Es tāds jauns un dumjš un no fotografēšanās vēl nekā daudz nesaprotu. Tādēļ paskaidro lūdzu: Kā viena kamera spēs aizstāt vairākus objektīvus, rezerves bodiju, trijkāji, zibspuldzes? Ia tiešām varu ietaupīt uz iepriekšminētā aprīkojuma rēķina - jau rīt eju pirkt Fudžī.
Es to bildi sapratu tā, ka pirmajā un zemākajā attīstības pakāpē cilvēks bildē reportāžas svarīgos pasākumos, bet visaugstākajā - pastaigas laukos pa mežu.
Schneider:Profiņa dzelžu kaudze adbilst prasībām, kuras viņš pats izvirza sava darba procesam un rezultātiem.
Tu vari sev izvirzīt dajebkuras, kauč kosmiskas prasības, bet, ja klientam Tavs darbs nepatiks, naudu nedabūsi. Bet profiņš bez naudas ir vel zemāks līmenis, nekā vaļasprieka knipsētājs... Eļementarno, Vatson... Tas, protams, ampelis, bet nav diez ko tālu no patiesības...
A kurš tai rindā ir māxlinieks?Tagad taču ir izveidojusies vesela šlaka ar ļaudīm,kas slikti jūtas,ja viņu saulriets nekarājas pie sienas kādā vestibilā vai krogā.
Manas prasības rezultātam, piemēram - biedra Berziņša bilde tuvplānā, procesā nedrīkst bāzt objektīvu viņam ģīmī, citādi pateiks, ka sen neesmu sists. No tā izriet telestruņķa lietošana, kura saistīta ar noteikta tilpumu somā u.t.t. Ar cimperlīgiem, gražīgiem klientiem neielaižos, pastāvīgo darba devēju prasības man zināmas, tās pildu, naudu man maksā. Punkc!
3rdHalf: Es tāds jauns un dumjš un no fotografēšanās vēl nekā daudz nesaprotu. Tādēļ paskaidro lūdzu....
Biju domājis, ka visi sapratīs Fuji plakāta krietno humora piedevu saistībā ar skolas grāmatās populāro; http://oldartguy.com/Dang_It,_Darwin_files/217734-evolution-of-man.jpg
Maris:Par laimi fotogrāfija nav vēl attīstījusies tik tālu kā skaņas tehnika kurā 99,9% produkcijas ir miskaste un cilvēki velk ārā 30-40 gadi vecas lietas, lai pielektu kas ir skaņa.
Domāju, ka šī laime nebūs ilgi, un mūsu paaudze piedzīvos to brīdi, kad 30-40gadgas lietas būs vienkārši dzīves nepieciešamība. Jau tagad tā ir fotogrāfijā, kur teju simtsgadīga kamera ir labu labā priekš ambrotipiem. Drīz tas pats būs arī knipsetājem..
viecha:A kurš tai rindā ir māxlinieks?Tagad taču ir izveidojusies vesela šlaka ar ļaudīm,kas slikti jūtas,ja viņu saulriets nekarājas pie sienas kādā vestibilā vai krogā.
Mākslinieki ir unikāli un rindās nestāv. ..un saulrieti kā reizi ir tie, kas pie sienām slikti karājas, un vienalga vai tos bildē mākslinieks vai amata meistars.
aiko99:njā, viedokļi gan ir dažādi... 7R gan ir spoguļniece youtu.be...
Šito joku nesapratu.
Par tēmu man šķiet, ka bezspoguļiem skatu meklētāja īstā vieta tomēr ir korpusa stūrī. Tā EVF pumpa pentaprizmas vietā ir vēlme izskatīties cienīgākiem...
aiko99:njā, viedokļi gan ir dažādi... 7R gan ir spoguļniece youtu.be...
Šito joku nesapratu, bet par tēmu man šķiet, ka bezspoguļiem skatu meklētāja īstā vieta tomēr ir korpusa stūrī. Tā pumpa pentaprizmas vietā ir vēlme izskatīties cienīgākiem... http://www.stevehuffphoto.com/wp-content/uploads/2014/01/ttgghg.jpg
Skatu meklētājam JĀBŪT kameras stūri tikai rangefinderiem. Visādi citādi, vai nav vienalga - galvenais lai ir ērti. Man pašam I viens ragefinders, un ērtuma ziņā neredzu lielu atšķirību starp skatu meklētāju vidū, vai sānā. Varbūt, žīdiem deguns traucē un duras kamerai pakaļā - tad saprotu, ka skatu meklētājs vidū varētu traucēt.
Mūsdienu elektronikā viss, kas kustas, rotē, strīķējas, dilst un beigās salūst, tiek pamazām izskausts. Bija slīdošas filmas, rotējošas plates, diski un disketes...Ir pilnīgi neiespējami, ka reliktais, klabošais un tricinošais spogulis būtu izņēmums. Diskutēt mēs varam tikai par termiņiem - cik garas būs DSLR laimīgās vecumdienas.
GunarsII:Mūsdienu elektronikā viss, kas kustas, rotē, strīķējas, dilst un beigās salūzt, tiek pamazām izskausts. Bija slīdošas filmas, rotējošas plates, diski un disketes...Ir pilnīgi neiespējami, ka reliktais, klabošais un tricinošais spogulis būtu izņēmums. Diskutēt mēs varam tikai par termiņiem - cik garas būs DSLR laimīgās vecumdienas.
...ir aizdomas,ka mūsu dzīvē to spoguļa nāvi nepiedzīvosim,lai kā Tev to negribētos.
...tieši tāpat kā antigravitācijas laukā virs zemes slīdošus transportlīdzekļus. Tā, ka bildēsim vien ar klabošu spoguli, kā mūsu mazbērni maina savām mašīnām ziemas riepas.
...ir aizdomas,ka mūsu dzīvē to spoguļa nāvi nepiedzīvosim,lai kā Tev to negribētos.
Esmu pilnīgi neitrāls, tikai vēroju dzīvi un izsaku prognozi. Man ģimenē ir vesels bars DSLR lietotāju un visi jaunajā paaudzē, nekādu konfliktu šai sakarā mums nav...
...ir aizdomas,ka mūsu dzīvē to spoguļa nāvi nepiedzīvosim,lai kā Tev to negribētos.
Esmu pilnīgi neitrāls, tikai vēroju dzīvi un izsaku prognozi. Man ģimenē ir vesels bars DSLR lietotāju un visi jaunajā paaudzē, nekādu konfliktu šai sakarā mums nav...
Krievu teiciens-"От добра добра не ищут",tāpēc pašlaik neredzu iemeslu skatīties uz ko citu,ja esošais pilnīgi apmierina.
GunarsII:
Esmu pilnīgi neitrāls, tikai vēroju dzīvi un izsaku prognozi. Man ģimenē ir vesels bars DSLR lietotāju un visi jaunajā paaudzē, nekādu konfliktu šai sakarā mums nav...
Krievu teiciens-"От добра добра не ищут",tāpēc pašlaik neredzu iemeslu skatīties uz ko citu,ja esošais pilnīgi apmierina.
Pašlaik arī nevajag. Bet ekonomikā jeb mārketingā ja labpatīk, ir tāds termins kā "produkta dzīves cikls". ..un spogulenes bija sasniegušas savu briedumu kādus gadus desmit atpakaļ. Tā kā tagad tam gaidāmas garas, varbūt pat mūžīgas vecumdienas. Taču manuprāt tās nebūs mūžīgas. Ja mazformāta filmu tālmēra kameras vēl aizvien ražo gan Besa, gan Leica, gan Fuji, tad spogulenes vairs neviens. No kā es izdaru secinājumus, ka spogulenēm arī pikseļu jomā nebūs nekādu konkurētspējīgu priekšrocību bezspoguļu priekšā, kad pēdējie dabūs vēl ātrāku AF. Jautājums jau ir cits, vai mums to vajag, jeb ražotajiem.
Maris:grūti bija izdomāt atbildi uz jautājumu: "vai filmu tālmēri 2014g. tiek ražoti progresam vai hipsteriem?" ?
Hipsetriem ir Holgas. Savukārt Besa un Leica fotogrāfiem, tiem cilvēkiem, kuri paši zīmē ar gaismu bildes. Tu visus palielinātājus esi likvidējis, bet pasaulē pietiek cilvēku, kuri nevēlas mest pie malas fotogrāfa nodarbi, kuri paši uz papīra taisa bildes. Nav jēgas fotoindustrijas attīstību un tās beigas vai vecumdienas vērtēt no šī varžu dīķa skatupunkta. MB filmiņu izmantošana fotomērķiem pēdējo padsmit gadu laikā NAV SAMAZINĀJUSIES, domāju, ka fotogrāfu skaits arī nav mazāks kļuvis.
Citagaisma: Tu visus palielinātājus esi likvidējis
Kas tās par muļķībām? Viens laborators man vēl ir - tiesa fotogrāfijā man neinteresē tehnoromantiska bezseguma muldēšana un varu svēti apzvērēt, ka vismaz LV teritorijā visi filmu tālmēru lietotāji ir pavisam parasti māži gadžetisti - pāris leikas deldētājus pazīstu personīgi.
Vēl zinu strīpu ļaužu kam paralēli ciparu spogulenēm ir arī filmu rumpis ar MB iekšā... un vēl arī vienkāršo faktu, ka palādija kopijām labu kadru īpatsvars no digitālā negatīva ir augstāks par košera negatīvu pienesumu.
Saldā cerība, ka tehnika garantēs bildi ir tīrākā muļķība.
Citagaisma: MB filmiņu izmantošana fotomērķiem pēdējo padsmit gadu laikā NAV SAMAZINĀJUSIES, domāju, ka fotogrāfu skaits arī nav mazāks kļuvis.
Diezgan negaidīta ziņa, bet ja tā, tad uzglūn citas nepatikšanas. Jau filmu ziedu laikos izskanēja prognozes, ka fotogrāfi (un nevis rotkaļi!) pārdesmit gados iztērēs visas pasaules sudraba krājumus. Nelielu optimismu ienesa krāsu foto, jo tur viss sudrabs tiek izskalots atpakaļ fiksāžā. Tomēr gan krāsu, gan MB procesā tā fiksāža ir jāsavāc! Re cik daba ir gudra, radot digitālo foto, tā visu atrisināja!
Citagaisma: MB filmiņu izmantošana fotomērķiem pēdējo padsmit gadu laikā NAV SAMAZINĀJUSIES, domāju, ka fotogrāfu skaits arī nav mazāks kļuvis.
Diezgan negaidīta ziņa, bet ja tā, tad uzglūn citas nepatikšanas. Jau filmu ziedu laikos izskanēja prognozes, ka fotogrāfi (un nevis rotkaļi!) pārdesmit gados iztērēs visas pasaules sudraba krājumus. Nelielu optimismu ienesa krāsu foto, jo tur viss sudrabs tiek izskalots atpakaļ fiksāžā. Tomēr gan krāsu, gan MB procesā tā fiksāža ir jāsavāc! Re cik daba ir gudra, radot digitālo foto, tā visu atrisināja!
Filmu ziedu laikos lielākā daļa no tās tika patērēta nevis fotogrāfu, bet gan rentgenologu un militāristu vajadzībām. Tā, ka fotogrāfu vajadzībām sudraba pietiks, ..nu ja nepietiks, tad sudraba karotīti pataisot par sudrabahlorīdu tās pietiks vienam fotogrāfam gana ilgi. ..un ja no baznīcām un citiem zelta teļa tempļiem izvāks visu sudrabu, zeltu, tad fotogrāfija atgūs otro elpu un dzīvos vēl gadu tūkstošiem.
Par krāsām es nebrīnos, pirmo visās krāsās jau pasen palaida K-r, viņam sekoja sarkani gan Nikoni, gan Canoni, gan jau arī šie neatpaliks ar gaismas efektiem. Man bija vēl 90-to sākuma EOS 1000Fn, tam autoknipša darbības laikā varēja izvēlēties četras skaņas - no vienkāršas pīkstēšanas līdz Bēthovenam, līdz tam Pentaxis vēl šodien nav dadomājies.