Sveiki! Jau kādu laiku esmu noskaņojies atstāt spoguli pagātnē un pievērsties ''mirrorless'' fotogrāfijai, jo jaunās tehnoloģijas sāk piedāvāt patīkami satraucošas iespējas. Viena no tādām ir Sony a7 pilna kadra kamera, kas mani vilina ar savu atēlu kvalitati un kompakto izmēru. Kā arī, pievienojot tai konkrēto adapteri, ir iespējams bildēt ar Voigtlander, Carl Zeiss un Leica stikliem, kas paver plašas izvēles iespējas. Biju jau noskaņojies uz jauno Leica M 240, bet ļoti nospēlēja finansiālais faktors. Tā teikt: 10 tukstõšus par iepazīšanos ar ''bezspoguli'' maksāt šobrīd nevēlos. (ieskaitot vienu objektīvu, summilux 50mm/1.4). Tad iepazinos ar a7. Cenā pievilcīgs, specifikācijā spēcīgs. Un par mazāk kā pusi no Leicas sākumkomplekta cenas, man to ir iespēja dabūt ar Sony Zeiss Sonnar T 55mm/1.8 un Voigtlander 21mm/1.8 Ultron objektīviem, battery gribu un vēl visādiem aksesuāriem no štatiem sūtot. (3800 juri par šadu komplektu). Zinu, nav lēts prieks jebkurā gadijumā, bet es ar to rēķinos pārejot uz ''mirrorless'' un pie tam pilnā kadra kameru.
Tagad laiks jūsu viedoklim par a7 un manis izvēlēto komplektu, objektīviem.
*iespējas* kā reizi ciparu mirrorless nevis paver, bet norubī. Nav nekādas vainas sensoram un nekādas vainas optikai no bildītes viedokļa - tikai darbojas vai nu lēni vai nu neprecīzi.
Der ja jābildē priekšmetu reklāmas - neergonomiski, bet izdarīt var visu.
Ir daži objektīvi kuri ir kompakti - var pievienot lērumu izcilus objektīvus kuri ir nejēgā lieli pret kameru un to visu rokās novaldīt ir humora rullīša cienīgs pasākums.
Aizmirsu pieminēt - nodarbojos pārsvarā ar ielu fotogrāfiju, nekas ar komercialu fotogrāfiju saisitīts. šī jaunā kamera kalpos man kā palīgrīks savas daiļrades realizešanai, ne naudas pelnīšanai. Skatos uz to no tāda skatupunkta. Jā, zinu, dailrades realizešanai ir pieejamas daudz lētākas iespejas, bet es runāju par ''bezspoguli'' un pilna kadra.
Rudens izstādē Ķīpsalā tās pogas paspaidīju un domāju, ka, ja vien neesi profesionāls reportieris, kam jāšauj kā no ložmetēja, ņem ciet. Sensors ir izcils (gan viens, gan otrs), bet objektīvu klāsts tikai augs. Un kadru, kā jaunais pāris sabučojas, garām nepalaidīsi arī ar "bezspoguli"
ja foche ielu fotograafiju, kur ir nekustiigi vai mazkustiigi objekti, kur nevajag reciizu un aatru autofokusu nu tar iztikt, bet ja tomeer uz ielas ker dziivus kadrus ar cilveekiem tad buus taa suudiigi. daudzi kadri aizies garaam
Nu ja skatās fotogrāfijas vēsturi.. tad subjektīvā dokumentālā fotogrāfija... no kurienes izriet arī ielu fotogrāfijas žanrs līdz pat mūsdienām autori vairāk kā puse izmanto manuālo fokusu! Te nav runa ne par kādu af ātrumu, te ir runa vienīgi par izšķirošo mirkli, kad tu stāvi un visi "aktieri" ir sastājušies tā, ka ir jāspiež slēdzis! Tāpēc labāk nopērc leicu m6/m7 kura vēl kalpos gadus 20!
Zeiss, Voigtlander, Leica stikli daudzi ir bez af un viss notiek ari ar manualo.. kaut ari pariet uz digi.. piem Leica m8/m9 gadijuma... ljoti daudz musdienigu autoru! Pat liela dalja kas ir dzivi / piem no shiem:
Nu man liekas tas ir subjektivs esteetu piegajiens un izvele.. Nu nav jau daudz lv tadu friku... ari es tads neesmu.. bet sākot ar Grantu un vēl pāris kadriem noteikti.. to vel šo baltu dienu dara ar mf..
Bet nu tur jau ari var redzet, kas bilde kakishus un sunishus, kas strada reklamas agenturas, kas taisa tiesham makslu!
ai, nieki... esmu redzējis tās bildes, kuras nāk no fotogrāfiem un iet uz glancēto žurnālu vākiem. Tur tik daudz tiek pielikts no mākslinieka apstrādātāja puses, ka oriģināls ir tālu no īstenības.
Parasti jau uzliek uz sledzha A un kruti framgu ka vajag vai ari otradak! Savādāk jau var lietot P + af tik iso jauzliek (kautgan tur ari auto var uzlikt) un klikshkini visu pēc kartas.. hehe
kāda īpaši atšķirība M vai S vai A? No tā nekas daudz nemainās bildes saturā, ja nu vienīgi nejēgam nāksies ilgi kasīt pakausi, kādus nu laikus un iso izvēlēties redzamajam sižetam. tas būtu tas pats- es braucu ar manuālo kārbu..
Tā jau liela daļa cilvēku dara! Nopērk crop spoguleni nu teiksim canon 700d un kautko palasa.. (tiek līdz P rezhimam.. dazhakart pat lidz av/tv), bet līdz galam iso, fragmas un sledzha lietas neizprot! un tad nu pukites, saulriet, saulekti, kakishi, omes darzs, klusenes ar stikla pudelem, kas veel? Dziesmu svetku reportaazha! u.t.t. skumji bik.
Par to P rezhimu neviens neshaubas, ka to ari vajag.. bet man jau liekas, ka vajag saprast pilnigi visu manuali un tad jau skatities un vadities no situacijas u.t.t.
da beidz, nu jau fotografēšana tiek pacelta nez kādā pasaules spēju līmenī! 3 vai 4 parametrus nevar iemācīties salikt. johaidī, es braucu un bildēju, i visu paspēju, i iekadrēt, i salikt parametrus..
taviem dabasskatiem pietiek ar P un Af (kaut gan bieži vien noteikti noderētu manuālas slēdža a'trums) ...... bet ja bildē notikumus, cilvēkus - tur citas fīčas ..
dansiga:taviem dabasskatiem pietiek ar P un Af (kaut gan bieži vien noteikti noderētu manuālas slēdža a'trums) ...... bet ja bildē notikumus, cilvēkus - tur citas fīčas ..
------------- kātad, autokrosus kādreiz nemitīgi bildēju, tāpat visādas citādas gonkas. Nav jau tā, ka nu es tikai ainavas no auto bliežu. man vispiemērotākais ir tieši S režīms.
Un ir cilvēki, kas bildē kautko no dvēseles.. nu kautko dzilaku.. kad savienojas kautkas ar to visumu u.t.t. vot iziet ielas un dabu tadu kadru un pec menesha vel un pa gadu varbut tadi tik 12 sanak! Un pec 2iem var jau gramatu izlaist! Bet nu jau Latvijaa taas lietas saak kartoties.. pamazam jau nemainigas vertibas saak iesaknjoties.. diezmhel tas psrs bija tads smags trieciens lv fot scenai ko var redzet 80% fotoblog galerijās.. gribētos lai ir savādāk! bet nu nevar jau cilvēkiem aizliegt bildēt kakjus, sunjus, mezhu! tas tak viss ir ljoti nesamaksloti.