Ak jūs salagas - nemākat savā mīļummīļajā blogā sameklēt nesanas tēmas "par tēmu"... Zemāk Vārda teksts par "statīvu ražotāju fondu", IMHO ļoti trāpīgi:
Vaards:Statīvu pērk situācijām, kad no rokas nevar vairs pietiekami stabili noturēt. Bet lētuču statīviem parasti ir tāda fīča - lai tie būtu stabilāki, tos jāpietur ar roku!
Respektīvi, tiek iemaksāta neliela nauda statīvu ražotāju fondā kā apliecinājums, ka konkrētais cilvēks pēc gada vai trijiem taisās pirkt statīvu!
Kas vēl interesanti - statīvu diskusijās ņemas tie indivīdi kas izvēlas statīvus par 20EUR vai tur 120 EUR. Tad pēc kāda laika daži (dažus zinu) nopērk Gitzo vai dažreiz lētuci Benro, Feisol u.c. Un šie cilvēki vairs statīvu diskusijās neparādās...
P.S. Pašam man ir Manfrotto 055prob kājas ar 804rc2 galvu. Lietoju extrēmi reti, bet to esamība man netraucē un tā vērtība otrreizējā tirgū ir gandrīz konstanta. Ak jā, pirms ~7-8 gadiem samaksāju 100Ls no roqas pērkot.
Par cenām grūti spriest...Nu tādā cenā iekļauties var nebūt viegli, bet teorētiski var sēžot vācu ebayā, piemēram. Tur uz solīšanām var kādu no Cullman Magnesit 528 kājām dabūt (jaunas šonedēļ redzēju, ka aizgāja pa 62 eiro). Nu jā... A tā klasiski ir tas pats Manfrotto 055 vai 190. Labi verķi - stabili, bet kājas vien būs jaunas virs 120 eirām. Galvu var provēt ar meklēt lietotu uz vairāksolīšanu - vērts skatīties lodes galvu virzienā - moš kaut ko no vecajām Manfrotto.
Kā jau teica - uz statīvu taupīt nevajag - tā ir manta, kas kalpos ilgi, negribās teikt visu mūžu....
Paldies visiem, kas sniedza gan padomu, gan ieteicamos modeļus.
Atradu vienā internetveikalā Manfrotto 190 pa ļoti labu cenu - 85 eiro www.neoshop.lv... Ieteiktais Culman modelis pēc specifikācijas ir augstāks, gan zemāk nolaižams, pieejams pa 93 eiro.
Jautājums par lodes tipa galviņām, vizuāli izskatās, ka ļoti ērtas. Kā ar izturību?
Oi...tas vispār izskatās kaut kādas vecās 190 kājas ar skrūvējamajiem posmu nostiprinājumiem - neērta lietošana, ja vajag ātri uzstādīt, da i vispār kaitinoši būs (manuprāt). Iesaku - silti iesaku meklēt staīvu ar klipšiem un arī iespēju centrālo kolonnu pārgriezt horizontāli (praksē var ļoti pat noderēt). Tas modelis, kas tevi varētu interesēt ir jaunās 190 kājas ar modeļa nummuru: MT190XPRO3 www.24.lv... bet tur vairs nav tālu līdz 055: www.24.lv... (bet nu tas tā...) Tas tā - viela pārdomām.
Lodes galvas parasti ir izturīgas. Pie neliela izmēra un vidēja svara viņām ir ļoti pat liela kravnesība. Viņas ir tik izturīgas, cik izturīgs ir materiāls un attieksme pret tām.
Man ir Cullmann Magnesit 525 ar Manfrotto 486RC2, abi domāti 6 kg, bet mans virsūkrāmējamās tehnikas komplekts sver ne vairāk par 3-3,5 kg,tādu tur jepkādos leņķos, tik maksā gan vairāk par 120 €.
Es nekad neesmu varējis līdz galam saprast, kāpēc caurmērā fotoentuziasti tik ļoti iespringst uz statīviem. Es vismaz 5 gadus lietoju entry level generic (tāds ap 20-30 Ls) statīvu. Plastmasas ir aplūzušas pie -20 grādiem, ir mērcēts jūrā un kājas grūstas iekšā smiltīs. Tas viss pat ir darīts ar cerību, ka reiz viņš beidzot nomirs. Kādreiz ir gribējies nopietnāku. Bet visu laiku tam pāri šaubas, ka iznākumu īpaši neietekmēs nopietnāks statīvs. Man gan nav bijusi vajadzība krāmēt tele un arī priekš video ir pieticis tikai statiskai pozīcijai (vai vēl ko specifisku, piemēram, midformātu stutēt). Nav tā, ka es esmu pret labiem statīviem; regulāra darba vajadzībām es neko neiebilstu. Vienmēr līdzekļus ir gribējies tērēt kaut kam, kas tieši ietekmē iznākumu, attiecīgi +/- vairāk - vai nu kamera, vai objektīvs. Ja statīvs tur kameru, to var pieregulēt kādā augstumā un leņķī vajag, tad pārējais ir citur. Turklāt kamera nemaz vienmēr ar statīvu nedzīvo dienu dienā. Statīvs ir līdzīgs kā krēsls; līdz noteiktam attīstības punktam krēsla konstrukcija un kvalitāte ietekmē to, kāds ir tavs performance līmenis sēdēšanai pie galda, pēc tā noteikta punkta tā performance līmeņa līkne pēkšņi īpaši vairs augstu nekāpj. Tai pat laikā, ja būs jāiegādājas kāds cits, tad arī es drošvien nemeklēšu tādu pašu mēslu vietā, bet būs prasības, ka jābūt ar adekvātu galvu, jo ja augšu nevar noņemt, tad vispār nekāds nopietns statīvs tas nevar būt utt. Dzīves pretrunas.
Rojs, atbilde ir gluži vienkārša. Ar veco statīvu ir nācies bildēt lielā vējā, kad tev fiziska jātur pats statīvs, lai viņš neaizietu pa gaisu. Otra lieta, ka mans vecais statīvs nevarēja noturēt manu kameru. Tiklīdz vajadzēja mainīt leņķi - mehānisms vienkārši to nevarēja noturēt. Un tādā gadījumā tas tiešā veidā ietekmē iznākumu.
Izskatās, ka piesviedīšu klāt naudu priekš augstākminētajām lodveida galviņām. (citādi skopais maksā divreiz )
Galvenais, lai ir stabilas statīva kājas. Statīva galvai noteicošākais ir izejmateriāls - metāls. Daudzi te slavē lodveida galvas, bet ja gribēsi pēkšņi kautko arī iefilmēt, tad ar lodveida galvu būsi smagi ieberzies.
Plus vēl - kat striķi trūkst, nav trosītes vai pults, ar labu statīvu var bildēt, pat turot pogu nospiestu ar roku. Pagājušā Jaungadā, kad pagastvecis pabeidza runu pāris minūtes pirms pusnakts, piedzērušies Olisi tā vietā, lai ļautu saliet glāzēs šampīzerus un fotogrāfam usstādīt režīmu un atrast pa somas kabatām pulti, uzreis pēc pēdējā vārda sāka šaut salūtu. Bildēju, turot ar roku. Zinu, ka ar teleobjektīvu pa nekustīgu objektu viss būtu issmērēts, bet lidojošām raķetēm un kustīgai tautai priekšplānā neko neskādēja.
Rojs:Es nekad neesmu varējis līdz galam saprast, kāpēc caurmērā fotoentuziasti tik ļoti iespringst uz statīviem. Es vismaz 5 gadus lietoju entry level generic (tāds ap 20-30 Ls) statīvu.
ja pa 5gadiem nesaparati tad arī vairs nesapratīsi,diemžēl
Rojs:Es nekad neesmu varējis līdz galam saprast, kāpēc caurmērā fotoentuziasti tik ļoti iespringst uz statīviem. Es vismaz 5 gadus lietoju entry level generic (tāds ap 20-30 Ls) statīvu.
ja pa 5gadiem nesaparati tad arī vairs nesapratīsi,diemžēl
Ja vēlies visu tvert vārdu pa vārdam, tad mans pienākums ir sniegt iespēju dot minimālo izziņas avotu daudzumu.
Ja jau salmi galvā,varēji atstāt savas gudrības pie sevis,kuram nah te tas interesēbildē ar savu entry level un neaizmirsti piesiet pie koka kad uzpūš vējš
Starp citu, vai kādam nav gadījies izmantot kādu no Cullmann Magic statīvu sērijas? www.xrs.com... Konstrukcijas dēļ šķiet sakarīgs variants, ko ņemt līdzi gadījumos, kad lielu lomu spēlē mantu kompaktums/svars un nevajag likt virsū kaut ko smagu, bet, no otras puses, tā pati konstrukcija tomēr liek arī apšaubīt tā funkcionētspēju.
Protams, ideālā gadījienā būtu jāizmanto "dzelzsbetona" statīvs ar "dzelžainu" galvu, kuri nedod fotoaparātam ne mazākās izredzes izkustēties... Taču tādu ikdienā līdzi nepastaipīsi un, tāpat, kā ar objektīviem- katrai situācijai katram fotogrāfam savs optimālais variants. Nereti gadās, ka daudzi kadri paliek neuzņemti, jo nav pie rokas (kājas) statīvs- kā tajā teicienā- "..labāk zīle rokā...".
Vismaz man savām fotomīļa pieticīgajām izklaidēm ir vairāki nedārgi varianti - "stacionārām" vajadzībām masīvs padomijas statīvs ar Manfrotto galvu, pastaigām- viegls un kompakts (45 cm saliktā veidā) "Manfrotto MKC3-H01", bet neplānotām nakcbildēm- kabatnaža izmēra "Giottos" mazulis- ceļojumos gana bieži palīdzējis. Un parasti sanāk tā, ka vismazākais tiek visbiežāk lietots- kā jau vecam sliņķim... Protams, jāatgādina, ka man ir viegls aparātiņš- Sony Nex un lielajām spoguļkamerām tādi varianti nederēs. Lielā "spoguļkluča" laikos stacionārajām vajadzībām man bija ķīnas-vāciešu "Walimex-666". Stabils, bet pasmags. Pārdevu, pārejot uz bezspoguli. Atmiņā nekādi īpaši trūkumi nav palikuši.
Friidis:pastaigām- viegls un kompakts (45 cm saliktā veidā) "Manfrotto MKC3-H01"
savulaik ar tādu paņēmu tieši kompaktuma dēļ kad dodos garākos pārgājienos pie dabas. Tik izrādījās ka kāju klipši galīg netur lielu slodzi, pa ūdeņiem un smiltīm nojājās jau otrajā gadā, dažu mēnešu laikā salūza 3 klipši
Friidis:Man mežonīgās dabas pārgājieni vairs nav tik aktuāli, bet civilizētā pilsētnieka epizodiskām izklaidēm ar mazo Neksi- nekāda vaina..
nu jā ja būtu izmantojis tik pilsētās droši vien izvilktu vairāk, jo tādi plastmasas klipši salūzt visātrāk dēļ gružiem un smiltīm kas aizlien aiz klipša asītes un rezultātā taisot to ciet papildus lauziens uz cohumiem. Bet mācība nu ir un izvairos no statīviem ar tāda tipa klipšiem.
Mežonīgai dabai man jau vairākus gadu desmitus labi turās padomijas statīvs- tam fiksācija ar uzgriežņiem- ir bijis gan ūdeņos, gan smiltīs un nekāda vaina. Tikai orig. galvu uz kaučkādu 3D Manfrotto nomainīju.
versatile:...Es nopirku, EOS 7D mark II ar 18-135 tur labi...
Tādu komplektu notrurēs praktiski visi statīvi...
Diemžēl, nevar piekrist. Bet tā kā ikdienā lietoju daudz mazākas un vieglākas kameras, tad pilnīgi pietiek ar šo. Tā kā briest garlaicīga vasara, tad no plaukta gan jau tiks izvilkts kkas smagāks par bezspoguļiem, tad i redzēs.
Atminos tikko nopirku d200 ar 50/1.8 uzsēdināju uz statīva kurš pirkts pa 30ls un ziepimderēja atliektiem galiem. Nevarēju saprastkādēļ nav asuma uz exp ap 15sec. Problēma pazuda pēc 055 manfroto iegādes.