Jauns censonis bijušais celtnieks vārdā Jānis (pieņemsim) vēlas apgreidot esošo "foto studiju" jo māsīca Līga sākusi nodarboties ar rotaslietu "ražošanu", un māsīca piedāvāja darījumu, ja aizies tautās viņas bižutērija piešķirs $$$ studijas attīstībai
Patreiz ir- Treknos gados iegādāts Dx Nikons + kaut kāds fix... Ir kaut kāda zibene... No darba laikiem palikuši(droši vien nosperti ) pāris celtniecības prožektori...) Ir pāris statīvi Ir nopirkts Baltijas papīrā tjipa sviestpapīrs Ir arī BFS savā laikā iepirkti balti un pelēki foni
Potām jau nu labāk pastāvīga gaisma , pilnīgi pietiks ar dažām halogēnām galda lampām aiz sviestpapīra un ta tik BŪVĒ Blices tas iesācējam būs stipri par sarežģitu rotām kur katrs bļiks utt no svara. Protas ja vaig "Reprodukciju" tad vislabāk noder padoms no kaut kāda Jeņķu mājsaimnieču TV no sērijas "Padoms stok fotogrāfiem un bižutērijas tirgotājiem internetā " paņem izlietotu lielveikala 2 galoni tilpuma plastmasas "piena pudeli" nogriež dibenu , rotu uzliek uz bildējamā fona pien pudeli pa virsu , pa korķa caurumu IELIEK ziepja objektīvu un BILDĒ palaižot ziepi ar pulti , idāli asas un exsī neatbildes katalodziņiem
powers:Ok, ja pastāvīgo, tad iepirkt pie mums vai kādi ieteikumi ārpus?
Pats skatījos, bet pat Luņa bieži pieminētā walzersā ir dārgāk...hnn nu tas tāāā....
ROTĀM der kautkādās cenu paradīzēs sapirktās hologēnās galda lampas , nezinu cik Rīgā bet kad ši`tadai vajadzībai pirku IKEA Briselē tur kādas 3-4 lokanos kronštenos pieskrūvējamu pēdu izmaksāja ~15-20Eur kopā . Rotām nekādu jaudu nevaig tas tāds čakars uz A4 laukuma lēns un pacietīgs. Ja vien tava radiniece nekaļ bruņenieku bruņas vai dekoratīvas ķēdes ziloņiem.
Peedeejaa laikaa sanaak nejeegaa daudz visaadas rotas bildeet, halogeeni man par karstu liekaas tas taads kjeepiigs darbs, un tie nejeegaa karst, kaukaa nonaacu pie gredzenveidiigaas dienas g. lampas, tik vinjas dazhaadas paardodaas , ar taam temperatuuraam jaatiek jeegaa lai sudrabs peec sudraba nevis peec bronzas izskataas , un kaukaa manuaalie objektiivi vislabaak iepatikaas tipa helios jupiters kaukaads rikenons ir , atkariibaa no izmeera kaukaadus dazhus macro gredzenus sanaak ieskruuveet, nu shitaads variants iepatikaas vislabaak, bet gan jau ka gaumes lieta...Tas ja katalogam protams, ja reklaamai tur jau cita opera..
Walimex protams maksaa dargaak pie vaciem. Bet vini paardot to mums par loti labu cenu, cena ir taada, kas mees perkot pie viniem varam paardot leetaak nekaa vini Bet es ieteiktu nopirkt Linkstaru, jo ir labaak par Walimex un cenas ir arii labaakas nekaa Vaacijaa
Koba:...kaukaa nonaacu pie gredzenveidiigaas dienas g. lampas, tik vinjas dazhaadas paardodaas , ar taam temperatuuraam jaatiek jeegaa lai sudrabs peec sudraba nevis peec bronzas izskataas , .
O, arī variants, šodien kā reiz braukšu uz Rīgu ieskriešu Alfas cenu klubā, moš tur būs gredzenlampas.
Tad iznāk, ka pastāvīgās gaismas lielākā priekšrocība ir, ka jauniņam ir vieglāk redzēt (uzreiz saprast) galarezultātu? A strobs, lai paliek dzīviem objektiem?
Nu nesūtiet pie gūgles, es tik godīgi spečukiem jautāju
powers:Tad iznāk, ka pastāvīgās gaismas lielākā priekšrocība ir, ka jauniņam ir vieglāk redzēt (uzreiz saprast) galarezultātu? A strobs, lai paliek dzīviem objektiem?
Impulsa gaisma VISPĀR ir domāta tikai kustiģu objektu bildēšanai cauru dienu: Tāpēc vienmēr skaļi smejos ka iesācēji vai cilvēki kas bildē no reizes uz reizi sapēr baigi kaudzu bliču un ražo tizlus bildukus: Impulsa gaismu PRECĪZI vispār praktiski nav iespējams uzlikt bez pamatīga ikdienas treniņa un papildus mērinstrumentiem Flashmetra. Krutas studijas kas specializejās PORTRETOS / UZSTĀDĪJUMOS joprojām pamatā izmanto hologēnus prožektorus kuri maksā praktiski 1;1 ar blicēm brīžām arī dargāk. Pastāvīga gaisma nesalīdzināmi labāk vadāma smalkāk uzliekam. Bliču lampas ievisa deļ diviem iemesliem VIEGLI transportējamas un ļoti īss "Fiksējošs" impuls . Studijas darbam ja vien tas nav saisitīts ar kautkādu "Modes" foto tie nav būtiski faktori. Katrā ziņā MONOBLOKI nopietnam ikdienas studijas darbam ir maz piemēroti , tās ir lētas izbraukuma sistēmas kuru vienīgais mērķis ir "Iedzedz gaismu" nekas vairāk , to mēs labi redzam pēc tizlajiem bildukiem ko liek cilvēki nez pilotiem un jēgas Tāpēc smalkām lietām gandrīz viennozīmīgi izmanto pastāvīgas gaismas REDZAMAS un smalki uzliekamas Krutās studijās izmanto ĢENERĀTOR gaismas kas būtībā ir HOLOGĒNS + BLICE , praktiski 1:1 hologēnā lapma + blice , uzstāda visu sīki smalki hologēnā gaismā un tad "Palaiž blici" taču arī tad bieži vien tādās vietās blici nemaz nelaiž uzbildē tāpat pilotgaismās Gazes lampām ir savas problēmas ar lielu jaudas kritumu un nelielo regulacijas iespēju. PASTĀVĪGAS gaismas nebūt nav letas , LABA studijas lampa VADAMA maksā ~160-200Ls tas ir galva ar 8-9 gāzes lampām katra atseviķi atslēdzama , tas ir kārtīgi darbam domātās Hologēnie prožektori STUDIJAI maksā ļoti pieklajīgi būtībā 1:1 ar monoblokiem , pietam KREISIEM ražotājiem ! Kartīgs studijas hologēns lukturis ko izmanto kautkāds Harcourt piemēram ar lēcu blokiem maksā 2x dargāk par BLICI Man savulaik baig paveicās patusēt vienos kursiņos pie krutiem portretistiem reku šeit videos.tf1.fr... paskatieties ar ko viņi strādā , bet galvenais rezultātu !
Nu ja gluži gribas "Studiju" nevis vienkarši galda lampas tad nav jēgas pirkt "Galvas" pa vienai , ņem uzraiz jau veselu pietam cik tur 100Ls par vienu galvu prasa , REKU tada pati tika FIRMAS mata pilnā kompelta pa 150Ls viss komplekts www.foto-mueller.at... Portretiņiem uzstadijumiņiem pietiks , ja gribi varu iedot galus čalis Ogrē kuram tāds komplekts ir .
Problēma jau tā ka liela daļa pasažieru nesaprot ka STUDIJĀ portretus "Smuki" nevar bildēt uz f:16 bet parasti toss prasītos bildēt uz MINIMĀLU f. ciparu. Pamēģiniet lētam monoblokam nogriezt kautko zemāk par f:8 ja telpa neliela. Viens no maniem pasniedzējiem portretus IZCILUS bildēja ar 1x 100w Kvēlspuldzi tizlā alumīnija reflektorā + balts vatmanis .
Senos laikos, kad Zvaigznītē biju par gaismotāju, man bija daudz un dažādi prožektori. Savilkti no teātriem, stroikām un citām vietām. At tādiem tagad varētu tīri labi paspēlēties
eltoro:Senos laikos, kad Zvaigznītē biju par gaismotāju, man bija daudz un dažādi prožektori. Savilkti no teātriem, stroikām un citām vietām. At tādiem tagad varētu tīri labi paspēlēties
ARĪ piepelnīties ja kas , jo DAUDZVIET filmētāji ir bessī no normālu gaismu trūkuma , a jaunas pirk maksā DRAUSMU naudu tieši tādas PASTĀVĪGAS un vadāmas.
Mēģināšu šodien nopirkt to apaļo dienasgaismu paspēlēšos tad redzēs kā sanāk, moš tiešām vairākas tādas pa lēto paņemt un miers mājā un atlikušo naudu piekrāt kādam labam fiksam
Mēģināšu šodien nopirkt to apaļo dienasgaismu paspēlēšos tad redzēs kā sanāk, moš tiešām vairākas tādas pa lēto paņemt un miers mājā un atlikušo naudu piekrāt kādam labam fiksam
Bija arī kaut kāds lampu veikals uz Brīvības ielas (precīzu adresi nepateikšu, bet virzienā no centra labajā pusē, pagrabstāvā un laikam bija kaut kur tallinas ielas tuvumā). Tur kopējās izmaksas arī ~10 Ls un tās apaļās dienasgaismas spuldzes pieejamas laikam pat 3 izmēros bija.
Cenu Klubaa ir tiko nopirku veel vienu, gribeejaas mazaaku diametru, pavisam maziem struntiem kaukaa izskataas ka labaak buutu ar mazaaku diametru, maxaaja kaukaadus 7 Ls laikam, nu veel plus jaapeerk palaideeju un starterus, vai jaaizjauc kaada veca dienas gaismas lustra, un jaanopeerk vads ar stepseli galaa
Mūsdienās LEDs kļūst ļoti populārs... maz ēd, maz karst un dod labu gaismu... meklē alternatīvas lampām.. kuras ir smagas un triecienneizturīgas + prasa lielu voltāžu, kas nozīmē ierobežotas iespējas.
teorētiski var uztaisīt arī zibeni no jaudīgiem LED-iem (jātaisa kontrolieris lai peak-strāvu padod) var arī uztaisīt tādu apaļo gaismu jebkādā diametrā un pat ūdenī mērcēt (jo barosies no akumulatoriem) arī pilotgaismu no LED-iem var taisīt (>3 sākot ar 10W LED-i)
ne dienasgaismenes ne led sakarīgi bildēšanai neder
pirmās pirmkārt trīc līdzi maiņstrāvas frekvencei (pie mums tātad 50Hz) ar visām no tā izrietošajām sekām (ja ir skaidrs kas par slēdža laikiem), otrkārt tām peld baltā balanss pa aveņsarkano-zaļo līniju radot zaļivioletus purnus un treškārt tās ir kārtīgi pa vārgu
otrās netrīc, bet kelvini peld, vārgas un nevadāmu (uz aso pusi), nesakarīgu gaismas kūli + zvērīgi dārgas (vai arī (ja lētākas) ar tādiem kelviniem, ka bildēt nav nopietni)
filmējot piegaismojām ar šitiem:
ārprāts gatavais - dabūja likt virsū krāsu korekcijas filtrus, kuri jau tā švako gaismu norija vēl vairāk.... + kustīgam kadram jau gaismu mazāk vajag...
Es jau šito uzraku vienā vecā topikā, kolēģi bija sarēķinājuši cik tur tūkstošus ledus vajadzētu priekš kārtīgas studijas, bet vienalga kopumā ahūni lieli kW beigās saskrēja, tā, ka nekāda ekonomija.....
Maris
Bet ja dienasgaismeni cauri filtrmateriālam ( vienalga palags/sviestpapīrs/pro materiali) laižam viņš tak "apēdīs" baltā balansa peldējumu, protams par frekvences trīcēšanu piemirsu Īstenībā kad braukšu uz cenu klubu piedrujas ielā, jāieiet pie kaimiņiem Vernerā, un tur gaismas spečukiem japajautā, moš tagadējās tehnoloģijās ir kādas "spec" dienasgaismas ar uberkrutiem kondiķiem + kosmonano gāzi iekšā, kas praktiski netrīc
Ko ta iesaki, ņemt to pašu prasto kādu 100-200W matēto spuldzi?
ja peld ta peld arī caur filtru - nomākt uz kādu toni protams var, bet no tām cirka gaismām *atvilkt* teiksim RAWu atpakaļ, lai tas kas ir gaiši neitrāli pelēks, tāds arī ir uz bildes - neizdosies
kvēlspuldzes vai halogēni - ļoti dzeltens spektrs, bet stabils - vnk pavelk šopā uz zilo pusi un krāsas *taisnas*
daudz rij, karst, ātri deg ārā.... bet lētas un stabilu spektu
protams ir nopērkamas specializētas, stabilizētas dienasgaismenes sistēmas, kriptona gaismekļi ar neitrālu spektru un kas tik vēl ne... - cenas vienīgi kabina pro zibspuldzēm