Tante:
Vecīt , nesagrozu, bet nosaucu lietas un darbības VIENKĀRŠAI TAUTAIS saprotamos terminos Tu man neatbildēji, vai paziņosi par 100tā biedra iestāšanos, lai varu 101 biedra karti rezervēt
Arkons:nē... tā nedod bakalaura grādu, bet dod augstāko. vai ir interese, ka izklāstu LV izglītības sistēmu?
Nu izklāsti gan. Cik saprotu, CV droši var rakstīt "augstākā", kas nozīmē, ka tā ir līdzvērtīga LU, RTU vai LLU iegūtajai? Bet biš iepriekš jau izklāstīji, ka tās diploms nesasniedz pat Tartu koledžas diplomu:
Arkons: Pirmā līmeņa augstāka izglītība ir tas, kas padomju laika saucās augstāka nepabeigtā!!! ...Nav runa par diplomu, runa par to, ka Padomju laikā, cilvēks, kurs bija nomācījies vismaz 3 kursus 5 kursu vietā, varēja ierakstīt CV - nepabeigta augstākā. Kaut arī diploma viņam reāli nebija. Latvijas izglītības sistēma šobrīd ir pieļāvusi nelielu kļūdu veidojot koledžu sistēma būtisku nenoteiktību, jo pastāv gan tādas, kuras uzņem audzēkņus pēc 9.klases, būtībā aizpildot arodskolas līmeni, un tādas kā LKA LKK, kas uzņem reflektantus pēc 12.klases. Savukārt ES sistēmā koledža dod diplomu ar profesionālo bakalaura grādu. Piemēram, visiem labi zināmā Tartu mākslas koledža, kur arī pasniedz fotogrāfiju.
Tieši tā. Droši var rakstīt augstākā. LV ir izveidota dīvaina sistēma, ka augstākā izglītība dalās divās iespējamajās kategorijās. Ir 1.l8meņa augstākā un 2. Līmeņa augstākā. Koledžas un iespējams kāda iestāde kas sevi sauc par "augstskolu" izsniedz 1.līmeņa augstākās izglītības diplomu. Tā ir augstākā izglītība. Pārsvarā tās ir ar profesionālo ievirzi. Savukārt 2. Līmeņa augstākā izglītība dalās bakaluara un maģistra grādos. Tās ir akadēmiskās studiju programmas. Kā rakstīts augstskolu likumā univesitātes tipa augstskolas nodrošina zinātniski pētniecisko darbu. Ir vēl otra kategorija, neuniversitātes tipa augstskolas. Starp tādām ir arī koledžas. Pasaules praksē ir tā, ka neuniversitātes tipa augstskolas izsniedz profesionālo bakalaura diplomu. Kā piemēram Tartū. LV universitātes ir izlobējušas, ka tikai viņas ir tiesīgas izsniegt bakalauru. Šeit ir kāda pretruna. Liepājas universitāte izsniedz profesionālo bakalaura grādu, kaut gan tā nav viņu kompetence. Jāsoa, LV šajā ziņā ir visai liela putra. Un skaidrs kādēļ. Ja koledža izsniegtu kā citur pasaul3 bakalaura diplomu neviens nekad neietu uz universitātēm. Tikai daži, kam patiesi intersē zinātniskais darbs. Piemēram, Itālijā ir tā, ka ja Tev nav koledžas izglītība (profesionālā ievirze) nemaz nevari tālāk studēt un veidot zinātnisko karjeru. Tā, ka LKK diploms ir pilnvērtīgs augstskolas diploms.
Bet vai nebūtu prātīgāk vispirms nodibināt Vislatvijas Koledžu Atbalsta un Veicināšanas Kongresu, kuram būtu valde un 7 darba grupas, lai darbotos visos likumdošanas līmeņos, paceltu šo skolu prestižu un novēršot to "dīvaino sistēmu"? Un vēl - kādēļ man būtu jātic augstajam līmenim, ja šajā mācību iestādē mācībspēki ir ar tādu pašu izglītību, kā bērnudārza audzinātājas, varbūt tomēr pirms vētrainās darbības izdarīt kaut ko tādu, lai šā te
Arkons: Izglītība - maģistratūras studijas mākslās.
Schneider:Bet vai nebūtu prātīgāk vispirms nodibināt Vislatvijas Koledžu Atbalsta un Veicināšanas Kongresu, kuram būtu valde un 7 darba grupas, lai darbotos visos likumdošanas līmeņos, paceltu šo skolu prestižu un novēršot to "dīvaino sistēmu"? Un vēl - kādēļ man būtu jātic augstajam līmenim, ja šajā mācību iestādē mācībspēki ir ar tādu pašu izglītību, kā bērnudārza audzinātājas, varbūt tomēr pirms vētrainās darbības izdarīt kaut ko tādu, lai šā te
Arkons: Izglītība - maģistratūras studijas mākslās.
vietā varētu lepni rakstīt maģistra grādu?
Nebaidies, būs ne tikai tas vien Jo tieši šādu jautātāju interese pirmām kārtām saistās ar vēlmi redzēt "spīdīgus vizuļus", nev is raudzīties pēc būtības. Tādēļ atļaušos jau tagad teikt, tas nekādā veidā neietekmē programmas saturu jau tagad. Šīs programmas saturs nemitīgi šo 3 gadu laikā, kopš to vadu, ir būtiski mainījies un transformējies, un nav paredzēts šobrīd apstāties.
Bet varbūt lai vispirms tas "ne tas vien" notiek, un tikai tad sākt šo masīvo pašslavināšanas akciju? Un nevajadzēs būvēt māju no jumta, pretendējot uz visas Latvijas fotogrāfu Virsvadoņa krēslu, kamēr paša pārstāvētajai skolai nosaukums vienāds ar Lūznavas autoservisu mehāniķu skolu.
Bet varbūt lai vispirms tas "ne tas vien" notiek, un tikai tad sākt šo masīvo pašslavināšanas akciju? Un nevajadzēs būvēt māju no jumta, pretendējot uz visas Latvijas fotogrāfu Virsvadoņa krēslu, kamēr paša pārstāvētajai skolai nosaukums vienāds ar Lūznavas autoservisu mehāniķu skolu.
Man nav laika gaidīt attiecībā uz Koledžu Formalitātes var sakārtot arī paralēli.. Jo kā jau teicu. Pagaidām pat Tu personīgi diez vai esi iepazinies ar šīs programmas saturu. Kas attiecas uz "Latvijas fotogrāfu Virsvadoņa krēslu" tāda nav!! Ja nu vienīgi Tavā prāta
Savukār, kas attiecas uz "Lūznavas autoservisu mehāniķu skolu", ja pat tāda ir, acīmredzot neesi sapratis manis rakstīto attiecībā uz Latvijas izglītības struktūru Ja patiesi interesē, ieskaties šeit : www.aic.lv...
Formalitātes ir tas, kas attiecas uz akadēmisko un zinātnisko grādu iegūšanu. Viss iet savu gaitu... Jebkurā gadījumā, tas, kas man šobrīd ir, ļauj docēt augstskolā. Esmu ne tikai LKK, bet arī citu augstskolu docētājas
Vasarā uz 4 lapām zombēji par sagatavošanas kursu savā koledžā, par labu izglītību, bet tagad mierīgu prātu paziņo, ka tā ir tikai formalitāte. Opredeļitsja nado, tovarišči (Gorbačovs).
Schneider:Vasarā uz 4 lapām zombēji par sagatavošanas kursu savā koledžā, par labu izglītību, bet tagad mierīgu prātu paziņo, ka tā ir tikai formalitāte. Opredeļitsja nado, tovarišči (Gorbačovs).
Kā jau teicu... saturs jau šbrīd ir kvalitatīvs.. un tik tiešām uzskatu, ka šobrīd šī programma pietuvojas tam, kādai tai jābūt. Tās lietas, ko es studēju un kādēļ attiecas tikai un vienīgi uz mani...
Schneider:Vasarā uz 4 lapām zombēji par sagatavošanas kursu savā koledžā, par labu izglītību, bet tagad mierīgu prātu paziņo, ka tā ir tikai formalitāte. Opredeļitsja nado, tovarišči (Gorbačovs).
Es vispār apbrīnoju tās paralēles, kādas te tiek regulāri savilktas.. Jūs visi te tik kāri uz tiem papīriem.. bet nu ja "tagad jau galavenais lai papīri kārtībā". Esat kādreiz mēģinājuši mācīties nevis paīra bet zināšanu pēc?
Arkons:K saturs jau šbrīd ir kvalitatīvs.. , ka šobrīd šī programma pietuvojas tam, kādai tai jābūt. Tās lietas, ko es studēju un kādēļ attiecas tikai un vienīgi uz mani...
Pirmā daļa (Kā jau teicu... un tik tiešām uzskatu...) ir astes celšana, bet otrā - lai nebūtu jārunā par mācībspēku kvalitāti, pārvērst to par privātu lietu.
Bet nu lai paliek, redzu, ka jēgas no šīs sarunas nav. Lai veicas spīdekļu pulcēšanā darba grupās, esmu pārliecināts, ka šis zvaigznājs spoži apgaismos pareizo ceļu visai, tumsā klīstošajai, Latvijas fototautai.
Fandango:Paldies par atbildi , Arkon! Tātad, LFA ir divi fotogrāfi- Kajons un Brauns, citā ziņā varbūt Jansons, kuru pieredze man svarīga, pārējie mākslinieki un amatieri. Kajonam, pieņemu, ka nav daudz laika piedalīties darba grupās. Tātad, sanāk, ka tā ir amatieru organizācija?
Pieslienos Šneideram,ka labāk būtu attīstīt Kultūras Koledžas profesionālo augstāko izglītību un, ja katru gadu skola radītu vienu vai divus teicamus fotogrāfus, kuri kaut ko jēgtu arī no amata vēstures un saknēm citās jomās, būtu gauži labi. Mākslinieki, tostarp tie, kuri māk arī fotografēt it Mākslas Akadēmijas lauciņš. Foto kā vienu no grafikas veidiem mākslinieks var iemācīties apmēram 10 nodarbībās, ja ir vēlēšanās fotografēt. Protams, ne jebkurš. Tie, kuriem nav vēlmes domāt tehniski, kuri mistificē kameru, aiziet pa maldu ceļiem.
LFS nav tikai amatieru organizācija. Un tas domāju būs dzirdams jau nākamnedēļ. Gaidiet paziņojumus Tik tiešām, katru gadu skola palaiž vismaz pāris patiesi interesantus autorus gan lietišķajā, gan radošajā fotogrāfijā. Par ko arī liels prieks, jo ir vērojama noteikta dinamika. Bet.. ar akadēmiju gan ir grūti. Saprotu sejieniešu priekšstatu par to, ka LMA būtu tas jādara, bet tas tā nav. 1. LMA fotogrāfiju neuzskata par nopietnu nodarbi. Tādēļ tā tur ir tikai neliela studiju kursa ietvaros Vizuālās komunikācijas studijiās, kas ir visai vāja komunikāciju studiju programma. 2. Arī fotogrāfijas vēsture Mākslas zinātnē tiek pasniegta visai vispārināti. 3. Fotogrāfija virzās komunikāciju zinātņu virzienā, un par to LMA ir pavisam maza nojēga. 4. šodien ar vienu pašu amata prasmi fotogrāfam ir par maz. Tādēļ, nu jau personīgi, redzu, ka tai ir visciešākā sasaiste ar kultūras menedžmenta programmām. Tas ļauj kā māksliniekam veikt teicamu pašprezentāciju, kā amatniekam veidot veiksmīgu uzņēmumu, Papildus, tas paredz arī padziļinātas komunikāciju studiju apjomu. Šāda izglītība paredz arī tālāku hierarhisko attīstību un starpdisciplinaritātes iespēju pašai izglītībai. Raugoties no LKK viedokļa, šobrīd ir nepieciešama Maģistrantūras studij programma. Un tas ir vājais posms LV izglītības sistēmā.
nelasiju visu, bet pastastisu ka maksaju biedra naudu vinai tadai mafijai Francija: kapec maksaju, lai varetu piedalities valsts meroga foto konkursos... kapec piedalos, tapec ka klubam, kura labpratigi iestajos ir tads vajums, vini grib piedalities, un saciksteties ar sitiem apmeram 50 klubiem valstii... Tai kartei esot vel kautkadas prieksrocibas vai ka to varetu nosaukt, tipa vieglak dabut atlauju bildet kautkadus nopietnakus pasakumus. To gan nekad neesmu izmantojusi. Tad vel ir dazas organizacijas kas megina izmanit biedra naudu, gan piedavajot kautkadas atlaides, gan meginot iebiedet ka tas ir obligati, bet tas uz mani nav iedarbojies. Latvija lidz sim tada mafija vel nebija, so, esam tacu Eiropa
Fandango:Es mēģināšu tiešāk- jebkurš labs mākslinieks, kuram jau ir sajēga par Mākslas vēsturi, komunikāciju uc pieminētajām jomām atliek nedaudz piemācīties fotogrāfijas tehnoloģiju, jo labs mākslinieks ir talantīgs un gudrs cilvēks, ar attīstīti domāšanu. Un fotoaparātu apgūt var ļoti ātri, lai radītu iecerei atbilstošas bildes, vienalga, studijā vai reālā vidē. Šos labos māksliniekus sagatavo Mākslas Akadēmija. Vai - vajadzētu sagatavot. ja cilvēks nevēlas būt ar izciliem pamatiem mākslā, bet darboties tikei foto lauciņā, tad viņš iet uz Kultūras Koledžu un mācās tikai to, kas attiecas uz foto. Arī vēsturi utt, bet nemācās visādas citas grafikas un gleznošanas tehnikas, kas prasa milzums laika.
Šis rakstītais ir tikai daļēji patiess... bet daļēji nepatiess... Kādēļ? Tādēļ, ka mākslinieks domā, ka darbojas aiz brīvas gribas un pašiedvesmas, Teorētiķis nojauš, ka pastāv tomēr noteikti priekšnosacījumi. Savukārt menedžments ir tas, kas saprot kā šie priekšnosacījumi darbojas. šeit arī ir tas LMA vājais posms. Ir izpratne par radošu procesu, bet nav sajēgas kā uz to iedarbojas priekšnosacījumi. Tādēļ tiek runāts par intuīciju un visādām "netveramām" lietām. Tomēr tās nav netveramas. Tās ir pragmatiski nosakāmas un paredzamas. Tās ir definējamas un strukturējamas. Uz šīm zināšanām funkcionē kuratoru, galeristu un fotoredaktoru darbība. Ja fotogrāfam ir šīs zināšanas, tad viņam ir daudz vieglāk strādāt savu darbu..
lafoto:nelasiju visu, bet pastastisu ka maksaju biedra naudu vinai tadai mafijai Francija: kapec maksaju, lai varetu piedalities valsts meroga foto konkursos... kapec piedalos, tapec ka klubam, kura labpratigi iestajos ir tads vajums, vini grib piedalities, un saciksteties ar sitiem apmeram 50 klubiem valstii... Tai kartei esot vel kautkadas prieksrocibas vai ka to varetu nosaukt, tipa vieglak dabut atlauju bildet kautkadus nopietnakus pasakumus. To gan nekad neesmu izmantojusi. Tad vel ir dazas organizacijas kas megina izmanit biedra naudu, gan piedavajot kautkadas atlaides, gan meginot iebiedet ka tas ir obligati, bet tas uz mani nav iedarbojies. Latvija lidz sim tada mafija vel nebija, so, esam tacu Eiropa
Tas ir tikai tādēļ, ka Eiropā caurmērā ir sakārtota likumdošanas vide. Tur šīm organizācijām ir mazāk darba. LV darba ir tik daudz, ka pāris dzīvēm pietiks.
Arkons: "..šeit arī ir tas LMA vājais posms. Ir izpratne par radošu procesu, bet nav sajēgas kā uz to iedarbojas priekšnosacījumi. Tādēļ tiek runāts par intuīciju un visādām "netveramām" lietām".
Tā var rakstīt tikai cilvēks, kurš ir tikai staigājis LMA koridorus, un nevis tur mācījies. Es ar tur neesmu mācījies, bet gana laba zinu, ka LMA māca to, ko, kā un kāpēc radīt, un arīdzan to, kā to visu pārdot.
p.s. Amatnieks, amata Meistars atšķirībā no mājražotāja, kā reizi atbild un pārzina visu produkta mārketinga un loģistikas ķēdīti, sākot no pieprasījuma radīšanas beidzot ar produkta nogādi līdz pircējam. ..un tas viss Mākslas Akadēmijā tiek mācīts no laiku laikiem. Tamdēļ jau arī LMA absolvents kā arī jebkurš amatnieks sev maizītei vienmēr varēs nopelnīt.
p.p.s Bet LKK grib mācīt starpniekus un liekēžus, kuri uz amatnieku vai mākslinieku rēķina pelnīs naudu. Bet tas jau normāli, - kāds skolotājs, tādi tie skolotāji. Nevis bildes rada un pārdod, bet sabiedriskās organizācijas. Drīz atzīs, ka sakarā ar to, ka sabiedriskia organizācijai jaudas par maz, tad nu nāksies iet politikā. It kā tur tādu marnicu trūktu.
Fandango:. Amatieri dzied ar sirdi, bet profesionāļi- ar sirdi un prātu. Tā teica Leonīds Vīgners.
Par Sēlijas ziepnīcu ir teikts sekojošais - "Strādnieks strādā ar rokām, meistars ar rokām un galvu, bet Sēlijas ziepnieks strādā ar rokām, smadzenēm un sirdi. "
Fandango:mākslinieks darbojas, jo viņam pasūta darbus. Ja nebūtu termiņi un pasūtījumi, nebūtu profesionālas mākslas, lielākā daļa slaveno mūzikas darbu netiktu pabeigti utt. Amatieri dzied ar sirdi, bet profesionāļi- ar sirdi un prātu. Tā teica Leonīds Vīgners. Un tas attiecas uz visām jomām. Tāpēc interesējos, vai jaunā organizācija ir profu vai amatieru organizācija. ja amatieru, tad nez vai tur varēs risināt pragmatiski definējamus procesus.
mani izteikumi nav patiesi vai nepatiesi, tie ir nepilnīgi, jo te ir saruna, kurā cenšos uztaustīt, kas šajā organizācijā varētu būt uzteicams.
Šī organizācija ir visas nozares "lietussargs". Ir atsevišķi amatieru darba grupa un ir atsevišķi "lietišķo". ... māksla ir iracionāla Tai nav pasūtījam Ja māksla ir pasūtījums, tā kļūst par propogandu
Arkons: "..šeit arī ir tas LMA vājais posms. Ir izpratne par radošu procesu, bet nav sajēgas kā uz to iedarbojas priekšnosacījumi. Tādēļ tiek runāts par intuīciju un visādām "netveramām" lietām".
Tā var rakstīt tikai cilvēks, kurš ir tikai staigājis LMA koridorus, un nevis tur mācījies. - Jā, neesmu tur mācījies. Tikai ļoti tuvu pazīstu cilvēkus, kuri ir absolvējuši. Kā arī esmu bijis eksāmenu pieņemšanas komisijā
visu produkta mārketinga un loģistikas ķēdīti, sākot no pieprasījuma radīšanas beidzot ar produkta nogādi līdz pircējam. ..un tas viss Mākslas Akadēmijā tiek mācīts no laiku laikiem. - Laipni lūgts uzrādīt studiju kursu kurā tas tiek pasniegts
Bet LKK grib mācīt [..] liekēžus - Esi laipni aicināts apliecināt to ar kādu pierādījumu.
[..] tad nu nāksies iet politikā - Par vēlu, esmu jau ieksā.
Šis rakstītais ir tikai daļēji patiess... bet daļēji nepatiess... Kādēļ? Tādēļ, ka mākslinieks domā, ka darbojas aiz brīvas gribas un pašiedvesmas, Teorētiķis nojauš, ka pastāv tomēr noteikti priekšnosacījumi. Savukārt menedžments ir tas, kas saprot kā šie priekšnosacījumi darbojas. šeit arī ir tas LMA vājais posms. Ir izpratne par radošu procesu, bet nav sajēgas kā uz to iedarbojas priekšnosacījumi. Tādēļ tiek runāts par intuīciju un visādām "netveramām" lietām. Tomēr tās nav netveramas. Tās ir pragmatiski nosakāmas un paredzamas. Tās ir definējamas un strukturējamas. Uz šīm zināšanām funkcionē kuratoru, galeristu un fotoredaktoru darbība. Ja fotogrāfam ir šīs zināšanas, tad viņam ir daudz vieglāk strādāt savu darbu..
Tu tomēr raksti blēņas. Tas, laikam, jānoraksta uz to, ka esi zaļknābis. Foto nav un nekad nebūs mākslas nozare. Pat ne radoša. Otas un krāsas ar var brīvi nopirkt veikalā, abet nav tak amatiergleznotāju un viņu pārstāvošās organizācijas
Bet ja nopietni, tad es gaidu atbildi uz vienu KONKRĒTU jautājumu: Kā jūs sadalītu un kam sadalītu... to datu nesēju naudu? Un... datu nesēju nodokli laikam fotogrāfa darbā varētu attiecināt laikam tikai uz atmiņas kartēm... A ko darīt, ja fotogrāfs fotografē ar filmu?
Tā var rakstīt tikai cilvēks, kurš ir tikai staigājis LMA koridorus, un nevis tur mācījies. - Jā, neesmu tur mācījies. Tikai ļoti tuvu pazīstu cilvēkus, kuri ir absolvējuši. Kā arī esmu bijis eksāmenu pieņemšanas komisijā
visu produkta mārketinga un loģistikas ķēdīti, sākot no pieprasījuma radīšanas beidzot ar produkta nogādi līdz pircējam. ..un tas viss Mākslas Akadēmijā tiek mācīts no laiku laikiem. - Laipni lūgts uzrādīt studiju kursu kurā tas tiek pasniegts
Bet LKK grib mācīt [..] liekēžus - Esi laipni aicināts apliecināt to ar kādu pierādījumu.
[..] tad nu nāksies iet politikā - Par vēlu, esmu jau ieksā.
Tu esi vislabākais pierādījums. ..un ja vēl arī politikā esi iekšā, tad jau viss skaidrs ar Tevi. Daiļdirsējs un liekēdis, kurš šobrīd parazitē uz nodokļu maksātāju naudas un neko nedara.
1. Tu tomēr raksti blēņas. - Es balstos uz reālām lietām. 2. Tas, laikam, jānoraksta uz to, ka esi zaļknābis. - tas ir strīdīgs jautājums. 3. Foto nav un nekad nebūs mākslas nozare. - Šeit parā'dās patiesā konkrētās personas izpratne par fotogrāfiju un mākslu kopumā. 4. Pat ne radoša. - Vēl jo vairāk 5. nav tak amatiergleznotāju un viņu pārstāvošās organizācijas - Lūdzu definēt amatieru un profesionāļu jēdzienu un norādīt avotu.
6. Kā jūs sadalītu un kam sadalītu... to datu nesēju naudu? - Acīmredzot veidotu konkursu programmu un kopsapulcē ieceltu attiecīgi komisijas sastāvu ar balsu vairākumu, lai varētu veikt attiecīgu darbību finansējumu (grāmatas, projekti, izstādes, pētniecība utt) Būtu alternatīva KKF.
7. datu nesēju nodokli laikam fotogrāfa darbā varētu attiecināt laikam tikai uz atmiņas kartēm... - Tā ir šaura interpretācija šīm lietām. 8. A ko darīt, ja fotogrāfs fotografē ar filmu? - nevar nepņirgāties? Tajā brīdī, kad Savienība atgūtu līdzekļus, tā lietotu tos savu mēŗķu sasniegšanai un nesaktītos uz to, kurš ar ko bildē.
Arkons:
Tā var rakstīt tikai cilvēks, kurš ir tikai staigājis LMA koridorus, un nevis tur mācījies. - Jā, neesmu tur mācījies. Tikai ļoti tuvu pazīstu cilvēkus, kuri ir absolvējuši. Kā arī esmu bijis eksāmenu pieņemšanas komisijā
visu produkta mārketinga un loģistikas ķēdīti, sākot no pieprasījuma radīšanas beidzot ar produkta nogādi līdz pircējam. ..un tas viss Mākslas Akadēmijā tiek mācīts no laiku laikiem. - Laipni lūgts uzrādīt studiju kursu kurā tas tiek pasniegts
Bet LKK grib mācīt [..] liekēžus - Esi laipni aicināts apliecināt to ar kādu pierādījumu.
[..] tad nu nāksies iet politikā - Par vēlu, esmu jau ieksā.
Tu esi vislabākais pierādījums. ..un ja vēl arī politikā esi iekšā, tad jau viss skaidrs ar Tevi. Daiļdirsējs un liekēdis, kurš šobrīd parazitē uz nodokļu maksātāju naudas un neko nedara.
Palūgšu vienreiz sākt sekot savai valodai! 1. Vai Tev ir sajēga, ko nozīmē būt politikā? 2. Apliceini savus apvainojumus!
Fandango:Amatiergleznotāji apvienojas studijās. Rīgā tādas ir piecas, + viena tēlniecības. Visas šis organizācijas regulāri, reizi gadā , veido kopīgu izstādi VEF kultūras pilī, Mākaslas Dienu laikā. Lietussarga organizācija ir VEF kultūras pils ar saviem resursiem.
Viss tas notiek bez īpašiem forumiem, pašorganizēšanās un apmaksātu telpu un studiju vadītāju darba rezultātā. Bez naudas tas nenotiktu. Tātad, arī šai fotogrāfu organizācijai ir jābūt finansiālam pamatam vismaz vadības līmenī.
Šī organizācija ir visas nozares "lietussargs". Ir atsevišķi amatieru darba grupa un ir atsevišķi "lietišķo".- man patīk, ka jumta organizācija tik viegli novācama, kā lietussargs. te ir, te nav.
Par Bilžu izteicienu- mākslas nav, ir mākslinieki. Vai darbs ir māksla vai amatniecības izstrādājums, vērtējam ļoti subjektīvi. Mākslas definīcijas ir pārāk daudz. Un man vienalga, vai stŗadāju ar pindzeli, vai fotoaparātu. ja tik būtu ''idejas''. Tās man drīzāk piespēlē pasūtītāji, nevis lietussarga turētāji.
da es to vairāk kā aņuku domāju: zvans no slimnīcas - jūsu vīrs cieta avārijā, būs visu mūžu paralizēts. Sieva sāk panikā vaimanāt... Ārsts saka - da labi, pajokoju, viņš nomira...
Fandango:Amatiergleznotāji apvienojas studijās. Rīgā tādas ir piecas, + viena tēlniecības. Visas šis organizācijas regulāri, reizi gadā , veido kopīgu izstādi VEF kultūras pilī, Mākaslas Dienu laikā. Lietussarga organizācija ir VEF kultūras pils ar saviem resursiem.
Viss tas notiek bez īpašiem forumiem, pašorganizēšanās un apmaksātu telpu un studiju vadītāju darba rezultātā. Bez naudas tas nenotiktu. Tātad, arī šai fotogrāfu organizācijai ir jābūt finansiālam pamatam vismaz vadības līmenī.
Šī organizācija ir visas nozares "lietussargs". Ir atsevišķi amatieru darba grupa un ir atsevišķi "lietišķo".- man patīk, ka jumta organizācija tik viegli novācama, kā lietussargs. te ir, te nav.
Par Bilžu izteicienu- mākslas nav, ir mākslinieki. Vai darbs ir māksla vai amatniecības izstrādājums, vērtējam ļoti subjektīvi. Mākslas definīcijas ir pārāk daudz. Un man vienalga, vai stŗadāju ar pindzeli, vai fotoaparātu. ja tik būtu ''idejas''. Tās man drīzāk piespēlē pasūtītāji, nevis lietussarga turētāji.
Netiek runāts par klubu līmeni. Runa ir par šo - www.makslinieki.lv Lietussargs tiek likts pēdiņās jo ir pārnestā nozīmē - pārklāj visu nozari. Vēlreiz. Savienības darbojas sabiedriskā kārtā!!! Ja kādreiz būs iespēja, algosim kādu cilvēku, kurš veiks regulārus lietvedības un organizatoriskos darbus.
par "novāksānu"varu tikai pasmīnēt
P.S. Māksliniekam idejas nerada pasūtītājs, bet amatniekam gan
Lasu visu šo ļembastu un priecājos- labi, ka esmu jau penzis-fotomīlis un man šos Arkona pzeidozinātniskos murgus nekad nenāksies vardarbīgi dzīt savā galvā.
Bet tos nabaga študentiņus, kam to visu būs jāzubrī- gan patiesi žēl.
Vajag īpašu talantu, lai visnotaļ jauko fotopadarīšanu "noslīcinātu" tik samākslotā un samudžinātā teorijā...
Tomēr cerams, ka no šīs "reklāmas" tēmas būs vismaz viens reāls labums fotosabiedrībai- potenciālie apmācības kandidāti sapratīs, ka labāk izvēlēties saprātīgāku speciālo mācību iestādi...
Fandango:nav konkrētas robežas starp amatnieku un mākslinieku. Savulaik katrai pieņemšanai vajadzēja jaunu skaņdarbu. komponists veidoja savu darbu variācias, kā mūsdienu seriālos tiek turpināts kaut kāds stāsts. Foma mūzika. Labākā tiek spēlēta arī mūsdienās, ne tik spilgtā aizmirsta. Tas pats ar svētbildēm, to kanoniem, pases bildēm, kuras ļoti sasaucas ar Avedona ražojumiem pēc vienas šnites. www.google.lv...
konkrētāk, dazās pasaes bildes kļūst par ikonām;
O... Avedons nu gan nemaz nav pases bilde Un... kopš 19.gs. ir veidojusies visai spēcīga plaisa starp lietišķo un radošo sfēru.. neskatoties uz to, ka metodes var tikt lietotas identiskas.. Bet tā vair nav saruna par Sevienību
Friidis:Lasu visu šo ļembastu un priecājos- labi, ka esmu jau penzis-fotomīlis un man šos Arkona pzeidozinātniskos murgus nekad nenāksies vardarbīgi dzīt savā galvā.
Bet tos nabaga študentiņus, kam to visu būs jāzubrī- gan patiesi žēl.
Vajag īpašu talantu, lai visnotaļ jauko fotopadarīšanu "noslīcinātu" tik samākslotā un samudžinātā teorijā...
Tomēr cerams, ka no šīs "reklāmas" tēmas būs vismaz viens reāls labums fotosabiedrībai- potenciālie apmācības kandidāti sapratīs, ka labāk izvēlēties saprātīgāku speciālo mācību iestādi...
Citagaisma: ..un ja vēl arī politikā esi iekšā, tad jau viss skaidrs ar Tevi. Daiļdirsējs un liekēdis, kurš šobrīd parazitē uz nodokļu maksātāju naudas un neko nedara.
Šajā izteikumā atsedzas daudzu mūsu dzīves negāciju dziļākie cēloņi. Tās ir sekas no ilgajiem nebrīves gadiem, kad augstmaņi, bagātnieki un valdnieki kā likums bija sveštautieši, tātad ĻOTI SLIKTI. Tagad mēs šo attieksmi pārnesam uz saviem līderiem, vai nu uz tiem, kas ir turīgi, vai ar stāvokli sabiedrībā, vai kādā citā veidā pacēluši galvu virs pūļa vidējā līmeņa. Tie arī NOTEIKTI ir slikti! Rezultātā saimniekot savā zemē neprotam. Tāda domāšana ir strupceļš.
Citagaisma: ..un ja vēl arī politikā esi iekšā, tad jau viss skaidrs ar Tevi. Daiļdirsējs un liekēdis, kurš šobrīd parazitē uz nodokļu maksātāju naudas un neko nedara.
Šajā izteikumā atsedzas daudzu mūsu dzīves negāciju dziļākie cēloņi. Tās ir sekas no ilgajiem nebrīves gadiem, kad augstmaņi, bagātnieki un valdnieki kā likums bija sveštautieši, tātad ĻOTI SLIKTI. Tagad mēs šo attieksmi pārnesam uz saviem līderiem, vai nu uz tiem, kas ir turīgi, vai ar stāvokli sabiedrībā, vai kādā citā veidā pacēluši galvu virs pūļa vidējā līmeņa. Tie arī NOTEIKTI ir slikti! Rezultātā saimniekot savā zemē neprotam. Tāda domāšana ir strupceļš.
Man jau likās,ka mana vecākā meita ir galīgi neveiksmīgi aizprecējusies uz Ameriku.Znotiņš nav neko centīgais strādātājs un pamatā nodarbojas ar blogošanu un filozofēšanu par eksistenciāliem jautājumiem.Kuļas no vieniem parādiem uz otriem.Bet izrādās,ka var būt vēl daudz sliktāk-ja znots būtu fotogrāfs un mākslinieks ,tad toč pakārtos.
Fandango: Domāju, ka Arkona kļūme ir sarežģītais un nekonkrētais izteiksmes veids. Grūti saprotama valoda normālam cilvēkam, arī es sevi pie tādiem pieskaitu. Vēlos kopt latviešu valodu, tajā izteikties, nevis lietot svešvārdus, kur tādi nav nepieciešami. 2. uz konkrētu jautājumu vajag atbildēt konkrēti. kaut vai ar - nezinu, vēl nav gatavs utt, nevis atbildēt izvairīgi, ar pretjautājumiem.
Bet ko darīt, ja uz konkrētiem jautājumiem konkrētas adbildes nozīmēs melus, izrādīsies, ka adbildētājs pats neko nesajēdz, vai jāatzīst sev ļoti neērts fakts?
Friidis: Tomēr cerams, ka no šīs "reklāmas" tēmas būs vismaz viens reāls labums fotosabiedrībai- potenciālie apmācības kandidāti sapratīs, ka labāk izvēlēties saprātīgāku speciālo mācību iestādi...
Citagaisma: ..un ja vēl arī politikā esi iekšā, tad jau viss skaidrs ar Tevi. Daiļdirsējs un liekēdis, kurš šobrīd parazitē uz nodokļu maksātāju naudas un neko nedara.
Šajā izteikumā atsedzas daudzu mūsu dzīves negāciju dziļākie cēloņi. Tās ir sekas no ilgajiem nebrīves gadiem, kad augstmaņi, bagātnieki un valdnieki kā likums bija sveštautieši, tātad ĻOTI SLIKTI. Tagad mēs šo attieksmi pārnesam uz saviem līderiem, vai nu uz tiem, kas ir turīgi, vai ar stāvokli sabiedrībā, vai kādā citā veidā pacēluši galvu virs pūļa vidējā līmeņa. Tie arī NOTEIKTI ir slikti! Rezultātā saimniekot savā zemē neprotam. Tāda domāšana ir strupceļš.
Ar domāšanu viss ir kārtībā. ..un tanī atsedzas viss tas riebums, ko izraisa tā saucamā elite, kura tik zagt un priekšniekot vien jēdz, jo strādāt neprot un negrib. Un Marnics ir tam labs piemērs, neko fotodzīvē nav izdarījis, nevienu bildi nav pārdevis, nevienu pasūtījuma darbu nav veicis, bet citus mācīt un vadīt ir vienmēr gatavs. PSRS laikos tādi bija komjaunieši, mūsdienās tādi ir politiķi. ..un tāda ir tā skarbā dzīves realitate, ka no tādiem marniciem cilvēki mūk uz īrijām, gan strādāt, gan mācīties. ..jo no Marnica tik diaļajā diršanā ko iemācīties var, Savukārt strupceļš iestājas, tad kad kalpu dvēseles iedomājas sevi par zinošiem valdniekiem esam. Lai cilvēks pats sevi pārvalda, lai iemācās dzīvot godīgi savā ģimenē, ar savu arodu naudu pelnīt, lai uztaisa trīs bērnus, izaudzina tos, uzceļ sev māju, iedēsta 1000 kokus, un tad lai lien politikā, lai māca citus ar savu pozitīvo piemēru!
Friidis:Lasu visu šo ļembastu un priecājos- labi, ka esmu jau penzis-fotomīlis un man šos Arkona pzeidozinātniskos murgus nekad nenāksies vardarbīgi dzīt savā galvā.
Bet tos nabaga študentiņus, kam to visu būs jāzubrī- gan patiesi žēl.
Vajag īpašu talantu, lai visnotaļ jauko fotopadarīšanu "noslīcinātu" tik samākslotā un samudžinātā teorijā...
Tomēr cerams, ka no šīs "reklāmas" tēmas būs vismaz viens reāls labums fotosabiedrībai- potenciālie apmācības kandidāti sapratīs, ka labāk izvēlēties saprātīgāku speciālo mācību iestādi...
Kā mana mutere profesionāla filozofe , Filoloģe un mācīta psiholoģe ar saviem LU un MVU diplomu teica "Atceries dēliņ jo sarežģītāks nesaprotamāks svešvārdiem piebāztāks teksts jo autors mazāk pārvalda konkrēto priekšmetu , nespēj tā būtību vienkārši un saprotami nodefinēt" Tas ir kā ? Vienkārši TUKŠI DIRST tukšām bezjēdzīgiem konkrētos apstākļos terminiem pieslānītām frāzēm par tēmā kurā nekas nekad nav mācīts ne praktiski darīts speciālistu pilna pasaule . Ja tādi vēl MISTISKI tiek mācīt kādus citus tas valstij jau PILNĪGS pizdec konkrētā priekšmetā un kopēji zema tēmas līmeņa radītājs. Izieti vienkaršākie kautkādi foto kursiņi un BZIENS panesās "Es ar tā varu" manierē.
Kad es savā laikā GMAT eksi liku, tad kāds man teica, ka māksla ir izteikt domu skaidri ar iespējami vienkāršiem vārdiem. Un tas arī vienmēr ir pierādījies- ja cilvēks muld un muld, tad vai nu ir muļķis vai blēdis.