Būtu interesanti dzirdēt, cik daudzi fočējot kāzas, izmanto atstarotājus (un arī kliedētājus). Patīk, nepatīk, kāpēc? Vai nav tā, ka daudzi noliek jauno pāri pretgaismā vai ēnā un miers mājās? Ja nu vienīgi jaunais pāris grib konkrētu objektu fonā, bet ir tizlas ēnas uz sejas, tad var piegaismot ar atstarotāju!? Kādam varbūt īpaši patīk atstarotāji, lai dabūtu gaismiņas acīs?
Lauka apstākļos ļoti parocīks atstarotājs ir metalizētais pārklājs no autoaptieciņas, kuram uz apakšējiem stūriem uzmin ar kājām, augšējos pietur rokās. Ja kas, nekur neizlasīju, paša ideja.
Kāzās atstarotājus īpaši neizmanto viena iemesla dēļ - kāzas ir vairāk tā kā jaunā pāra pasākums, nevis fotogrāfa. Attiecīgi fotogrāfs skraida pakaļ un fotografē (ar zibspuldzi), nevis organizē attiecīgo pasākumu pēc saviem ieskatiem.
Vienreiz to autodeķi esmu izmantojis, kad pakaļ nebija jāskrien, jaunais pāris gribēja bildes ar Daugavu fonā. Pārējos gadījumos - patiešām blice, HSS un uspriekšu.
Vaards:Kāzās atstarotājus īpaši neizmanto viena iemesla dēļ - kāzas ir vairāk tā kā jaunā pāra pasākums, nevis fotogrāfa. Attiecīgi fotogrāfs skraida pakaļ un fotografē (ar zibspuldzi), nevis organizē attiecīgo pasākumu pēc saviem ieskatiem.
Nu vai tad parasti kāzās fotografēšana nedalās divās daļās - viena daļa ir formālās kopbildes un pāra smukbildes (tipa fotosesija) un otra daļa - visa kāzu procesa reportāža? Nu un kādēļ gan tajā fotosesijas/smukbilžu daļā lai nezimantotu atstarotāju?
Schneider:Vienreiz to autodeķi esmu izmantojis, kad pakaļ nebija jāskrien, jaunais pāris gribēja bildes ar Daugavu fonā. Pārējos gadījumos - patiešām blice, HSS un uspriekšu.
Tad nākamais temats būs - cik daudziem patīk izmantot "fill flash" (aizpildošo gaismu?)! Ja ieraksta google "fill flash", tad lielāka daļa piemēru ir diezgan pabriesmīgi! Protams, zipenei kompensāciju pagriež uz mīnusu pusi, bet tomēr daudzreiz rezultāts nav gaidītais... Vienreiz gan prasījās izmantot, jo džekam acis bija dziļi uz iekšu (ceru, ka sapratāt).
Vaards:Kāzās atstarotājus īpaši neizmanto viena iemesla dēļ - kāzas ir vairāk tā kā jaunā pāra pasākums, nevis fotogrāfa. Attiecīgi fotogrāfs skraida pakaļ un fotografē (ar zibspuldzi), nevis organizē attiecīgo pasākumu pēc saviem ieskatiem.
Nu vai tad parasti kāzās fotografēšana nedalās divās daļās - viena daļa ir formālās kopbildes un pāra smukbildes (tipa fotosesija) un otra daļa - visa kāzu procesa reportāža? Nu un kādēļ gan tajā fotosesijas/smukbilžu daļā lai nezimantotu atstarotāju?
man rādās, ka kāzu bildēm ir jābūt kam vairāk kā tikai dokumentāla notikuma attainošana, kas tāpat tiek atspoguļota oficiālos papīros - laulības reģistrācijā. Un no tā gribu teikt - ja bildmeistars uztver un rāda notikuma svīnīgumu, mīlestību, notikuma nopietnību un to visu spēj ielikt bildēs jaunais pāris tumšajos laikos paskatoties bildēs var uzpūst vārgajai dzirkstelītei un attiecības var turpinātie. Tad nu tā ir, ka ja neko vairāk, kā nopelnīt un standartā puķi, jauno pāri gredzenu mīšanos negrib rbildēēt pietiks ar zibspuldzi. Ja jau bildmeistars bildē ar vēstījumu tad jau visi līdzekļi būs vienlīdz labi - atstarotāji, studijas zibspuldzes un pat ekskorta meitenes.
Mulsinoši tās kāzas tematā... Gaismas pārveidotāji ir gaismas pārveidotāji, viņiem vienalga, kur tā gaisma spīd - uz kāzām, ledusskapī, garāžā vai estrādē. Kāds lieto atstarotājus, kāds lietussargus, kāds softbokšus.
kbi_kbi:Mulsinoši tās kāzas tematā... Gaismas pārveidotāji ir gaismas pārveidotāji, viņiem vienalga, kur tā gaisma spīd - uz kāzām, ledusskapī, garāžā vai estrādē. Kāds lieto atstarotājus, kāds lietussargus, kāds softbokšus.
Tomēr kāzas nav tas pats, ka plikas bābas pludmalē bildēt vai moci garāžā.... Tas, ka tos var izmantot un arī izmanto, ir skaidrs. Man interesē, cik daudzi to izmanto/ neizmanto, kāda ir pieredze tieši kāzās. Savas domas es jau pateicu - lai nav liekas čakarēšanās, ielieku jauno pāri ēnā vai pretgaismā (pēc tam sakruķi kontrastu LR) un lieta darīta. Protams, es lielāku vērību veltu reportāžas daļai. Iespējams, ka kāzu fotogrāfiem, kuri ir sākuši kā, piemēram, studijas fotogrāfi, atstarotāji (vai softbox'i, vai lietussargi) ir neatņemama sastāvdaļa arī kāzās. Nezinu.
Tur ir tā slikti un šitā nav labi. Ēnā zem koka līgavas kleita ēnās būs zaļa, kad virs galvas zila debess - zila. Saulē bez piegaismojuma ellīgs kontrasts, ar piegaismojumu isskatīsies pēc 30. gadu kinofilmu kadriem.
Ne vienmēr to kontrastu var sakruķīt, te būs piemērs, gan ne kāzās, bet šāgada bērnības svēkos, kad saulaina diena, bet ekšens notiek koka ēnā ar spilktu pakaļplānu un pleķiem uz sejām no saules, kuras stari spīd cauri koka zariem. Nācās lietot blici, citādi vispār būtu kadrs pakaļā:
Lūgums nekritizēt māxliniecisko pusi, tā ir, kā te blakus topikā teikts, amatnieka veikta primitīva vides reģistrācija.
Huh - labrāt lietotu atstarotājus, lietussargus, softbokšus, lielās zipenes kāzās, bet
A) tie kas zin kā pielietot un pielieto augstāk minētos verķus - zin ka to pārvietošana, uzstādīšana, izmantošana utt prasa laiku. Lai to saīsinātu - papildus cilvēkresursu. Tas atkal sadārdzina izmaksas, kuras kādam ir jāsedz.
B) tie kas bildē kāzas zin, ka priekš smukbildīšu taisīšanas pasākuma plānotāji atvēl ļoti ļoti maz laika. Lai kā ar prasītu ieplānot laiku, parasti ir tā - "nu mums tagad ir 30min brīvs laiks, safočē jauno pāri"
Līdz ar to augstāk minēto punktu dēļ parasti: a) atrodu smukāku vietu ar atvērtu ēnu b) izmantoju tiešu pretgaismu c) paprasu vēdēju vai šoferi, lai šis pietur atstarotāju. No otras puses diezgan liela stumdīšana sanāk, ja cilvēks pirmo reizi tādu verķi tur rokā. Zinātājs daudz atvieglotu darbu.
Nekad neesmu sapratis ar ko kāzu bildēšana atšķiras no citu reportāžu bildēšanas? Tie kas saka ka kāzas ir kaut kas īpašāks, grib pateikt ka pārējais ko bildē ir figņa un var kaut kā uz 3 ar + sabildēt?
Kāzu bildēšana ir tā pati reportāžas bildēšana, kura jābildē attiecīgi pēc savas izpratnes par to kas notiek apkārt. Vienīgais papildus prasa glamūrīgas bildes.
Ar to, ka smuku skuķi pludmalē vari atļauties 3 h izdzenāt pēc pilnas programmas, līdz ar to ir laiks lietot pribambassus pēc sirds patikas. Kāzās jauno pāri diezin vai... Bet par reportāžas daļu ir taisnība.
mrproxy jau ļoti labi uzrakstīja to ko es gribēju rakstīt jau sākot lasīt šo topiku...
Papildus tam varu pateikt, ka fill flash man riebjas un to izmantoju tikai ja nav nekādu citu variantu, kuri parasti gan ir atrodami.
Vēl varētu minēt, ka spilgtā saulē atstarotājs itkā pilda savu funkciju ar piegaismošanu, bet diezgan bieži fotogrāfējamā objekta sejā ir skaidri nolasāma dziļa nepatika pret spilgto saules gaismu kura tagad ir vērsta tieši viņu seju virzienā.
Lieliska lieta gan ir tas caurspīdīgais ēnotājs kas parasti atstarotājiem ir pa vidu uz metāla rāmja. Tas dod patīkamu un izkliedētu gaismu, bet lai ar to darbotos noteikti ir vajadzīgs papildus cilvēks un, ja grib fotogrāfēt vairāk kā ciešu portretu tad noteikti arī paliels izkliedētājs.
mrproxy: Nekad neesmu sapratis ar ko kāzu bildēšana atšķiras no citu reportāžu bildēšanas.
Piemēram, ar procesa dalībnieku statusu. Ja tu parastā reportāžā kādu kāda iemesla dēļ nenobildē pats, nekas traks jau nenotiek, vai arī viņam pašam ir jāuzprasās vai jātiek kadrā, kaut vai grupenbildē, bet kāzās tas var būt savādāk, jo radinieka vai drauga statuss pieprasa viņa automātisku piefiksēšanu. Tu droši vien domāji tehnisko pusi.
mrproxy: Nekad neesmu sapratis ar ko kāzu bildēšana atšķiras no citu reportāžu bildēšanas.
Piemēram, ar procesa dalībnieku statusu. Ja tu parastā reportāžā kādu kāda iemesla dēļ nenobildē pats, nekas traks jau nenotiek, vai arī viņam pašam ir jāuzprasās vai jātiek kadrā, kaut vai grupenbildē, bet kāzās tas var būt savādāk, jo radinieka vai drauga statuss pieprasa viņa automātisku piefiksēšanu. Tu droši vien domāji tehnisko pusi.
Nepareizi gan. Par dalībniekiem runājot - kāzas tas ir elementāri - jo tuvāk jaunā pāra galdam sēž jo ķipa "svarīgāks" viesis. Tur katram skaidrs kurš ir kurš. Kaut gan man personīgi svarīgāki ir tie cilvēki, kuri kaut ko dara. Parasti tālais gals ir tas kas nodrošina jautrību pasākumā.
Citkārt reportāžas ir daudz grutākas. Tur tev jābūt zinošam un jāorientējas notiekošajos procesos un cilvēkos, lai spētu atšķirt, kuri ir svarīgi attiecīgajam notikumam, no kuriem dalībniekiem ko sagaidīt un kuri ir vienkārši tusētāji no malas na haļavu paēsties/padzerties. Cilvēki jābildē ar domu nevis uz randomu bliezt kaut kādas sejas.
Reportāžas uzdevums nav piefiksēt visu dalībniekus. Reportāžas uzdevums ir attēlot to, kas notiekas.
mrproxy: Par dalībniekiem runājot - kāzas tas ir elementāri - jo tuvāk jaunā pāra galdam sēž jo ķipa "svarīgāks" viesis.
Ne vienmēr. Radniecība un svarīgums vecmammai un brālim ir apmēram vienādi, bet neesmu redzējis, ka 18-gadīgam čalītim liktu sēdēt starp vecmammu, onkuli un krustmāti, tādi tusē savā galda galā.
Nope. Viens no kāzu reportāžas apakšuzdevumiem tiešām ir piefiksēt iespējami visus dalībniekus, sevišķi, ja kāzu vēriens nav liels. Tad katrs no svara. Un galds Latvijā parasti tomēr ir pēdējais lielais pasākums kāzu dienā - vakarā. Arī es nekad neesmu redzējis māsu, brāli sēžam tuvu epicentram. Viena lieta, ja tu nolīgts stāvi pie Jaunā Viļņa vārtiem, tad tev dalībnieki un svarīgie čiekuri jāpazīst. Cita, ja tu fotografē svešas pilsētas svētkus un zini, ka amatpersonas runu laikā parādīsies uz skatuves, kur arī to lielākā loma. Ja esi paparaci, tad attiecīgi, kā pilsētas mērs degustē produktus vai apkampj paziņas.
Ritz:Būtu interesanti dzirdēt, cik daudzi fočējot kāzas, izmanto atstarotājus (un arī kliedētājus). Patīk, nepatīk, kāpēc? Vai nav tā, ka daudzi noliek jauno pāri pretgaismā vai ēnā un miers mājās? Ja nu vienīgi jaunais pāris grib konkrētu objektu fonā, bet ir tizlas ēnas uz sejas, tad var piegaismot ar atstarotāju!? Kādam varbūt īpaši patīk atstarotāji, lai dabūtu gaismiņas acīs?
Atstarotāju diezgan intensīvi kāzās izmato Mārtiņš Plūme... tik jāatrod kāds uzvalkā ģērbies, kurš staigās visu laiku ar to atstarotāju.
Arsenālā tas vis jābūut, gan strobistiskie pričendāļi gan atstarotāji un kliedētāji. Kāzas neatšķiras ne ar ko no reportāžas ar fotosesiju. Reportāžai protams to visu nevajag, bet sesijai no gaismas apstākļiem atkarīgs.
chukmasoff_f:Arsenālā tas vis jābūut, gan strobistiskie pričendāļi gan atstarotāji un kliedētāji. Kāzas neatšķiras ne ar ko no reportāžas ar fotosesiju. Reportāžai protams to visu nevajag, bet sesijai no gaismas apstākļiem atkarīgs.
Kliedētājus "Softu" izmanto daudz biežāk par atstarotāju , spilgtas saules gaismas softēšanai Piemēram šeit Ir liels softa vairogs [Meršā spārnā bix var redzēt] jo cilvēki gribēja konkrētā vietā uz konkrēta fona bet SAULE bija tāda ka acis nevarēja atvērt tādā rakursā stāvot
Atstarotāju taču ir ļoti daudz dažādu, ne tikai spoguļi (glancēti vai matēti), bet arī parasti balti.
Ja ir, kas to apmaksā, kāzu fotogrāfs automātiski nozīmē komandu (2-5 cilvēki), tai skaitā ne tikai asistenti atstarotājus un statīvus staipīt, bet arī otrais un trešais fotogrāfs. Bēda jau tur, ka parasti budžets to vienu puisi vai meiteni ar vienu kameru, vienu objektīvu un vienu zibspuldzi īsti nevar (negrib) atļauties. Attiecīgi asistents neeksistē kā suga.
Luņa piedāvātajā bildē izskatās, ka vajadzēja ne tikai skarbo sauli noēnot, bet arī maigi piegaismot ar atstarotāju (tātad 2 asistenti).