forum.gif
Fiksēta garuma (75 - 105mm) gaišais MACRO stikls
Jauns tematsAtbildēt fotoblog.ninja forums / tehnika / Fiksēta garuma (75 - 105mm) gaišais MACRO stikls
  1.  
IerakstsAutors
Publicēts: 15.08.15 12:40 labots
 citēt
Labdien, kungi!

Jau kādu brīdi meklēju gaišu Canon MACRO fiksu (kā minimums f2.8) ar mazu fokusēšanās attālumu (līdz 0.50m), nepieciešamais fokusa garums robežās no ~75-105mmm. Saprotu, ka lielākā daļa no šāda tipa stikliem būs ar lielu fokusēšanās attālumu (~0.85m), bet varbūt kaut kas man būs paslīdējis garām.
Cenas samazināšanas nolūkā pat drīkst būt lēns un skaļš.
Varbūt ir iespējams kaut kā apmānīt 85mm f1.8 dramatiski nezaudējot attēla kvalitāti? Budžets līdz 400eur par lietotu.
avatar
Publicēts: 15.08.15 12:58
 citēt
60 mm 2,8 makro galīgi neder?
avatar
Publicēts: 15.08.15 13:01
 citēt
kurta tu izrausi makrostiklu kam fokusēšanās distance būtu īpaši virs 30cm? Un kapēc makrostiklam būtu svarīga gaismasspēja?

www.ss.lv...
avatar
Publicēts: 15.08.15 13:04
 citēt
tamron 90 mm?
avatar
Publicēts: 15.08.15 13:07
 citēt
60mm mazliet par īsu, 50mm uz CROP bija pašā laikā, bet par cik pārgāju uz FF, diezgan izmisīgi meklēju ar ko šo aizvietot.
avatar
Publicēts: 15.08.15 13:16
 citēt
Konkrētajai Sigmai nav ne vainas - ka tik ne labākais no vecajiem sigmas stikliem - var jau būt, ka kādā noliktavāvecā versija ir saglabājusies:

www.discover.lv...

Jaunā ir bisķi dārgāka:

www.bm.lv...
avatar
Publicēts: 15.08.15 13:41 labots
 citēt
Maris:kurta tu izrausi makrostiklu kam fokusēšanās distance būtu īpaši virs 30cm? Un kapēc makrostiklam būtu svarīga gaismasspēja?
https://www.ss.lv/msg/lv/electronics/photo-optics/objectives/bcfcjo.html


Gaismspēja svarīga, jo bieži nepieciešams izmantot salīdzinoši tumšās un šaurās vietās (mākslīgā gaisma nepatīk, maksimums, ko izmantoju ir atstarotājs).

avatar
Publicēts: 15.08.15 13:59
 citēt
nu šim foto jau platais gals pavisam der. Kam te makro? Kompensāciju mīnusā..
avatar
Publicēts: 15.08.15 14:03
 citēt
Tas, kas tai bildē, nav macro. Sāksim ar to.
Macro bez mākslīgās gaismas arī nav macro, bet māžošanās.
Un macro gredzeni kam domāti?
avatar
Publicēts: 15.08.15 14:07 labots
 citēt
Ja specifika bildēt auto salonus, tad es laikam ņemtu kādu 20 mm fiksu uz FF, lēts būtu Sigma 20 mm 1.8 vai kāds Samyangs
avatar
Publicēts: 15.08.15 14:15
 citēt
Atvainojos, neveiksmīga foto izvēle. Iepriekšējais foto vairāk bija attiecināms uz vēlmi pēc objektīva ar labu gaismspēju tumšākām vietām.
Mēģinu precīzāk:



avatar
Publicēts: 15.08.15 14:21
 citēt
Ar valjaa fragmu, uz FF, nu nekaadi nevar saadu asuma dziljumu panaakt - taapat naaksies griezt ciet
avatar
Publicēts: 15.08.15 14:25
 citēt
nezinu, kādreiz biju auto pārdevējs auto placī Vācijā, bildēju ar parasto Nikon kitu. Bildes sanāca tādas pašas bez jebkādiem makro vai gaismspējas. Pat ne tādas pašas, bet bieži dabūju kritiku no pircējiem, ka mobile.de bildes konkrētam auto esot bijušas daudz labākas nekā tas auto dabā izskatās :D Domāju, te runa ir par foto prasmēm, ne tik daudz par objektīva parametriem..
avatar
Publicēts: 15.08.15 14:26
 citēt
talavietis:Ja specifika bildēt auto salonus, tad es laikam ņemtu kādu 20 mm fiksu uz FF, lēts būtu Sigma 20 mm 1.8 vai kāds Samyangs


20mm fiksu arī labprāt iegādātos, ir sanācis patestēt, ļoti patika, bet, ne priekš atsevišķām salona detaļām. Detaļas uz ~100mm izskatās nesalīdzināmi labāk un ar taisnākām līnijām, nekā ar 20mm, kur bilde jau gandrīz vilks uz fisheye efektu ar uzblīdušām salona pogām un slēdžiem.
Ar 20mm fiksu ļoti forši var paņemt salona kopskatu (paneli, sēdekļus, griestus, lūku u.c.).

Tieši tas pats stāsts, kas ārpusei, iespējams, ka gaumes jautājums, bet manās acīs "īstais un pareizais" attālums ~200-250mm, kur auto nav izkropļota ģeometrija un ir precīzāk redzama reālā forma, kas ir svarīgi tieši pie auto pārdošanas.
avatar
Publicēts: 15.08.15 14:51 labots
 citēt
talavietis:nezinu, kādreiz biju auto pārdevējs auto placī Vācijā, bildēju ar parasto Nikon kitu. Bildes sanāca tādas pašas bez jebkādiem makro vai gaismspējas. Pat ne tādas pašas, bet bieži dabūju kritiku no pircējiem, ka mobile.de bildes konkrētam auto esot bijušas daudz labākas nekā tas auto dabā izskatās :D Domāju, te runa ir par foto prasmēm, ne tik daudz par objektīva parametriem..


Bildēm ir jābūt labākām, nekā tas dzīvē izskatās, tur var oponēt un strīdēties, bet pēc 2-3 gadu laikā sabildētām un pārdotām ļoti daudzām automašīnām (drīz jau vajadzētu būt pirmajam tūkstotim, pie kam tā nav mana pamatnodarbošanās, es esmu pilnīgs amatieris bez foto izglītības un tas vairāk ir mans hobijs brīvajā laikā) ir skaidrs, ka tas strādā, pie kam ļoti labi, varbūt ne uz visiem, bet uz lielāko daļu noteikti - ir svarīgi izcelties pelēkajā masā un pircēju atvilkt pie sevis. Domāju, ka produktu fotogrāfi ļoti labi saprot par ko es runāju, ar auto nav nekas īpaši savādāks.

Protu uzklausīt pamatotu kritiku, bet nevajag stāstīt, ka ar KIT'u var dabūt tikpat labas bidles www.autofotofactory.com, tad jau ar KIT'u var arī uz kāzām šaut? Labā gaismā - jā, arī ar kitu un Photoshopu var sasniegt nesliktus, apmierinošus rezultātus, bet auto pārdevējs negaidīs nedēļu, kamēr būs pareizie laika apstākļi, pareizā gaiisma, laiks utt.
Bet ļoti iespējams, ka Tu vienkārši esi profesionālis un spēj visu to pašu panākt ar KIT'u (ar cieņu, bez sarkasma).
Lietoto auto bizness šobrīd ir diezgan dinamisks, vismaz manā klientu/paziņu lokā un katra zaudētā diena ir svarīga. Un latiņa arī ir augusi, pamēģini aizsūtīt pārdevējam (klientam) graudainas, šķibas, nespīdīgas bildes, kuras pārdošanas sludinājumu servisi saspiež vēl sūdīgākas, un tikai tāpēc, ka, redz, šodien laukā nebija pareizā gaisma - tur vajag dzelzi, kas tur ISO, stiklu, kuru var atgriezt vaļā, ja vajag utt.
Es esmu sācis ar Canon 500D kitu un soli pa solim pircis klāt/mainījis tehniku un sapratis, kas man ir vajadzīgs, lai varētu sasniegt vēl labākus rezultātus.
Un es nevaru aizbraukt bildēt Ferrari/Bentley/Masserati ar KIT'u, tiešām nevaru, jo zinu, ka pirmkārt jau mani neapmierinās rezultāts. :)
avatar
Publicēts: 15.08.15 21:12
 citēt
EF 100mm 2.8 macro USM, vien būs mazliet dārgāk par 400 naudiņām jauns.

Vai parastais 50/1.8 ar gredzenu.
avatar
Publicēts: 16.08.15 21:39
 citēt
Mākslīgā gaisma nepatīk droši vien tāpēc, ka nav apgūta. Man bijušais kolēģis nodarbojas ar 3D vizualizāciju ar lielu uzsvaru uz auto jomu. Skatoties gaismas setup'us 3D scēnām man neticās, ka auto jomu bildē ar vienu atstarotāju bez nekā vairāk. Domāju ir vērts šo jautājumu vairāk papētīt.
avatar
Publicēts: 16.08.15 22:37
 citēt
Piekrītu Tev, Artūr, es to neesmu apguvis tādā līmenī, lai rezultāts mani apmierinātu. Visas reizes, kurās esmu centies izmantot mākslīgo gaismu ļoti izteikti ir bijuši redzami defekti, netīrumi, plankumi, skrāpējumi un šādā gaismā man tās fotogrāfijas šķiet pārāk mākslīgas un nedzīvas. Tas nav slikti, ja tā ir individuāla sessija vai jauns auto dīlerim, kur var darboties daudz plašāk, bet lietotajiem auto uz pārdošanu dramatiska bilde studijā ar mākslīgām gaismām īsti nederēs, tāpēc parasti cenšos atrast balansu starp reālo dzīvi un mākslīgiem efektiem, un flash tomēr arī uzšauts salonā pa griestiem iedod tādu mākslīgu sajūtu. Īsāk sakot - jā, nemāku izmantot flashu, lai tas dotu tikpat dzīvu efektu kā dabīgā gaisma, kura man šķiet mīkstāka, maigāka un pierastāka.
Bet labprāt pamācītos pie kāda mākslīgo gaismu, studijas gaismas un photoshopu, vienīgi iet pilnu kursu, kur bildē visu (dabu, zirgus, pilsētas skatus utt.) man kaut kā nav iedvesmas, lai gan saprotu, ka elementārus pamatus apgūt vajadzētu. Ir ko ieteikt?
avatar
Publicēts: 17.08.15 09:08
 citēt
Manuprāt, vislabākais "bang for the buck" veids kā bildēt mašīnas ir gaismas krāsošana un ekspozīciju stakošana.
ekspozīciju stakošana youtu.be...
gaismu krāsošana: youtu.be...
avatar
Publicēts: 17.08.15 12:11
 citēt
ibio...
Atnāca cilvēks, kas jau spēj radīt vairāk kā labu rezultātu - pat bildes parādīja - un prasa konkrētu ieteikumu - a jūs viņam "zipeni vajag, lox tāds" - nošaujieties na*uj. Ja neko nemācētu, neprastu - okei, bet māk tak! Jā, ir tur atspīdumi utml, bet auto pircēji uz tām bildēm vienalga siekalojas.
www.the-digital-picture.com... reku ir zemāk smuka tabuliņa ar kwakona stiklu minimālajām fokusēšanās distancēm - rādas, ka šitas tampons nebūtu slikts.
avatar
Publicēts: 17.08.15 12:13 labots
 citēt
3rdHalf:Manuprāt, vislabākais "bang for the buck" veids kā bildēt mašīnas ir gaismas krāsošana un ekspozīciju stakošana.
ekspozīciju stakošana youtu.be...
gaismu krāsošana: youtu.be...

Beidz tak par cirvi izliekties. Otrajā video final image NEDER tirgošanai - tas izskatās pēc wonabī rīsera bildēta mēsla, kas zem kapota ir satjūnēts, 4x pabijis grāvī, utml.
Autora bildes rada iespaidu par eleganci un izsmalcinātību.
Nepārproti, autoentuziastu forumā tas laitpeintinga stils būs uz urrā - bet ne jau tirgošanai.
Un, kas amizanti, cilvēks grib bildēt detaļas - a tu te par eksterjeru. Drusku cita tēma.
avatar
Publicēts: 17.08.15 14:12
 citēt
Iekšējām detaļām, tajās bildēs kur nav daudz logu stikli redzami, var apklāt autiņu ar frostu (nu šinī gadījumā ar baltu caurspīdīgu audumu) un no ārpuses pāris gaismas caur baltiem lietussargiem 1-2m attālumā. Apgaismojums būs ultra vienmērīgs un bļiku forma - logi. Zipenes zontos likt ir visvienkāršāk jo to jauda atļaus bliezt no rokas - var likt arī pastāvīgās, bet, ka tik statīvu nesavajadzēsies.

Dotajai metodei gaisma tāda "krītaina" bišķi un bļiku x mazāk kā kad kkādi asi gaismas avoti, bet nu tomēr.

Krietni medžiskākas detaļu kartiņas sanāk ja iebāž autiņā max lielu vienmērīgas gaismas paneli (piemēram 60x60cm LED) un pašus logus aizklāj ar tumšu lupatu.

Autiņus nebildēju, bet galantēriju un polšus gan - izmērs atšķiras, bet gaismas valdīšanas principi jau nē.
avatar
Publicēts: 18.08.15 19:33 labots
 citēt
Strom:
talavietis:nezinu, kādreiz biju auto pārdevējs auto placī Vācijā, bildēju ar parasto Nikon kitu. Bildes sanāca tādas pašas bez jebkādiem makro vai gaismspējas. Pat ne tādas pašas, bet bieži dabūju kritiku no pircējiem, ka mobile.de bildes konkrētam auto esot bijušas daudz labākas nekā tas auto dabā izskatās :D Domāju, te runa ir par foto prasmēm, ne tik daudz par objektīva parametriem..


Bildēm ir jābūt labākām, nekā tas dzīvē izskatās, tur var oponēt un strīdēties, bet pēc 2-3 gadu laikā sabildētām un pārdotām ļoti daudzām automašīnām (drīz jau vajadzētu būt pirmajam tūkstotim, pie kam tā nav mana pamatnodarbošanās, es esmu pilnīgs amatieris bez foto izglītības un tas vairāk ir mans hobijs brīvajā laikā) ir skaidrs, ka tas strādā, pie kam ļoti labi, varbūt ne uz visiem, bet uz lielāko daļu noteikti - ir svarīgi izcelties pelēkajā masā un pircēju atvilkt pie sevis. Domāju, ka produktu fotogrāfi ļoti labi saprot par ko es runāju, ar auto nav nekas īpaši savādāks.

Protu uzklausīt pamatotu kritiku, bet nevajag stāstīt, ka ar KIT'u var dabūt tikpat labas bidles www.autofotofactory.com, tad jau ar KIT'u var arī uz kāzām šaut? Labā gaismā - jā, arī ar kitu un Photoshopu var sasniegt nesliktus, apmierinošus rezultātus, bet auto pārdevējs negaidīs nedēļu, kamēr būs pareizie laika apstākļi, pareizā gaiisma, laiks utt.
Bet ļoti iespējams, ka Tu vienkārši esi profesionālis un spēj visu to pašu panākt ar KIT'u (ar cieņu, bez sarkasma).
Lietoto auto bizness šobrīd ir diezgan dinamisks, vismaz manā klientu/paziņu lokā un katra zaudētā diena ir svarīga. Un latiņa arī ir augusi, pamēģini aizsūtīt pārdevējam (klientam) graudainas, šķibas, nespīdīgas bildes, kuras pārdošanas sludinājumu servisi saspiež vēl sūdīgākas, un tikai tāpēc, ka, redz, šodien laukā nebija pareizā gaisma - tur vajag dzelzi, kas tur ISO, stiklu, kuru var atgriezt vaļā, ja vajag utt.
Es esmu sācis ar Canon 500D kitu un soli pa solim pircis klāt/mainījis tehniku un sapratis, kas man ir vajadzīgs, lai varētu sasniegt vēl labākus rezultātus.
Un es nevaru aizbraukt bildēt Ferrari/Bentley/Masserati ar KIT'u, tiešām nevaru, jo zinu, ka pirmkārt jau mani neapmierinās rezultāts. :)


--------------------
Jā, to var te LV praktizēt un šmaukties ar bildēm, te pofig, labākajā gadījumā nosaukās, aizbrauks. Vācijā situācija ir pavisam citādāka- cilvēki brauc no malu malām, jau Vācijas mērogos tie ir n-tie simti, nemaz nerunājot, ka brauc pirkt no čehiem, no Holandes, Franči, krievi, baltija utt. To visu varētu arī daudz neņemt vērā, bet diemžēl likumdošana ir pircēja pusē un nedod dies, kaut ko būsi noklusējis, samelojis vai aizmālējis, nāksies maksāt raudādamam. Pat ekstru labāk aizmirst ierakstīt, nekā to neesošu minēt. Tāpēc bildēm jābūt tīrām, labi pārskatāmām, kvalitatīvām, visam jāiekļaujas tajos 15 attēlos, atstājot vietu arī kādam īpašam panelim vai instrumentam, ekstrai. Juridisko pusi neskaidrošu, ko un kā jādara, lai tirgotāju varētu iegruzīt, jo vēl nesen atkal man piedāvāja fričos nodarboties ar auto. Es uzskatu, labākais un pareizākais ir pareiza diennakts gaisma, vide kura būs fonā. Nereti pat krutākiem smago tirgoņiem bija kas īpašs atrasts, kā piem. viens dzina kalnu fonā uz kraujas malas. Bilde uzreiz pievelk ar savu skaistumu, kur tālāk jau jautājums- der vai neder tie auto parametri. Ar auto fotografēšanu gan nodarbojos samērā maz, bet pircis, vedis, pārdevis esmu tās kopš 92. gada periodiski arī kā pamatdarbu. Sezonu iepirku vairumā Šveicē mašīnas, tirgojām Vācijā. Vēlāk tirgoju Vācijā līzinga auto no Lux. Nemaz nerunājot, ka esmu nodarbojies ar pirms pārdošanas uzkopšanu, kad katru virsbūves detaļu atsvaidzina līdz spozmei. Tiek pulēts katrs lukturis, katrs plastmas tiek atsvaidzināts un atgriezts tā sākotnējais tonis. Nemaz nerunājot par virsbūves pulēšanu.
Tas tā, nevēlos ne mācīt, ne pamācīt, tik iebilst, ka bildē šmaukties nedrīkst. :face-wink:

PS: tieši tā, bildēju ar nikon 5000 un 18-105. Man pietika gan gaišuma, gan asuma...
avatar
Publicēts: 18.08.15 22:13
 citēt
Nu paga, manā izpratnē šmaukšanās ar bildēm būtu, piemēram, nenobildēt mašīnu no tās puses, kur noiets ar atslēgām vai izrūsējis slieksnis tā, ka pa gabalu spīd. Vai ielikt bildi no cita, kaut līdzīga auto. Vai uzmest pleķim uz sēdekļa pa virsu rokassomiņu.
Tak katrai lietai ir mikroskrāpējumi, kas rodas normālas ekspluatāijas gaitā un,lielākoties, pie dabīga apgaismojuma nav redzami. Tad jau sanāk, ka visās bildēs jāmauc ar iebūvēto zipeni taisnā tēmējumā?! Come on...
Te tak nebija runa par ceturtajiem golpiem - te runa par autiņiem, kas ir vairuma šejieniešu, mani ieskaitot, vairāku gadu algu cenā - attiecīgi, bildes vajag attiecīgajai publikai.
Protams, ja kaut kur āda ieplēsta, apdiluši uzraksti uz pogām - to korekti parādīt... Bet, vēlreiz atkārtošos - par to nebija runas šai topikā!

wtf vienkārši.
avatar
Publicēts: 18.08.15 22:15
 citēt
talavietis:Nemaz nerunājot, ka esmu nodarbojies ar pirms pārdošanas uzkopšanu, kad katru virsbūves detaļu atsvaidzina līdz spozmei. Tiek pulēts katrs lukturis, katrs plastmas tiek atsvaidzināts un atgriezts tā sākotnējais tonis. Nemaz nerunājot par virsbūves pulēšanu.

Vai ta tā nav krāpšanās? Ja auto ar nopistu salonu, kāda iespēja, ka kopts bijis dekvāti, laicīgi eļļas mainītas, utml?
avatar
Publicēts: 18.08.15 23:30
 citēt
nu tu jau zini visu, par to šaubu nav!
avatar
Publicēts: 19.08.15 00:48 labots
 citēt
Nav šeit Vācija, šeit ir pilnīgi cita tirgus specifika, ar krāpšanos šeit nav nekāda sakara, tas jau bija apvainojums neiedziļinoties detaļās... ir starpība vai Tu apzināti slēp defektus vai pasniedz auto vienkārši labāk par citiem, ar labāku tehniku, labāku pēcapstrādi (man patīk novākt liekās krāsas, savas kļūdas ar ekspozīcijā, kadrējumā utt.), kas rezultātā uztunā un vairo pircēju interesesi par konkrēto auto, līdz ar to arī pārdošanas rezultātus. talavietis ir mazliet aizrāvies un piemirsis, ka es šobrīd publiski atklātajā pozīcijā esmu fotogrāfs, nevis pārdevējs un, ja man klients saka, lai es nebildēju vadītāja sēdekli, es ar putām uz lūpām viņam nestāstīšu, ka Vācijā par to ir gandrīz krimināllieta! :) Tici man, jo viņam vienkārši ir pie D.... viņam tas auto ir jāpārdod par katru cenu un jānopelna savu naudu, jo kamēr būs aitas, būs cirpēji. Var zākāt tirgoņus, bet pašam arī jābūt galvai uz pleciem un, ja nav čoms, kurš tiešām kaut ko rubī no mašīnām (pārsvarā visi domā, ka rubī, gudrojās un beigās tāpat elementāras lietas nepamana un palīdz nopirkt sūdu), tad vismaz līdz normālam servisam vai dīlerim to auto ir jāaizved obligāti.
Un nav arī ar tirgoņiem tik traki, lielākā daļa pirms bildēšanas jau paši ir izveikuši Tevis minētās darbības (pulēšana, vaski, ķīmiskās utt), un kas tur slikts? Pirms pārdodam fototehniku tak arī parasti nopucējam, izpūšam putekļus, lai izskatās svaigāk, jo tīru un kārtīgu pārdot ir vieglāk, varbūt pat dārgāk, jo Pētera stikls ir nolikts uz netīra galda, aiztikts ar speķainiem pirkstiem un aplipis ar putekļiem.
Reāli tas notiek tik daudzās sfērās, nebūsim naivi, manā klientu lokā ir ļoti dažādu slāņu tirgoņi (kā redzams foto), attiecīgi arī nevar teikt, ka visi ir vienādi, visi ir slikti un visi ir krāpnieki, jo lielākajai daļai nav nekas jāslēpj - tikai jāpasniedz tas auto labāk par lielāko vairumu, kuri būs blakus sludinājumu serveros.
Defektus 99% esmu labojis PS nevis krāpšanās, bet laika trūkuma dēļ, piem. zīmējis moldingu, jo pasūtītais moldings vēl nav pienācis; izvilcis bukti, jo auto pēc bildēšanas uzreiz iet uz krāsošanu utt., jo kā jau minēju, pārdevējiem laiks ir nauda.
Un paldies par ieskatu 90tajos, bet es pats šajā nozarē aktīvi darbojos jau vairākus gadus, tāpēc man ir zināma šī brīža gan Vācijas, gan Lietuvas, gan Latvijas tirgus specifika, tāpēc arī ir iegriezies tā, ka fotoaparāts manā dzīvē visbiežāk ir pavērsts pret auto, nevis ainavu vai portretu.
Bet jautājums tiešām nebija par auto tirdzniecibu, bet gan stiklu detaļu bildēšanais. Vispār paldies visiem lar ieteikumiem, ja nekur neatradīšu lietotu pārstāvi no šaurā gala, MACRO (90-105mm diapazonā) labprāt piebrauktu pie kāda patestēt uz brītiņu, lai zinu vai varu ņemt jaunu (varu paķert līdzi kādu aukstu aliņu).
avatar
Publicēts: 19.08.15 08:55
 citēt
Strom:Nav šeit Vācija, šeit ir pilnīgi cita tirgus specifika, ar krāpšanos šeit nav nekāda sakara, tas jau bija apvainojums neiedziļinoties detaļās... ir starpība vai Tu apzināti slēp defektus vai pasniedz auto vienkārši labāk par citiem, ar labāku tehniku, labāku pēcapstrādi (man patīk novākt liekās krāsas, savas kļūdas ar ekspozīcijā, kadrējumā utt.), kas rezultātā uztunā un vairo pircēju interesesi par konkrēto auto, līdz ar to arī pārdošanas rezultātus. talavietis ir mazliet aizrāvies un piemirsis, ka es šobrīd publiski atklātajā pozīcijā esmu fotogrāfs, nevis pārdevējs un, ja man klients saka, lai es nebildēju vadītāja sēdekli, es ar putām uz lūpām viņam nestāstīšu, ka Vācijā par to ir gandrīz krimināllieta! :) Tici man, jo viņam vienkārši ir pie D.... viņam tas auto ir jāpārdod par katru cenu un jānopelna savu naudu, jo kamēr būs aitas, būs cirpēji. Var zākāt tirgoņus, bet pašam arī jābūt galvai uz pleciem un, ja nav čoms, kurš tiešām kaut ko rubī no mašīnām (pārsvarā visi domā, ka rubī, gudrojās un beigās tāpat elementāras lietas nepamana un palīdz nopirkt sūdu), tad vismaz līdz normālam servisam vai dīlerim to auto ir jāaizved obligāti.
Un nav arī ar tirgoņiem tik traki, lielākā daļa pirms bildēšanas jau paši ir izveikuši Tevis minētās darbības (pulēšana, vaski, ķīmiskās utt), un kas tur slikts? Pirms pārdodam fototehniku tak arī parasti nopucējam, izpūšam putekļus, lai izskatās svaigāk, jo tīru un kārtīgu pārdot ir vieglāk, varbūt pat dārgāk, jo Pētera stikls ir nolikts uz netīra galda, aiztikts ar speķainiem pirkstiem un aplipis ar putekļiem.
Reāli tas notiek tik daudzās sfērās, nebūsim naivi, manā klientu lokā ir ļoti dažādu slāņu tirgoņi (kā redzams foto), attiecīgi arī nevar teikt, ka visi ir vienādi, visi ir slikti un visi ir krāpnieki, jo lielākajai daļai nav nekas jāslēpj - tikai jāpasniedz tas auto labāk par lielāko vairumu, kuri būs blakus sludinājumu serveros.
Defektus 99% esmu labojis PS nevis krāpšanās, bet laika trūkuma dēļ, piem. zīmējis moldingu, jo pasūtītais moldings vēl nav pienācis; izvilcis bukti, jo auto pēc bildēšanas uzreiz iet uz krāsošanu utt., jo kā jau minēju, pārdevējiem laiks ir nauda.
Un paldies par ieskatu 90tajos, bet es pats šajā nozarē aktīvi darbojos jau vairākus gadus, tāpēc man ir zināma šī brīža gan Vācijas, gan Lietuvas, gan Latvijas tirgus specifika, tāpēc arī ir iegriezies tā, ka fotoaparāts manā dzīvē visbiežāk ir pavērsts pret auto, nevis ainavu vai portretu.
Bet jautājums tiešām nebija par auto tirdzniecibu, bet gan stiklu detaļu bildēšanais. Vispār paldies visiem lar ieteikumiem, ja nekur neatradīšu lietotu pārstāvi no šaurā gala, MACRO (90-105mm diapazonā) labprāt piebrauktu pie kāda patestēt uz brītiņu, lai zinu vai varu ņemt jaunu (varu paķert līdzi kādu aukstu aliņu).


-----------------
Tu dikti aizrāvies ar uztveršanu personīgi, nekas tamlīdzīgs nebija domāts, tikai tā starp citu, gribēju šo tēmu izvērst plašāk, ne tikai par auto, bet arī par nekustamo bildēšanu, lai tēma nenogrimst apakšā, jo bildē lielākā daļa pārdevēju ar mobilo, bildē to, kam vispār nav sakara ar pārdodamo objektu, bet nu labi, lai turpina KVA II.
Man tikai izbrīna tā makro objektīva vajadzība.
Forumā iet beztēma vienā gabalā un mana beztēma ir tikpat beztēma, cik tēma...
Un visbeidzot, es kaut ko minēju par to, ka esi konkrēti krāpies?
avatar
Publicēts: 19.08.15 10:35
 citēt
Kāpēc meklēju garo Makro fiksu:
Detaļas vislabāk izskatās bildētas uz ~100mm (atsevišķu detaļu apjops no viena seta ir ~50-60%
Visi garie stikli parasti fokusējās no liela min.attāluma (~0.80m) un tas ir neērti, ja sēžot pie stūres nevaru nobildēt pr.paneļa akcentus (pogas, LCD, u.c.), kuri mūsdienu auto ir ļoti daudz un pircējam patīk tos skaisti redzēt, nevis lasīt tekstā. Šobrīd sēžos uz aizm.sēdekļa, bet no turienes nevaru dabūt tos leņķus, kas patīk. Kamēr bildēju ar CROP, bija ok šeit izmantot 50mm f1.4 vai Tamron 17-50 f2.8, bet iso dēļ saņēmos pārsēsties uz FF, tāpēc meklēju alternatīvas un šoreiz gribētos salonā kāpt tikai ar fiksiem... ilgi analizējot savas bildes sapratu, ka man tie būs 20, 35 un 100mm.

Reāli man nevajg MACRO, man vajag, lai ir tie +- 100mm un es varu sākt fokusēties no ~30mm attāluma.
Varbūt tās ir tikai manas kaprīzes, ka gribu un man patīk bildēt kaut ko tieši tā kā esmu izdomājis un visu var izdarīt vienkāršāk, bet es zinu, ka ar tādu fiksu viss būs vēl skaistāk. talavietis, viss kārtībā, es neapvainojos. :face-wink:
avatar
Publicēts: 19.08.15 12:49
 citēt
Gribēju ieteikt 18-135, kam reāli kruta fokusēšanās distance, bet tas, draņķis, tik cropam.
avatar
Publicēts: 19.08.15 13:32
 citēt
Kas vainas jtphoto ieteiktajam Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM? Ir gan nepieciešamie 100mm, gan cena, gan fokusēšanās attālums.
avatar
Publicēts: 19.08.15 13:58 labots
 citēt
Strom:
Bet jautājums tiešām nebija par auto tirdzniecibu, bet gan stiklu detaļu bildēšanais. Vispār paldies visiem lar ieteikumiem, ja nekur neatradīšu lietotu pārstāvi no šaurā gala, MACRO (90-105mm diapazonā) labprāt piebrauktu pie kāda patestēt uz brītiņu, lai zinu vai varu ņemt jaunu (varu paķert līdzi kādu aukstu aliņu).


iesaku 70 mm 2.8 makro Sigmu!
Man tāda ir, patīk.
Pirms pafočēju ar 105 mm Canon makro 2.8 ( ne L ) nebija slikts, taču šķita piemērots vienkārši tehniski kvalitatīvai priekšmetu fočēšanai. Sigmai viss smukāk rādās :) arī universālāks, jo kā pats saproti - 70 mm ielien gandrīz visur.
Var pieskriet Rīga/Ogre
avatar
Publicēts: 20.08.15 13:24
 citēt
Taisnība, kanonam bija 100 mm stikls, sajaucu. Būtību gan tas nekā nemaina
avatar
Publicēts: 28.08.15 22:32
 citēt
avatar
Publicēts: 30.08.15 21:59 labots
 citēt
Paldies, Māri, izskatās diezgan interesants, lai paspēlētos, bet pārāk plats un AF tomēr ir būtiska ekstra.
Citādi uz kādu laiku garo galu varam likt mierā, jo šodien par sakarīgu cenu iepirku Tamron 90mm macro, rīt mēģināsim patestēt. :)
avatar
Publicēts: 30.08.15 22:48
 citēt
Strom:Paldies, Māri, izskatās diezgan interesants, lai paspēlētos, bet pārāk plats un AF tomēr ir būtiska ekstra.
Citādi uz kādu laiku garo galu varam likt mierā, jo šodien par sakarīgu cenu iepirku Tamron 90mm macro, rīt mēģināsim patestēt. :)


Nē links ir mainījies (ss.lv tā notiek ja pārdevējs sludinājumu dzēš, tad adrese tiek jaunam sludinājumam) - manā linkā bija 90mm tamrons par zemu ciparu - varbūt tas ko nopirki.
avatar
Publicēts: 31.08.15 12:54
 citēt
Skaidrs, bet jā, domāju, ka tas arī bija tas pats, jebkurā gadījumā paldies! :)
avatar
Publicēts: 01.09.15 12:31 labots
 citēt
Pirmie kadri pārliecinoši apstiprina, ka jā. Tiesa, man īsti nav ar ko salīdzināt, ja salīdzina tieši starp dažādiem šāda veida macro stikliem (90/100/105mm), bet rezultāts viennozīmīgi ir daudz kvalitatīvāks, asāks un baudāmāks. Kā arī darboties pa salonu ir nesalīdzināmi ērtāk, jo min. fokusa att. ir nepilni 30cm (pirms tam tie bija 85cm), kas arī bija galvenais arguments, kāpēc bija nepieciešams macro. Vienīgais, ka biežāk jāmaina stikli vai jāņem vēl viens body, bet nu tā uz doto brīdi būs lieka ekstra un izšķērdība.

p.s. paldies visiem par padomiem un ieteikumiem, Jūs šeit nemaz neesat tik slikti, kad sarunas ir +- par tēmu. :)
avatar
Publicēts: 01.09.15 14:42 labots
 citēt
par tēmu mēs esam ze best :) tikai pirms tam baigie filtri jāsaliek virsū, lai to tēmu izlobītu ;)
avatar
Jauns tematsAtbildēt
  1.  

Mana info:

Forum saīsnes:

Meklēt
Kategorijas
Diskusijas

Šobrīd online (1):