Esmu pēdējā laikā iegādājies pārāk pārāk daudz obejktīvu, un trakākais ka gribās vēl
Olympus 75-300mm f/4.8-6.7 Mk II
Lielisks iesācēju telephoto, ar ko var pievilkt praktiski jebko.
Mazlietots, izskatās kā jauns, stikli visi tīri. Principā bija vienā ceļojumā un viss. Ir līdzi kaste, un abi vāciņi.
300 EUR.
Bildes kā izskatās, un ko sabildēju ar šo objektīvu var redzēt šeit: failiem.lv...
Olympus 75mm f/1.8
Ko lai saka, viens no asākajiem un slavenākajiem Olympus obejktīviem. Diemžēl es principā bildēju ainavas, nevis cilvēkus, līdz ar to godīgi es pat īsti nezinu, kāpēc man viņš ir nopirkts.
Objektīvs ir izcilā stāvoklī un nāk līdzi ar abiem vāciņiem un atsevišķi pirktu JJC saules blendi + kastes
Maiņu var piedāvāt, pa lielam man interesē sudraba 15mm f/1.7, 8mm f/1.8, un 40-150mm f/2.8 bet nu piedāvāt var arī citus m4/3 objektīvus, varbūt kaut kas man iepatiksies.
Atrodos un darbojos Ikšķilē, šad un tad esmu Rīgā.
Pirmo reizi redzu, ka Tev cenas ir zem "nolaidīsim pusi PVN no jauna cenas".
Ainavas var bildēt arī ar 500mm un ļoti interesantas (īpaši pilsētainavas iegūst pilnīgi citu fīlingu visiem zināmām vietām) - 75mm ir saldumiņš, bet pati 4/3 sistēma grauj viņa jēgu - fiziski ierobežota, zemas izšķirtspējas sistēma der tikai kompaktā korpusā ikdienai bardačokā un mietpilsoniskiem ceļojumiem - tam šis objektīvs ir par smagu un lielu.
Izšķirtspēja padara arī macro neinteresantu komercijai.
4/3 ir ideāls animācijas instruments - tur izšķirtspēju nevajag - vajag, lai spogulis kameru nekrata.
Maris: fiziski ierobežota, zemas izšķirtspējas sistēma der tikai kompaktā korpusā ikdienai bardačokā un mietpilsoniskiem ceļojumiem. Izšķirtspēja padara arī macro neinteresantu komercijai.
4/3 ir ideāls animācijas instruments - tur izšķirtspēju nevajag - vajag, lai spogulis kameru nekrata.
Kā vienmēr Tavi kategoriskie spriedumi ir tikai pa daļai pamatoti. m4/3 sistēma ir ideāla tādam komercfoto, kur nav vajadzīgas lielas bildes. piem., uz kruīza kuģiem, visādos fotostūrīšos un fotošķersielās.
Nu labi, priekš 10 x 15 bildes jau pietiek arī uz augsta iso, bet vai komersantam vajag kameru profesionālai darbībai, kura nespējīga piemēram, pēkšņi izdevušos kadru izstiept uz lielāka formāta, ja kādam to ievajagās? Pa manam tas ir smagais ar vieglā motoru, sak, salmus vien vadāšu, jaudīgāku arī nevajag...
Es te aizdomājos par ko citu - par Māra terminu "mietpilsoniski ceļojumi". Mēs visi cik necik ceļojam, bet pēc Māra klasifikācijas 4/3 der TIKAI mietpilsoniskajiem ceļojumiem. Tātad uzmanāmies - visiem pārējiem ceļojumiem 4/3 sistēma neder!
Mietpilsonis: Pašpārliecināts (parasti materiāli nodrošināts, turīgs) cilvēks ar šauru garīgo interešu loku, kas dzīves centrā izvirza vienīgi savu personisko labklājību.
Vai mietpilsoniskā ceļojumā var doties arī nemietpilsonis - TĀDS IR JAUTĀJUMS!
talavietis:Nu labi, priekš 10 x 15 bildes jau pietiek arī uz augsta iso, bet vai komersantam vajag kameru profesionālai darbībai, kura nespējīga piemēram, pēkšņi izdevušos kadru izstiept uz lielāka formāta, ja kādam to ievajagās? Pa manam tas ir smagais ar vieglā motoru, sak, salmus vien vadāšu, jaudīgāku arī nevajag...
Komersantam, kurš zina kāds ir viņa bizness, un ja tas ir saistīts ar 10x15 bildīšu druķēšanu, vajaga lētu kameru ar lētiem objektīviem, jo gan viens gan otrs ir izejmateriāli šādā biznesā. Attiecīgi šādam komersantam nekas nav ar bildē jāstaipa, un neviens to arī never gribēt, attiecīgi šādā biznesā der gan m4/3 gan arī collīgais sensors, un attiecīgi šāda sensora izmantošana nu nekādi nav salīdzināma ar kravas auto, kam vieglā motors.
p.s. Profesionālā fotogrāfija ir plaši pielitojama dažādās jomās, un tai ir svarīgi nevis absolūtie kameru parametri, bet gan atbilstība vajadzībām un tās lietošanas izmaksas.
talavietis:Nu labi, priekš 10 x 15 bildes jau pietiek arī uz augsta iso, bet vai komersantam vajag kameru profesionālai darbībai, kura nespējīga piemēram, pēkšņi izdevušos kadru izstiept uz lielāka formāta, ja kādam to ievajagās? Pa manam tas ir smagais ar vieglā motoru, sak, salmus vien vadāšu, jaudīgāku arī nevajag...
Komersantam, kurš zina kāds ir viņa bizness, un ja tas ir saistīts ar 10x15 bildīšu druķēšanu, vajaga lētu kameru ar lētiem objektīviem, jo gan viens gan otrs ir izejmateriāli šādā biznesā. Attiecīgi šādam komersantam nekas nav ar bildē jāstaipa, un neviens to arī never gribēt, attiecīgi šādā biznesā der gan m4/3 gan arī collīgais sensors, un attiecīgi šāda sensora izmantošana nu nekādi nav salīdzināma ar kravas auto, kam vieglā motors.
p.s. Profesionālā fotogrāfija ir plaši pielitojama dažādās jomās, un tai ir svarīgi nevis absolūtie kameru parametri, bet gan atbilstība vajadzībām un tās lietošanas izmaksas.
--------------------- Atvaino, tādā gadījumā Tavs piemērs ar kruīza kuģi arī galīgi garām, jo es uz tāda regulāri braukāju un arī pa starpai lustes pēc iebildēju kādu mākslinieku un ja man muziķis vai akrobāts no Brazīlijas paprasa kadru, lai to ploterētu, tad man jāsaka ar nožēlu- piedod, es taisu tikai sērkociņu kastītēm etiķetes.
Tālaviet, skaidrs- tavuprāt, sevis cienošs fotomākslinieks pārvietojas pa pasauli ar vismaz midformāta ciparkameras komplektu (līdzi vadājamos ratiņos) vai FF kameru (sliktākajā gadījienā) Un visi pārējie bildētāji ir nožēlojami mietpilsoņi un diletanti...
Manuprāt, tomēr- katrai lietai jāparedz sava tehnika- tāpat, kā autoprofiem ir gan lielās fūres, gan vidējie busiņi, gan mazie "bulku vāģi"! Tu takš nebrauc uz bodi pēc polša ar fūri, ar funktieri- a jau nu pa ceļam kāda lielāka haltūra pagadās?...
Komersantam, kurš zina kāds ir viņa bizness, un ja tas ir saistīts ar 10x15 bildīšu druķēšanu, vajaga lētu kameru ar lētiem objektīviem, jo gan viens gan otrs ir izejmateriāli šādā biznesā. Attiecīgi šādam komersantam nekas nav ar bildē jāstaipa, un neviens to arī never gribēt, attiecīgi šādā biznesā der gan m4/3 gan arī collīgais sensors, un attiecīgi šāda sensora izmantošana nu nekādi nav salīdzināma ar kravas auto, kam vieglā motors.
p.s. Profesionālā fotogrāfija ir plaši pielitojama dažādās jomās, un tai ir svarīgi nevis absolūtie kameru parametri, bet gan atbilstība vajadzībām un tās lietošanas izmaksas.
--------------------- Atvaino, tādā gadījumā Tavs piemērs ar kruīza kuģi arī galīgi garām, jo es uz tāda regulāri braukāju un arī pa starpai lustes pēc iebildēju kādu mākslinieku un ja man muziķis vai akrobāts no Brazīlijas paprasa kadru, lai to ploterētu, tad man jāsaka ar nožēlu- piedod, es taisu tikai sērkociņu kastītēm etiķetes.
Tu Strādā uz kruīza kuģa par fotogrāfu, jeb "pa starpai lustes pēc iebildē"? Es rakstu par komerciju, un nevis iebildēšanu. Tā, ka Tava iebilde un personīgais piemērs ir galīgi nepamatots.
Uz kuģa nenāktu pa nāvi labāks AF un jūtīgāks sensors, bet nekā - lauku biznesmeņi ir pret m4/3 sistēma galīgi nav lēta, bet lauku bizness izvēlas investēt tehnikā ar zemāku veiktspēju, lai vajadzības gadījumā nāktos pirkt vēl otru jaudīgāku.
Mietpilsonis: Pašpārliecināts (parasti materiāli nodrošināts, turīgs) cilvēks ar šauru garīgo interešu loku, kas dzīves centrā izvirza vienīgi savu personisko labklājību.
Vai mietpilsoniskā ceļojumā var doties arī nemietpilsonis - TĀDS IR JAUTĀJUMS!
Maris:Uz kuģa nenāktu pa nāvi labāks AF un jūtīgāks sensors, bet nekā - lauku biznesmeņi ir pret m4/3 sistēma galīgi nav lēta, bet lauku bizness izvēlas investēt tehnikā ar zemāku veiktspēju, lai vajadzības gadījumā nāktos pirkt vēl otru jaudīgāku.
Un kādēļ? Da vnk, lai muļķības pļurkstētu forumā.
"Lauku biznesam" nav tādas "vajadzības gadījuma", jo "lauku bizness" vispirms domā, plāno un tad dara.
Friidis:Tālaviet, skaidrs- tavuprāt, sevis cienošs fotomākslinieks pārvietojas pa pasauli ar vismaz midformāta ciparkameras komplektu (līdzi vadājamos ratiņos) vai FF kameru (sliktākajā gadījienā) Un visi pārējie bildētāji ir nožēlojami mietpilsoņi un diletanti...
Manuprāt, tomēr- katrai lietai jāparedz sava tehnika- tāpat, kā autoprofiem ir gan lielās fūres, gan vidējie busiņi, gan mazie "bulku vāģi"! Tu takš nebrauc uz bodi pēc polša ar fūri, ar funktieri- a jau nu pa ceļam kāda lielāka haltūra pagadās?...
------------------ Tikko tirgoji spoguleni, nez kāpēc Tu to staipīji līdzi ceļojumos?
talavietis:
--------------------- Atvaino, tādā gadījumā Tavs piemērs ar kruīza kuģi arī galīgi garām, jo es uz tāda regulāri braukāju un arī pa starpai lustes pēc iebildēju kādu mākslinieku un ja man muziķis vai akrobāts no Brazīlijas paprasa kadru, lai to ploterētu, tad man jāsaka ar nožēlu- piedod, es taisu tikai sērkociņu kastītēm etiķetes.
Tu Strādā uz kruīza kuģa par fotogrāfu, jeb "pa starpai lustes pēc iebildē"? Es rakstu par komerciju, un nevis iebildēšanu. Tā, ka Tava iebilde un personīgais piemērs ir galīgi nepamatots.
------------------------ Kāda starpība, strādāju vai nestrādāju? Tu te mēģini sarunāt muļķības, ka uz kuģa ar minimums 6400 ISO pietiks ar 2x crop kameru komercijai. Es tiešām vismaz rakstu par pieredzi, bet Tu mēģini iestāstīt, ka 2x crop, lai strādātu uz kuģa ir gan parocīgāks, gan lētāks defaultā.
75mm f/1.8 man nešķiet īpaši liels. Salīdzinot ar 45mm f/1.8 - jā, bet nu viņš ir daudz mazāks par 75-300mm, un arī mazāks par 12-40mm f/2.8, un principā viņš ir arī īsāks par 60mm f/2.8 (tas gan ir šaurs un viegls)
Es viņu nēsāju apkārt sekojošajās kombinācijās
2 objektīvi: 12-40mm f/2.8 + 75mm f/1.8
3 objektīvi: 9-18mm + 25mm f/1.4 + 75mm f/1.8 Ar šo kombināciju es nupatkā biju ceļojumā Spānijā un bija diezgan ideāli.
Ja man būtu jābrauc ceļojumā uz DA Āziju, domāju ka ņemtu līdzi 12mm f/2 + 25mm f/1.4 + 75mm f/1.8
Par 60mm f/2.8 macro godīgi sakot neesmu vēl līdz galam izlēmis vai gribu pārdot... mietpilsoniskam lietotājam kā man tas autofokusa slēdzis ir vienkārši ideāls. Man besī ārā macro objektīvi, kuriem manuālā fokusa slēdzim nav hard stop uz 1:1. Bet šis ir pat vēl labāk
Starp citu, biju ceļojumā Norvēģijā pa ziemu, ar 3 objektīvu kombināciju 12mm f/2 + 20mm f/1.7 + 60mm f/2.8 ideāls, mazs kombo, priekš sūdīgas gaismas apstākļiem.
Tu Strādā uz kruīza kuģa par fotogrāfu, jeb "pa starpai lustes pēc iebildē"? Es rakstu par komerciju, un nevis iebildēšanu. Tā, ka Tava iebilde un personīgais piemērs ir galīgi nepamatots.
------------------------ Kāda starpība, strādāju vai nestrādāju? Tu te mēģini sarunāt muļķības, ka uz kuģa ar minimums 6400 ISO pietiks ar 2x crop kameru komercijai. Es tiešām vismaz rakstu par pieredzi, bet Tu mēģini iestāstīt, ka 2x crop, lai strādātu uz kuģa ir gan parocīgāks, gan lētāks defaultā.
Lai jau būtu gudriniek. ..tik starpība ir ļoti liela, jo ja strādā, tad kauč ko no šīs lietas saproti, bet ja nestrādā, jebšu nav Tavs bizness, tad vari vienkārši beigt rakstīt, jo ne pieredzes ne zināšanu šajā konkrētajā jautājumā Tev nav. Jo šis jautājums šeit sāka tikt apspriests no bznesa jebšu komercijas viedokļa. p.s. Es iepriekš rakstīju ne tikai par kuģiem, bet arī par fotostūrīšiem, kuros arī droši var izmantot pat collīgās matricas.
talavietis Tikko tirgoji spoguleni, nez kāpēc Tu to staipīji līdzi ceļojumos?
Ja tik ļoti interesē- lūdzu- Kad dažreiz gāju peļņas darbos, spogulene bija nepieciešama, kā ātrs, kvalitatīvs un uzticams darba rīks. Kad izlēmu arī no fotodarbiem "aiziet penzijā", pārgāju uz ne tik operatīvu, bet krietni vieglāku bezspoguļu sistēmu. Pa starpai uz neilgu laiku priekš ceļojumiem ziņkāres pēc biju pajēmis lētuci 1100D ar "Tamron 18-270" travelzūmu, jo tādi objektīvi Sony E-mount sistēmai priekš manis pa dārgu.. Tagad nomedīju Ebajā kompaktu un pietiekami kvalitatīvu superzūmu "Olympus Stylus 1" un lielais Canon klucis vairs nav vajadzīgs.
"" jo tādi objektīvi Sony E-mount sistēmai priekš manis pa dārgu""
=================== re, nu un te ir kāds grib pierādīt 2x crop priekšrocības! Redzi, es arī ceļojumiem esmu izvēlējies kabatā bāžamu Panasonic ar 2x crop, jo 6D sanāk par smagu staipīt līdz visur kur var bildēt un kur nevar arī... Man izmeta saldu cenu technic direkt un paņēmās nedaudz lielāks par pankūku, bet tā biju nospriedis ņemt, lai kabatā varu nēsāt, bet 300 euro atlaide mani paņēma un nevarēju pretoties. Tagad gribu attiecīgu fiksu garākā galā, bet tas ko man piedāvā ir tajā pašā cenā, ko maksā tikpat labs L stikls. Un ja kāds te nesaprata, tad iebilde ir tikai ''par tik ļoti piemērotu komercijai'', ko galīgi nevar darīt ar spoguleni.
Jau daudzus gadus atpakaļ atmetu spoguleni, jo no komercijas tiešām esmu galīgi aizgājis, paņēmu sigma DP2, bet nu tak tāds bremze, ka nācās atkal iet uz spogulenēm atpakaļ. Bet nu tagad jāsaka, šie 2xcropi kļuvuši ātri, nav problēmu un ceļojumiem nav ne vainas
talavietis: Jau daudzus gadus atpakaļ atmetu spoguleni, jo no komercijas tiešām esmu galīgi aizgājis, paņēmu sigma DP2, bet nu tak tāds bremze, ka nācās atkal iet uz spogulenēm atpakaļ. Bet nu tagad jāsaka, šie 2xcropi kļuvuši ātri, nav problēmu un ceļojumiem nav ne vainas
Ātri un ar labu skatu meklētāju. Izstādē vairākkārt atgriezos pie šitā: Tik universāls zūms ar tādiem formālajiem parametriem (12-100/f4, drošs pret laikapstākļiem) lielākos formātos nebūs iespējams. Kā raksta pats Olimps - profesionāls ceļojumu objektīvs.
GunarsII: Tik universāls zūms ar tādiem formālajiem parametriem (12-100/f4, drošs pret laikapstākļiem) lielākos formātos nebūs iespējams. Kā raksta pats Olimps - profesionāls ceļojumu objektīvs.
Jā, un attēla komplekta cena 2k EUR (3k, ja jaunais M1 MkII).
GunarsII: Ātri un ar labu skatu meklētāju. Izstādē vairākkārt atgriezos pie šitā:
Tik universāls zūms ar tādiem formālajiem parametriem (12-100/f4, drošs pret laikapstākļiem) lielākos formātos nebūs iespējams. Kā raksta pats Olimps - profesionāls ceļojumu objektīvs.
Tas ir māneklis par 2000 eināriem - liels, smags un veiktspēju kā ziepjutraukam.
arī 5x tumšāks un sliktāku bildīti - 4/3 sistēmai ir gandrīz 4x mazāks laukums kā pilnam kadram, bet pikseļu blīvums 1,5x lielaks kā Nikon D800 - šī sistēma prasa max gaišu un max asu optiku, lai bildīte kaut nedaudz atšķirtos no telefoniem un ziepjutraukiem.
4/3 lieliski der kā kompakta ceļojumu kamera - tikai ar pilnīgi citu kameru un pilnīgi citu optiku - šī kamera der multenes bildēt, interneta katalogiem priekšmetus, amatieru makro nu un moška ar zvērīgi dārgo 4/300mm putniņiem (bet nu bilde zaudēs līdzīgas summas spoguļsistēmu bildēm.
Bildē ir prāvs, smags komplekts kura izmēros un cenā ir pietiekami tehnikas ar labākiem parametriem.
Jums abiem ir daudz taisnības. Tāpēc M1 aizstāšu ar OMD, bet 12-100 ar prastāku, bet tāpat sliktlaikdrošo 14-150 un sanāks teju 3x lētāks un par trešdaļu vieglāks komplekts: Šis varētu būt ceļojuma inventārs. "Labā" fočuka lomu ģimenē spēlēs meitas Canon D100, bet pavisam labos darbus pasūtīšu dēlam uz "pilnrāmjiem" P.S Vēl ir pa ziemu laiks pārdomām, sanāks tādi kā gaidīšanas svētki. Tikko pārdevu NEXi, nebija dzīves bez skatu meklētāja, tāpēc kaut ko noteikti vajadzēs.
Es tikai nesaprotu kāpēc un par ko tāds CEPIENS šajā topikā? Autors vienkārši iemetis sludinājumu "pārdod" sadaļā par atbilstošu tēmu. Neredzu tādu apgalvojumu, ka Olimps nosaukts par visu labāko sistēmu pašu labāko sistēmu. (:
Tik universāls zūms ar tādiem formālajiem parametriem (12-100/f4, drošs pret laikapstākļiem) lielākos formātos nebūs iespējams. Kā raksta pats Olimps - profesionāls ceļojumu objektīvs.
Arī izstādē pataustīju OM-D E-M1 Mark II - ļoti labs korpuss, turējās rokā kā ielīmēts. Diemžēl zoom'a gredzens griezās uz nepareizo t.i. Canon'a pusi. Un kā jau te citi atzīmēja - priekš ceļojumiem stipri par lielu tik vai tā.
Nu, bet te visi ceļotāji tik uz 1000 km pa džungļiem vai kalniem, kur katrs grams un centimetrs ir dzīvības un nāves jautājums. Otrs grāvis - iespēja ielikt kabatā, visas somas issludinātas ārpus likuma.
Es līdz pagājušam gadam tupēju otrā grāvī - pa kalniem staipīju K-5+grips ar 16-50/2,8 un priecājos par tā komplekta uezē rezistens - ja nu uznāk lietus. Bet piedzīvoju tādu vētru, ka vairāk jādomā, kā ar veseliem kauliem tikt lejā, par kameras vilkšanu ārā nebija pat domu, šogad pilnīgi pietika ar šo:
Schneider:Nu, bet te visi ceļotāji tik uz 1000 km pa džungļiem vai kalniem, kur katrs grams un centimetrs ir dzīvības un nāves jautājums. Otrs grāvis - iespēja ielikt kabatā, visas somas issludinātas ārpus likuma.
Ir, jau soma, ir. Bet mūsu pašu AirBaltic un pavisam svešie Ryanair par nododamo bagāžu grib kosmisku cenu, līdz ar to, lai paņemot līdzi otras apakšbikses, joprojām iekļautos ierobežojošā svarā, nepieciešama ir vieglāka sistēma
Arī šitāda izmēra someli viņi liks nodot bagāžā par kosmisku cenu???
Es pēdējā laikā esmu pārstājis kompleksot pat par galīgām ziepju somām, agrāk mazākā cienīgā man skaitījās Tamrac System 6, šajā iet K-S2 ar normāla izmēra fiksu, savam priekam pilnīgi pietiek.
Tak tagad pērsenal aitem soma ir atļauta visām aviokompānijām. Rokasbagāžas izmēriem arī piesienas aizvien retāk, pirms pāris nedēļām Viļņā dažiem lika stūķet somas rāmī (wizzair), bet tā - sen nav nekas tāds manīts. Un wizzairs arī, tikai tāpēc, ka šiem na šaru ir mazā kabīnes soma, parastās nevienam nebaudīja.
Nedēļa Kiprā ar 27/2.8, 10-24 un 50-230 iedeva dažādas pārdomas. Vairums kadru ar 10-24 (jāuzmet acs, ar kuriem milimetriem vairāk), bet pa pilsētu mierīgāk ar 27/2.8 staigāt. Un pāris kadriem 50-230 noderēja. Mazāku neko i neprasās. A objektīvus nēsāt... Vai nu kargo šortu zemajās kabatās (pārbaudīts Barselonā, fig tur kāds spēs ielīst), vai mugursomas sānu kabatās, kur ūdeni paredzēts likt - tīkliņš tumšs, lāga neredz, kas iekšā - pa kalniem ideāli, pa pilsētu arī pieņemami. Barselonā tā nestaigātu
Ja nu kādam tiešām jautājumi par Olympus tehniku, vai tās lietošanu - kā, ko sakombinēt, ar ko, kur labāk ceļot, kāpt kalnos, arī kam ir domāts augšminētais 12-100mm f/4 - droši var jautāt. Man ir bijis Olympus jau gadiem, ir bijuši kādi 15 objektīvi no m4/3 sistēmas.
TesMens:galvenais, turamies un nepērkam to mietpilsoņu ceļojumu sistēmu!
Tas jau tikai Māra savādais formulējums. Visdrīzāk, ka mietpilsoņiem (cilvēkiem ar šauru garīgo interešu loku) nemaz negribas un tātad arī nevajag fotografēt.