Fandango:Es šobrīd pārsvarā bildēju ar divām 6D kamerām. Cena, svars, bildes kvalitāte ir bijuši galvenie faktori. Dažkārt izmantoju 60D un 1D3, bet labāk, ja abas kameras vienādi izvietotām pogām, nevis katrai citā vietā kaut vai apskates pogas. Diemžēl, Canon nesader ar Nikon. Visi grozāmie ripuļi un zūma gredzens griežas uz otru pusi, līdz ar to nav iespējams zumēt un mainīt ekspozīijas korekciju refleksu līmenī. Tas ļoti kavē. Secinājums- paliec pie Nikon, vai pārdod Nikon un pērc tikai divas Canon kameras tikai ar Canon zūmiem. Jo pat trešo ražotāju zūmi kanonam ir ar otrādo zūmēšanas virzienu. Vai arī- pērc to Canon, bet izmanto kaut kādus otršķirīgos Tamron zūmus. Tiem zūms uz to pašu pusi, kā Nikonam, bet tik un tā, korpusa ritenīši būs uz otru pusi un citās vietās.
+1
Zinu čāli, kurš visai pasen pārgāja un N uz C - pārdeva kaudzi tobrīd labas N tehnikas, lai pārietu uz C. Tiesa rullīšus pārprogrammējis kā uz N... Un jā - C mēdz izspēlēt jautrus jokus - daži mazā sensora stikli nav lietojami uz FF matricas pēdējais stikls trāpa pa spoguli - N gan FX gan DX stikli ir lietojami bez ierobežojumiem abos virzienos un jā - F bajonete ir nemainīga kopš 1959. gada un prāva daļa stiklu ir izmantojami arī no tiem laikiem - un tik no kameras atkarīgs vai strādās vecie "kardāna piedzītie" AF stikli, vai būs MF...
Klausos, ka lieta nopietna, tāpēc pievienošu savu balsi Fandango par 6D, jo ar to bildē manas ģimenes vienīgais profesionālis un ir apmierināts un briest uz 5DS R. Objektīvus gan no galvas neatceros. Lai veicas un sanāk pašai sev Jaungada dāvana!
man patika sigma 18-35mm 1.8 , kad uztrāpija fokuss pareizajā vietā! un gribēju piepirkt 50mm 1.4 art! laikam bija! ehhh... un bēdu nebūtu! Cerība jau vēl ir ka kamerai viss būs kārtībā un nebūs nauda zeķē jāmeklē!
Ja kamera strādā DX režīmā, tad FX ar super-puper-šik-modern fiksiem var lietot auxtajai māxlai, bet us kropu bildēt pilsētas svētku reportāžas vietējai presei
GunarsII:Klausos, ka lieta nopietna, tāpēc pievienošu savu balsi Fandango par 6D, jo ar to bildē manas ģimenes vienīgais profesionālis un ir apmierināts un briest uz 5DS R. Objektīvus gan no galvas neatceros. Lai veicas un sanāk pašai sev Jaungada dāvana!
5DsR ir ļoti laba, bet specifiska kamera. Proti, nebūs mūsdienīgi augstu ISO, toties iespējama interferences aina starp matricas rastru un bildējamo faktūru. Turklāt, ja vien nav runa par specifiskiem sižetiem, kurus tirgo milzu izmēros, neredzu jēgu tiem megapikseļiem. ja man vajag daudzus megapikseļus, es ar to pašu 6D uzņemu un pēcāk stiķēju vairākus kadrus. Tas ir tik reti, ka, lai kā gribētos, cenšos par 5DsR nedomāt. Turklāt, tad vajag objektīvus, kuri spēj nodrošināt šo izšķirtspēju, bildēt no rokas nez vai ir jēga utt.
Tieši tā jau viss ir, bet lieta tāda, ka tie lielie izmēri ir vajadzīgi. To moires efektu esmu paretam testos manījis. Ja nu būs tāda ķibele un sagadīšanās, tad no bildes vienkārši jāšķiras. Tomēr ģimenes sapulcē lēmām par labu R versijai, jo tādu kameru jau pērk tikai dēļ tās trakās izsķirtspējas.
Schneider:Ja kamera strādā DX režīmā, tad FX ar super-puper-šik-modern fiksiem var lietot auxtajai māxlai, bet us kropu bildēt pilsētas svētku reportāžas vietējai presei
Nu re - ir cilvēki, kam ir nojausma ko un kā... Man jau gan šķiet, ka 18-35 uz DX sensora nebūs būtiski detalizētāks, kā uz DX matricas vidus pielāgotajā režīmā, lai arī D7000 iedos tehniski 16,1 Mpix kadru, manuprāt, detalizācija ar lielu daļu stiklu tur neatšķirsies, salīdzinot ar DX režīmā izsniegto itkā tikai 10,5 Mpix kadru...
Pie kam to DX pielāgoto modi laikam varot atslēgt un izvilkt lielāku kadru un daži stikli dažos fokusa attālumos tāpat iedos pilnu kadru, citi DX stikli tomēr pagodinās ar apaļu vinjeti...
Fandango:Kādai vajadzībai, Gunār, tos lielos failus vajag un cik daudz? No muāra var viegli izvairīties, izmantojot F/11. Optika degradējas un muārs pazūd. Vai arī sašķiebje kameru vai nedaudz maina palielinājumu. Būtība tā, ka drošības dēļ jābildē arī papildus kadri.
Atzīšos, ka tās vajadzības nezinu, jo pārdevējs caur stokiem tirgojot, savus klientus nekad nav redzējis. Bet es minu, ka tie ir dažnedažādi reklāmisti, plakātu taisītāji, mājaslapu dizaineri, vārdu sakot, visdažādākie "frukti". Gala pircējs no bildes nereti izgriež mazu fragmentu vai šauru strēmeli. Tur ar tā izšķirtspēja aiziet. Delfos arī bildes šad tad nejauši manītas.
Par to muāru es spriežu tā, ka pie tik nenormālas 50 Mpix izšķirtspējas kā Canonam 5DS R, pikseļu raksta smalkums tālu pārspēs kādas nejaušas regulāras objekta struktūras smalkumu, līdz ar to varbūtība uz tā "uzrauties" būs ļoti maza. Bet uz 16 Mpix Olimpa ļaudis uz šitāda ir "uzrāvušies"
Tavējie, protams, malači, kaut gan abi paņēmieni moires apkarošanai ir vienlīdz brutāli, vieni ar AA filtra slāņiem pirms sensora, otri ar sensora kratīšana cenšas izsmērēt attēlu, lai nojauktu regulāro struktūru, kas var radīt to "moiri". Visdabiskākā liekas Fuji X-trans sensoru ideja pikseļu rakstu padarīt neregulārāku, līdzīgāku filmas emulsijai. Tomēr Fuji sensoriem pagaidām ir zemāka izšķirtspēja un ir liels jautājums - kura bilde būs detalizētāka - nedaudz izsmērēta 24 Mpix Bayer sensora vai 16 Mpix Fuji X-trans sensora.
P.S. A Tu pirms savām reportāžām varētu dāmām ar sīkraibām kleitām likt pārģērbties. Vai varbūt izģērbties!? Nekādas moires vairs nebūs!
GunarsII:Par to muāru es spriežu tā, ka pie tik nenormālas 50 Mpix izšķirtspējas kā Canonam 5DS R, pikseļu raksta smalkums tālu pārspēs kādas nejaušas regulāras objekta struktūras smalkumu, līdz ar to varbūtība uz tā "uzrauties" būs ļoti maza. Bet uz 16 Mpix Olimpa ļaudis uz šitāda ir "uzrāvušies"
Nu bet cienītie bija taču 50pixšu NIKON nebija nekas ar viņu darāms bez dārgā gala fixsiem , tā līda laukā visus OPTIKAS glūki ka bail. Man pat kādreiz atceros vecajam 1Ds MARK III līda laukā 50mm 1,2 glūki putekļi Kas vēl pie 50mpix .