Vēlētos iegādāties filmu fotokameru, Zenitu gan negribu. Varbūt kādam ir ko piedāvāt? Vai arī zināma kāda laba vieta kur to var izdarīt par saprātīgām naudiņām.
ja negribas lauzīt galvu ar ekspozīcijas meklējumiem, tad nikon F100 ir labākais ko var nopirkt, pie tam darboajas ar visiem modernajiem stikliem, kā arī ar vecajiem stikliem. vienkārši fantastiska kamera.
no savas pieredzes ja salīdzina jebkuru Nikon FM vai FE un F100 (kurš man arī stāv plauktā), tad uz vecajiem FM/FE reaģē cilvēki pavisam savādāk. nebaidās, neaizsedz sejas un nav agresīvi. F100 tomēr izskatās jau kā spogulene, un tā arī pret to reaģē. f100 ir forš ja vajag ātrumu , fokusēšanos. to es ieteiktu tiem kas izpilda pasūtījumus uz filmas (fočē reportāžas, kāzas). lieliska kamera ! bet ja gribās klasiku, vecās kameras sajūtu un būt nepamanāmam uz ielas tad tomēr FM/FE Nikonu!
Nu, humoristi, skuķim vajak kameru ar galveno prasību, lai nav Zenīts, bet šie tūliņ līc Kontaksam RTS-III, Leikai R4 un Haseļiem ar Linhofiem savos padomos nonāks.
Par cik Jaunkundzei jau Kanons ir, piedāvāju gandrīz jaunu EOS Rebel G: www.amazon.com... Pa 35,- EUR (Bez objektīva un baterijām).
Man tāds simts gadus mājās mētājas, jo pērkot Pentaksu kaudzi ar visādiem pričendāliem, pārdevējs man šo bija ielicis līdzi. Tā nu gadiem stāv plauktā... ATBRĪVOJIET PENTAXSISTU NO KANONA!!!
Schneider:Nu, humoristi, skuķim vajak kameru ar galveno prasību, lai nav Zenīts, bet šie tūliņ līc Kontaksam RTS-III, Leikai R4 un Haseļiem ar Linhofiem savos padomos nonāks.
Paldies puiši! Es protams varu tiekties uz Mamiyu vai uz Leicu, bet vai tas ir vajadzīgs?! Bet nu vismaz pa šīm dienām būšu daudz salasījusies un izokšķerējusi visādu info.
Vēlētos vēl dzirdēt no jūsu pieredzes un jūsu viedokli, ņemt Canon T70 ar FD stikliem (vai jebkuru citu kanonu, kas strādā ar FD), vai tomēr skatīties fotoaparātu ar kaut kādu autofokusu, kas droši vien jau ir EOS aparāti, kam derētu objektīvi, kas man ir mājās? Jo diži ieguldīties šajā pasākumā īsti neplānoju, bet kas zin kā tas viss izvērtīsies. Un tad vēl mūžīgais jautājums par Pentax, jo dadz slavē ka daudz svešie objektīvi der filminiekam.
A cik intensīvi taisies bildēt uz filmas un cik objektīvus vajadzēs? Man pietiek ar Olympus 35RC, meitai ar Pentax Z-20+28-70/4+50/1,4, dēlam ar Pentax Z-1p+50/1,7+24/2,8.
Tas man vairāk testēšanai un saprašanai vai man vispār tas reāli paķers. Ja paķers būšu gatava ieguldīties vairāk. Ar digitālo es paspēlējos. Nav interesanti visi fotošopi utt. Pa lielam gribās pamēģināt kā tas ir, kad bildes iznākums ir atkarīgs tikai no pašas, ne fotošopiem un laitrūmiem un miljons nevajadzīgiem kadriem. Vairāk būšu brīvdienu knipsētāja. Kā jau parasti, gan jau sanāks bildēt draugus un apkārtni.
zannda:Paldies puiši! Es protams varu tiekties uz Mamiyu vai uz Leicu, bet vai tas ir vajadzīgs?! Bet nu vismaz pa šīm dienām būšu daudz salasījusies un izokšķerējusi visādu info.
Vēlētos vēl dzirdēt no jūsu pieredzes un jūsu viedokli, ņemt Canon T70 ar FD stikliem (vai jebkuru citu kanonu, kas strādā ar FD), vai tomēr skatīties fotoaparātu ar kaut kādu autofokusu, kas droši vien jau ir EOS aparāti, kam derētu objektīvi, kas man ir mājās? Jo diži ieguldīties šajā pasākumā īsti neplānoju, bet kas zin kā tas viss izvērtīsies. Un tad vēl mūžīgais jautājums par Pentax, jo dadz slavē ka daudz svešie objektīvi der filminiekam.
Prieks ka vēl ir cilvēki kas tic Ziemassvētku zaķim, Lieldienu vecītim un forumā cer saņemt ideālo padomu tieši priekš sevis. Lai kautko jēdzīgu ieteiktu jāzin nafig tas filmenieks vajadzīgs, kas ir no digitālā, sevišķi sadaļā optika, ~budžets. Nu un vēl noteikti izlasiet šeit:" es esot pie pilnas garīgās veselības apzinos filmu cenas, attīstīšanas izmaksas un to ka laba skanēšana maksā padārgi. Tāpat apzinos ka pašrocīga filmu apstrāde un bilžu optiskā kopēšana prasa attiecīgu aprīkojumu un iemaņas" Izlasijāt? Tad parakstieties šeit ka uzņematies visu atbildību par sekām un materiālajiem zaudējumiem ……
Prieks ka vēl ir cilvēki kas tic Ziemassvētku zaķim, Lieldienu vecītim un forumā cer saņemt ideālo padomu tieši priekš sevis. Lai kautko jēdzīgu ieteiktu jāzin nafig tas filmenieks vajadzīgs, kas ir no digitālā, sevišķi sadaļā optika, ~budžets. Nu un vēl noteikti izlasiet šeit:" es esot pie pilnas garīgās veselības apzinos filmu cenas, attīstīšanas izmaksas un to ka laba skanēšana maksā padārgi. Tāpat apzinos ka pašrocīga filmu apstrāde un bilžu optiskā kopēšana prasa attiecīgu aprīkojumu un iemaņas" Izlasijāt? Tad parakstieties šeit ka uzņematies visu atbildību par sekām un materiālajiem zaudējumiem ……
Es gan apzinos visas cenas, bet vai tad nav tā, ka cilvēkiem, kam tiešām interesē izaugsme tas tieši ir dzinulis, lai ar katru kadru un katru attīstīto bildi vai filmiņu iemācītos tiešām uzņemt labas un skatāmas bildes? Jo ar fotošopu un pārējo digitālo un datorizēto tehniku mūsdienās ir tā, ka pat 7gadīgs bērns var kļūt par fotogrāfu. Bet dažreiz ir jautāums - kur paliek tas viss īstais, tas ko mēs patiešām redzam?
zannda : Tu ir NAIVA , arī agrāk nebija nekādas ISTĀS Principā FOTOGRĀFIJĀ jau nekas nav mainijies tikai vienu SLAPJO tehnalōģiju nomainījusi digitātā SLAPJĀ tehnalōģija tāda kuru būtu vērts LIETOT maksā tiešām dārgi un REZULTĀTS vairumā gadijumu bez iemaņam un lielas naudas ieguldīšanas nebūs ne tuvu tik WAU kā digitāls Protams ir iespēja ietaupīt uz 101 posmu un realziēt visu divos pismos UZŅEMŠANA kam vajazdīgs tikai fočuks uj BILDES KOPĒŠANA kam nepieciešamas tikai 3 vaniņas un stikls BET tas neko neietaupīs NAUDAS izteiksmē tikai izlēgs kādus 3 tehniskus posmus kas jāpgūst
Ista ir melnbaltā filma un optiskās kopijas uz īstā melnbaltā papīra, tā ir vienīgā reāli arhivējamā fotogrāfija. Mācīšanās uz cipara sanāk ātrāka un lētāka un neviens jau nespiež bildes čakarēt fotošopā. Bilžu "skatāmība" jau nav no iegūšanas tehnoloģijas atkarīga, tiesa ir tāda mistiska parādība, ka tehnika(bez īpaša pamatojuma) nosaka bildēšanas stilu, bet te lieta ir nevis tehnikā, bet gan galvā. Par Canon T70 ir tāda nianse, ka šobrīd viens pesonāžs tirgo T70 ar pārīti stiklu somiņā, tik nelaime tāda ka garajā stiklā ir sēne, īso zūmu pat neskatijos, Latvija ir maza ir gana liela iespēja ka skaties tieši uz to kameru, tad nu to ņemt neiesaku.Principā ir interesanti un jēdzīgi ņemt kameru ar optiku, kurai interesants un patīkams zīmējums. Ja neatvēzējās uz dārgi eksotisko galu, tad Olymous OM un Minolta MD optika ir tas kas no nedārgā gala ir ar patīkamu zīmējumu.
...Pa lielam gribās pamēģināt kā tas ir, kad bildes iznākums ir atkarīgs tikai no pašas, ne fotošopiem un laitrūmiem un miljons nevajadzīgiem kadriem....
aizlīmē LCD ekrānu digitālajam un pārtrauc uzņemt miljons nevajadzīgu kadru. Domā ar galvu, nevis tikai spied un blenz ekrāniņā. Iedomājies, ka tur ir tikai 36 kadri un skaiti līdzi. Agrāk bija tāds pats fotošops, tikai analogs, daudz piņķerīgāks, neprecīzāks un kļūdas piedošanas līmenis bija uz nulles, jo neeksistēja nekāds undo. kaut ko montēt un retušēt - tā bija augstākā pilotāža! filosōfe, vaizinies...
Cafe_Racer:Nez, ir vēl iespēja nopirkt 64-128MB atmiņu karetes? Alternatīva filmai
Ko tik primitīvi? Vēl labāka alternatīva foto-sado-mazo virzienā ir nopirkt vara plāksnes, apsudrabot šamās, pārklāt ar jodu un kaučkādā kādā pielāgotā kurpju kastē mēģināt iegūt dagerotipijas. Vot tad pa īstam iemācīsies taupīt vienīgo kadru un būsi krutākais fotočoms LV...
No grāvja grāvī. Es jau arī vienu m/b filmu tik pa pāris gadiem attīstu, bet par jūsu "asprātībām" nudien smiekli nāk. Frīdi, tas taču ir vienkārši isskaidrojams - tā pati tava ķimerēšanās ar veco elektroniku, rušināšanās pa mazdārziņu, kaut arī veikals vai tirgus tepat aiz stūra un loku buntīte maksā mazāk par aizbraukšanu līdz savai vagai, ņemšanās ar virtuves piederumiem un produktiem, lai arī pusfabrikātu un gatavu, tikai ussildāmu, ēdienu pilni veikali. Nu ļaujiet taču meitenei to prieku - attīstīt filmu un no jauna ieraudzīt 2 gadus vecus notikumus (manā gadījumā)
zannda:šo tēmu varam beigt! Paldies par kārtīgām latviešu atbildēm!
Nu un ko Tu domāji? Ka visi ieteikts Tev lai ņem kādu K1000 vai FE ar vienu 50nieku vai 35nieku un tagad būsi "street photography" māksliniece, jeb fine art bliezīsi augšā? Nu, piedod, tā nenotiek. Lai arī paņemsi "savu" brendu, tāpat tavs 18-55 nederīgs būs. Nu kaut ja Tev jaunais kāds "nifty fifty" būs, tāpat nemācēsi nobildēt, jo AF ta nav, mērīt arī nemēra, MF gājiens pārāk īss un ūdeņains lai ko izdarītu. Bet ja gribi patēlot hipsteri tad droši ņem filmu kameru, pilnīgi vienalga kādu, tāpat rezultāds būs vienāds, jo nu nebūsi Tu nākamais Adamss vai Cappa.
Bet nu ja nu nopietni, tad Es kā rezerves filmu rumpīti paņemtu kādu MZ-S
Kastanis:Bet nu ja nu nopietni, tad Es kā rezerves filmu rumpīti paņemtu kādu MZ-S
Nu tu dajoš, vizdārgākais Pentakša AF filmu modelis! Tad jau, ja neskaita fokusēšanās zonu skaitu, funkcionālāks būs vecais Z-1p, us pusi lētāks Ebayā, bet visprātīgākais - MZ-5n/MZ-3/MZ-6 ar kādu 50-nieku un lai staigā laimīga.
Nevella, man pašam Pentakša filmu laikos darba zirks bija SFXn, bet MZ-6 biju atdevis dēlam.
Tieši tāpēc jau rakstiju ka Es kā rezerves rumpi ņemtu MZ-S, ja būtu nepieciešamība. Bet tā, pagaidām, kā filmu rumpis ko retu reizi izvelku ārā un šo to pabildēju ir ME, bet autorei tak pilnībā pietiek ar jebkuru 35mm SLR.
Prieks ka vēl ir cilvēki kas tic Ziemassvētku zaķim, Lieldienu vecītim un forumā cer saņemt ideālo padomu tieši priekš sevis. Lai kautko jēdzīgu ieteiktu jāzin nafig tas filmenieks vajadzīgs, kas ir no digitālā, sevišķi sadaļā optika, ~budžets. Nu un vēl noteikti izlasiet šeit:" es esot pie pilnas garīgās veselības apzinos filmu cenas, attīstīšanas izmaksas un to ka laba skanēšana maksā padārgi. Tāpat apzinos ka pašrocīga filmu apstrāde un bilžu optiskā kopēšana prasa attiecīgu aprīkojumu un iemaņas" Izlasijāt? Tad parakstieties šeit ka uzņematies visu atbildību par sekām un materiālajiem zaudējumiem ……
Es gan apzinos visas cenas, bet vai tad nav tā, ka cilvēkiem, kam tiešām interesē izaugsme tas tieši ir dzinulis, lai ar katru kadru un katru attīstīto bildi vai filmiņu iemācītos tiešām uzņemt labas un skatāmas bildes? Jo ar fotošopu un pārējo digitālo un datorizēto tehniku mūsdienās ir tā, ka pat 7gadīgs bērns var kļūt par fotogrāfu. Bet dažreiz ir jautāums - kur paliek tas viss īstais, tas ko mēs patiešām redzam?
zannda:šo tēmu varam beigt! Paldies par kārtīgām latviešu atbildēm!
Atbildes Tev sniedza pat ļoti sakarīgas. Tu neesi spējīga tās saprast - lūk problēma. Jo galvā putra. Kāpēc ? Jo tikai ar galīgu putru galvā var domāt, ka visi ir fotogrāfi un fotošops - digitālo šedevru kalve Tev vajag kārtīgus kursus un ne Ogrē. Kaut vai pie Lielbrieža, ja par filmu interese