Samyang jaunumu starpā parādījies 300mm spoguļu teleobjektīvs Nikoniem, Canoniem, Soņiem un pat 4/3. Arī Sony nesen nopatentējis 250mm spoguļobjektīvu Nexiem. Spoguļobjektīvi dažu tiem piemītošo trūkumu dēļ bija no aprites praktiski izzuduši. Vai sakarā ar digitālā laikmeta apstrādes iespējām notiktu to atdzimšana? Šajā sakarā atradu labu rakstiņu, kas tie ir par zvēriem: advancedphototech.wordpress.com... Var brīvbrīdī palasīt.
Spoguļstikla plus ir kompaktums - kompaktuma blakusefekts ir mazais fragmas caurums un attiecīgi tumsa - gadus 10 atpakaļ šāds stikls bija bezjēdzīgs jo kvalitāti varēja dabūt tikai ar iso 200 un pārāk gariem, šim objektīvam, slēdža laikiem.
šodien līdzīga kartiņa nāk ārā no +/- 5x-6x augstākas jūtības un 1/60sek vietā var likt 1/350sek - vuaļa - bilde sūdīga, bet vismaz jau *iespējama*
Uz 4/3 tas ir 600nieka skata leņķis ar 65 x 74 mm izmēru objektīvu un 318g. svaru - elektriķi var apsekot vadu savienojumus pie stabiem.
Maris:Spoguļstikla plus ir kompaktums - kompaktuma blakusefekts ir mazais fragmas caurums un attiecīgi tumsa - gadus 10 atpakaļ šāds stikls bija bezjēdzīgs jo kvalitāti varēja dabūt tikai ar iso 200 un pārāk gariem, šim objektīvam, slēdža laikiem.
šodien līdzīga kartiņa nāk ārā no +/- 5x-6x augstākas jūtības un 1/60sek vietā var likt 1/350sek - vuaļa - bilde sūdīga, bet vismaz jau *iespējama*
Uz 4/3 tas ir 600nieka skata leņķis ar 65 x 74 mm izmēru objektīvu un 318g. svaru - elektriķi var apsekot vadu savienojumus pie stabiem.
Elektriķiem ar 100€ vērtu ziepīti šim mērķim pietiek atliektiem galiem
Tāds nu ir šo cilvēku darbs - jo labāks meistars jo īsāks objektīvs - rindās ar 70-200 stāv reportieri kuriem nav iekšas un vēl garākas optikas īpatsvars tuvojas nullei:
Tie kas reāli ko nopelna pelna pārģērbjoties par 100gadu tantukiem kam zem lakata galva ar pirktu infu, bet zem ķiteļa platleņķis ar ātršāvējzipspuldzi un sprintera kājas.
500nieki ir tikai policistiem filmās un pensionāriem pludmalēs.
Nu nez’ vai priekš 4/3 (ja tik nav domāts micro 4/3, par ko maz zinu) vajadzīgs spoguļenieks 300 mm, ja jau vecais Zuiko 70-300 1:4 - 5,6 nav nekāds smagsvars, bet ne ar ko citu spoguļainais pārāks laikam nebūs. Cita lieta – būtu vismaz 500-700mm. Kad pēc ilgām šaubām apgādājos ar to 70-300, par pārsteigumu izrādījās, ka lietots tas tiek daudz, kaut ne polici vai paparaci netēloju, ne pludmalē knipsēju. Uz populāro teicienu par nepietiekoši tuvu pieiešanu skatos rezevēti – parasti praksē situācijas, kur prasītos i tie 500 (kas uz FF būtu 1000) jo tuvāk tiek tikai ar spārniņiem, bet roķele, izrādās, vēl spēj tādu uzparikti noturēt. Dažreiz
GunarsII: Ir sakāmvārds: Ja bilde nav izdevusies, tātad neesi piegājis pietiekami tuvu klāt...
Tas ir nevis sakāmvārds, bet gan Roberta Kapas aforisms. Viņš pats Indoķīnā vienreiz piegāja klāt tik pietiekami tuvu, ka uzsprāga uz kājnieku mīnas, bet kāda bilde tajā brīdī sanāca, vēsture klusē...
GunarsII: Ir sakāmvārds: Ja bilde nav izdevusies, tātad neesi piegājis pietiekami tuvu klāt...
Tas ir nevis sakāmvārds, bet gan Roberta Kapas aforisms. Viņš pats Indoķīnā vienreiz piegāja klāt tik pietiekami tuvu, ka uzsprāga uz kājnieku mīnas, bet kāda bilde tajā brīdī sanāca, vēsture klusē...
Nu tad sanāk, ka aforisms ir samērā ātri folklorizējies par sakamvārdu...