēs varēsim dabūt vēl mazāku RX1 ar f/1.4 objektīvu, nevis f/2.0
Jaunajam Alpha 7 II ir 5 asu stabilizators no Olympus kamerām, varbūt ka Sony iegādājoties daļu Olympus (lai gan tikai 10%) piespiedīs viņus ražot objektīvus priekš Sony full frame kamerām?
Edman: varbūt ka Sony iegādājoties daļu Olympus (lai gan tikai 10%) piespiedīs viņus ražot objektīvus priekš Sony full frame kamerām?
Ticami. Ja aizmirst m4/3 formātu, tad oļikam ir sena pieredze ar labu pilna kadra optiku. Shēmas būs jāpārtaisa mazākam darba attālumam, bet kaut kas sanākt var. Tie 10% ar nav viennozīmīgi, tādos uzņēmumu pirkšanas darījumos parasti vēl ir atrunātas dažādas nianses, tur konkurence, komercnoslēpumi, tehnoloģijas. Varbūt ka 10% ir vairāk kā pietiekami, bet varbūt ka vairāk kā 20% viņiem nemaz nesanāks nopirkt. Kas to lai zina.
Aļimpusam ir 30-40 gadus veca pieredze ar patiešām labu optiku vecajām tālmērniecēm un OM sērijai, bet tad sāka iet galīgi nesaprotamus ceļus. AF laikmetā viņi aizgāja uz IS spoguļziepjiem, tagad akal kaukāds kreizī gājiens ar divreiz kropoto formātu...
Nabaga Sony.HI-FI vairs neražo jo sūdi,blu-ray aparāti arī degradē,TV nekādi(salīdzinājumā ar Samsung).Vienīgais sakarīgais vēl ir video kameras,bet arī ne uz ilgu laiku.Jāmēģina vēl foto jomā,ja nesanāks varēs pamēģināt kafijas aparātos.
Schneider:Aļimpusam ir 30-40 gadus veca pieredze ar patiešām labu optiku vecajām tālmērniecēm un OM sērijai, bet tad sāka iet galīgi nesaprotamus ceļus. AF laikmetā viņi aizgāja uz IS spoguļziepjiem, tagad akal kaukāds kreizī gājiens ar divreiz kropoto formātu...
Vienmēr būs ļaudis, kam tikai pats labākais (un lielākais!) ir pietiekami labs. Tomēr Olis un Panis cenšas ieņemt labu kompromisa nišu. Domāju, ka arī Tu lielu daļu no saviem uzdevumiem varētu paveikt ar šito + pieliekot kautko no platā gala. Reku, tāds sanāk Oly flagmanis ar 40-150/2,8 (ff ekvivalentā 80-300!):