„Domājot "par jēdzienu" viennozīmīgi uzskatu, ka tas ir praktiski lietojams un izmantojams dzīvē” Protams, ka lietojams – budžetu, fondu, projektu naudas sadalē un pārdalē. Kad nesen tepat blogā aprakstīju mušu trasoloģijas zinātni, necerēju uz tik spēcīgu atbalstu ar pārliecinošu ilustrāciju. Paldies! Ja ir spēka, lūdzu turpiniet.
Man pagaidām vairāk izskatās, ka tā iestāde mācīs nevis labi fotografēt, bet gan virtuozi kulstīt mēli...
Atkal nonākam pie tā paša vecā, kaut arī parupjā latvju izteiciena- "Gudri ..irst nav malku cirst". To diezgan uzskatāmi pierāda autora personīgais piemērs (01.07.14 06:18 ) - "tikai" 20 gadi fotostāža un jau vesela viena izstāde...
Schneider:Kur tu te virtuozitāti redzi? Tāds graujošs iesākums, bet tieši tajā svilpē arī aizgāja viss tvaiks...
Es jau nesaku, ka IEmācīs, bet gan vienkārši - mācīs (vismaz centīsies to darīt), dodot priekšroku ne tik daudz praksei, cik daļ..iršanai (spriežot pēc šī konkrētā "pasniedzēja" runām).......
Cik saprotu, pēc modernās klasifikācijas, koledža vairāk atbilst padumjlaiku tehnikumam. Praktiskā fotografēšana tomēr vairāk ir arods, nekā daiļ....runāšana...
Vispār jau tehnikumam, mākslas, medicīnas vai pedagoģiskajai skolai, kuras deva vidējo speciālo izglītību, (vidējā posma speciālists - tehniķi, tehnologi, bērnudārza audzinātājas, feldšeri, mākslinieki noformētāji). Padumjlaikos bija Kultūras un izglītības darbinieku tehnikums Krāmu ielā, kur gatavoja bibliotekārus, deju kolektīvu un fotopulciņu vadītājus u.tml. kultūras namu darbiniekus.
Schneider:Kur tu te virtuozitāti redzi? Tāds graujošs iesākums, bet tieši tajā svilpē arī aizgāja viss tvaiks...
Es jau nesaku, ka IEmācīs, bet gan vienkārši - mācīs (vismaz centīsies to darīt), dodot priekšroku ne tik daudz praksei, cik daļ..iršanai (spriežot pēc šī konkrētā "pasniedzēja" runām).......
Cik saprotu, pēc modernās klasifikācijas, koledža vairāk atbilst padumjlaiku tehnikumam. Praktiskā fotografēšana tomēr vairāk ir arods, nekā daiļ....runāšana...
Pirmā līmeņa augstāka izglītība ir tas, kas padomju laika saucās augstāka nepabeigtā!!!
Jūsu komentāru analfabētisms vienkārši graujošs!!! tas ir pirmām kārtām!
Otram kārtām, koledžā šī programma pastāv jau kops 2006. gada. Tādēļ process jau notiek, nevis "mācīs".
Treškārt: es neizklāstīju visu savu 4 lappušu garo cv, bet gan izcēlu augstāko sasniegumu karjerā. Latvijā, vēl augstāks kāpums radošajā izpausmē iespējams tikai izstādoties LNMM.
un noslēgumā - iesaku pārvarēt savu slinkumu un iepazīties ar programmu, kurā minēts, ka ir gan fotogrāfijas pamati, gan fotogrāfija studijā, gan datorapstrāde, kas attiecas tieši uz praktisko daļu, gan arī tādas lietas, par kurām Jums nav nemazākās izpratnes.
Oho, nu kā savā laikā palaidu garām faktu, ka padumjlaikos tika doti nepabeigtas augstākās izglītības diplomi. Humoru par izglītību "Nepabeigta vidējā, neiesākta augstākā" gan atceros. Autor, izbrauciet dabā, pasēdiet pie upes, nomierinieties, saceriet tiešas un atklātas atbildes uz jums uzdotajiem tiešajiem jautājumiem, rīt varēsiet turpināt zombēt par savas programmas lietderību. Ar histēriju
Arkons:Jūsu komentāru analfabētisms vienkārši graujošs!!! tas ir pirmām kārtām!
Schneider:Konkrētāk, nevarētu palūgt? Ko darīs jauneklis dzīves ceļa sākumā ar jūsu diplomu kabatā, kādās durvīs viennozīmīgi ieteiksiet klauvēt, lai būt garantēts darbs un nebūt mokoši sāpīgi par bezmērķīgi izniekoto laiku un līdzekļiem (gandrīz Ostrovskis)?
Runājot par "mākslas institūciju pārvaldību" Jūs pārāk šauri saprotat institūcijas terminu. Institūcija ir arī uzņēmums. Tas nozīmē, ka jebkura persona, kura vēlas veiksmīgi darboties uzņēmējdarbībā saistībā ar fotogrāfiju, iegūs daudz interesantu un noderīgu zināšanu šajā mācību programma. Tā ir būvēta ņemot vērā arī to, ka fotogrāfija spēj funkcionēt ierastā ekonomikas preču-pakalpojumu apmaiņas tirgū, gan arī to, ka radoša fotogrāfija tajā nefunkcionē, bet gan darbojas uz kultūrekonomikas pamatiem. Pie kam, Jūsu izpratnē fotogrāfija ir saistīta tikai ar fotografēšanu - tas ir amatniecību, bet neņemat vērā, ka tajā liela nozīme ir zīmju valodai. Tādēļ, lai veidotu pašrocīgi jēgpilnu vizuālu vēstījumu, vai arī veidotu salikta rakstura vēstījumu, ir nepieciešamas pavisam cita rakstura kompetences.
Schneider:Oho, nu kā savā laikā palaidu garām faktu, ka padumjlaikos tika doti nepabeigtas augstākās izglītības diplomi. Humoru par izglītību "Nepabeigta vidējā, neiesākta augstākā" gan atceros. Autor, izbrauciet dabā, pasēdiet pie upes, nomierinieties, saceriet tiešas un atklātas atbildes uz jums uzdotajiem tiešajiem jautājumiem, rīt varēsiet turpināt zombēt par savas programmas lietderību. Ar histēriju
Arkons:Jūsu komentāru analfabētisms vienkārši graujošs!!! tas ir pirmām kārtām!
jūs par sevi labu iespaidu neradāt.
Nav runa par diplomu, runa par to, ka Padomju laikā, cilvēks, kurs bija nomācījies vismaz 3 kursus 5 kursu vietā, varēja ierakstīt CV - nepabeigta augstākā. Kaut arī diploma viņam reāli nebija. Latvijas izglītības sistēma šobrīd ir pieļāvusi nelielu kļūdu veidojot koledžu sistēma būtisku nenoteiktību, jo pastāv gan tādas, kuras uzņem audzēkņus pēc 9.klases, būtībā aizpildot arodskolas līmeni, un tādas kā LKA LKK, kas uzņem reflektantus pēc 12.klases. Savukārt ES sistēmā koledža dod diplomu ar profesionālo bakalaura grādu. Piemēram, visiem labi zināmā Tartu mākslas koledža, kur arī pasniedz fotogrāfiju.
P.S. ar manu nervu sistēmu viss kārtībā, un mans izteiciens bija tikai un vienīgi empīriska faktu konstatācija pēc vairāk kārt atkārtoti pausta viedokļa balstīta uz elementāras izglītības un augstskolu sistēmas nezināšanas.
Rolands66:rodas iespaids,ka lielais vairums nemaz nav cienīgi strēbt no svētā avota.
visu izšķir tikai tas, vai cilvēks vēlas ko jaunu apgūt, vai nē. Diemžēl augstprātība un lepnums neļauj iepazīt neko jaunu. No savas puses varu tikai aicināt savā pasaulē, kur daudz dažādu jaunu lietu...
Rolands66:rodas iespaids,ka lielais vairums nemaz nav cienīgi strēbt no svētā avota.
visu izšķir tikai tas, vai cilvēks vēlas ko jaunu apgūt, vai nē. Diemžēl augstprātība un lepnums neļauj iepazīt neko jaunu. No savas puses varu tikai aicināt savā pasaulē, kur daudz dažādu jaunu lietu...
Par augstprātību un lepnumu Templī parasti aizrāda.... Ir jau sludinātāji ar pamatskolas un vispār bez jebkādas izglītības.... Ja pacients būtu vecas lietas, kā gramatiku apguvis, varētu par jaunajām paklausīties.
Katras mācību iestādes lepnums un labākā reklāma ir Absolventi, ja šoreiz reklāma skan, man ir kautkādas "maģistratūras studijas"(pabeigtas????) un 20 gados viena izstāde; BET par absolventiem kā par nelaiķiem NEKĀ, tad TAS rosina pārdomas. Jo vairāk, ja reklamē ar menedžmentu saistītas studijas, kā saka, "dakter, izārstējies!" Bet lai jau censoņiem veicas.... Budžeta apguvē. Vien skumji, ka bērnudārzā auklītei vajag "augstāko pedagoģisko" bet šeit ar "studijām" pietiek, lai no studentiem naudu saņemtu(par ko????). Protams teiciens, "ja ir aitas, cirpēji atradīsies", mūžam dzīvs kā iļjičs.
Rolands66:rodas iespaids,ka lielais vairums nemaz nav cienīgi strēbt no svētā avota.
visu izšķir tikai tas, vai cilvēks vēlas ko jaunu apgūt, vai nē. Diemžēl augstprātība un lepnums neļauj iepazīt neko jaunu. No savas puses varu tikai aicināt savā pasaulē, kur daudz dažādu jaunu lietu...
Autoram jauns plāns kā kāst lētticīgos ļautiņus. Agrāk kāsa kā mākleris, tagad kā "mācībspēks", un tā ir tā jaunā pasaule uz ko viņš aicina.. Jaunais uzmetiens!
Da bļin, Citagaisma, Tev nav vienalga, kā citi pelna naudu? Nav vienalga, ka muļķus apkāš? Noteikti esi dzirdējis teicienu: "Ja ir aitas - būs cirpējs".. Značit vienmēr, visās pasaulēs un laikos, ja būs lēticīgi muļķi, no kā izkāst naudu, kāds to noteikti darīs. Tā vnk ir un būs. Galvenais pašam nebūt aitai, tikmēr viss kārtībā.
TomsL:Da bļin, Citagaisma, Tev nav vienalga, kā citi pelna naudu? Nav vienalga, ka muļķus apkāš? Noteikti esi dzirdējis teicienu: "Ja ir aitas - būs cirpējs".. Značit vienmēr, visās pasaulēs un laikos, ja būs lēticīgi muļķi, no kā izkāst naudu, kāds to noteikti darīs. Tā vnk ir un būs. Galvenais pašam nebūt aitai, tikmēr viss kārtībā.
Nē man nav vienalga, jo esmu dzīvs cilvēks, kam ir ne tikai naudasmaks, bet arī sirds. Man nav vienalga, kas notiek ar nodokļu maksātāju naudu, man nav vienalga, ja zaglis trmvajā kādam iztukšo somiņu, man nav vienalga, ja invalīds nevar ieiet veikalā, man nav vienalga, jo dzīvoju nevis Austrumos bet Latvijā. Krievijā ir nošpļauties uz cilvēku, bet ceru ka Latvijā šis laiks nepienāks tik drīz..
Citagaisma: Nē man nav vienalga, jo esmu dzīvs cilvēks, kam ir ne tikai naudasmaks, bet arī sirds. Man nav vienalga, kas notiek ar nodokļu maksātāju naudu, man nav vienalga, ja zaglis trmvajā kādam iztukšo somiņu, man nav vienalga, ja invalīds nevar ieiet veikalā, man nav vienalga, jo dzīvoju nevis Austrumos bet Latvijā. Krievijā ir nošpļauties uz cilvēku, bet ceru ka Latvijā šis laiks nepienāks tik drīz..
Nu ko lai saka, gan jau esi daudzus teicienus par cerēšanu dzirdējis/lasījis, neatkārtošos
Atceros, padumjlaikos biju spiests mācīties (un arī kārtot eksāmenus) tādā pseidozinātnē, kā zinātniskais komunisms. Pilnīgi safantazēti formulējumi un idejas, nedabīgi samākslota valoda utt. Lekcijās visi gulēja, eksāmenos špikoja. Spriežot pēc Arkona pārspīlēti "gudrās" valodas, viņa priekšmets varētu būt līdzīgs- kāda "zinātniskā fotogrāfija" , kuru neviens normāls jaunietis ne klausīties gribēs, ne atreferēt spēs un tāda zinātne tikai riebumu pret fotolietu iedvesīs.
Cerams, ka pārējie minētie pasniedzēji- reālie fotogrāfi, spēs šo skādi kompensēt un atraisīt savos študentos vēlmi radoši fotografēt, nevis "urbt plānos galdiņus"..
Friidis:Cerams, ka pārējie minētie pasniedzēji- reālie fotogrāfi, spēs šo skādi kompensēt un atraisīt savos študentos vēlmi radoši fotografēt, nevis "urbt plānos galdiņus"..
JĀ starp citu pasniedzēju vietām kā reiz izsludināta vesela strīpa vakanču Tai skaitā
"lektors studiju kursā Fotogrāfijas pamat" , es teicu ka mani neinteresē šī iestāde , bet pārējie var pieteikties konkursā uz amatu.
Friidis:Cerams, ka pārējie minētie pasniedzēji- reālie fotogrāfi, spēs šo skādi kompensēt un atraisīt savos študentos vēlmi radoši fotografēt, nevis "urbt plānos galdiņus"..
JĀ starp citu pasniedzēju vietām kā reiz izsludināta vesela strīpa vakanču Tai skaitā
"lektors studiju kursā Fotogrāfijas pamat" , es teicu ka mani neinteresē šī iestāde , bet pārējie var pieteikties konkursā uz amatu.
Tātad nauda tiek vākta, studenti arīdzan, bet pasniedzēju nemaz vēl nav?;-0 Rigtīgs uzmetiens..
Padumjlaikos cilvēki rakstīja nevis CV, bet gan autobiogrāfijas. Viens jautājums: Vai varētu pateikt, cik cilvēki šajos gados ir minēto kursu beiguši un cik no viņiem strādā tieši apgūtajā specialitātē? Tik nevajag par komercnoslēpumiem, prasts amatnieks būdams, esmu daudz fotografējis izlaidumus, kur vienmēr ar lepnumu tiek paziņots par to, cik no skolas iepriekšējiem absolventiem kur ir iestājušies, pabeiguši un kādi ir viņu turpmākie panākumi. Ir dzirdēta reklāma ar aptuvenu tekstu, ka ir mācību iestādes, kuru beidzējiem darba sludinājumi kļūst par pastāvīgu lasāmvielu, bet ir arī tādas, kurās jau pirmajā kursā studenti tiek aicināti uz darba intervijām. Arkon, nu pasakiet pilnīgi droši un atklāti, ka jūsējā programma pieder pie otrām, to apstiprinot ar statistiku!
P.S. Es protu gan latgaļu, gan lietuviešu valodas, bet cienu jūs, tādēļ rakstu latviski. Varbūt cieniet arī jūs savus sarunas partnerus un neuzmācieties ar Švauksta/Pietuka Krustiņa dialektu.
Kāds nevar pārtulkot šo savārstijumu: "LKA Latvijas Kultūras koledža piedāvā bezmaksas sagatavošanās kursu portfolio veidošanā fotogrāfijas specializācijā."
MentsII:Kāds nevar pārtulkot šo savārstijumu: "LKA Latvijas Kultūras koledža piedāvā bezmaksas sagatavošanās kursu portfolio veidošanā fotogrāfijas specializācijā."
Pāķis tāc, tu nemaz nejēdz veidot pašrocīgi jēgpilnu vizuālu vēstījumu, vai arī veidotu salikta rakstura vēstījumu, tāpat arī tev trūkst pavisam cita rakstura kompetences. Tādēļ arī nevari pārtulkot tik vienkāršu, visiem saprotamu tekstu.
Rolands66:nu sušķi,jau biju sācis naudu krāt. Palasījos te un darba sludinājumus ,un pļurkt viss azarts noplaka.
NUUUU vot, šitā mēs censoņus nobeidzam... Savulaik čomu satiku, šim 2,5 augstākās, paidagoģiskā ar, un tā... tagad prestižā augstskolā fotolietas māca... Kā izvēlēties kameru, kā ši darbojas, nu voooobščem dzelžus. Apkritu, secinājis, ka čoms NEZIN, ka canonam un niconam DAŽĀDAS sistēmas.... BET augstskola ta maksas!!!! Un cilvēki Maksā!!!! Aitas, protams. Tak, Rolands, stājies!!! Būs Tev DIPLOMS!!!!
Eu, es mēģināju Pentaconu 29/2,8 ieskrūvēt Mir-ā pirms 33 gadiem, kad tikko biju pārgājis no Čaikas-3 uz tehniku ar maināmiem objektīviem. Tagad es točna zinu, ka sistēmas mēdz būt dažādas. Varbūt mani pieņems pēdējā kursā, tieši uz diploma pasniekšanu?
Rolands66:rodas iespaids,ka lielais vairums nemaz nav cienīgi strēbt no svētā avota.
visu izšķir tikai tas, vai cilvēks vēlas ko jaunu apgūt, vai nē. Diemžēl augstprātība un lepnums neļauj iepazīt neko jaunu. No savas puses varu tikai aicināt savā pasaulē, kur daudz dažādu jaunu lietu...
Tas jaunais patiesībā droši vien ir klasiskais - klasisks portrets, klasiska dabas ainava. Ja jaunais ir kas cits, tad jāsaka, ka no drukātajā Fotokvartālā redzētā jaunā patika ļoti reti un ļoti maz kas. Es negribētu tā fotografēt. Vai tik nav tā, ka akcents ir uz tiem, kas kontaktējas ar konkrētajiem pasniedzējiem vai beidz viņu kursus? Ja esi pamācījies pie Lielbrieža, tad jau esi labāks par citiem, tā, ja?
Schneider:Eu, es mēģināju Pentaconu 29/2,8 ieskrūvēt Mir-ā pirms 33 gadiem, kad tikko biju pārgājis no Čaikas-3 uz tehniku ar maināmiem objektīviem. Tagad es točna zinu, ka sistēmas mēdz būt dažādas. Varbūt mani pieņems pēdējā kursā, tieši uz diploma pasniekšanu?
Noteikti!!! Uz diploma pasnieKšanu pieņem visus, kas nomaGsājuši "mācību maGsu" Lai Tev veicas.
Friidis: Cerams, ka pārējie minētie pasniedzēji- reālie fotogrāfi, spēs šo skādi kompensēt un atraisīt savos študentos vēlmi radoši fotografēt, nevis "urbt plānos galdiņus"..
Starp citu un pavisam nopietni - vai kāds nevar paskaidrot, kā radies teiciens "urbt plāno galdiņu"? P.S. Barterī varu paskaidrot, kāpēc saulgriežus - Jāņus un Ziemassvētkus svinam ar 3 dienu nokavēšanos pret astronomiskajiem saulgriežiem.
Pirmo nezinu, otrais pareizi skan dža tehņas, bet vēl var pasūtīt arī de mindž. Bet ko nu mēs te tagad rīkosim lamuvārdu viktorīnu augsto mūzu templim veltītajā topikā.
Schneider:Pirmo nezinu, otrais pareizi skan dža tehņas, bet vēl var pasūtīt arī de mindž.
Ekselenti!!! Savulaik viena "zīlniece" TĀ nolādēja nelieti, kas man valodu mācījis..." Tak rakstību šis nemācīja.... Da poifig čigāni,. par 'koledžu, " ta KO????
Par "skolotāju" valodā klusēju. Šis šiška tai taborā.
Schneider:Padumjlaikos cilvēki rakstīja nevis CV, bet gan autobiogrāfijas. Viens jautājums: Vai varētu pateikt, cik cilvēki šajos gados ir minēto kursu beiguši un cik no viņiem strādā tieši apgūtajā specialitātē? Tik nevajag par komercnoslēpumiem, prasts amatnieks būdams, esmu daudz fotografējis izlaidumus, kur vienmēr ar lepnumu tiek paziņots par to, cik no skolas iepriekšējiem absolventiem kur ir iestājušies, pabeiguši un kādi ir viņu turpmākie panākumi. Ir dzirdēta reklāma ar aptuvenu tekstu, ka ir mācību iestādes, kuru beidzējiem darba sludinājumi kļūst par pastāvīgu lasāmvielu, bet ir arī tādas, kurās jau pirmajā kursā studenti tiek aicināti uz darba intervijām. Arkon, nu pasakiet pilnīgi droši un atklāti, ka jūsējā programma pieder pie otrām, to apstiprinot ar statistiku!
P.S. Es protu gan latgaļu, gan lietuviešu valodas, bet cienu jūs, tādēļ rakstu latviski. Varbūt cieniet arī jūs savus sarunas partnerus un neuzmācieties ar Švauksta/Pietuka Krustiņa dialektu.
Runājot par absolventiem, tie ir sastopami gan LETA, gan F64, gan ziņu portālos. Par kādu varēja lasīt FK fotokvartals.lv... . Pagājušā gada Kauņas Fotozvaigznes portfolio skatē absolvente ieguva 2.vietu. utt. un tjp.
Friidis:Cerams, ka pārējie minētie pasniedzēji- reālie fotogrāfi, spēs šo skādi kompensēt un atraisīt savos študentos vēlmi radoši fotografēt, nevis "urbt plānos galdiņus"..
JĀ starp citu pasniedzēju vietām kā reiz izsludināta vesela strīpa vakanču Tai skaitā
"lektors studiju kursā Fotogrāfijas pamat" , es teicu ka mani neinteresē šī iestāde , bet pārējie var pieteikties konkursā uz amatu.
Atbilstoši likumam, uz velētu amatu ir jāizsludina konkurss. Tas, ka ir šis sludinājums, nenozīmē, ka nav pasniedzējs. Protams, konkurss atklāts un ikviens drīkst mēģināt savus spēkus. Tomēr, vēlētos aicināt neizplatīt baumas.
JĀ starp citu pasniedzēju vietām kā reiz izsludināta vesela strīpa vakanču Tai skaitā
"lektors studiju kursā Fotogrāfijas pamat" , es teicu ka mani neinteresē šī iestāde , bet pārējie var pieteikties konkursā uz amatu.
Atbilstoši likumam, uz velētu amatu ir jāizsludina konkurss. Tas, ka ir šis sludinājums, nenozīmē, ka nav pasniedzējs. Protams, konkurss atklāts un ikviens drīkst mēģināt savus spēkus. Tomēr, vēlētos aicināt neizplatīt baumas.
Oficiālais konkurs "Baumas" ? www.kulturaskoledza.lv... Apjautāšos piedāvātājai Ko viņa baumas publicē.
Nē, nu es jau neko sliktu nesaku, lai jau ļauži studē, valsts ierēdnim galvenais ir nevis specialitāte, bet gan diploms par noteikta līmeņa izglītību. Gan jau arī šos kaukur paņems par papīru pārkrāmētājiem no viena galda stūra uz otru. Tik to varēja pasniegt mazliet vienkāršāk. Šeit nav 18-gadīgi tīņi, tātad ar diezgan urķīgu interesi būs jārēķinās, ar tādām
Arkons:
Schneider:Jā, man, kā praktiski darbojošam provinces fotogrāfam, ir jautājums: Ko jūs domājat par jēdzienu "mākslas institūciju pārvaldība" fotogrāfijā, kad sēžat mašīnā, braucot uz Viesīti cauri Sēlijas mazajiem miestiņiem, un vajadzību pēc speciālista ar šādas specialitātes diplomu? Kādu darbu, būdams kādas no turienes pašvaldībām vai to institūcijām vadītājs, jūs varētu piedāvāt šā kursa beidzējam? Un vispēr - cik Latvijā ir mākslas institūciju, kurām trūkst pārvaldības fotogrāfijā?
Domājot "par jēdzienu" viennozīmīgi uzskatu, ka tas ir praktiski lietojams un izmantojams dzīvē
atbildēm nevienu nepārliecinās par šīs profesijas izvēles pareizību.