Bet kā tad ir, ja ātruma ziņā viņi neačķiras no Smenas T-22, pie tam, ja nav ķīļu skatumeklētājā, fokusēšanās kļūst diezgan neērta. Krietni ātrāki būs F 50/1,7 vai FA 50/1,4.
Lasot dažādus forumus,pilnīgi visur pie 50ieku objektīviem esmu redzējis arī takumarus. Tākā pats līdzšim lietoju heliosu 44-2(kurš ir gana neass,un fokusēšana uz f2 ir dažreiz pagrūta) problēmām nevajadzētu būt.
Ļoti vienkārši - ja viens ir ar manuālo fokusu, bet otrs ar AF, tad tas otrs arī būs krietni ātrāks. Un arī manējais FA 28/2,8 ir ātrāks par visiem manuālajiem, kuriem 1,4.
Tad nevajag nepareizi domāt un tēlot kārkluangli, laikam pie Marnica Mērnieku laiku personāžu kursos biji. No angļu valodas ar vārdnīcu pa trulo tulkot nevar pat sarunvalodu, bet tu te māžojies ar tehniskajiem terminiem. Zenītam-ET labāk ieteiktu Zenitaru-M, ja priekš tā mēsla maksāt par Takumaru, tā jau būs svētuma zaimošana un un neprāts ekonomiskā ziņā.
Objektīvus,kuriem ir liela APERTŪRA bieži tiek saukti par ātriem objektīviem(pamatojoties uz tā,ka ar tiem var fotografēt ar ātru slēdža ātrumu). Par Takumariem runājot,domāju to likt uz Fujicas ST605,nevis Zenīta. Un Zenītu par mēslu nevajadzētu saukt,jo bildes no viņa var dabūt gana labas(ja vien rokas neaug no nepareizās vietas)
No Wikipēdjias : ''Lens speed refers to the maximum aperture diameter, or minimum f-number, of a photographic lens. A lens with a larger maximum aperture (that is, a smaller minimum f-number) is called a "fast lens" because it delivers more light intensity (illuminance) to the focal plane, achieving the same exposure with a faster shutter speed.''
Par šo tēmu šī nav pirmā diskusija. Katrai valodai ir sava terminoloģija un tradīcijas. Vārdus TEHNIKA un TEHNOLOĢIJA arī esam aizguvuši no angļiem, bet to nozīme mums ir tieši pretēja kā angļu valodā. Un kāpēc jārunā par ātrumu, ja mūsu termins GAIŠUMS ir daudz precīzāks, uzskatāmāks un bez jelkādiem izskaidrojumiem saprotams?
M_Guufijs:Objektīvus,kuriem ir liela APERTŪRA bieži tiek saukti par ātriem objektīviem...
Latvijā tādi visbiežāk tiek saukti par gaišiem objektīviem. Ātrums - tas ir noteiktas darbības paveikšana noteiktā laika vienībā. Nevajadzēja 7.klasē nobastot fizikas stundas, nevajadzētu tagad foto forumā blamēties ar angļu wikipēdijas burtisko tulkošanu uz latviešu valodu. Pie tam - 1,4 ir gaismasspēja, arī relatīvais atvērums. Vai tad galīgā čuhņā dzīvo, ka tuvumā nav bibliotēkas? Iesēsties kārā, aizdraivē un palasi kādu foto grāmatu latviešu valodā, nevajadzēs šeit tēlot Švaukstu. Un Zenīts IR MĒSLS, gribētu zināt, ko tu šodienas saulē ar viņa 1/500 un filmu ISO 400 sabildēsi.
M_Guufijs:Objektīvus,kuriem ir liela APERTŪRA bieži tiek saukti par ātriem objektīviem...
Latvijā tādi visbiežāk tiek saukti par gaišiem objektīviem. Ātrums - tas ir noteiktas darbības paveikšana noteiktā laika vienībā. Nevajadzēja 7.klasē nobastot fizikas stundas, nevajadzētu tagad foto forumā blamēties ar angļu wikipēdijas burtisko tulkošanu uz latviešu valodu. Pie tam - 1,4 ir gaismasspēja, arī relatīvais atvērums. Vai tad galīgā čuhņā dzīvo, ka tuvumā nav bibliotēkas? Iesēsties kārā, aizdraivē un palasi kādu foto grāmatu latviešu valodā, nevajadzēs šeit tēlot Švaukstu. Un Zenīts IR MĒSLS, gribētu zināt, ko tu šodienas saulē ar viņa 1/500 un filmu ISO 400 sabildēsi.
piestum objektīvam priekšā saulenes. un kurš pāķis tad saulainā vasaras dienā velkas no mājas ārā ar 400nieci? starp citu - kā man teica viens džabars (ja atmetam zenit problēmas ar filmas skrāpēšanu, izolāciju vai slēdžam ātrumu ierobežojumiem) tad ar vienādu objektīvu saprātīgā diapazonā tu dabūsi identisku bildi ar zenit un visdārgāko leica vai HVZ megaūberkameru. Bet jā - zenit ir mēsls, pēc definīcijas. Vai tik vikipēdijā nebija rakstīts pie zenit vārda sinonīmi - mēsls, sūds, draņķis utt. Ir pat teiciens tāds: Kas tu zenīts esi?
Mūzdienās 90% filmubildētāju ielādē vienu filmu un velkas ārā no mājas gan dienā, gan arī puskrēslā. Par Zenīta mēslumu - man ir bijuši E, ET, TTL, 3, Kristall un pēdējais Viļeikas ražojums Albar (Zenit-15), bet, kā brīnums, neviens filmu nerāva un krievu laikos, kad filmu izvēle aprobežojās gandrīz tik Foto-65, bija tīri vai lietojami. Tagad tieši slēdža ātrumu diapazons ir lielākais mīnuss, ja neņemt vērā tumšo skatumeklētāju ar 64% laukuma un smilšpapīra kvalitātes matējumu.
Bet kā tad ar filmas ātrumu?Ja ir ātrs objektīvs,tad var iztikt ar ne tik ātru filmu,vai ne?Un te nu derētu padiskutēt ar ko filmas ātrums atšķiras no objektīva ātruma,ka arī kāpēc nevienu ātrumu nemēra ātruma mērvienībās teiksim km/hUn vispār tagad jauni sodi un ar ātrumu jāuzmanās.
M_Guufijs:Objektīvus,kuriem ir liela APERTŪRA bieži tiek saukti par ātriem objektīviem...
Un Zenīts IR MĒSLS, gribētu zināt, ko tu šodienas saulē ar viņa 1/500 un filmu ISO 400 sabildēsi.
Pat spilgtākajā apgaismojumā ir iespējams uzņemt labas ekspozīcijas bildes. Galu galā,ar filmu tev ir jāizmanto smadzenes,nevis pilnā komfortā,dienas vidū,šaut ar pilnībā atvērtu diafragmu un 1/4000 ātrumu,un pēctam priecāties par savām 500 bildēm ar ziediem,kuras uzņēmi automātiskajā(labākajā gadījumā P/Av) režīmā uz sava Canona,Pentaxa vai Nikona. Pagriezt rinķi priekšā objektīvam nav grūti..
Paldies, ka pamācīji, bet ar caumuru 16 un asuma dziļumu no metra līdz bezgalībai visas bildes būs kā ar hiperfokālo Skina ziepi pa 10 Ls. Un ar ISO 400 tieši tādu fragmu slēdža ātrums 1/500 arī pieprasīs šodien un rīt ap 14.00. Un nekādas smadzenes tam Zenītam neko neglābs, tik ND filtri. Fiziku neapčakarēsi.
Neviens to neapgalvo, bet bildes tehnisko kvalitāti gan nosaka fototehnikas spēja pareizi noeksponēt noteiktas gaismasjūtības materiālu. Arī fotogrāfa iespējas ar esošo fotomateriālu noteiktos apgaismojuma apstākļos realizēt savas radošās idejas galvenā objekta izcelšanā vai kustības attēlošanā.
priore:Gūfij, Tu esi pašā ceļa sākumā, ja nesaproti, kas ir labs pārējo ieteikumos, toties domā, ka esi gudrs, un tas kavē šobrīd Tavu attīstību. Sāc lasīt aparāta lietošanas pamācību, pagaidām nav jēgas Tev ko mācīt.
+1000! Un aizej uz bibliotēku, izlasi kādu grāmatu latviski, lai nevajadzētu šeit blamēties ar fototehnikas terminiem Švauksta vīzē.
Taisnība,esmu ceļa sākumā,bet sākt aprunāt manu intelektu un lietas,ar kurām esmu sācis savu tā saukto ceļu,tikai dēļ ĀTRS-GAIŠS,nav īpaši jauki arī no Jūsu puses. Šādas kļūdas pieļauju tāpēc,ka pārsvarā izglītojos no svešzemju avotiem,nevis vecām,iesīkstējušām CCCP grāmatām. Galu galā,šis ir fotoforums,ne tautas valodas mīlētāju pulciņš.
Tie termini tādi bija arī ulmaņlaikos. Un neba nu tev liktenis būs lēmis to dižo sūtību - pārveidot latviešu valodu (arī fotoforumu dalībnieku) pēc angļu vikipēdijas. Par iesīkstējušajām CCCP grāmatām - iesaku izlasīt britu autora Džona Hedžko en.wikipedia.org... pēcpadomju laikos latviešu valodā izdoto grāmatu Fotografēšana.
Ja kas, pārlieka aizraušanās ar angļu valodu nereti tiek vērtēta, ka lietotājs ir lepns par savu Īrijas zemeņu plantāciju darba stāžu.
viecha:Bet kā tad ar filmas ātrumu?Ja ir ātrs objektīvs,tad var iztikt ar ne tik ātru filmu,vai ne?Un te nu derētu padiskutēt ar ko filmas ātrums atšķiras no objektīva ātruma,ka arī kāpēc nevienu ātrumu nemēra ātruma mērvienībās teiksim km/hUn vispār tagad jauni sodi un ar ātrumu jāuzmanās.
Un vispār, ejam tālāk - digitālie aparāti ar augstāku maksimālo ISO arī būtu saucami par ĀTRIEM, tie, kam modernie tīri elektroniskie slēdži arī ĀTRI!
Schneider: Ja kas, pārlieka aizraušanās ar angļu valodu nereti tiek vērtēta, ka lietotājs ir lepns par savu Īrijas zemeņu plantāciju darba stāžu.
Ārzemju fotoforumos tiek runāts par to atbilstošajām tēmām.Šeit lielākā daļa sastāv no tādiem vērtētājiem,kuru runas spējas ir krietni spēcīgākas par prasmēm apieties ar kameru.
Šoreiz būšu izņēmums,jo mans-vidusskolnieka ceļš ir tikai sācies,tādēļ neesmu paspējis vākt zemenes vai strādāt noliktavā Anglijā vai Īrijā.
Ak, kas par drosmīgu pamatskolas absolventa šejienes tautas novērtējumu. Visi, vecie CCCP iesīksteļi, aizgājām kaktā un nokaunējāmies. Malacis, jaunēkli! Tālu tiksi, ja tik laikā neapstādinās...
priore:kārtīgs latvietis runā latviski un godā savu valodu, tāpat, kā jebkuras tautas kulturāls pārstāvis vismaz cenšas runāt pareizi un saprotami savā valodā. Ja Tu to nesaproti, tad padomā par valodu kā savas identitātes un kultūras līmeņa galveno rādītāju. .
Vienmēr esmu centies pēc iespējas pareizāk runāt latviski,bet viss nāk ar laiku. Kā es varu zināt visus foto terminus,ja pat kamerā viss rakstīts angliski? Nedomāju,ka kāds no jums savos fotogrāfijas pirmssākumos sākumā izlasīja grāmatas,instrukcijas,un tikai tad ķērās klāt pie kameras.