Delfu raksta autoram nav nemazākās saprašanas, kas ir amatnieks, kas ir fotoamatnieks un kādām kvalitātēm ir jābūt mūsdienu amata meistaram. Tamdēļ arī veidojās teksti, uz kuru fona Brāļi Kaudzītes ar savu Pietuka Krustiņu klusi sten aizkrāsnē.
Ziniet, ja tiešām ir nepieciešams skaidrojums šīm rindām, tad laikam tiešām Latvijā ir slikti ar izglītības līmeni. Bet nu labi, mēģināšu paskaidrot rādot uz pirkstiem: Šodien daudzi runā par preses fotogrāfijas miršanu, kas saistīta ar to, ka saražot reportāžu var pietiekoši vienkārši. To nodrošina digitālās tehnoloģijas un 21.gadsimta komunikācija. Tādēļ Schneider var uzbildēt priekš LETA reportāžu savā miestā, un aģentūrai nav jāsūta fotogrāfs. Šādu pakalpojumu iespējamības rezultātā samazinās profesionālo fotogrāfu štata vietas. Tur pretīm, lai varētu izveidot vēstījumu, kas nodrošina attēla vērotāja noteikta rakstura reakciju, tādu, kas saistās ar perlokutīvu darbību, nepieciešama izglītība komunikāciju teorijās, masu psiholoģijā, vizuālās uztveres klasifikācijā utt. Paralēli tam nepieciešamas zināšanas uzņēmējdarbībā un vadībā. Šīs zināšanas ir vajadzīgas gan ierastajā komercdarbībā, gan arī tādā, kas noris kultūras sektorā, jo tām ir būtiska atšķirība. Papildus šīm iemaņām ir nepieciešamas arī vadības prasmes, jo šajā līmenī pašnodarbināta pakalpojuma sniegšana vairsneattaisnojas.
Arkons:Ziniet, ja tiešām ir nepieciešams skaidrojums šīm rindām, tad laikam tiešām Latvijā ir slikti ar izglītības līmeni. Bet nu labi, mēģināšu paskaidrot rādot uz pirkstiem: ... Papildus šīm iemaņām ir nepieciešamas arī vadības prasmes, jo šajā līmenī pašnodarbināta pakalpojuma sniegšana vairsneattaisnojas.
Latvijā ar to izglītību tik tiešām ir švaki, ja mācībspēki nespēj vienkāršas lietas vienkārši pastāstī, un slēpj savu zināšanu trūkumu aiz gariem un bezjēdzīgiem burtu savirknējumiem.
Kultūras sektorā, tāpat, kā daudzos citos biznesa sektoros rietumu ekonomika aizvien vairāk orientējas uz pašnodarbinātām personām, jo tas ir ekonomiski izdevīgāk. Kā rezultātā var teikt, ka šajā kursā pasniedz cilvēki kuri nepārzin ne ekonomiskās vadības jaunākās pasaules vēsmas, ne projektu vadību un īpaši kultūras rūpalā. ..bet tā jau laikam ir neesošo studentu problēma.
Ja es visu pareizi sapratu, darbam, kuru spēj izpildīt viens pašnodarbināts amatnieks, tagad jārada vesels birokrātisks aparāts, ar kura uzņēmējdarbinieku un vadītāju ražošanu tad tā perlukatīvā paradigma arī nodarbosies.
Atkārtoju savu jautājumu no šā topika 2.lapas, 1.jūlija:
Schneider:Ko darīs jauneklis dzīves ceļa sākumā ar jūsu diplomu kabatā, kādās durvīs viennozīmīgi ieteiksiet klauvēt, lai būt garantēts darbs un nebūt mokoši sāpīgi par bezmērķīgi izniekoto laiku un līdzekļiem (gandrīz Ostrovskis)?
pieliekot klāt: ja reportāžas LETAi katrā miestā bildē kāds pašnodarbināts Schneiders, kurš nealkst pēc nesaprotamā valodā runāt iemācīta vadītāja sev uz kakla. Pie tam - ja LETA ir apmierināta ar šo Schneideru darbu un nemaz neizrāda nekādu vajadzību pēc "vēstījumu, kas nodrošina attēla vērotāja noteikta rakstura reakciju, tādu, kas saistās ar perlokutīvu darbību".
Citagaisma, saderam, ka arī šoreiz atbildi nesagaidīšu, būs tik kārtējā Augstā dziesma par Univerzuma firmamentu un cvancig minūt fjunf verst fertig.
Arkons:1. līmeņa augstāko mācību programmu fotogrāfijā. Mācību procesa ietvaros tiek apgūtas praktiskās iemaņas no pašiem pamatiem ...
matemātikas faķī nesāk ar to, ka māca skaitīt. pilsoņiem, kuriem vēl jāapgūst praktiskās iemaņas no pašiem pamatiem, augstā skolā nav ko jālien, ja vien viņi nemācās par professionāliem šefotājiem.
Kāpēc kārtējo reizi neviens no pasniedzējiem nav šīs profesijas pieprasīts meistars jeb tā sauktais amatnieks ??? tāds kurš pēdējos 10 gados būtu pieprasīts fotogrāfias tirgū ? Kleins, Rozenfields , Deinats, Liepiņš, Ločmelis, Zernovs, uttt Tie tiesam varētu iemācīt kā uzturēt iztiku no fotografēšanas, pamacīt uzņēmēj darbībā. Kapēc vienmēr ir vecmeistari vai amatieri (amatieri taada zinaa ka pashi nepelna ar foto iztiku, bet ar to piepelnaas un foto ir kā hobijs.) MAnā skatījumā tie dotu 10x vairāk info, noderīgas info mūsdienās, kā izcili vecmeistari.
Tie veicmestari ir domaati taadam kaa man, kas grib izinaat visas dziiles un nianses, bet ne jau pamatus un ka izdziivot ar foto.
ArtursOzolins:Mūsdienu izglītības lielākā problēma, ka pasniedzēji ir cilvēki, kas "negriež maizi" savā nozarē. Vai vēl ļaunāk. Nekad to vispār nav darījuši...
ArtursOzolins:Mūsdienu izglītības lielākā problēma, ka pasniedzēji ir cilvēki, kas "negriež maizi" savā nozarē. Vai vēl ļaunāk. Nekad to vispār nav darījuši...
Tiešām precīzi. Diemžēl tas attiecas ne tikai uz fočēšanu.