Šodien biju vienā pasākumā kur bija runa arī par profesionālo fotogrāfiju, un man gribēja iestāstīt ka fotogrāfija ir gumanitārā joma ne vis tehniskā. Jo labs fotogrāfs esot ne tik tehniski zinoš cik gumanitāri izglītots
Loģiski, pirmais ir smadzenes, un tad viss pārējais, kas ir dots idejas īstenošanai, ja vairāk to būs dots un vairāk pratīsi apieties, jo vieglāk būs īstenot ideju, bet ja nebūs smadzeņu, pat 5ci D1 salikti kopā tev neiedos baudāmu rezultātu- to labi parāda tepat forumā, kur ir diskusija par uberkrutajiem profesionāļiem, kas bildē valstsvīrus (sievas)
Haiduks:Loģiski, pirmais ir smadzenes, un tad viss pārējais, kas ir dots idejas īstenošanai, ja vairāk to būs dots un vairāk pratīsi apieties, jo vieglāk būs īstenot ideju, bet ja nebūs smadzeņu, pat 5ci D1 salikti kopā tev neiedos baudāmu rezultātu- to labi parāda tepat forumā, kur ir diskusija par uberkrutajiem profesionāļiem, kas bildē valstsvīrus (sievas)
Nu valstsvīru bil'dēšana manā uztverē nav nekāds uberkrutums, jo tur nenosaka neko profesionalitāte, bet aģentūra ar kuru bvalsts instances sadarbojas. A smadzenes vajadzīgas arī lai to tehniku pārbvaldītu
vai pirmais ir smadzenes, par to vēl strīdās. Ir svaigi pētījumi un eksperimentāli pierādījumi tam, ka muskuļa kustība sākas pirms impulsa encefalogrammā. Tātad domāšana notiek kur citur, iespējams DNS – šūnu līmenī. Smadzenes vēlāk pieslēdzas. Varbūt smadzenes ir vienkārši HDD.
Haiduks:Loģiski, pirmais ir smadzenes, un tad viss pārējais, kas ir dots idejas īstenošanai, ja vairāk to būs dots un vairāk pratīsi apieties, jo vieglāk būs īstenot ideju, bet ja nebūs smadzeņu, pat 5ci D1 salikti kopā tev neiedos baudāmu rezultātu- to labi parāda tepat forumā, kur ir diskusija par uberkrutajiem profesionāļiem, kas bildē valstsvīrus (sievas)
Nu valstsvīru bil'dēšana manā uztverē nav nekāds uberkrutums, jo tur nenosaka neko profesionalitāte, bet aģentūra ar kuru bvalsts instances sadarbojas. A smadzenes vajadzīgas arī lai to tehniku pārbvaldītu
Nuu musu valsts vīriem un dāmām tā isti nav ka aģentūras bildē. Prezidentam bildē kalniņu ģimenes atvase, Straujumai (Dombrovskim ar bija ilgu laiku) vienmēr Norde ir pie sāniem un Aboltiņai ir Saeimas kūrēti un uzturēti fotogrāfi, kas nestrādā (var strādāt, bet ne caur aģentūru) kaut kādai aģentūrai, bet ir algoti darbinieki.
Ja sak ka lai bildētu varas vīrus nevajga profus - tad ir divi piemēri. Viens ir Souza, kas bildē Obamu ikdienā. Bet vēl ir ļoti intersants čaļi bildē Merkelei. Ieskatam var pavērsties - www.flickr.com...
Vispār jau teiciens - lai nobildētu X nevajga profu. Tas ir tas pats, kas teikt, lai pagatavotu omleti nevajag pavāru, bet ļoti bieži laba pavāra pagatavota omlete ir dahuja garšīgāka. Ar fotogrāfiju ir tas pats.
chukmasoff_f:Šodien biju vienā pasākumā kur bija runa arī par profesionālo fotogrāfiju, un man gribēja iestāstīt ka fotogrāfija ir gumanitārā joma ne vis tehniskā. Jo labs fotogrāfs esot ne tik tehniski zinoš cik gumanitāri izglītots
Gumaņitārus lētāk apmācīt, un tie kādam ir mazāk vajadzīgi tamdēļ arī tā Tev mēģināja iestāstīt. Vispār jau visa vizuālā māksla ir tīri tehniska nodarbe, un tā arī vēsturiski ir attīstījusies, vai tas bija kalts ar āmuri, vai zīmulis ar otu, jebšu litogrāfijas prese, nekur bez tehnikas neiztikt.
chukmasoff_f:Šodien biju vienā pasākumā kur bija runa arī par profesionālo fotogrāfiju, un man gribēja iestāstīt ka fotogrāfija ir gumanitārā joma ne vis tehniskā. Jo labs fotogrāfs esot ne tik tehniski zinoš cik gumanitāri izglītots
Jā, un tad līdzvērtīgi seko tehniskā izpratne un varēšana. Vispār jau visām eksaktajām lietām ir humanitārs pamats. Citādi tām nav jēgas
exodus: Jā, un tad līdzvērtīgi seko tehniskā izpratne un varēšana.
kāda vēl *izpratne* tik primitīvā lietā? Kas tur kādi *varianti* iespējami vai?
exodus: Vispār jau visām eksaktajām lietām ir humanitārs pamats. Citādi tām nav jēgas
Tā nu gan nav - kāds *humanitārs pamats* ir *nepieciešams* dabas/visuma izzināšanai??? Uz vēl neizprasto izcelsmi ir jāskatās caur nesenā mirklī radītas daiļliteratūras prizmu?
A ja par fotogrāfiju, tad jāsaka, ka līdz tai ir 3 soļi no kuriem nospiedošais vairums sper tikai nepilnu vienu. 1. kameras lietošanas pamācība - eksakts. 2. attēla uzbūve manipulējot ar skatītāja uztveri - eksakts. 3. attēla sižetiskā uzbūve manipulējot ar skatītāja apzināto pieredzi - humanitārs.
Mākslinieks nav filologs - visa *amatnieciskā* puse un manipulācijas ar skatītāja uztveri ir eksaktas - skaidras, klasificējamas, strukturizējamas - humanitāra ir tematika un kultūrvēsture - joma kas padara fotogrāfus smieklīgus jo tie pilnīgi neko nerubījot no vizuālā jomā notikušā 1000 vecas fīčas mēģina pasludināt par jaunatklājumiem. + ne virtuozi noslīpētas (kā tas sen ir noticis), bet pavisam šķībi drebelīgas jo *jaunatklātas*.
chukmasoff_f:
Nu valstsvīru bil'dēšana manā uztverē nav nekāds uberkrutums, jo tur nenosaka neko profesionalitāte, bet aģentūra ar kuru bvalsts instances sadarbojas. A smadzenes vajadzīgas arī lai to tehniku pārbvaldītu
Nuu musu valsts vīriem un dāmām tā isti nav ka aģentūras bildē. Prezidentam bildē kalniņu ģimenes atvase, Straujumai (Dombrovskim ar bija ilgu laiku) vienmēr Norde ir pie sāniem un Aboltiņai ir Saeimas kūrēti un uzturēti fotogrāfi, kas nestrādā (var strādāt, bet ne caur aģentūru) kaut kādai aģentūrai, bet ir algoti darbinieki.
Ja sak ka lai bildētu varas vīrus nevajga profus - tad ir divi piemēri. Viens ir Souza, kas bildē Obamu ikdienā. Bet vēl ir ļoti intersants čaļi bildē Merkelei. Ieskatam var pavērsties - www.flickr.com...
Vispār jau teiciens - lai nobildētu X nevajga profu. Tas ir tas pats, kas teikt, lai pagatavotu omleti nevajag pavāru, bet ļoti bieži laba pavāra pagatavota omlete ir dahuja garšīgāka. Ar fotogrāfiju ir tas pats.
J
A tie tieši ir profi- jo strādā algotu darbu, un tieši tāpat kā profam kurpniekam ir jādara mellais darbs, ur tieši tad, kad pasvilpj. Un tādas bildes veidojot cilvēks parāda savu īsto prasmi (studijā ir dota iespēja stundām bi'dit lampas, domāt sižetus, bet kur jāstrādā uz fikso, ... čus)
Ik pa laikam kāds mācīts inženieris, ārsts, grāmatvedis sadomā mainīt profesiju un iznāk pasaulē pazīstams mūziķis, gleznotājs, dzejnieks, filozofs. Turpretī kaut kā nav manīts, ka pat vislabākais dzejnieks, sajutis sevī citu talantu, pārtaptu par līdzīga līmeņa konstruktoru. Vai kāds ļautu spožam filozofam, nu izcilākajam humānistam, operēt sev kaut vai kārpu sēžamvietā ?
orks:Ik pa laikam kāds mācīts inženieris, ārsts, grāmatvedis sadomā mainīt profesiju un iznāk pasaulē pazīstams mūziķis, gleznotājs, dzejnieks, filozofs. Turpretī kaut kā nav manīts, ka pat vislabākais dzejnieks, sajutis sevī citu talantu, pārtaptu par līdzīga līmeņa konstruktoru. Vai kāds ļautu spožam filozofam, nu izcilākajam humānistam, operēt sev kaut vai kārpu sēžamvietā ?
No taviem vērdiem es saprotu, ka tos valstsvīrus bildē tie- ''Ik pa laikam kāds mācīts inženieris, ārsts, grāmatvedis sadomā mainīt profesiju'' Un tomēr, jāapzinās, ka ja esi ienests algu sarakstā, tad esi profesionālis... ot man vienalga ko, un kā es daru, jo blicēšana ir mans vaļas prieks :P
orks:Ik pa laikam kāds mācīts inženieris, ārsts, grāmatvedis sadomā mainīt profesiju un iznāk pasaulē pazīstams mūziķis, gleznotājs, dzejnieks, filozofs. Turpretī kaut kā nav manīts, ka pat vislabākais dzejnieks, sajutis sevī citu talantu, pārtaptu par līdzīga līmeņa konstruktoru. Vai kāds ļautu spožam filozofam, nu izcilākajam humānistam, operēt sev kaut vai kārpu sēžamvietā ?
Nununu - kur tad kāds naivists ir kļuvis, bez skolas par *augstas klases gleznotāju*?
*konstruktors* jau ir visnotaļ stiepts jēdziens - vecais Teo dara krutākas lietas par milzumu cilvēku kuri algu sarakstā nosaukti par *konstruktoriem* - bmw pat sajūsminās:
Māri - Neteicu, ka, eksakti mācītam ļautiņam sadomājot mainīt profesiju, filozofs vai pat, Dies’ pasarg! gleznotājs „..iznāk...” bez jebkādas mācīšanas. (Vīrus, kam dažādas intensitātes pašmācība un/vai nesistemātiskas privātstundas, bijusi vienīgā mākslas izglītība, gan jau zināsi vairāk par mani). Dziedājums bija par to, ka sistemātiski eksaktās izglītības apguvis cilvis var (ne bez paša pūlēm) pārmesties uz dažāda veida humanitārām (ar visu šī vārda aptuvenību) darbībām, bet pretējs process - no humanitāra mācīta uz sistemātisku un produktīvu darbošanos kādā eksaktā nozarē - nenotiek. Ainu nemaina nianse, ka dažas tradicionāli pie „mākslas” skaitītas nodarbes prasa specifiskas eksaktas zināšanas. (Pat labprāt pieņemu par ticamu, ka vajadzības gadījumā tēlnieks mācētu ieģipsēt lauztu kāju labāk, kā, teiksim, filozofs vai arhitekts. ) Par performanču taisīšanu piekrītu, par „vecā Teo” konstrukcijām paliksim laikam katrs pie savām domām. Nu kaut vai tāpēc, ka „mākslinieks” nav mazāk stiepts jēdziens, kā „konstruktors”. Nav starp šiem tik skaidras robežas, kā starp katru no abiem un dzejnieku.
Nē es nezinu nevienu eksaktu kas bez skolas būtu kļuvis par augstas klases mākslinieku (šis vārds latviešu valodā ir drausmīgi plašs tādēļ precizēšu ar tautā nezināmu terminu *stājmākslinieku* (gleznotājs, grafiķis, tēlnieks) ) - tas ir tik pat neiespējami kā bez skolas kļūt par neiroķirurgu. Tu droši vari meklēt piemērus.
Tāpēc jau pasaulē eksistē naivistu muzeji kur var iet izņirgties par šiem mēģinājumiem
Un tam nav nekāda sakara ar eksakts-neeksakts (arī fizmats nevar kļūt par ķirurgu bez skolas), bet tāpēc, ka dažām profesijām ir ļoti liela apjoma mācību viela kas nav saistīta ar vispārizglītojošiem priekšmetiem - tāpēc filoloģiskos virzienos robežas ir amēbiskas un raksta, filozofē utt ļoti plašs loks.
Māri, ot tu visu saki, un perfekti pareizi saki, bet sarežģītā valodā... pareizi, bez mācīšanās tikai viens no miljarda dzimst par ģēniju, un arī tam vienam ir tomēr nedaudz savs gēnijums jāpieslīpē mācoties
Haiduks:Māri, ot tu visu saki, un perfekti pareizi saki, bet sarežģītā valodā... pareizi, bez mācīšanās tikai viens no miljarda dzimst par ģēniju, un arī tam vienam ir tomēr nedaudz savs gēnijums jāpieslīpē mācoties
Vari minēt piemērus pusanalfabētu ģēnijiem kādā jomā izņemot naudas raušanu, karadarbību, *vieglo mūziku* utt?
Ir ļoti liela starpība starp aktīviem popularitāti (reālā laikā) ieguvušiem cilvēkiem un ļaudīm kuru darbi pārdzīvo viņus pašus kļūstot par mācību vielu nākošām paaudzēm.
orks: par „vecā Teo” konstrukcijām paliksim laikam katrs pie savām domām.
Par veco Teo smejās visi dizaineri (tātad it kā viņa kolēģi mākslinieki) jo uzskata, ka viņš izsviedis vējā lielu daļu dzīves + sasniedzis mazāk kā varēja jo darījis visu viens kā cilvēks-orķestris - jau gadus 40 dizaners nav hudožņiks vienpatis, bet komandā strādājošs cilvēks kas savas idejas strukturāli saskaņo (kopīgi veido) minimāli ar mārketinga un ražotāja tehnisko personālu, bet nereti grupā ir padsmit profesiju pārstāvji - Teo projekts ir tipisks komandas projekts kurš ir zaudējis gan vizuāli, gan tehniski jo viens cilvēks ir čakarējies mono.
Šeit kaut kā visi spriež akmens laikmeta līmenī :/
techniskās lietas 1-kārši jāzina un jāprot izmantot un vsjo. a to meitene ārkārt pieprasīta fotogrāfe, jomajo, hujomajo, nu, batjka pierīko kursos, bet lai meitene saprastu, par ko kursos bazārs, aizstellē pie meistara pakonsultēties. tad nu izrādās, ka viņa vienkārši nezina, kas diafragma.