Vecajām Nikon zibspuldzēm ir tāda superīga funkcija kā “A (auto) mode” jeb "Non-TTL Auto", kas lieliski strādā ar jebkura brenda kamerām neatkarīgi vai tās ir filmu vai digitālās. Ir personīga un pozitīva pieredze izmantot šādu kombināciju ar Nikon D700/D300, kur uz kameras tiek iestādīti konkrēti diafragmas/slēdža laiki un atslēgts “auto ISO” un uz zibspuldzes tieši tas pats ISO un diafragma. Rezultātā tiek iegūta korekta ekspozīcija.
Pamēģināju PRECĪZI tieši tādu pašu setupu ar Fuji X100, bet ieguvu nedoexponētu bildi. “Pareizu” rezultātu var iegūt, ja samelojas un kamerai iestāda par vienu stopu jūtīgāku ISO nekā tas ir uzlikts zibspuldzei.
It kā jau nav grūti piekoriģēt ISO vai diafragmu, bet nav skaidrs kāpēc tas tā notiek ar Fuji un kāpēc tas tā nenotiek ar Nikon DSLR?
Schneider:Tā ačķirība var būt nevis pašā eksponometrā, bet gan datu nodošanā posmā kamera-blice.
ja pareizi saprotu, tad "a modē" nekādi dati starp blici un kameru neceļo. blicē šie parametri tiek iestādīti ar roqu un tajā izvietotais gaismas sensors pēc tiem "rēķina/mēra" nepieciešamo gaismas daudzumu ko izzibināt laukā.
bet tie rēķināšanas algoritmi noteikti atšķirās starp ražotājiem, jo noteikti katrs savējo ir patentējis un nepacietībā gaida, kad kāds konkurents pārkāps patentu un varēs iesūdzēt uz ļimakiem. Tad nu attiecīgi katra cita ražotāja programmatūra rēķina pa savam un bildītes ražo dažādas
Gudrīties ar svešiem liberiņiem nozīmē mēģinājumu apčakarēt Fudžus, cenšoties iesmērēt tiem vecus Ņikana aksesuārus. Domā, tur kādam patīk, ka tu mēģini izlīferēt, nemaksājot par viņu firmas produkciju?
internāta laikmetā diezgan bezcerīgs pasākums - aizsargāt visu tikai savu. ja vien būs kaut cik jēdzīga metode, tad tas taps zināms masām un visa aizsardzība lidos miskastē.
šajā gadījumā ir skaidrs, ka nevis man ar roqām k-kas nepareizi, bet iso vērtības neatbilst tām ko nikon ielicis savās filmu laiku zibenēs. labi, ka vismaz pats nikons digikamerās saglabājis to pašu iso atbilstību.
p.s. jau sāku apčamdīt ebreju ar ideju par sb-30 zibeni. man esošās sb-28/80dx tomēr ~2x lielākas par pašu kameru. (:
Bet viss aissargātais sen jau atkosts, pietiek nopirkt vienu MZ sērijas Metzu un, tikai piepērkot SCA adapterus par 50 EUR, to var likt uz dajepkā, no Smenas līc Haselim.
Schneider:Gudrīties ar svešiem liberiņiem nozīmē mēģinājumu apčakarēt Fudžus, cenšoties iesmērēt tiem vecus Ņikana aksesuārus. Domā, tur kādam patīk, ka tu mēģini izlīferēt, nemaksājot par viņu firmas produkciju?
Ko tu plosies... man kā reiz tavi metzi bez visiem sca tiek gan uz Fuji, gan uz Sony lietoti. Visbiežāk gan, lietussargā. A mode šancē labi, tik jāzina, ka ISO biš cits.
Mazliet aizejot beztēmā ir tā, ka ja "filmu laika" zibeni lieto uz filmu kameras (piem F100) vai digitālās ēras zibeni uz DSLR, tad ne tikai TTL (iTTL), bet arī A modē ISO/diafragmas vērtības starp kameru un zibeni tiek nodotas automātiski.
Ja filmu laika zibeni uzsprauž uz digi kameras (pat no viena brenda), tad cipariņi abās vietās jāiestāda ar roku.
Par Nikonu nezinu, Pentaxim tā sistēma ir sataisīta vispār čerez pakaļu. Ja oriģinālā blice AF-360 FGZ atpazīst, ka kamerai ir P-TTL, tā vispār neļauj usstādīt citus režīmus. Metzam 54 MZ-4i ar SCA 3702 M3 "A" režīmā tiek nodoti gan ISO, gan fragmas cipari. Tāpat bija arī ar Ķenonu un Metz 58 AF-1C.