Jā kruts verķis , vismaz pirms dažiem gadiem kad BFS vēl bija Avotielā šiem tur tāds tika darbināts . Vīņs izteikti plataj`ma filmām un 4x5 loksnēm domāts verķis. Eku Aivars Vax un Lilitas rokas vēl lepni pozē Avotielā pie viņa www.fotocentrs.lv...
BFS : Filmu skenēšana ar Noritsu 3701HD skeneri =================================== 135 / 120 tips līdz 6 x 9 melnbatās, diapozitīvās un krāsu negatīvās filmas (izmantojot Digital ICE tehnoloģiju mehānisko bojājumu un putekļu atstāto pēdu likvidēšanai)
Standarta kvalitāte (10x15cm/300dpi) EUR 0,15 /kadrs Nesagriezta 35 mm vai 120 tipa filma + 10 x 15 indeksprint – EUR 2,99 /filma
Augsta kvalitāte (15x23cm/300dpi) EUR 0,40 /kadrs Nesagriezta 35 mm vai 120 tipa filma + 10 x 15 indeksprint AUGSTA kvalitāte EUR 3,99 /filma
Ar 9000 Nikonu neesmu skenējis, bet Imacons pret Epsonu ir kā diena pret nakti. Purmalim ir un vēl ir dzirdēts par dažiem Rīgā, bet tur jāzina īpašie pieejas kodi.
zavadskis:BFS : Filmu skenēšana ar Noritsu 3701HD skeneri =================================== 135 / 120 tips līdz 6 x 9 melnbatās, diapozitīvās un krāsu negatīvās filmas (izmantojot Digital ICE tehnoloģiju mehānisko bojājumu un putekļu atstāto pēdu likvidēšanai)
Standarta kvalitāte (10x15cm/300dpi) EUR 0,15 /kadrs Nesagriezta 35 mm vai 120 tipa filma + 10 x 15 indeksprint – EUR 2,99 /filma
Augsta kvalitāte (15x23cm/300dpi) EUR 0,40 /kadrs Nesagriezta 35 mm vai 120 tipa filma + 10 x 15 indeksprint AUGSTA kvalitāte EUR 3,99 /filma
trollollo:Ar 9000 Nikonu neesmu skenējis, bet Imacons pret Epsonu ir kā diena pret nakti. Purmalim ir un vēl ir dzirdēts par dažiem Rīgā, bet tur jāzina īpašie pieejas kodi.
Būtu ļoti interesanti apskatīt tādu salīdzinājumu. Šis tas jau arī tīklā atrodams (piemēram, photo.net...), bet katram jūzerim tomēr savas prasmes/preferences, no kā ļoti daudz kas atkarīgs rezultātā.
Vai kāds var ieteikt optimālāko metodi darbam ar filmiņām?
Piemēram:
Izvēlēties attīstīšanu + standarta skenēšanu (€0.15*36=€5.4+attīstīšana). Un, ja ir kāds "šedevrs", tad to pēc tam nest atsevišķi skenēšanai uz Nikon 9000 vai Imacon? Vai arī skenēt pašam ar lētu planšeti un nest skenēt tikai "šedevrus"?
Cik svarīgs ir indexprint, ja filmiņas tiek skanētas?
Freddie:Vai kāds var ieteikt optimālāko metodi darbam ar filmiņām?
Es, protams, vecs stagnāts, kas vismaz gadus 30 pavadījis "filmu ērā", bet nekādīgi nesaprotu, kāda jēga mūsdienās tam čakaram ar filmām, ja beigās tāpat nonākam pie digitālā faila un tintes printera? Digi-ēras pirmsākumos tas bija saprotams- filmai plašāks dinamiskais diapazons utt utml. Bet mūsdienās tomēr laba līmeņa digigrāfi pārsvarā ieliek filmai visās jomās (protams-izņemot romantiku, nostaļģiju, autora pašapziņu utt utml...
Cīši IMHO- ja jau gribas izjust to "romantiku", tad būtu arī viss pārējais jādara pašam un autentiski- iegūstot gatavu un taustāmu bildi "darkrūmā" uz "īstā"-gaismas jūtīgā fotopapīra ...
Freddie:Vai kāds var ieteikt optimālāko metodi darbam ar filmiņām?
Es, protams, vecs stagnāts, kas vismaz gadus 30 pavadījis "filmu ērā", bet nekādīgi nesaprotu, kāda jēga mūsdienās tam čakaram ar filmām, ja beigās tāpat nonākam pie digitālā faila un tintes printera? Digi-ēras pirmsākumos tas bija saprotams- filmai plašāks dinamiskais diapazons utt utml. Bet mūsdienās tomēr laba līmeņa digigrāfi pārsvarā ieliek filmai visās jomās (protams-izņemot romantiku, nostaļģiju, autora pašapziņu utt utml...
Cīši IMHO- ja jau gribas izjust to "romantiku", tad būtu arī viss pārējais jādara pašam un autentiski- iegūstot gatavu un taustāmu bildi "darkrūmā" uz "īstā"-gaismas jūtīgā fotopapīra ...
zavadskis:ir cilveeki kas negrib ķēpāties ar ķīmiju, un daudziem pietiek ar to romantiku tikai bildējot.
Pieņemu, ka šādu stilu vēl varētu uzskatīt par romantisku:
Bet kurā vietā ir romantiskā "šķirba", bildējot, piemēram, ar diezgan līdzvērtīgiem filmu vai digi Canon EOS-1 (Nikona analogus nezinu)? Saldajā riska sajūtā, ka tūliņ beigsies pēdējā (vienīgā) 36 kadru filmiņa?...
zavadskis:ir cilveeki kas negrib ķēpāties ar ķīmiju, un daudziem pietiek ar to romantiku tikai bildējot.
+++
Man ir Canon EOS 50 filmenieks. Reizēm pietiek ar to, ka pa tukšo nospied slēdzi un paklausies kā tas dzied. Fočikam ir grips AA baterijām, tā kā kalpos, iespējams, vēl ilgāk par patreizējo ciparnieku. Plus der visi, arī jaunākie, objektīvi ar Canon EF bajoneti.
Kā esmu vairākkārt novērojis, tad filmu sevišķi melnbalto fotogrāfiju, līdz ārprātam ienīst bijušie laboranti, kas tīstijuši svešas melnbaltās filmas un kopējuši tonnām svešas bildes. Vēl esmu ievērojis, ka zaļknābju-digitālistu paaudze līdz ārprātam baidās no filmas grauda, neasa bilde ar izdedzinātām vietām ir ok , bet nu graudaina ir pilnīgi nepieņemama. Kas attiecās un jēgu, tad laikam ne visiem ir lemts redzēt( man domāt te ir kas līdzīgs muzikālajai/absolūtajai dzirdei, ne visiem tas dots), ka analogajai fotogrāfijai, pat gājušai caur tintes printeri, piemīt apjoms, digitālā ir plakana. Un protams filmai ir pieejami formāti, kas mierīgajiem iedzīvotājiem digitālā izpausmē nespīd tuvākajos gadu desmitos. Kas attiecās uz tēmas autora vēlmēm,tad tās diktē ar digitālo fočeni sačakerētās smadzenes, "asumu!asumu!vairāk pikseļus!asumu!navasuma!vajag labāku skaneri! u.t.t." man ir tāda pati problēma, taču esmu iemācijies ar filmu attēlu strādājot pārslēgt domāšanu. Filmu fotogrāfijā galvenais ir tonalitāte un skanera softa nenošķērēti diapazona gali, asums nav tik svarīgs, toties ir svarīgs vienmērīgs grauda asums pa visu laukumu, ar ko grēko daudzi filmu skaneri.
zavadskis:BFS : Filmu skenēšana ar Noritsu 3701HD skeneri ===================================== Nesagriezta 35 mm vai 120 tipa filma + 10 x 15 indeksprint AUGSTA kvalitāte EUR 3,99 /filma
Šodien izmēģināju BFS attīstot/skanējot visu filmu "augstākā kvalitātē" pa 3.99. PILNA cena sanāk 5.70e, jo + attīstīšana * (C41) 1.00e un ierakstīšana failos.lv vēl 0.71e. Kaut arī $$$ tieši 2x vairāk kā fotki.lv, pagaidām apmierināts, vizuāli izskatās labāk nekā tie otri.
* M/B attīstīšana būtu dārgāka, to dara tikai 1x vai 2x nedēļā un to bez BFS dara vēl tikai JVK, liekas.
BFS rulz: izšķirtspēja 2000x3000 (precīzi tas pats kas fotki); iespēja izvēlēties TIFF'us (~16MB/gab); var novākt no failiem.lv ar vienu rāvienu nevis kā fotki saitā kačājot pa VIENAM kadram minūtē;
zavadskis:ir cilveeki kas negrib ķēpāties ar ķīmiju, un daudziem pietiek ar to romantiku tikai bildējot.
Tieši tā. No vienas puses gribās to romantiku (filmiņas graudu, radīto noskaņu, labu, mehānisko fotoaparātu ar relatīvi MILZĪGU skatu meklētāju, objektīviem ar diafragmas gredzeniem, kas radīti manuālam fokusam, ierobežotu kadru skaitu, kas motivē vairāk iedziļināties kadra uzbūvē utt). Bet no otras - vismaz pagaidām neizjūtu vēlmi "ķēpāties" ar attīstīšanu un projekciju uz fotopapīra (un līdz ar to arī atteikties no krāsām). Varbūt ar laiku līdz tam "izaugšu.
Protams, ir jomas, kur Digi ir krietni pārāks, un es ne mirkli nedomāju pilnībā atteikties no šīm iespējam, bet, ja konkrētās fotografēšanas galvenais mērķis ir gūt maksimālu baudījumu tieši no šī procesa (un ir tuva filmiņas estētika), tad, manuprāt, Digi smagi atpaliek.
Laikam jau nav jēgas strīdēties- arī šeit ir klasiskais "fiziķu-liriķu" pretstats. Vienam ir svarīgs ātrs un pietiekami kvalitatīvs praktiskais rezultāts, citam- romantiskais jaunrades process ar atbilstošām "mokām". Katram savs...
zavadskis:BFS : Filmu skenēšana ar Noritsu 3701HD skeneri ===================================== Nesagriezta 35 mm vai 120 tipa filma + 10 x 15 indeksprint AUGSTA kvalitāte EUR 3,99 /filma
Šodien izmēģināju BFS attīstot/skanējot visu filmu "augstākā kvalitātē" pa 3.99. PILNA cena sanāk 5.70e, jo + attīstīšana * (C41) 1.00e un ierakstīšana failos.lv vēl 0.71e. Kaut arī $$$ tieši 2x vairāk kā fotki.lv, pagaidām apmierināts, vizuāli izskatās labāk nekā tie otri.
* M/B attīstīšana būtu dārgāka, to dara tikai 1x vai 2x nedēļā un to bez BFS dara vēl tikai JVK, liekas.
BFS rulz: izšķirtspēja 2000x3000 (precīzi tas pats kas fotki); iespēja izvēlēties TIFF'us (~16MB/gab); var novākt no failiem.lv ar vienu rāvienu nevis kā fotki saitā kačājot pa VIENAM kadram minūtē;
MB tiista kadru darbadienu. Dipus reizi 2 nedeeljaas.
Vispaar BFS lieliski veicina filmas beigas. Chalji vainu slinki palikushi vai apjomi pa lielu, hvz, bet puteklju blaakjis, saskraapeetas filmas, nesagrieztas filmas, neizpildiiti/aizmirsti pasuutiijumi jau bija kljuvushi par ikdienu. Vpzdu kaa tautaa saka.
Freddie:Vai kāds var ieteikt optimālāko metodi darbam ar filmiņām?
Es, protams, vecs stagnāts, kas vismaz gadus 30 pavadījis "filmu ērā", bet nekādīgi nesaprotu, kāda jēga mūsdienās tam čakaram ar filmām, ja beigās tāpat nonākam pie digitālā faila un tintes printera? Digi-ēras pirmsākumos tas bija saprotams- filmai plašāks dinamiskais diapazons utt utml. Bet mūsdienās tomēr laba līmeņa digigrāfi pārsvarā ieliek filmai visās jomās (protams-izņemot romantiku, nostaļģiju, autora pašapziņu utt utml...
Cīši IMHO- ja jau gribas izjust to "romantiku", tad būtu arī viss pārējais jādara pašam un autentiski- iegūstot gatavu un taustāmu bildi "darkrūmā" uz "īstā"-gaismas jūtīgā fotopapīra ...
Priekš manis ir divas atbildes uz šo jautājumu: digitālais vidējais formāts, ja to neizmanto reklāmai, ir dārgs. Savukārt par 35mm formātu, joprojām uz pasaules ir vietas, kur arī ar digitālo FF ir bailīgi rādīties, jo, ja dabon pa muti un pazaudē fotoaprātu, tad filmas gadījumā zaudējumi ir būtiski mazāki, gan kadru ziņā, gan tehnikas vērtības ziņā. Protams, ka šie jautājumi ofisa krēslu deldētājiem un studiju fotogrāfiem, ne vienmēr ir aktuāli.
trollollo: Priekš manis ir divas atbildes uz šo jautājumu: digitālais vidējais formāts, ja to neizmanto reklāmai, ir dārgs. Savukārt par 35mm formātu, joprojām uz pasaules ir vietas, kur arī ar digitālo FF ir bailīgi rādīties, jo, ja dabon pa muti un pazaudē fotoaprātu, tad filmas gadījumā zaudējumi ir būtiski mazāki, gan kadru ziņā, gan tehnikas vērtības ziņā. Protams, ka šie jautājumi ofisa krēslu deldētājiem un studiju fotogrāfiem, ne vienmēr ir aktuāli.
Stridigs moments. Cik sobrid maksa, piemeram, FF Canon 5D vai krops Nikon D7000? Un cik Canon 30, Canon 3, Nikon F100? Nav jau tik milziga starpiba. Bet vel vajag filminu, 360 kadri ~40-60 eiro, un pec tam vel vajag attistit utt. Var protams panemt kadu analogu kameru pa 20-50 eiro, bet digitalu kropu ari var atrast 100-200 eiro robezas. Un vel paliek jautajums, kadu ieguvumu fotografijai iedos 35mm filminas izmantosana?