Tā kā šad tad iegribas putnus ne tikai apskatīt, bet arī nobildēt meklēju 400...500mm objektivu. Tā kā, vismaz vietējā tirgū (ss), šādi eksemplāri nav populāri, tad grūti izšaut ar prasībām par objektīvu. Tāpēc var piedāvāt visu kas ietilpst šajā garumā (fix vai zoom)
Noteikti AF Perfekti, ja ar IS vai attiecīgi tā analogu
Kamera - 50D Varbūt ir kāds plauktā nostāvējies objektīvs.
Tamonam ir 150-600 stikls, visai ciešamas bildes izsniedz. Protams, fiksiem līdzi nestāv, bet jaunam cena ir čum draudzīgāka kā 500-600 mm lietotiem fiksiem...
priore:putnus var bildēt ar samērā īsiem objektīviem, tiem pieejot klāt. palasi klimpiņa grāmatu. No garajiem uz crop labākais ir 55-250 STM, arī garajā galā 5,6. Ar palaidnieka minēto 150-600 tik un tā nesanāk no tālienes bildēt sīkos putninus, pat 20m attālums par lielu. lai putns būtu uz crop vēlamajā izmērā. Tas no manas pieredzes.
Kādu tad stiklu vajag, lai uz crop matricas putns būtu vēlamajā izmērā?
Ir jau arī ūdens putni... Kuriem sarežģīti piiet klāt. Kā arī pēc iespējas negribas putnu traucēt ikdienas nodarbēs. Protams arī garie objektīvi nepienes to putnu tuvu, bet ja salīdzina 250 ar 500mm, ašķirība ir 2 reizes.
400 -500 mm AF IS ? Kāda problēma , es reziēm pie 50D pielieku Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM kolēģis kā reiz teica ņemšot jauno veco pa kādiem 1500Eur tirgošot nost Jaunais Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM maxsā 2500Eur Salīdzotot ar manu 300mm 2,8 protams kaka pēc bildes bet ar nav slixc..
No garajiem man ir Sigma 120-300 2.8 ( var pielikt x 2 konverteri un būs AF ) un 100-400 L IS - vari paņemt noīrēt - notestēt -(fotoire.lv) vai tas ir tas, ko Tu vēlies.
100-400 ir doma iespējams pat notirgot. un nav viņš tik slikts, kā daži izsakās uz FF man viņš pat ļoti patika, katrā ziņā lietotiem cena ir ļoti patīkama ( ap 800e ) otrā versija jauna -2000eur www.fotoblog.lv... mans reports ar 100-400
p.s. ieteiktais tamron 150-600 arī ir ok cenas/ kvalitātes komromiss - kkad tādu sev arī paņemšu.
Fixi ir fixi - 500mm Canons maksās 5K - diez vai tas būs pa kabatai
Kaut kādi onlaina pikseļtrāzēju testi rāda ka: Nu vecais Canon 100-400 pie 400 mm ir švakāks kā Tamroms pie tiem pašiem 400, Tie ir vienādi, kad Tamrons ir pie 500 un tikai pie 600 saliek... www.the-digital-picture.com...
Un 500 ir čum šaurāks leņķis par 400, par 600 vaš paklusējot
Un jā cena par JAUNU tamronu bija ~1000, pirm gada beigām šiem bija arī kaut kāda akcija ka laikam 100 atdod vēl atpakaļ reģistrējot...
priore:Garais tamronzūms ir ļoti labs, es tik no pieredzes zinu, ka putnam arī ar to jāpielavās ļoti tuvu. nav ko sapņot, ka garš, lēts zūms atrisinās putnubildētāju problēmas.
Te būtu vietā izteikties kolēģim AK 34
Arī 400 mm L-fikss pēc tā paša algoritms neatrisinās problēmu, jo ar to ir vēl tuvāk japiezogas pie putna!
priore:par to cenu labāk nopērc pēdējo Canon ziepīti ar ekvivalento zūmu 1200mm. Bet neticu, ka zūma diapazons palīdzēs, jo spītīgi neņem vērā to, ka jāmācās pieiet putnam tuvu klāt.
------------------ jāsaka, nebiju vispār šai lietai nopietni pievērsis uzmanību, kā izrādās, šim nevar pielikt konvertieri, laikam vienīgais, kuram nepass.
Bildei ir tikai informatīva loma, māksliniecisko vērtību, grimasi vai frizūru lūdzu neapsriest, jo tāpat vēlāk izdzēsīšu. Tātad - bildēts ar jauno Tamron 150-600 mm pēdējās fotoizstādes laikā. No rokas, izstāžu zāles apgaismojumā, uz 600 mm f/6,3, 1/200 s, apmēram puse kadra vēl nogriezta. Manā skatījumā - pat negaidīti ass
priore:1/200 sekundes ir izskaidrojums. Modeļa kustības neasums sākas no 60tās daļas sek.
Nu speci gan saka, ka teleobjektīviem bez atbalsta (no rokas) nav iesakāms likt mazāku ekspozīciju, kā fokusa attālums saucējā, jo uz lieliem attālumiem stāvot un no rokas nevar nodrošināt absolūtu paša objektīva nekustīgumu. Dotajā gadījumā attālums ir 600mm (dabā tas apmēram 30-40m), tātad teorētiski bez VC būt vēlams 1/600 sekundes, bet glābējs bija stabilizators. Jā, vēl: ISO 6400.
Ruudis:Nu tie ap 800 varētu būt budžeta griesti. Baltie Canoni ir protams skaisti un tā tālāk bet pārsvarā pāri budžetam...
Sigmas 150-500 f/5-6.3, droši vien nav tās labākās (vismaz netā ir divējādas atsauksmes), bet cena laba.
Arī ir bijis - labā gaismā viss būs kārtībā - cena lietotiem parasti ļoti zema - ja paveicas , var pat 400e, iekļauties. Problēma rodas sliktākā gaismā - 500mm 1/500 ( 1/800) F6.3 bez stabilizatora - cik būs ISO ?
Balderaika: Tātad - bildēts ar jauno Tamron 150-600 mm pēdējās fotoizstādes laikā. No rokas, izstāžu zāles apgaismojumā, uz 600 mm f/6,3, 1/200 s, apmēram puse kadra vēl nogriezta. Manā skatījumā - pat negaidīti ass.[/quote]
Manā skatījumā neas... galīgs brāķis kura tapšanā piedalījies viss amatiera komplekts - canon trokšņu slāpētājs, briesmīgie iso, trīcošas rokas, iespējams stabilizators bēdīgs un nespēj vilkt 600mm 1/200 no rokas, paša objektīva ziepe atvērtā garajā galā... nu un pretīgais metālhalīda prožektoru un luminiscento sūdu gaismas mistrojums.
Man vecos laikos ar puskadra mazpadsmitPix pentaksu (jūtība kā papēdim aptuveni) un 15 gadus atpakaļ projektētu Sigmas 135-400mm plastmasas zoomu (4-5x lētāku un saprotams nestabilizētu) nāca laukā tīrāka kartiņa.
Varbūt esi tik vienu vai pāris kadrus uzcepis - ja sataisa čupiņu dubļus pārfokusējoties... vajadzētu būt labāk... nu kuta 1,1K pa tādu ķīseli maksāt.
priore:pēc bildītes fotoblogā grūti spriest. Vajag oriģinālu. Aizdomīgi, ka kontrastainās vietas, teiksim, mati, redzami, bet ādas faktūra nekāda. Var jau būt, ka aizzieķēta ar kādu pūderkrēmu.
var tak nokopēt vietu no kurienes saite - kartiņa jau nav blogā, bet inboxā un gana liela:
Balderaika: Tātad - bildēts ar jauno Tamron 150-600 mm pēdējās fotoizstādes laikā. No rokas, izstāžu zāles apgaismojumā, uz 600 mm f/6,3, 1/200 s, apmēram puse kadra vēl nogriezta. Manā skatījumā - pat negaidīti ass.[/quote]
Manā skatījumā neas... galīgs brāķis kura tapšanā piedalījies viss amatiera komplekts - canon trokšņu slāpētājs, briesmīgie iso, trīcošas rokas, iespējams stabilizators bēdīgs un nespēj vilkt 600mm 1/200 no rokas, paša objektīva ziepe atvērtā garajā galā... nu un pretīgais metālhalīda prožektoru un luminiscento sūdu gaismas mistrojums.
Man vecos laikos ar puskadra mazpadsmitPix pentaksu (jūtība kā papēdim aptuveni) un 15 gadus atpakaļ projektētu Sigmas 135-400mm plastmasas zoomu (4-5x lētāku un saprotams nestabilizētu) nāca laukā tīrāka kartiņa.
Varbūt esi tik vienu vai pāris kadrus uzcepis - ja sataisa čupiņu dubļus pārfokusējoties... vajadzētu būt labāk... nu kuta 1,1K pa tādu ķīseli maksāt.[/quote]
- Laikam neizlasīji visu šīs bildes pieteikumu no paša sākuma - tā ir izlikta tikai un vienīgi sakarā ar Tamron garā zūma iespējām. Gribēt, lai Ķīpsalas izstāžu zālē ar nepierastu demo objektīvu pie pārdevēju stenda, turot aparātu rokā un no 40 m attāluma viss būtu perfekti, ir ne maz prasīts. Paņem pats visu savu "neamatierisko komplektu" un pamēģini stāvot, bez objektīva cietā atbalsta, un bez papildus gaismām uz 500-600 mm ar objektu 40m attālumā - tad arī redzēsim kas sanāks. Katrā ziņā stabilizatots šādos gadījumos ir ļoti noderīgs. - es neapgalvošu ka Canon matricas un softs ir perfekti vai vismaz ļoti labi. Nu kamera kā kamera, bet par šļuru pie augstiem ISO labāk lai spriež speciālisti, kuri ir visas kameras testējuši. 50D un citiem crop modeļiem iso tāpat ir normāli lietojams tikai līdz 800. Nu varbūt tikai pašiem jaunākajiem var likt 1600.
Tā bilde neparāda neko par Temron zooma iespējām, jo ir neasa.
Līdz 800 EUR neko labāku par lietotu veco Canon 100-400 diez vai varēs atrast. Tik pat laba ir Sigma 50-500, bet tai nav stabilizatora un bez laba statīva nav lietojama garajā galā. Iespējams Tamron 150-600 ir daudz maz ciešams. Bet, protams, jo vairāk var atvēlēt naudas pirkumam, jo labāk. Ja tā nebūtu, ne Canon, ne Nikon nevarētu notirgos 14k EUR objektīvus
ar fōķis pa tālu, bet nu kur trāpīts tur puslīdz ir
bet ir gan kkāda ziepe no paša stikla un šļura no trokšnuspiedēja tam 6D jau no 1600... kaut kādas dīvainas tās canon matricas beidzamos gadus.
Ir 5d2 ir pēdējais, kuram bildīte ciešama, 6d failus vajag uzfrišināt ne mazāk par vecu malto gaļu supermārketā, lai būstu puslīdz. Tieši tas ķīselis no trokšņa filtriem, arī ļauj izspiest tos 100 000 iso. Vispār jau cūcība, jo trokšņu filtru labāk lietoju manuāli Vecajam piečukam pie iso 50-800 bija visfeinākā bildīte. Vakar sāku domāt, ka būs vien jāpērk tāds trešoreiz, ko vazāt ikdienā. Gan jau MARK ds sērijai ar to ir labāk, bet tur atkal cipariņi......nu un otrreiz es to ķieģeli 7x apdomātu, vai pirkt un staipīt
priore:neesmu ievērojis neko jocīgu tām matricām, kaut bildēju līdz pat maksimālajiem ISO, ti, kaut kādi 25600. Varbūt tādēļ,. ka bildēju RAW un trokšņus neapkaroju.
kas tur ko neievērot - reku tak vakar bildīti skatījāmies:
Manā skatījumā neas... galīgs brāķis kura tapšanā piedalījies viss amatiera komplekts - canon trokšņu slāpētājs, briesmīgie iso, trīcošas rokas, iespējams stabilizators bēdīgs un nespēj vilkt 600mm 1/200 no rokas, paša objektīva ziepe atvērtā garajā galā... nu un pretīgais metālhalīda prožektoru un luminiscento sūdu gaismas mistrojums.
Man vecos laikos ar puskadra mazpadsmitPix pentaksu (jūtība kā papēdim aptuveni) un 15 gadus atpakaļ projektētu Sigmas 135-400mm plastmasas zoomu (4-5x lētāku un saprotams nestabilizētu) nāca laukā tīrāka kartiņa.
Varbūt esi tik vienu vai pāris kadrus uzcepis - ja sataisa čupiņu dubļus pārfokusējoties... vajadzētu būt labāk... nu kuta 1,1K pa tādu ķīseli maksāt.
- Laikam neizlasīji visu šīs bildes pieteikumu no paša sākuma - tā ir izlikta tikai un vienīgi sakarā ar Tamron garā zūma iespējām. Gribēt, lai Ķīpsalas izstāžu zālē ar nepierastu demo objektīvu pie pārdevēju stenda, turot aparātu rokā un no 40 m attāluma viss būtu perfekti, ir ne maz prasīts. Paņem pats visu savu "neamatierisko komplektu" un pamēģini stāvot, bez objektīva cietā atbalsta, un bez papildus gaismām uz 500-600 mm ar objektu 40m attālumā - tad arī redzēsim kas sanāks. Katrā ziņā stabilizatots šādos gadījumos ir ļoti noderīgs. - es neapgalvošu ka Canon matricas un softs ir perfekti vai vismaz ļoti labi. Nu kamera kā kamera, bet par šļuru pie augstiem ISO labāk lai spriež speciālisti, kuri ir visas kameras testējuši. 50D un citiem crop modeļiem iso tāpat ir normāli lietojams tikai līdz 800. Nu varbūt tikai pašiem jaunākajiem var likt 1600.
Balderaika:
Maris:
Manā skatījumā neas... galīgs brāķis kura tapšanā piedalījies viss amatiera komplekts - canon trokšņu slāpētājs, briesmīgie iso, trīcošas rokas, iespējams stabilizators bēdīgs un nespēj vilkt 600mm 1/200 no rokas, paša objektīva ziepe atvērtā garajā galā... nu un pretīgais metālhalīda prožektoru un luminiscento sūdu gaismas mistrojums.
Man vecos laikos ar puskadra mazpadsmitPix pentaksu (jūtība kā papēdim aptuveni) un 15 gadus atpakaļ projektētu Sigmas 135-400mm plastmasas zoomu (4-5x lētāku un saprotams nestabilizētu) nāca laukā tīrāka kartiņa.
Varbūt esi tik vienu vai pāris kadrus uzcepis - ja sataisa čupiņu dubļus pārfokusējoties... vajadzētu būt labāk... nu kuta 1,1K pa tādu ķīseli maksāt.
- Laikam neizlasīji visu šīs bildes pieteikumu no paša sākuma - tā ir izlikta tikai un vienīgi sakarā ar Tamron garā zūma iespējām. Gribēt, lai Ķīpsalas izstāžu zālē ar nepierastu demo objektīvu pie pārdevēju stenda, turot aparātu rokā un no 40 m attāluma viss būtu perfekti, ir ne maz prasīts. Paņem pats visu savu "neamatierisko komplektu" un pamēģini stāvot, bez objektīva cietā atbalsta, un bez papildus gaismām uz 500-600 mm ar objektu 40m attālumā - tad arī redzēsim kas sanāks. Katrā ziņā stabilizatots šādos gadījumos ir ļoti noderīgs. - es neapgalvošu ka Canon matricas un softs ir perfekti vai vismaz ļoti labi. Nu kamera kā kamera, bet par šļuru pie augstiem ISO labāk lai spriež speciālisti, kuri ir visas kameras testējuši. 50D un citiem crop modeļiem iso tāpat ir normāli lietojams tikai līdz 800. Nu varbūt tikai pašiem jaunākajiem var likt 1600.
Blēņas, plika iso vērtība nenosaka neko. Ja netici izej ārā un pabliez gaišā dienas laikā ar iso starp 1600-max, cik nu tavam aparātam ir. Griez ciet fragmu un slēdzi, protams - redzēsi, ka troksnis ir, bet visnotaļ ciešams.
Paldies par "pārdomām", droši vien aizies pašķirstīt Klimpiņa grāmatu, ja nu tas man atver kādu čakru un garu objektīvu nevajag (šaubos gan). Tad jau kādā jaukā dienā mēģinās izīrēt un patestēt to 100-400 Canonu.
Klimpiņš ir latviešu putnu fotogrāfiju klasiķis, bet no cita laikmeta. Tad bija problēmas ar teleopbjektīviem un filmu jūtībām un izšķirtspējām. Kā arī attieksme pret putniem bija cita, piemēram mūsdienās nevajadzētu fotografēt pie ligzdām tikai bildes pēc un vienmēr vajadzētu norādīt, ja dzīvnieks fotografēts nebrīvē. Klimpiņš nesmādēja ligzdas un daudz ko fotografēja paralēli putnu gredzenošanai - tīklos noķer putnu un pirms atlaišanas sabildē. Tad nekāds īpašais teleobjektīvs nav vajadzīgs un var fotografēt uz platās filmas.
Ja interesē putnu foto, tad viena no labākajām grāmatām, ko izlasīt par šo tēmu ir twitter.com... - divi no autoriem ir no mūsu kaimiņvalstīm, tāpēc ieteikumi ir izmantojami arī pie mums.
ak34:Klimpiņš ir latviešu putnu fotogrāfiju klasiķis, bet no cita laikmeta. Tad bija problēmas ar teleopbjektīviem un filmu jūtībām un izšķirtspējām. Kā arī attieksme pret putniem bija cita, piemēram mūsdienās nevajadzētu fotografēt pie ligzdām tikai bildes pēc un vienmēr vajadzētu norādīt, ja dzīvnieks fotografēts nebrīvē. Klimpiņš nesmādēja ligzdas un daudz ko fotografēja paralēli putnu gredzenošanai - tīklos noķer putnu un pirms atlaišanas sabildē. Tad nekāds īpašais teleobjektīvs nav vajadzīgs un var fotografēt uz platās filmas.
Ja interesē putnu foto, tad viena no labākajām grāmatām, ko izlasīt par šo tēmu ir twitter.com... - divi no autoriem ir no mūsu kaimiņvalstīm, tāpēc ieteikumi ir izmantojami arī pie mums.
Man patīk šis komentārs, ko šādu cerēju sagaidīt! Īpaši par tā laika tehniskajām iespējām un to diktētajām metodēm, kā arī par putnu dzīves telpas respektēšanu!
TesMens:Kāpēc jārespektē? Vai tad viņi respektē manu dzīves telpu? pat atejā pavasaros perē, kaut kādas cielaviņas, bezdelīgas melnajā ķēķī, pūces bēniņos, stārķi apēd mazās pīlītes un ežus. Un no manis nebaidās, jo regulāri eju gan uz ateju, gan kūtī gar ligzdu spraugām mūrī un zem mūrlatas.
Nav par daudz tās telpas Tev vienam?
Aiz naglas zem jumta pārkares piespraud tukšu šprotu bundžu, kazi' nāksies vēl to pašu Tavu "šaurību" dalīt vel ar kādu mušķērāju ar'
TesMens:pirms pārdesmit gadiem tā vēl nebija. tagad mežs pilnīgi nāk virsū un apņem. Pagalmā staigā lapsas, no vilkiem tveras stirnas, mežacūkas, kā pa brīnumu, pēdējos gadus nav neko rakājušas, apmierinās ar mazliet tālākiem lauciņiem.
Nu re, es jau simtiem reižu esmu teicis - mežs ir visagresīvākā floras un faunas forma šajā zemē. Atstāj bez pieskatīšanas un i nepamanīsi kā uz galvas uzkāps... Moš janopērk nevis telebibis, bet kāda kamera "taimlapsim" ar kadru līdz trim dienā... Pa 10 gadiem sanāktu divarpus līdz septiņarpus minūtes garš "horormūvijs" kā mežs uzbrūk!
Vasarā man stirnas noēd bietēm lapas, tagad, pirms Ziemsvētkiem atklāju, ka noēstas zemenes, zaķi abgrauš pat dekoratīvos segliņus, te jau nevis objektīvs, bet gan cita optika jāpērk - tā, kura uz plintes uzliekama.
priore:Dārgie kanonisti, bildējiet RAW, atslēdzot gaišo toņu prioritāti un apstrādājiet ar DPP. Es reti drukāju milzīgus palagus, bet pat tad neesmu manījis nakāduproblēmu nevienam no Canon aparātiem, kuri man bijuši. Turklāt, bildes labumu nenosaka tas, par ko jūs te runājat.
Tā arī nesaprati par ko te vispār runā. Ieteikums par ravu bija jaunums pirms gadiem 6-7. Un par bildes labumu var spriedelēt bez gala un jēgas, tikai mēs apspriedām konkrētu tehnisku īpatnību, kuru tu ne redzi, ne saproti, iesaki novērst izslēdzot hp un ieslēgt ravu Nu tipisks fotoblogs. Kā parasti te māca mācamie, kamēr mācītie zirgo