Gribētos uzzināt viedokļus par foto un tehnikas nākotni... Runāšu par CANON, bet starpības nav, jo jautājums skar visus ražotājus... Tātad, doma ir sekojoša... Pieņemsim, ka cilvēks vienkārši grib kvalitatīvi iemūžināt mirkļus, lai pēc gadiem būtu ko atcerēties vai atstāt citiem. Principā te nav ko ilgi rakstīt, bet šobrīd pasaules tendence ir tāda, ka visas (ne tikai FOTO) tehnoloģijas strauji attīstās un diezgan grūti paspēt viņiem pakaļ. Nepieciešams arī atzīmēt, ka ne visi var izmantot iespēju uzreiz par milzīgām summām nopirkt sev to, ko gribas, bet dažreiz ir pat situācijas, kad tu gribi fotokameru, bet tev piedāvā arī videokameru komplektā (Canon 5D vs 7D)... Pirmā tēze - Man vajag FOTO bez VIDEO. ... Otrkārt, daudzi no mums nevar tik ātri savākt nepieciešamo tehniku (objektīvi, filtri, statīvi un tml.) uzreiz. Kā rezultātā pēc kvalitatīvas kameras (vai citas mantas) nopirkšanas pajiet vēl kāds laiciņš līdz nākamajam pirkumam. Pēc apmēram 5 gadiem (nosacīti) cilvēkam it kā ir viss par ko viņš bija sapņojis... Un tagad jautājums.... Viņam bija sistēma: EOS+ no 2 līdz 5 EF ar USM + EXII + SSD vai CF ar RAW un t.t. Gadi iet uz priekšu un šodien vai rīt EF vairs nebūs tik aktuāls, USM jau tagad tiek nomainīts pret STM; f/2.8 pret f/4 IS; MPix jau vairs nav tikai 20, bet jau gandrīz 60; sekundē var šaut ar ātrumu 30 kadri sekundē un t.t. Tātad situācija var būt (un obligāti būs) līdzīga ZENIT M39 vai M42 vītnes tipa kamerām ar mehānisko slēdzi un rokas fokusēšanos. Domāju, ka ideja Jums ir saprotama.... Cik ilgi vēl noturēsies esošais foto standarts un vai nav pienācis laiks pāriet uz kaut ko pavisam citu - EOS-Mvai SONY NEX bezspoguļa tehnoloģijam ? Kāda ir FotoNākotne?
Paldies par atbildēm... Par nākotni nesapņoju - otrādāk... Gandrīz visiem ir vai bija Smena-8, Zenit un tml... Bet visi fotografē ar EOSiem ar AF un tml... Kāpēc tad visi pērk tos jaunus aparātus ar MPix un STM USM vietā? Varbūt ir vērts tagad visu pārdod, nedaudz pielikt klāt un nopirkt ko jaunu?
FotoNākotne ir miglā tīta, SONY-NEX ir jau novecojoša tehnoloģija, iesaku atrast laika tuneli un nopirkt kādu 2025.gada modeli, ar tādu šodien patiešām būsi krutākais džeks, 10 gadus varēsi staigāt pirkstipagaisu un visas ciema meičas būs tavas.
Kā citi no malas var ieteikt, ko Tev darīt? Ja kautkas sāk neapmierināt esošajā tehnikā, tad jāmeklē cita ar Tev vajadzīgām īpašībām.
Varu tikai savu funktieri pateikt- man ar gadiem apnika staipīt smago Canon spoguļkameras somu un, kad izlēmu vairs neiet "peļņas darbos", samainīju to pret bezspoguli (Sony Nex) un esmu apmierināts. Brīžiem gan uznāk šaubas- varbūt vajadzēja Fuji vai kādu Oly izvēlēties, taču tas nav tik būtiski. Bet citiem var būt cits funktieris, citas prasības un vajadzības- bez midformāta vai Leikas glāzēm nekādīgi nevar iztikt. Katram savs...
Katru reizi pārliecinos, ka ar burtiem būs grūti.... Kur ir Jūsu filmiņas un ZENIT kameras? Kāpēc mēs to neizmantojam, ja viss ir tik labs un stabils. Kā būs ar EOS+EF+USM (kā foto) tehnoloģiju nākotnē? Kas būs ar banālām baterijam pēc 10 gadiem, kad mūsu 5D III vai 6D (starp citu ar 1/4000 un sync 1/125 , bet ISO 12800) vienkārši nestrādās?
Tā izskatās, ka šodien esi nolēmis ko iedzert (uzpīpēt), ja tāda skeptiska filozofija panesās... Progresu nevar ignorēt- vajag savlaicīgi mainīt tehniku, kamēr dēļ morālā novecojuma to vairs nevar pārdot un miskastē jāizmet...
Pagalam greizi nostādīti mērāmie lielumi. Kāda nozīme, kas būs nākotnē, ja vienīgais, patiešām vērā ņemamais lielums ir - lai ir kāds, kuru šīs foto ar iemūžinātajām atmiņām interesētu pēc 90 gadiem. Un tie, galvenokārt, būs pēcnācēji. Tu daudz, atvainojos, p** pikseļus pa savu sentēvu 1897. gada bildēm?
Vienkārši domāju, vai ir jēga pirkt (krāt naudu) EF 1200 f/5.6L
Ja Tev šīs naudas nav šim objektīvam jau rīt, tad vari neiespringt, tas nav Tev domāts.
_VA_:Pagalam greizi nostādīti mērāmie lielumi. Kāda nozīme, kas būs nākotnē, ja vienīgais, patiešām vērā ņemamais lielums ir - lai ir kāds, kuru šīs foto ar iemūžinātajām atmiņām interesētu pēc 90 gadiem. Un tie, galvenokārt, būs pēcnācēji. Tu daudz, atvainojos, p** pikseļus pa savu sentēvu 1897. gada bildēm?
Vienkārši domāju, vai ir jēga pirkt (krāt naudu) EF 1200 f/5.6L
Ja Tev šīs naudas nav šim objektīvam jau rīt, tad vari neiespringt, tas nav Tev domāts.
_VA_:Pagalam greizi nostādīti mērāmie lielumi. Kāda nozīme, kas būs nākotnē, ja vienīgais, patiešām vērā ņemamais lielums ir - lai ir kāds, kuru šīs foto ar iemūžinātajām atmiņām interesētu pēc 90 gadiem. Un tie, galvenokārt, būs pēcnācēji. Tu daudz, atvainojos, p** pikseļus pa savu sentēvu 1897. gada bildēm?
Vienkārši domāju, vai ir jēga pirkt (krāt naudu) EF 1200 f/5.6L
Ja Tev šīs naudas nav šim objektīvam jau rīt, tad vari neiespringt, tas nav Tev domāts.
... Vēl viens domātājs garām... Kur liksi savu kameru pēc 10 gadiem? Joprojām bildēsi ar to vai tomēr nomainīsi pret ISO 1254621687 un 467652324Mpix ar SuperUSM motoriem? Runājot par savas ģimenes arhīvu, varu teikt, ka tas ir diezgan plašs.
1. Zenīts ir galīks sūc, tādēļ mētājas kaukur uz bēniņiem. 2. Filma ir Aļimpusā 35RC. 3. Canona EOS sistēmu nomainīju uz Pentaxi, kuram vēl līdz šim ļoti sekmīgi izmantoju (pat darbam) vienu 6 Mpix modeli. Arī 90-to gadu izlaiduma fiksus ar skrūvgrieža AF. 4. BP-511 priekš EOS D30 var nopirkt vēl šodien.
Tehniski kameras novecošanās ir štrunc, mājaslapām ar 2000 pix garāko malu vai avīzei derēs visas. Jokainākais būs formātu nomaiņa. Jau Ķenonu laikā pamanīju, ka Scarab Darkroom neatpazīst D30 RAWus.
Skaitīkļi, aritmometri un disketes aizgāja, CD/DVD gandrīz jau aizgājuši, fleši arī iet prom, bet vai tad kāds dēļ tā ir pakāries?
Belsar:Katru reizi pārliecinos, ka ar burtiem būs grūti.... Kur ir Jūsu filmiņas un ZENIT kameras? Kāpēc mēs to neizmantojam, ja viss ir tik labs un stabils. Kā būs ar EOS+EF+USM (kā foto) tehnoloģiju nākotnē? Kas būs ar banālām baterijam pēc 10 gadiem, kad mūsu 5D III vai 6D (starp citu ar 1/4000 un sync 1/125 , bet ISO 12800) vienkārši nestrādās?
Tikai tas, kurš nav bildējis ar Zenit, uzskata to par labu kameru.
Viss jau atkarīgs no tā ko bildē. Un Tu arī pārspīlē - Nikon baijonetei ir 56 gadi, EF 28.
Ja nevajag baiso ātrumu tad vecie gaišie stikli traki neatpaliek no šodienas - bildīte labāka kā tumšajiem plastmasniekiem ar ultramotoriem un stabilizāciju.
Garajā galā gan stabilizators bišķi revolūciju uztaisīja.
Salīdzinoši īss mūžs ir kamerām - kopš pirmā autofokusa parādīšanās tās lien uz priekšu ātri un visādos virzienos - atliek tik prioritātes izvēlēties.
22.augustā apritēs tieši 10 gadi, kopš kanons 2005.gadā izlaida savu pirmo FF aparātu 5D... un? Joprojām to tirgo par relatīvi pieejamām naudiņām tepat forumā un cilvēki pērk tā tas turpināsies vēl vismaz gadus 3-4, varbūt šos aparātus pārdos un pirks vēl 2020. gadā, kas zin(a), tas jau nenozīmē, ka ar to nevarēs bildēt. Viss sākas galvā un turpinās pieredzē. Labs foto lietpratējs arī 2025. gadā ar 5D uztaisīs ne sliktāku bildi par jaunu, zaļu gurķi ar
ISO 1254621687 un 467652324Mpix ar SuperUSM motoriem
Pēdējoreiz uz filmas bildēju decembrī, pēc katra kadra lūrēju aizmugurējā vāciņā un ņirdzu pats par saviem digitālajiem refleksiem Domāju, uz pavasari būs kāda 36 kadru filma profilaksei jāpiebildē atkal. Kādēļ? Foto ir mans vaļasprieks un es vismaz savā vaļaspriekā negribu ķert kreņķi... Progress un tehniskie loriņi ir interesanta lasāmviela laiku pa laikam.
Tehnikas progress lielā mērā saistās ar cilvēka vēlmi automatizēt jebkuru darbību, kas ir jāatkārto daudzas reizes. Piemēram, ja jāpārslēdz ātrumi savā mašīnā - lūdzu jums automātiskā kārba. Katru dienu jākurina krāsns - lūdzu jums automātisks apkures katls u.t.t. Tas nozīmē, ka lai kā arī mēs nesmaidītu par zaļā kvadrātiņa režīmu, tas pilnveidosies līdz tādam līmenim, ka to sāks lietot arī profesionāļi. Kas attiecas uz megapikseļiem, krāsu attēlojumu un dinamisko diapazonu, tad dabisks orientieris ir cilvēka redzes spējas un īpašības, un līdz tam līmenim ir vēl gabaliņš ko iet. Tomēr daudziem pielietojumiem jau šodienas līmenis ir pilnīgi pieņemams un bieži vien mēs atzīstam, ka bildē ir "skaistāk nekā īstenībā". Tāpēc kā svarīgu tendenci es sagaidu ergonomikas jeb lietošanas ērtuma un vienkāršības uzlabojumus, svara un izmēru optimizēšanos, varbūt arī"viss vienā" koncepta attīstību un visādu servisu pilnveidošanos -GPSus, pārsūtīšanas un sazin ko vēl...
Labai bildei (no tehniskā viedokļa) nav atšķirības no slepkavības - kā uzskati par glancīgu tā dari - ar sintētisku indi zobu birstē kuru aktivizē gerkons aiz vannenes spoguļa, ar dronu kas pa gaisu seko upurim vai ar veco labo cirvi - ka tikai rezultāts perfekts.
GunarsII: Tas nozīmē, ka lai kā arī mēs nesmaidītu par zaļā kvadrātiņa režīmu, tas pilnveidosies līdz tādam līmenim, ka to sāks lietot arī profesionāļi.
Ap kādu 2002.gadu bildēju Ādažos mācības kopā ar Gunāru Janaiti, biju pārsteikts, kad atklāju, ka viņš ar savu EOS 1 bildē P režīmā.
Nav jēgas sevi apgrūtināt ar šādiem jautājumiem. Pats ikdienā darbojos ar interjera/arhitektūras 3Dvizualizācijām/interjerdizainu. 3D generalist arch lauciņā salīdzinoši jauna profesija un pa 15 gadiem viss pamatīgi izmainijies, bet tie, kas jau tajos laikos bija vieni no labākajiem pasaulē ir tādi vēljoprojām un intervijās atklāti saka, ka nebaidās no tā, ka tehnikas progress atļaus citiem censoņiem pacelt līmeni un atņemt viņiem darbu. Kapēc? Tāpēc, ka galvenais ir, tava zināšanas par krāsu, gaismu, gaume, stilu pārzināšana etc. Datori, programmas un viss, kas pie tā piedienās ir tikai instrumenti un nekas vairāk. Protams, laikam ejot dažas lietas var izdarīt ātrāk/lētāk, bet tas ir nekas vairāk kā instruments un pavadot pietiekoši ilgu laiku vairums šos instrumentus apgūs labā līmenī. Tāpēc vienmēr visos laikos jautājums "KO?" būs svarīgāks par "Kā?". Ja zini visus tūļus un gadžetus, bet nezini ko ar tiem gribi panākt vari censties cik gribi, pie laba rezultāta netikt.
Tīri aiz ziņkārības, man šķiet saistoši piedzīvot laikus, kad pie objekta tiks pienesta maza caurspīdīga plāksnīte un digitālais fotošops, ar pirkstu palīdzību izvēloties komandas, mauks virsū objektam visus neiedomājamākos filtrus un specefektus, un optiku aizstās virtuālais objektīvs. Manuprāt, izcils veids kā cilvēkam ar iedzimtu talantu - redzēt sižetu, uzburt to uz ekrāna un iemūžināt, neiespringstot par 2 miljonus vērtu optikas kluci, softu legalitāti vai bailēm, ka bildējamais objekts sanāks izplūdis.
Un tas nemaz nav tik tālu. Jau tagad zinātne apspriežas par šķidro mikročipu nākotni.
Šķidrie mikročipi, virtuālie objektīvi... Ejiet pupās, man ir daudz liedderīgāks sapnis - pavizināties pa kosmosu fotonu raķetē ar gaismas ātrumu un atrast planētu, uz kuras dzīvo zaļi saprāta brāļi ar trubiņām ausu vietā un antenām uz galvas.
Es laikam esmu pārāk aprobežots lai nomocītu sevi ar šādiem jautājumiem Skaidri zinu tikai vienu, ka lai vai cik attīstīta un savā ziņā arī autonoma savā radīšanas procesā nākotnē kļūs tehnika, cilvēka smadzeņu neironu ģenerēto funktieri jebkādai tehnikai nepanākt NEKAD! Tas gan nenozīmē, ka es bildēju tikai ar kameras manuālajiem režīmiem
Kurts Vonnegūts 1952. gadā sarakstīja "Mehāniskās klavieres" - zinātniski fantastisku romānu, kurā mēģināja paredzēt nākotni. Mani secinājumi: 1) viss, kas tur teikts par tehnikas progresu ir GALĪGI GARĀM, jo šodienas sasniegumi tālu pārspēj viņa fantāzijas; 2) viss, kas tur teikts par izmaiņām cilvēku attiecībās un sabiedrības struktūrā tāpat ir GALĪGI GARĀM, jo nekas nav mainījies. Tādas pašas priekšnieku, padoto un ģimenes attiecības un tāpat taisa politiku Latvijas Saeimā kā taisīja senās Romas Senātā. Tādējādi arī fotogrāfija tehniski progresēs fantastiski, bet pielietojums nemainīsies NEMAZ - tāpat kā senāk dokumentēsim savu laikmetu vai arī gūsim tīri estētisku un emocionālu baudījumu.
Fandango:jau tagad attēla kvalitāti daudzos žanros vēlos degradēt.
Neticu, neticu ... fotogrāfijas jomā LV degradācija ir dominējošā iezīme (galīgi nesaistīta ar tehniku) neticu, ka kāds to vēlas vēl īpaši regulēt - tā ir kā caureja un tie kas par to nefano nevēlas regulēt caureju - tie vēlas atdalīt fotogrāfiju no kloākas.
GunarsII: Tas nozīmē, ka lai kā arī mēs nesmaidītu par zaļā kvadrātiņa režīmu, tas pilnveidosies līdz tādam līmenim, ka to sāks lietot arī profesionāļi.
Ap kādu 2002.gadu bildēju Ādažos mācības kopā ar Gunāru Janaiti, biju pārsteikts, kad atklāju, ka viņš ar savu EOS 1 bildē P režīmā.
Kas tad P režīmam vainas?Tas taču ir "šiftējams" un ar viena ritenīša pagriezienu var brīvi izvēlēties fragmas un slēdža ātruma kombināciju kā tīk un neatraujot aci no skatumekletāja. Par nākotni...kāpēc jums liekas,ka visa šī straujā tehnikas attīstība un foto pieejamība plašās darbaļaužu masās nenesīs līdz izmaiņas pašā fotogrāfijā kā nodarbē.Vai kā Marnics saka nozarē.Kāpēc jūs domājat,ka pēc gadiem 30 vai 50(ko vairums no jums reāli piedzīvos)tāpat būs fotoamatieri,kam bildēšana ir hobijs?Un visos pasākumos grozīsies desmiti profesionālu bildētāju,kam tas ir maizes darbs?Ka cilvēki taisīs fotoizstādes un spriedīs laba vai slikta bilde?Varbūt fotoattēls kā tāds būs smagais oldskūls un kameras redzēs tikai muzejos.Bija taču savā laikā profesionāli mastu priežu brāķeri un sāls nesēji skaitījās visai prestižs amats.Prognozēt var dažus gadus uz priekšu un tikai tīri tehniskās lietas un arī tad nereti sanāks aplauziens.
Nu re.Kamēr rakstīju,Gunārs ielika textu,kas ir bezmaz pretējs manējam.Piekrītu,ka cilvēks nav mainījies ne par gramu,tāpat kā viss ar viņu saistītais-sabiedrība,ģimene,attiecības,visas sliktās un ne tik sliktās īpašības.Galīgi negribas piekrist,ka foto nozare principā paliks nemainīga.Nezinu,protams.
Par fotografēšanu vēl varētu izteikties, bet par fotogrāfiju atstāšu tiem, kuri kaut ko no tās saprot. Gribu teikt, ka ar fotografēšanu aizraujas arvien lielākas tautas masas un tas ir tāpat kā ar mobiliem tālruņiem, sākumā tie bija baigais "krutuma'' rādītājs, bet šodien nav iespējams vairs bez tā no mājas iziet, jo ir dzīves nepieciešamība. Ja nenodalam fotoaparātu no ierīcēm ar kurām var fotografēt, tad arvien biežāk ir nepieciešamība pēc iegūta kadra, bildes, lai dokumentētu, pierādītu, salīdzinātu, parādītu. Vieni parāda draugiem savu kaķi, citi kā mazulis pirmos soļus sper, kāds bildē cenu zīmes veikalā, vēl kāds mākoņus jūras krastā. No visas šīs masas tikai neliela daļa būs to, kuri foto attīstīs kā nopietnu nodarbi, pa lielam kā knipsēja, tā knipsēs. Kvalitāte celsies lēnām un pamatā uz tehnikas varēšanu. Mākslu nemeklē, nemeklē tās nava....
Jāpiekrīt. Ar šodienas mēbeļu instrukcijām, kur parādīts tik tas, kā pareizi griezt skrūves un dzīt tapas, es veikalā reizēm nobildēju, kā tai beigās jāisskatās, lai nevajag lauzīt galvu, kur jābūt kādam, pēc skata liekam, dēļa galam.
Belsar: Cik ilgi vēl noturēsies esošais foto standarts un vai nav pienācis laiks pāriet uz kaut ko pavisam citu - EOS-Mvai SONY NEX bezspoguļa tehnoloģijam ?
Belsar:Nē... Vienkārši domāju, vai ir jēga pirkt (krāt naudu) EF 1200 f/5.6L.
Taču krāj! Kad fotonākotnē visi EF bajonetes aparāti vienlaicīgi mistiski eksplodēs, varēsi pie tā 1200mm objektīva pieštepcelēt to NEXi vai citu bezspoguli un lieta darīta..
Kā ar andre rādītajiem droniem?Varbūt nākotnē palaidīs to verķi un tu tikai skatīsies ekrānā vai ir riktīgais rakurss.Patiesībā tas jau tagad ir iespējams.Varbūt ekrāna nemaz nebūs,man implantēs mozgās čipsi.Varbūt to dronu vadīs nevis ar podziņām,bet ar "domas spēku"-nu teiksim es iedomājos davai bikiņ zemāk vai pa kreisi un šis uzreiz pielidos plikmodelei no zema rakursa un es iedomāšos-davai tuvāk ar plato ņem.A varbūt es nemaz neiziešu no istabas-šis pats aizlidos pabildēt un piedāvās man 3500 variantus,kamēr es slinki strēbšu sintētisko alu,kas taisīts no Getliņu atkritumiem?Dumi,ne?Viss kaifs pazūd.Priekš kam mums tāda fotografēsana?A varbūt atvērsi Delfus tur kur no smalko aprindu balles 80 bildes bija,tagad izleks metrs reiz divi hologramma kur telpiski piefiksēts katrs smalkais pirdiens?
ar maziem izņēmumiem, lielā masa foto mīļotāju uzrausies uz mārketinga trikiem, un kādu laiku, tuvākajā nākotnē ālēsies ar bezspoguļiem, smarttelefoniem, planšetniekiem utt, bildes apstrādājot ar automātiskajām/pusautomātiskajām apstrādes programmām, tjipa, instagramm, tāpat kā uz bezjēgu degradēts mūzikas/ierakstu, atskaņošanas iekārtu lauciņš. tas par plašām masām paredzēto .... un tās situācija pilnībā apmierina ....