Man jau gan šķiet ka vidējais bilžu līmenis visu laiku aug.... cits jautājums ir vai tie autori kuriem ir ko rādīt bildes vispār fotosaitos liek.
Manuprāt lielai daļai ir pazudusi jelkāda motivācija likt bildes fotosaitos. Attiecīgi bildes fotosaitos liek galvenokārt iesācēji vai tādi kuri to dara tīri sistemātiski vai arī jautrojas vai kā citādi virtuāli komunicē...
Vidējais bilžu līmenis aug?Nekādā gadījumā!Es vēl pieļautu,ka tas līmenis aug kādā noslēgtā grupā-klubā,apvienībā,aģentūrā utt.Bet vidējais vispār...tas nav iespējams.Vienkārši tāpēc,ka dramatiski pieaudzis fotografētāju skaits.Kvantitāte atšķaida kvalitāti.Tagad visi ir fotogrāfi bet visi nevar būt radoši apdāvināti un visi nevar un nemaz negrib veltīt foto lietai laiku,darbu un kaut nelielu piepūli.Visi nevar publiski uzstāties-dziedāt,dejot,spēlēt gitāru vai gleznot gleznas izstādēm.Tur jābūt kaut minimālai sagatavotībai,ko var iegūt tikai papūloties attiecīgajā virzienā.Un arī tad nav garantijas,ka tev ir dotības.Visur tā ir,izņemot fotogrāfiju.Kas viegli nāk tam nav ne cenas ne vērtības.Ko visi var to nevienam nevajag.
Luxferre:Man jau gan šķiet ka vidējais bilžu līmenis visu laiku aug.... cits jautājums ir vai tie autori kuriem ir ko rādīt bildes vispār fotosaitos liek.
Manuprāt lielai daļai ir pazudusi jelkāda motivācija likt bildes fotosaitos. Attiecīgi bildes fotosaitos liek galvenokārt iesācēji vai tādi kuri to dara tīri sistemātiski vai arī jautrojas vai kā citādi virtuāli komunicē...
MUMULĶIBAS, aug tikai saucamo "Pikseļpisēju" izpildījuma līmenis, jeb kā agrāk publika sacentās "Fizikāli ķīmiskā procesa niansēs", pašu bilžu saturs un ideju līmenis NEMAINĀS, tas ir vienmuļi vienādus jau gadus 30-40 kopš pa īstam ieviesās mūsdienu fotogrāfiskā ideoloģija un koncepts arī mazformāta kamerām sāka bildēt stilistiski līdzīgi kā kādreiz lielformātu. Piemēram, Vācijā Francija TEHNISKAJĀS bibliotēkās var pašķirstīt 30-50 gadus TEHNISKO fotogrāfiju katalogus sākot no interjeriem beidzot ar Ražošanas, Tirdzniecības un Dizaina paraugu augsti tehniskajām bildēm, tādas grāmatas katalogi brīžam 30x40 formātā. Tie ir 1:1 to ko mūsdienās sauc par "Līmeni un stilu", pēc rēcīgākais, ka arī MELNBALTI, biežāk gan sēpijā vai biški uz zaļo tonēti. No tā mēs varam secināt pēdējo 80 gados NEKAS nav manījies ne TEHNISKI ne STILISTISKI, pietam VĒSTURI ne tehnisko, ne stilu šai jomā 99,999% NEZIN it nemaz. Tas ko var redzēt šodien "Žurnālos" ir TIPISK 1930. gadu Franču / Vācu "Moderns" komerciāls stils. Laiks kad kļuva pieejama SUPER optika un liela formāta kvalitatīvi rūpnieciski ražoti foto materiāli. Kad komerciālā fotogrāfijā sāka izmantot daudz avotu elektrisko gaismu ar iespēju regulēt jaudu. Kopš sāka bildēt uz 24x30 stikla platēm pārdabiska tehniska KVALITĀTE kādu spēj atšķirt cilvēka ass VAIRS nebija pārspējam to vienkārši „Smalkāk, labāk” nav iespējams VIZUĀLI atšķirt ar cilvēka redzi. Par stilu jau teicu, stili ir tipiski 1930 gadiem. Iekaitot arī visas muļķības avangardos un "Kičs".
Kas attiecas uz "Bildēju nerādu" tāds variants Hoobijisties ir bijis gandrīz vienmēr, Profi izņemot tie kas "Presē, Modē" nekad nav bijuši publiski zināmi. Visos laikos Latvijas, kā arī citurienes PELNOŠĀKIE fotogrāfi ir bijuši un ir tikai ĻOTI šauram lokam zināmi meistari Industriālu, Ražošanas uzdevumu veicēji. Kādreiz kad šancēju vienīgajā Latvijas profu servisa kantorī man bija tāds teiciens "Ne katrs slavens VĀRDS ir arī labs sava amata meistars, biežāk pretēji". Gluži vienkārši SKALŠ VĀRDS bieži ir vienkārši SKAĻI AKSTĪTIES vēlošiem cilvēkiem, kur pretī tas kam daudz dara NAV LAIKA nedz prezentēties, nedz ākstīties un cilvēki vairumā gadījumi viņi ir nerunīgi un visai garlaicīgi un smagi DOMĀ visu laiku
Salīdziniet kaut vai Atmodas laiku fotožurnālistiku ar tagadējo.Briedis,Liepiņs,Krūmiņš,Krieviņš,Janaitis utt.Kurā saitā,portālā -vortālā jūs redzēsit tāda līmeņa bildes?100 paviršus garlaicīgi vienādus kadrus no kārtējās smalko aprindu iedzeršanas?
viecha:Salīdziniet kaut vai Atmodas laiku fotožurnālistiku ar tagadējo.Briedis,Liepiņs,Krūmiņš,Krieviņš,Janaitis utt.Kurā saitā,portālā -vortālā jūs redzēsit tāda līmeņa bildes?100 paviršus garlaicīgi vienādus kadrus no kārtējās smalko aprindu iedzeršanas?
Tur cits cepiens. Ja taislaikos visiem, kas nodarbojās ar fotogrāfēšanu un tāpat kā šodien bildēja viskauko sev apkārt būtu iespēja publicēt sabildēto tikpat vienkārši kā mūsdienās, Briedis, Liepiņš u.c. tiktu pamatīgi atšķaidīti ar veselu gūzmu vienveidīgu kolhoznieču, kartupeļu talku, govju, zirgu u.c. bildėm. Palūkojiet vidēja fotomīļotāja tā laika arhīvus
UldisMuzikants:Stulbums ir tas, ka LV nav lāgā pieprasījuma pēc laba fotostāsta vai labas, kaut vai puķes bildes. nav kas to novērtē ar atzinīgu vārdu.
Nav tiesa.
Bildes pērk, bet tik tādas, kuras - a. Proti pārdot. b. Proti uzbildēt un uztaisīt tā, kā to neprot vidējais spoguļķameras īpašnieks. c. Kuru cena neatbilst vis vērtībai tavās acīs, bet gan mēŗķauditorijas pirktspējai un tās izpratnei par bildēm /kiču vieglāk pārdot nekā "labu" bildi/. p.s. Parasti ir ļoti liela starpība starp to, ko Tu uzskati par labu bildi un to, ko par labu esam uzskata vienkāršais pircējs.
Bildes pērk. Ok,cik tad tās teorētiski vispār var nopirkt? Ja es akārtu visas sienas un piekrautu pilnu dzīvokli ar albūmiem,tas būtu faktiski nulle no katru dienu pasaulē saražotajām. Būsim reāli. Pa velti bildēt nav īpaši jauki. Kāpēc jābūt pretenzijām pret pa velti baudāmām?