nu jau gan - pareizāk vai nepareizāk - nelāga juška, ka ja gribi bildēt tik sauli vai to ar kautkādiem blakus siluetiņiem, tad varēsi "bumboties" bez bēdu, bet ja gribēsi vēl ko ciešami eksponētu tad bez pamatīga mākoņplīvura neiztikt, lai "bumbotos"
Paņem Cokin P sistēmas gredzenu ar tev vajadzīgo izmēru, slotu un 121 filtru. Es to visu pirku veikalā, liekas, Eris saucās, Fujifilm pie Pulvertorņa, ar vienu filtru nav tig dārgi. www.cokin.co.uk... Uz objektīva isskatās šitā:
Vari nopirkt iesākumam lētos ebay par kaut kādiem ~40 dolāriem. Tad paskaties, kurus vairāk lieto un tad iepērc Cokin vai Lee original stiklus. Ringi un holderi Tev jau būs no lētā komplekta. Nu tas mans ieteikums.
Pardon, tomēr izrādās, ka šodien vairāk nav tik lēti - 18-20 €. Kad es to pirku, liekas, bija ap 8 Ls. Bet šo vienu P121 var droši ņemt, jo tas būs visbiežāk lietotais.
Kā pareizi būtu attēlot sauli? Tas jau saknē ir nepareizs jautājums... Ja tu bildē, tad tu zini, kā tu girbi sauli attēlot. Bliežot ainavas, cenšas sauli turēt 90 grādu lenķī pret optisko asi, tāpēc iekļaujot sauli kadrā - tas jau ir kaut kas special - tad arī tev pašam jāzin, ko tu gribi panākt. Nepiselējoties ar graduālajiem filtriem, vari ieprovēt roku HDR bildēšanā...
Sen jau nelietoju gradientfiltrus, bliež tik raw, vieglākos gadījumos -1 līdz 2EV , sarežgītākos breketings (ekspodakša) un pēčāk apstrādē ar slāņiem maskojot izvelk visu kas nepieciešams. Tā to gradientfiltra efektu vari imitēt daudz, daudz smalkāk un kvalitāti nenoēd filtri, kuri lai cik dārgi nebūtu šā vai tā samazina objektīva izšķirtspēju, švakākie arī krāsas sapurgā. Ar polarizatoriem tas pats, tie vēl dramatisdkāk noēd kvalitāti. Nu tos lietoju tikai tad ja nepieciešams noņemt atspīdumus no ūdens vai slapjas zāles un lapām.