Meklēju padomu no kāda fotošopa guru. Strādāju pie neliela foto kompozīta, kam prasītos lēcas atspīdums: img.fotoblog.lv... (3d manikens tiks aizvietots ar foto) Uztaisīšu gaismas avotu labajā, augšējā stūri, kam gribētos arī lens, kas simulētu netīru objektīvu un putekļus. Reku aptuvenais rezultāts, ko gribētos panākt:
Kas būtu vislabākais veids, lai kaut ko tādu dabūtu, neizmantojot maksas spraudņus?
Es šos taisu Ilustratorā vai Indesignā un tad aiznesu uz fotošopu jau gatavus. Fotošopā arī vienkārši. Saplacini otu līdz vajadzīgajam ovālumam, piešķir tai baltu krāsu un caurspīdīgumu, melnu fonu apakšslānī, uz jauna slāņa uzzīmē vajadzīgo rimbuli, izdzēs lieko un saglabā kā otu. Aberācijas iegūsi iebliežot ar otu vienu reizi, nodublējot slāni un pastrādājot ar blending options zemāk atrodošajos slāņos. Motion vai blur efektu flarei pats zināsi kur atrast.. ( filtros )
Otra opcija. Jauns slānis, uzliec tai lens flare filtru un nodublējot slāni ( cik reizes vajag ) un izdzēšot liekās flares, saplacini līdz vajadzīgajam ovālam ( transform opcija visam slānim ) nepieciešamo bumbuli. Tālāk vienkārša slāņa dublēšana un efekta piešķiršana.
Tikko uzdūros kaut kam interesantam, saistībā ar lēcas atspīdumu tajā bildē. Tas kadrs ir no filmas jaunākās Makoto Shinkai filmas "Your Name". www.youtube.com... (konkrētais kadrs redzams @0:18) Filmai šogad ir, maigi izsakoties, diesgan labi 'box office' panākumi. Kā arī - filmai ir diezgan lielas iespējas tikt pie oskara. Kādēļ to rakstu? Es tikko atradu konkrēto "lens flare", kas ir izmantots šajā kadrā. Nevaru atrast precīzu stock image iscelsmes vietu, kas nozīmē ka iespējams, ka pašā filmā izmantotais lens flare ir no googles izvilkts. Reku salīdzinājums(iesaku pievērst uzmanību matam kreisajā apakšējā stūrī): EDIT: Tikko usdūros vēl vienam kadram no īsfilmas/reklāmas 'Z会 「クロスロード', kur izmats tas pats overlay: youtu.be... (@1:40)
Nešnel Džiogrefik "Cosmos: A Spacetime Odyssey" viss ir ar tādām flārēm, it kā tas viņu nākotnes kuģis aissūtīc filmēt vistālākos kosmosa nostūrus ar kādu lēto Sigmas objektīvu.
Schneider:Nešnel Džiogrefik "Cosmos: A Spacetime Odyssey" viss ir ar tādām flārēm, it kā tas viņu nākotnes kuģis aissūtīc filmēt vistālākos kosmosa nostūrus ar kādu lēto Sigmas objektīvu.
Pārsvarā lens flare izmanto, lai novērstu uzmanību no dranķīgām kompjūtergrafikām... ...tādēļ arī pats izmantoju.
Es par "konkrēto overleju, izmantotu tur un tur" Nevienā Razer un Blizzard pressrūmā nav ne vārdiņa par tādu firmu ar Nuke plaginiem, kuri izmantoti spēles radīšanā. ( Turklāt, spēles nav tā veidotas, ka tur piedalās pre-procesēti attēli. Tāpēc jau geimeru kompjiem nepieciešamas tādas iekšas - jo situācijas simulācija renderējas tieši uz datora ekrāna, pēc scenārija. Tas ir sarežģīts mehānisms, kuru geimu radītāji veidojuši, faktiski - pēdējo 10 gadu laikā. Primitīvā valodā - pati spēle ir plagins, kurš renderē scenāriju, kad Tu spaidi konkrētus taustiņus. ) Ja kas tāds būtu, tad tas būtu tas pats, kas ja Holivudas producentu komanda ar 150 miljonu budžetu vienai filmai izmantotu kaut kāda kantorīša produktu, kuru vēl arī masām tirgo par 19.99...
Pieļauju domu, ka ieraudzījis, ko spēj C4D, Tu uz gadu ( vismaz ) aizmirsīsi par lens flārēm un fotogrāfiju vispār, nemaz nerunāsim par fotoblogu... Še, palūkojies.. www.youtube.com...
@_VA_ Neliels stāsts no pieredzes: Gadus atpakaļ, kad niekojos ar spēļu modiem, mana iecienītākais saits tekstūru iegūšanai bija textures.com . Tagad tas saits ir ritīgi izaudzis, bet ap 2007 to gadu saitā bij tik kādas 1000 bildes. Biju diezgan izbrīnīts ka gadu vēlāk, kad beidzot uz datora iznāca GTA4, braucot apkārt pa Libertijas pilsētu atpazinu vaiākas tekstūras no iepriekšminētā saita. Beigās, spēles kreditos cgtextures.com nemanīju. Stāsta jēga - saproti kā gribi.
ps. Man, kā 3ds max lietotājam ar 5 gadu stāžu, C4D nekādas emocijas neizraisa.
Nu, tad ko Tu te par lensflārēm + fotošopu klaušini?! Es jau domāju, ka galīgais iesācējs, tiesa, vēlāk atcerējos, ka vai tik Tev tās bumbas nesen nebija bildē, aizgāju, skatos - jū, kā dzīvas karājas. Vēl nobrīnījos..
Par visādiem stokiem.. Neaizmirsti, ka megabudžetu kompānijām ir saistošas licenzes. Un jebkādu stoku maksas licenzēs parasti tiek norādīta ne tikai izmantošanas atļauja, bet arī unikālo vienību/eksemplāru skaits. "Bezmaksas" stoku produkciju komerciālos nolūkos izmantot nedrīkst, jo arī tiem ir licenze, ko daudzi nemaz nezina. Neviens sevi cienošs miljonus pelnošs uzņēmums neņems neko no stokiem, bet kontaktēsies ar personām, kuras rada konkrētās lietas. Tu jau vari teikt, ka tā ir tā pati tekstūra, jo Tev, piemēram, gogle saka, ka tas ir matching image, taču vai tas tā būs?! Piemēru vēlies? Ir te tāds onkulītis, Rejs viņam niks. Ielika kādas dienas atpakaļ šeit bildi no visai slavenas ēkas Barselonā. Ieliekam linku goglē un gogle izdod sarakstu ar mačojošu imidžu. Un sanāk, ka Rejs bildi nozadzis un uzdod par savu. Vai tā ir?
Lai nu kā - kapē šo topiku taisīju: gribu atrast kādu veidu kā pašam nosimulēt sākumā minēto efektu, neizmantojot maksas plugiņus un maksas stoka bilžas. 3DS Max iebūvētās lens flare opcijas man nepatīk un potošopa "lens flare" filtrs man jau pajebaķ.
Tad kāpēc Tu nejautā kur atrodas 3Ds Max failu bibliotēka un kā tajā iebāzt kaut ko jaunu? Priekš kam Tev jāķēpājas ar fotošopu, ja Tev jau ir 3Ds? Es neko, es tikai brīnos joprojām....
_VA_:Tad kāpēc Tu nejautā kur atrodas 3Ds Max failu bibliotēka un kā tajā iebāzt kaut ko jaunu? Priekš kam Tev jāķēpājas ar fotošopu, ja Tev jau ir 3Ds? Es neko, es tikai brīnos joprojām....
Ienāca ideja foto un 3d kompozītam: img.fotoblog.lv... Putni ir rendēti ar 3ds max - modeli pēc tam bildēšu un ar potošopu līmēšu iekšā.
Personīgi - man maksī nepatīk taisīt jebkāda veida posefektus. Maksi izmantoju lai izrendētu vajadzīgos 'render pass'us, kurus pēc tam lieku kopā un taisu pēcapstrādi vai nu fotošopā, vai Toxik'ā.