Friidis:Laikam pie vainas mana cīši tehniskā-eksaktā izglītība un arīdzan pasaules uzskats, bet nekādīgi nesaprotu jēgu šādiem tukšiem un izteikti samākslotiem pseidozinātniskiem spriedelējumiem. Tādi vēl būtu saprotami šauri specializētā akadēmiskā vidē kādas dikti specifiski "zinātnes nozares" bīdīšanai vai algas pielikumu sološa zinātniska grāda iegūšanai. Bet fotomīļu lapā tā šķiet vienkārši smieklīga- un to arī uzskatāmi parāda tautas attieksme. Un šeit taču neapgrozās kaučkādi urlas, bet pārsvarā izglītoti ļaudis.
Ja tā īsumā- kāda jēga spriedelēt par mīlestības "zinātniskajiem pamatiem"- vajag mīlēt... Ja pašam īsti labi nesanāk- jāmēģina kaučkā citādi sevi apmierināt, nevis mēģināt mācīt citus...
Ja ir kāda patoloģija- tad gan- jāiet pie daktera...
Runājot par fotomīļiem un atbildot tā paša Mārtiņa Buclera vārdiem „veseli amatieru leģioni nav nekā darījuši fotogrāfiskās attīstības veicināšanai par labu, bet to piekopuši kā laika kavēkli” Stari. 1906. gads
Vai māksla ir kas ļoti labs, pēc kā jātiecas? Lielākoties foto ir sarežģīta, bet ātra un ērta fakta fiksēšanas tehnoloģija, tāpat, kā zīmējums. Fotografēšanai ar mākslu ļoti maz sakara, tāpat, kā pindzelei ar glezniecību.
Tas nebūs precīzs salīdzinājums - ja salīdzina ar pindzeli, tad jālieto fotoaprāta nosaukums. Un ņemot vērā šodienas procesus sabiedrībā, tās domāšnas un uztveres transformāciju, tieši fotogrāfija ir daudz aktuālāka par pagātnē tradisionāli uzkatītajām mākslas izpausmēm - glezniecību, tēlniecību utt..
Un diez kāds labums cilvēcei/ zinātnei vispār un nabaga študentiem īpaši no "zinātnieka" Marnica "gudrību" savārstījumiem? Tos nevar apzināti un loģiski iemācīties/ apgūt un vēlāk lietderīgi izmantot savā darbā- tos var tikai mehāniski iekalt smadzenēs uz eksāmena/ ieskaites brīdi un pēc tam aizmirst kā ļaunu murgu. Praktiska pielietojuma- 0! Kā analoģiju atceros padomjlaiku augstskolas priekšmetu "zinātniskais komunisms". To arī nevarēja iemācīties- tikai Copy-Paste smadzeņu īslaicīgajā atmiņā, pēc tam nobubināt pasniedzējam eksāmenā un uzreiz "Delete"...
Friidis:Un diez kāds labums cilvēcei/ zinātnei vispār un nabaga študentiem īpaši no "zinātnieka" Marnica "gudrību" savārstījumiem? Tos nevar apzināti un loģiski iemācīties/ apgūt un vēlāk lietderīgi izmantot savā darbā- tos var tikai mehāniski iekalt smadzenēs uz eksāmena/ ieskaites brīdi un pēc tam aizmirst kā ļaunu murgu. Praktiska pielietojuma- 0! Kā analoģiju atceros padomjlaiku augstskolas priekšmetu "zinātniskais komunisms". To arī nevarēja iemācīties- tikai Copy-Paste smadzeņu īslaicīgajā atmiņā, pēc tam nobubināt pasniedzējam eksāmenā un uzreiz "Delete"...
Mūsdienu pedagoģijā pastāv daudz un dažādas pieejas, metodes un paņēmieni, kas atšķiras no tā, par ko tiek runāts. Savukārt labums tāds, ka man ir noteikta rakstura zināšanas un izpratne par lietām.
Friidis:Pasarg dies manu tuvinieku atvases no tāda pedagoga un tādas "zinātnes"....
Kāda? Ko Jūs reāli zināt gan par mani, gan par zinātni?
Kādēļ kungs domā, ka tēmā klāstītās "gudrības" pieder pie zinātnes?
Man personīgi pietiek palasīt tekstiņus šajā un līdzīgās autora tēmās, kā arī pavērot "Ļ. Cien. Fotomākslas pasniedzēja" daiļradi Fotoblogā un citur Web'ā, lai izveidotu savu priekšstatu (kas nebūt nav obligāts pārējiem)....
Manuprāt, mācīt citiem fotogrāfiju vajadzētu tikai cilvēkiem ar vērā ņemamiem nopelniem šajā nozarē, nevis katram, kas iedomājies sevi par Skolotāju!
Man personīgi pietiek palasīt tekstiņus šajā un līdzīgās autora tēmās, kā arī pavērot "Ļ. Cien. Fotomākslas pasniedzēja" daiļradi Fotoblogā un citur Web'ā, lai izveidotu savu priekšstatu (kas nebūt nav obligāts pārējiem).... Un kādēļ kungs domā, ka klāstītās "gudrības" pieder pie zinātnes?
Tas nozīmē to, ka Jūs mani personīgi nepazīstot, iespējams nesaprotot to, par ko runāju rakstos, jo iespējams nepietiek zināšanu un izpratnes, konstruējat savu subjektīvo spriedumu, ko postulējat par patiesību?
Patiešām gudrs, izglītots un inteliģents cilvēks prot sarežģītas lietas izskaidrot jebkurai auditorijai vienkāršā, skaidrā un saprotamā valodā. Jums ir pilnīgi otrādi- no tā arī manu antipātiju "saknes". Īpaši tādēļ, ka pretendējat uz nopietna pasniedzēja statusu, pat īsti nepārzinot priekšmetu!
Kā var mācīt citiem fotogrāfiju, neprotot fotografēt kaut cik respektējamā līmenī?
Friidis:Patiešām gudrs, izglītots un inteliģents cilvēks prot sarežģītas lietas izskaidrot jebkurai auditorijai vienkāršā, skaidrā un saprotamā valodā. Jums ir pilnīgi otrādi- no tā arī manu antipātiju "saknes". Īpaši tādēļ, ka pretendējat uz nopietna pasniedzēja statusu, pat īsti nepārzinot priekšmetu!
Kā var mācīt citiem fotogrāfiju, neprotot fotografēt kaut cik respektējamā līmenī?
Vai man būtu par pamatu "cienījamam līmenim" būtu jāņem Jūsu darbi?
Vai esat lūdzis izskaidrot kādu konkrētu lietu vienkāršāk? Tas, ka nēpārvaldat terminoloģiju un jēdzienus, kas tieši skar nozari par kuru meģinat spriest laikam tomēr nedos Jums tiesības apvainot mani pedagoģiskajā nekompetencē. Un neskatoties uz to, es joprojām no savas puses esmu gatavs izskaidrot visu nesaprotamo no tā, ko esmu teicis...
Arkons: Piedod Māri, tas ko šobrīd saki ir absolūti nejēdzīgi. Nejauc mūžizglītības programmu akreditāciju ar formālās izglītības areditāciju un sertifikāciju. Tu nekad neesi ar to saskāries. Tieši tāpat, kā nedz Tev, nedz vairumam diskusijas dalībnieku nav pat mazākā apjausma par to, kas notiek LKK, nedz par saturu un kvalitāti Radošās fotogrāfijas specializācijā. Iesaku ikvienam iepazīties tuvāk, lai veiktu savus pārspriedumus.
Nekad neesmu akreditējis mūžizglītību - speciālo un interešu gan - un uz to programmas bāzes salicis čomiem lekciju kursu bakalauram. Un tas ir ļoti viegli.
Tu vari ar vienu rāvienu novērst visas LKK šaubas ieliekot saiti uz skolnieku darbiem. Bet kādēļ kult tukšus salmus - pazīsti taču Gati Vanagu kas normālā skolā pasniedz pirmajiem kursiņiem - aizej ciemos un paskaties cik bezgalīga ir starpība ar normālu skolu.
Novirzījāmies no tēmas - gribēju vēlreiz vaicāt ko dod diskusija šādā būtībā sociālā portālā "kas ir fotogrāfija?"? Tev ir kādas ilūzijas? Atbildes būs kur liekamas? - pats eNtās reizes esi deldējis bikses džempernieku un vecmeitu kamerlietotāju saietos - ko tur kāda jēga no šādiem jautājumiem? Tur jārunā kura tautasnama garderobes gaitenī starp pūču knipelētāju un kāpostu kacenu figūriņdrāzēju izstādēm ir logs "fotoizstādei" + kurš ceps raušus, kurš jauks zapcūdeni uz oupeningu.
Cilvēki godīgi atbildēs katrs sazinko kopā veidojot pilnīgi bezvērtu info šļuru - nesalīdzināmi bezvērtāku vēl par "laikmeta liecībām".
Domāju, ka fotogrāfija ir sūds! Ja ir gaisma mēs sūdu ieraugam, ja nav nekā! Tas var būt krāsains, bet var būt arī melnbaltais (pēc garas sniegotas ziemas) u.t.t. Var iekāpt tajā (cilvēcīgi), bet var arī nepamanīt un paiet garām... Labāk ir iekāpt melnbaltajā ... ar krāsaino lielāka ķēpa var sanākt!
Iekāpt sūdā ir tīri cilvēcīgi. Tāpēc vienīgais īstais ir cilvēcīgais foto virziens. vo!
Man pietiek zināšanu un izpratnes, uz kurām balstu šo objektīvo spriedumu!
Arkons: Tas, ka nēpārvaldat terminoloģiju un jēdzienus, kas tieši skar nozari par kuru meģinat spriest laikam tomēr nedos Jums tiesības apvainot mani pedagoģiskajā nekompetencē. ..
Atšķirībā no Jums, cienītais "profesor", es nekad neesmu pretendējis uz Kultūras akadēmijas fotogrāfijas pasniedzēja statusu, tādēļ manus amatiera bilžukus un jaunības laiku policejisko protokolu bildētāja nopelnus varam neņemt vērā.
Bet par pedagoga kompetenci, manuprāt, liecina viņa speciālā izglītība ar attiecīgiem dokumentāliem apliecinājumiem, kā arī izcili nopelni savā specialitātē.
Profesors Arkons laikam mācījies kādās slepenās mācību iestādēs, jo viszine Google neko daudz, izņemot "pašmācības variantus", negrib pastāstīt.
Fotolietu sabiedriskajam funkcionāram ar to būtu pilnīgi pietiekami, bet augstākās mācību iestādes atsevišķas specializācijas pasniedzējam gan prasītos nopietnāki kompetences apliecinājumi.
Nekad neesmu akreditējis mūžizglītību - speciālo un interešu gan - un uz to programmas bāzes salicis čomiem lekciju kursu bakalauram. Un tas ir ļoti viegli.
Interšu izglītība ir tā pati mūžizglītība. Zem tās pakļūst viss, kas nav formālā izglītība. salikt vienu lekciju kursu nav tas pats, kas izveidot programmu. Izveidot programmu akadēmiskajā izglītība (kur vajag tiaki saskaņojmu ar AIP un atbilstību Augstskolu likumam) nav tas pats, kas izveidot programmu profesionālāja augstākajā izglītībā (kur jāsaskaņo ar 7 noramtīvajaiem dokumentiem un institūcijām, tostarp ar profesiju klasifikātoru).
Maris:
Bet kādēļ kult tukšus salmus - pazīsti taču Gati Vanagu kas normālā skolā pasniedz pirmajiem kursiņiem - aizej ciemos un paskaties cik bezgalīga ir starpība ar normālu skolu.
Pazīstu, bet nav priekšstata par to, ko viņš dara RDMV. Pie kam, tur nav izglītības fotogrāfijā, bet labākjā gadījumā tikai kāds atsevišķs lekciju kurs.
Maris:
Tu vari ar vienu rāvienu novērst visas LKK šaubas ieliekot saiti uz skolnieku darbiem.
Šeit būs daži: [url=www.ligavitola.com]www.ligavitola.com[/url] ; ievaluka.wordpress.lv ši vispār vēl 2. kursā studē: lauraviluma.com (es tīšuprāt nepievienoju to, kas attiecas uz mākslas praksi)
Par pārējo - cerība mirst pēdējā! Es ticu, ka šeit ir cilvēki, kuriem interesē kautkas vairāk par aliņa dzeršanu spaidot pogas un kniebjot pliku meiču dibenos. Un es ticu, ka šeit nav tikai tie 5-6 elementi, kuri aktīvi mēģina sabojāt priekšsatu par pārējiem 1000, kas šeit apgrozās.
Man ir kāds stāsts. Vienai manai absolventei bija izstāde Talsos. Attēli bija tapuši ar pinholes palīdzību. Pārlasot izstādes atsauksmju grāmatiņu pamanīju kādu amizantu ierakstu. Tas bija aptuveni šāds: "Man ir 9 gadi. Un man šķiet ka jūsu izstādei trūkst asuma!!!!!" Stāstu par to, ka es tiešām ticu, ka šeit ir pietiekoši daudz cilvēku, kuri saprot, ka pinholes attēla burvība ir tieši tajā neasumā un rezultāta nenoteiktībā. Savukārt tiem, kas to nezin, var rasties vēlme saprast, kas var būt labs tādā neasā attēlā.
Man tāda klusa aizdoma, ka viss Jūsu priedums balstās tikai bailēs no nezināmā. Pieļauju, ka Jums ir bail pieskarties tam, ko nepārvaldat. Diemžēl tas nepaplašina Jūsu pasauli, bet tikai padara nezināmu naidīgāku, kas ir Jūsu subjekt''ivais viedoklis, nevis nezināmā patieso attieksmi.
Arkons: Pazīstu, bet nav priekšstata par to, ko viņš dara RDMV.
Šis arī ir fakts uz kuru pieklājīgi norādu.., ka nav tā priekšstata - bet tur to var iegūt un pie reizes arī vajadzētu kļūt skaidrākam kādēļ tur nav izglītības fotogrāfijā un palikt skaidrākam kas, salīdzinoši ir fotogrāfija un ar ko būtu jāsāk.
Arkons: Stāstu par to, ka es tiešām ticu, ka šeit ir pietiekoši daudz cilvēku, kuri saprot, ka pinholes attēla burvība ir tieši tajā neasumā un rezultāta nenoteiktībā. Savukārt tiem, kas to nezin, var rasties vēlme saprast, kas var būt labs tādā neasā attēlā.
Nav nekādu cerību, ka viņi te ir, nav iemesla (ielūkojies galerijā un reportāžas sadaļā) viņiem te parādīties un kam ir ilūzijas, ka interese par ko šādu var rasties no runām ne vizuālā materiāla?
TesMens:Vēlreiz atkārtoju savu neievēroto jautājumu- ko Jūs, Arkon, te meklējiet mūsu klubiņā, uzdodot visiem zināmu jautājumu ''kas ir fotogrāfija'' un izliekoties par muļķi, kas to nezina, bet pēc tam pasludinot sevi par Kultūras Skolas skolotāju? Liekas, ka divas pieminētās skolnieces vienkārši strādā, par spīti tam, ka mācījušās Kultūras Skolā.
Meklēju tos, kuri ir piesātinājušies ar ainvām un aktiem, portretiem un klusajām dabām. Tas viss mācību laikā ir labi, bet kādreiz gribas iet tālāk. Un mani interesē tie,kuri grib iet tālāk.
Kā jau biju minējis iepriekš - ar savu jautājumu vēlējos ik vienu tā lasītāju sākt izvērtēt savas zināšnas un izpratni par fotogrāfiju. Manuprāt tas ir ļoti svarīgs jautājums lai sāktu apjaust šī jēdziena plašumu. Un tikai šajā plašumā slēpjas daudzas atbildes.
Ja pamanījāt, es sevi neesmu pasludinājis par skolotāju, Tas drīzāk nāca kā pārmetums man Un šī mācību iestāde saucas Latvijas Kultūras akadēmijas Latvijas Kultūras koledža.
Arkons: Pazīstu, bet nav priekšstata par to, ko viņš dara RDMV.
Šis arī ir fakts uz kuru pieklājīgi norādu.., ka nav tā priekšstata - bet tur to var iegūt un pie reizes arī vajadzētu kļūt skaidrākam kādēļ tur nav izglītības fotogrāfijā un palikt skaidrākam kas, salīdzinoši ir fotogrāfija un ar ko būtu jāsāk.
Grūti uztvert domu - Tev šķiet, ka tur ir kas vērtīgs?
šis ir labs vienkāršais ilustratīvais piemērs padevies, te vēl pielikšu detalizētāku piemēru konstruktīvai interferencei ar cikla .fiksācijas krustpunktiem.
Kas ir tas, ko mēs nepārvaldām? Lauras bildes nav nekas jauns, neredzēts. Par neredzētā piemēru neder arī otrā.
Tā nebija runa par ko neredzētu, bet tika prasīts apliecinājums studentu fotografēt prasmei.
Ja ir interese par ko jaunu - lūdzu: m.delfi.lv... Jekaterina Sjomkina un Egita Podniece. Šie ir viņu kvalifikācijas darbi, kas tika izstādīti galerijā Noass un šobrīd skatāmi Valmierā, galerijā Laipa. Aicinu apmeklēt 20. datumā FK balvas pasākumu, kur varēs iegūt plašāku priekšsatu, kas tas ir.
TesMens:Vai tajā, ko māciet Kultūras skolā ar to garo nosaukumu, ir kas vērtīgs?
Vajag tad runāt skaidru valodu- te programma, te mani izcilie darbi programmas ilustrēšanai, nāciet, mācieties! Nevis jautāt, kas ir fotogrāfija, kas katram skaidrs.
Šī diskusija nav publicitātes pasākums LKA LKK. Vienkārši ir šeit ir cilvēki, kuri nespēj sagremot to, ko daru ikdienā Tomēr redzot, ka ir nepieciešams plašāka argumentācija, tuvākajās dienās tā taps un būs pieejama.
TesMens: Aktu fotogrāfijā runāt par ''iešanu tālāk'' - tā laikam bija iecerēta kā divdomība.
Tā ir tikai Jūsu interpretācija Teksts ness pavisam citu vēstījumu
TesMens:jā, fotografēt māk, bet, kā saprotu no Jūsu reklāmas, tad Kultūrskolā nemāca fotografēt, bet kaut ko citu, jaunu. FK- ja ar to domāts Balčus, tad tā balvas varētu būt ar sliktu nozīmi.
ir kaut kas jauks tajās bildēs m.delfi.lv... bet pārsvarā neko jaunu neredzēju. internets pilns ar viskautko. Dotajā saitē normālas tīņu bildītes. Tas nav nekas neredzēts. jautājums, vai par katru cenu jācenšas pēc jaunā? Svarīgs ir interesants bildes saturs, nevis par katru cenu kaut kas jauns.
Mmm... palabojiet, bet. Vai man tikai vienam liekas kaut kur dzirdēta tēla prototips: "Viņš, šķiet, bija domāts pilnīgi pretējs tēls Švaukstam, īstam kārkluvācietim, jo bija attēlots ļoti patriotisks, diezgan iedomīgs brīvības slavētājs un daudzinātājs. Savas patriotiskās runas viņš centās stāstīt visiem jebkurā vietā un apstākļos, pat bērēs viņš uzsauca tostu: „Lai zaļo brīvība, urā!” Viņa runas gan brīžiem bija pilnīgi neizprotams svešvārdu un tautas valodas sajaukums, ko liela daļa klausītāju(ja kāds klausījās) nemaz nesaprata. Labi gan, ka tā, jo tad visi droši vien saprastu, ka tās ir tikai tukšas runas, jo maz ko no runās solītā viņš arī izpildīja. Vēl viņa runās bija jūtams tas, ka viņš, šķiet, nemaz nesaprata, kas tautai ir vajadzīgs"... "vienmēr runā par tautas augsto garu, par vienotību un labprāt izsakās ar šādiem izteicieniem: “cienīgi līdztautieši”, “mūsu tautas tēls”, “sveika, cienījamā tautiete!”. Šie izteicieni tad būtībā arī raksturo .... raksturu- viņš nemitīgi cenšas parādīt to, ka viņš ir piederīgs tautai un vēl vairāk- to, ka viņš ir sen gaidītais tautas varonis, kas pacels viņu vēl nebijušos augstumos".
Šis arī ir fakts uz kuru pieklājīgi norādu.., ka nav tā priekšstata - bet tur to var iegūt un pie reizes arī vajadzētu kļūt skaidrākam kādēļ tur nav izglītības fotogrāfijā un palikt skaidrākam kas, salīdzinoši ir fotogrāfija un ar ko būtu jāsāk.
Grūti uztvert domu - Tev šķiet, ka tur ir kas vērtīgs?
P.S. Arnis Balčus šobrīd ir pats interesantākais autors Latvijas autorfotogrāfijā. Ja Andrejs Strokins nebūs vienveidīgs, tad arī viņam ir potenciāls par tādu kļūt.
bet ar pamatiem un izpratni rezultāts mazāk komisks.
Var arī tā izteikties, bet tas nevieš izpratni par to, ko vēlies pateikt, Tas, ka tas būs Tavs subjektīvais viedoklis, tas ir pašsaprotams, bet kamēr to nepaud, nerodas nekāds atskaites punkts
Maris:Savulaik (Arno gan neorientējas LV neta fotogrāfijas agrīnajā periodā) Gunārs Ziediņš bija nepārspēts cikla noslēguma fiksācijas meistars.
Vidusmēra cilvēks jau daudz kur neorentējas, tas nav jaunums, mūsdienās, tik ar to nevajag lepoties, vo! Vajag iet un apgūt zināšanas. Diez vai viņš bija ko dzirdējis par - Foto Sūda Konstruktīvās Interferences cikliskuma nosacījumiem laikmetīgajā mākslā.
Hugo:
Maris:
šis ir labs vienkāršais ilustratīvais piemērs padevies, te vēl pielikšu detalizētāku piemēru konstruktīvai interferencei ar cikla .fiksācijas krustpunktiem.
Hugo: Diez vai viņš bija ko dzirdējis par - Foto Sūda Konstruktīvās Interferences cikliskuma nosacījumiem laikmetīgajā mākslā.
Dzirdēt jau var, bet izprast kontekstu, lai dialogam būtu jēga var tikai ja ir bāze. Būtībā ja tās nav ir mazāka bēda kā bāzes šķietamība ar kuru tad saskaramies un kuru mums ilustrē vairākos formātos.
TesMens:Arkon, vajag izteikties saprotami. Domāju, ka ja man piešķirtu Balčus balvu, es nejustos pagodināts. Esmu dažkārt ieskatījies tendenciozajās FK publikācijās un diskusijās. Neliekass, ka viņam būtu dziļi kultūras pamati, zināšanas par fotoprocesiem pasaulē. Ir cilvēki, kuri, ja ko saka, tad ir bauda n prieks klausīties, kā piemēram, lancmanis vai Spārītis. var just,ka tur apakšā ir milzu pieredze, zināšanas. Balčum tādu nav, un arī Jums nejūt spēju vadīt diskusiju šajā klubiņā. Nejūtu apkārtējo atbalstu. Vajag padomāt, kādēļ tas tā.
Es par Balču šobrīd nerunāju kā par runātāju, bet gan kā par autoru! Manuprāt tā ir liela atšķirība.