Citagaisma: p.p.s. Gribētu redzēt, pamatojumu šai ne seviški patiesajai Tavai frāzei - "Tev nav ne mazākās sajēgas kā objektīv projicē bildi uz gaismasjūtīgās virsmas "
Nu Tu taču vari atgriezties savā vecajā topikā par prāvajām reprodukcijām un palasīt kā nevarēji iebraukt kā/kāpēc var braukāt ar mazu matrici pa lielāka laukuma objektīva projekciju, ar ko tas atšķiras no daudzām maza objektīva projekcijām, nafig tur nevar iebāzt planšetskeneri utt - nu strīpa elementāru lietu kur atbilde ir iepazīsties kā tās lietas darbojas un jautājumu nebūs - vells nu tas ir neauglīgi šito apspriest tik pat labi ar burtu nepazinēju var diskutēt par gramatiku - cilvēks labs, bet ir tēmas kur... nu šluss.
Un te ras un atkal - kā kadrs projicējas aptvert nespēju, bet kondensoru palielinātājs ir ateja...nu kamoons... grāmatā teica, ka perpendikuls ir 90 grādi, 90 grādi ir jau otro dienu, bet ūdens kā nevārās tā nevārās? Ar grāpi nav aršana?
Citagaisma: p.p.s. Gribētu redzēt, pamatojumu šai ne seviški patiesajai Tavai frāzei - "Tev nav ne mazākās sajēgas kā objektīv projicē bildi uz gaismasjūtīgās virsmas "
Nu Tu taču vari atgriezties savā vecajā topikā par prāvajām reprodukcijām un palasīt kā nevarēji iebraukt kā/kāpēc var braukāt ar mazu matrici pa lielāka laukuma objektīva projekciju, ar ko tas atšķiras no daudzām maza objektīva projekcijām, nafig tur nevar iebāzt planšetskeneri utt - nu strīpa elementāru lietu kur atbilde ir iepazīsties kā tās lietas darbojas un jautājumu nebūs - vells nu tas ir neauglīgi šito apspriest tik pat labi ar burtu nepazinēju var diskutēt par gramatiku - cilvēks labs, bet ir tēmas kur... nu šluss.
Un te ras un atkal - kā kadrs projicējas aptvert nespēju, bet kondensoru palielinātājs ir ateja...nu kamoons... grāmatā teica, ka perpendikuls ir 90 grādi, 90 grādi ir jau otro dienu, bet ūdens kā nevārās tā nevārās? Ar grāpi nav aršana?
Tad aizej uz to veco diskusiju vietu un pārliecinies, ka es taujāju pēc racionālāka veida, un pēc tā kā strādā man nepazīstami verķi, Un ja es savā dzīvē neesmu saskāries ar kādu instrumentu ne tieši, ne teorētiski, tad nav nekāds brīnums un sliktums, ka es nezinu kā tas strādā. Es taču neuzskatu, ka Tu nedrīksti iet mežā vai mazgāties, ja Tu nespēj visus kokus mežā atšķirt, jebšu nezini kāds ir ziepju ph līmenis? Vienlaikus arī fotojomā Tu neesi nelga, lai gan nezini visus veidus kādos var iegūt bildi uz papīra vai citas virsmas? Jebšu tomēr esi muļķis fotojomās arī jo nezini ar ko atšķiras vandeiks no kallitipijas? p.s. Manuprāt Tev tā reklāmas un fotojoma jāmet pie malas, jo gudrāks ar to nepaliec. Tik melot sāc mācīties, jo es nevienu brīdi neesmu kondensora pleilinātāju nosaucis vai salīdzinājis ar ateju. Tas ir kārtējais Tavs melīgais izdomājums.
p.p.s. Un nobeidzot par senākām lietām. Pateicoties diskusijai par bilžu reproducēšanas iespējām un veidiem, es esmu tikai ieguvējs, jo uzzināju jaunas sev nezināmas lietas. ..un tas ka netēloju tur gudrīti. ir tikai normāli, jo tais jautājumos es tāds neesmu pat šobrīd. Diemžēll, kārtējo reizi Tu nebiji tas, kurš deva lielāko zināšanu vai informācijas devu. Tevī vēl dikti tas padomju cilvēks sēž, kurš cenšas noniecinot otru, un nevis parādīt sevi no labākās puses. Jebšu tas aiz to, ka nejūsmoju par Tavu kārtējo haltūru, tik šoreiz dzelzceļa muzejā?
priore:jāatrod pamācība internetā. Teorītiski tas, ko par Sigmu saka, liekas labi, izņemot tas, ka cita bajonete un kādreiz trakākais likās lēndarbība.
Nu nekādā āttrā jau tā neesot arī tagad, bet studijām un peizāšām jau ātrumu nevajaga, tāpat kā infrai un ceļojumu bildēm. Es tik nevaru izšķirties starp dp0 un dp3 un SD kvatru. vairāk jau sliecos uz pirmo kombināciju, jo gan ainavām, gan klusajām dabām ar to vajadzētu pietikt. Savukārt ja ņem bezspoguli, tad laikam var paniekoties ar infru.;-)
priore:Liekas, ka bezspoguļa variants man patīk, nupat pabeidzu to visu lasīt. tas, kas nepatika, ir atziņa, ka pat pie 100 ISO , ja gaišina , parādās trokšņi. Esmu pieradis pārgaismot, līdz ar to tas it kā mani neskar, bet lāga nav, jo gadās arī nenogaismotie kadri. Taču- tas septiņkadru režīms varētu glābt. Ainavās gan ne, jo koki līgojas vējā.
Tie septiņ, vai cikviņu zin kadru režīmi jau arī pentaksim, panasonikam un olimpam arī ir.
letakais - 1400. dargakais 18.000. videjais vareetu buut kaadi 4000 euro uz kameru. 100,000 * 4000 = 400 miljoni eiro gadā . nav slikti uzņēmumam kurš gadnrīs 2005 gadā bankrotēja. šobrīd 1600 darbinieki.
letakais - 1400. dargakais 18.000. videjais vareetu buut kaadi 4000 euro uz kameru. 100,000 * 4000 = 400 miljoni eiro gadā . nav slikti uzņēmumam kurš gadnrīs 2005 gadā bankrotēja. šobrīd 1600 darbinieki.
Gods un slava jaunajam austriešu īpašniekam, taču kāds tam viss sakars ar Leicas dogitālo kameru unikalitātii?;-0 Leica, Contax, Haselis, Zeiss ir filmu ēras leģendas. Digitālajā laikmetā rullē Sony, Sigma.. ..vēl canons ar nikonu turās.
3rdHalf:
Principā piekrītu. Bet man plauktā stāv čupa ar mantotām vecā tēva kamerām, ko pa reizei patīk padarbināt. Gribētos arī kādreiz pašam izmēģināt attīstīt un varbūr arī palielināt, kam man nav aprīkojuma.
Jaunu un normālu palielinātāju Eiropā nopirkt laikam nav iespējams. Jāpagaida gadi pieci, kad kāds par nenormālu naudu atsāks "ražot" un tirgot. Bet tie vecie, kas Latvijā dabonami manuprāt ir ne sevišķi derīgi, jo gandrīs visi ir kondensorīgie. ..attiecīgi esmu sen atmetis domas atgriezties bērnībā un jaunībā.;-)
Kam tur interesēja palielinātājs nepadomju, ķer ciet, vēl iet aukcions. Šos reti var noķert kas uz Latviju sūta...
Jaunu un normālu palielinātāju Eiropā nopirkt laikam nav iespējams. Jāpagaida gadi pieci, kad kāds par nenormālu naudu atsāks "ražot" un tirgot. Bet tie vecie, kas Latvijā dabonami manuprāt ir ne sevišķi derīgi, jo gandrīs visi ir kondensorīgie. ..attiecīgi esmu sen atmetis domas atgriezties bērnībā un jaunībā.;-)
Durstus vairs neražo un attiecīgi JAUNU nopirkt nav iespējams. Filmu Leicas vēl ražo, bet palielinātājus filmiņām Eiropā vairs ne.
Kam tur interesēja palielinātājs nepadomju, ķer ciet, vēl iet aukcions. Šos reti var noķert kas uz Latviju sūta...
Durstus sen vairs neražo, attiecīgi JAUNU nopirkt nav iespējams. Jaunas filmu Leicas ražo, bet palielinātājus vairs ne. Tas gan nozīmē, ka vai nu filmenieces vispār pārstās ražot, kas ir mazticams, vai arī atsāks Fokomatus, ražot, vai ko citu par ļoti brangu naudu.
Kādēļ gan īpaši "jāķer"? Piereģistrējies LBSS, ievadi Ebajā kā piegādes adresi šamējo Vupertāles adresi un pērc uz nebēdu. Tikai retais īpatnis mēģina skaidroties, kādēļ dzīves vietas un piegādes adreses atšķiras. Un arīdzan atvešana no Vācijas uz Rīgu ar savu fūri šamiem drošāka, kā pasta kantoriem.
Kādēļ gan īpaši "jāķer"? Piereģistrējies LBSS, ievadi Ebajā kā piegādes adresi šamējo Vupertāles adresi un pērc uz nebēdu. Tikai retais īpatnis mēģina skaidroties, kādēļ dzīves vietas un piegādes adreses atšķiras. Un arīdzan atvešana no Vācijas uz Rīgu ar savu fūri šamiem drošāka, kā pasta kantoriem.
[url=http://lbss.de/index.php
Var]http://lbss.de/index.php
Var[/url] protams arīt tā, bet pacients sūdzējās ka neko nevar nopirkt, var .... ja grib jaunus vienmēr var sūtīt Beseleru no US par ciparu kas sākas ar 4 zīmēm .... bet cik tad daudz reāli ar viņu spēlēsies
Durstus sen vairs neražo, attiecīgi JAUNU nopirkt nav iespējams. Jaunas filmu Leicas ražo, bet palielinātājus vairs ne. Tas gan nozīmē, ka vai nu filmenieces vispār pārstās ražot, kas ir mazticams, vai arī atsāks Fokomatus, ražot, vai ko citu par ļoti brangu naudu.
Apnika! Vienreiz izstāstīji, nu 2x, bet na... 5x ?! Te tak nav palīgskola Otrkārt - ja nu man jāizvēlas kam ticēt, tad tas būs A.Z. - cilvēks, kurš praksē izgājis cauri visvisādākajai tehnikai un nonācis pie ļoti konkrētām atziņām. Es skatos citasgaisma bildes un............... jā, nu tad tas viss izklausās jocīgi, jo nav nevienas zem F ašpadsmit, bet fantazējam par 0,95
Citagaisma: Jaunu un normālu palielinātāju Eiropā nopirkt laikam nav iespējams. Jāpagaida gadi pieci, kad kāds par nenormālu naudu atsāks "ražot" un tirgot.
Tev nu šinī resursā vajadzētu nedaudz pieturēt muti - ne pa sen nodemonstrēji, ka Tev nav ne mazākās sajēgas kā objektīv projicē bildi uz gaismasjūtīgās virsmas - tūta bēniņos šinī jautājumā... V3JŠ PUDEĻĒ...
Man pret to nav nekādu iebildumu - vienkārša, bet reti kam vajadzīga lieta - boh s ņim nafig katram tur iebraukt.
Bet nu tagad sāc koklēt par palielinātāju kur taču tie paši vēži plus vēl strīpiņa blakņu - kur Tev kondensori ņiugaģiļi? Var dabūt ar tiem 50x50cm bildi tādu, ka ar ierindas vairojamo glāzi graudu nesaskatīsi.. tiesa vari sačakarēt bildi ar lērumu citiem faktoriem un līdz kapam neiebraukt kas pa vainu.
Tev ne gaidīt 5 gadi vajag - Tev jau 25 gadi atpakaļ elementāru ābeci mācīties vajadzēja uzsākt.
Durstus sen vairs neražo, attiecīgi JAUNU nopirkt nav iespējams. Jaunas filmu Leicas ražo, bet palielinātājus vairs ne. Tas gan nozīmē, ka vai nu filmenieces vispār pārstās ražot, kas ir mazticams, vai arī atsāks Fokomatus, ražot, vai ko citu par ļoti brangu naudu.
Apnika! Vienreiz izstāstīji, nu 2x, bet na... 5x ?! Te tak nav palīgskola Otrkārt - ja nu man jāizvēlas kam ticēt, tad tas būs A.Z. - cilvēks, kurš praksē izgājis cauri visvisādākajai tehnikai un nonācis pie ļoti konkrētām atziņām. Es skatos citasgaisma bildes un............... jā, nu tad tas viss izklausās jocīgi, jo nav nevienas zem F ašpadsmit, bet fantazējam par 0,95
Pag, pag. Tev laikam tik tiešām ar pāris reizēm nepielec. Lasi vēlreiz, Es kā reiz nesaprotu vajadzību pēc tiem 0.95. Tā ka ar fantāzjāma vai ar analfabētismu esi aplipis pats. ..un savus grēkus nepiesien man. p.s. Bet ticēt vari Dievam, es Tavu ticību nepaģēru, man tā ir stipri vienaldzīga un pat nevajadzīga.
NilsS:
Apnika! Vienreiz izstāstīji, nu 2x, bet na... 5x ?! Te tak nav palīgskola Otrkārt - ja nu man jāizvēlas kam ticēt, tad tas būs A.Z. - cilvēks, kurš praksē izgājis cauri visvisādākajai tehnikai un nonācis pie ļoti konkrētām atziņām. Es skatos citasgaisma bildes un............... jā, nu tad tas viss izklausās jocīgi, jo nav nevienas zem F ašpadsmit, bet fantazējam par 0,95
Pag, pag. Tev laikam tik tiešām ar pāris reizēm nepielec. Lasi vēlreiz, Es kā reiz nesaprotu vajadzību pēc tiem 0.95. Tā ka ar fantāzjāma vai ar analfabētismu esi aplipis pats. ..un savus grēkus nepiesien man. p.s. Bet ticēt vari Dievam, es Tavu ticību nepaģēru, man tā ir stipri vienaldzīga un pat nevajadzīga.
Patin filmu atpakaļ un palasi savus tekstus, rodas iespaids, ka top bezfilmā
Es kā lasītājs no malas gribēju patīt atpakaļ. bet tur tik daudz sarakstīts, ka ne vella vairs nesapratīsi. Labāk, davai, sitiet pendeles un ātri viss noskaidrosies!
musu platuma graados ja cilvees perk kameru dargaau par 1000 eiro tad uzreiz iedomaajas to atsist piepelnoties - fotosesija, kazinas, draugiem kaķi nofocheet, pazinam autinu vai dzivokli uz parodshanu utt.
ir reta cilveeku kategorija kuri perk foto kameru lai gutu no fotografeeshanas baudu un prieku. no pasha procesa. vini negaida lai kamera tupi uz auto rezhima izdariitu visu pati un fotografeshanas sakas ar on pogu, pati fotografeshana ir tikai shutter pogas nospieshana un taalaak off. ir cilveeki kas grib guut procesu, leeenu meditatiivu procesu kas lauj atsleegties. luuk manupraat Leica ir taadiem, protams kuri to var atlauties... to var saliidzinaat ar dargiem viiniem, ar vinilu vai lenti, ar dargiem pulksteniem, retro autiniem. viens prieciigs noperkot retu viina pudeli pa 1000 eiro, otrs liidz muuzha galam dzers vinu pa 3 eiro no tetrapakas. kuram ir taisniiba ? da nevienam ! katram ir sava taisniiba!
zavadskis:musu platuma graados ja cilvees perk kameru dargaau par 1000 eiro tad uzreiz iedomaajas to atsist piepelnoties - fotosesija, kazinas, draugiem kaķi nofocheet, pazinam autinu vai dzivokli uz parodshanu utt.
ir reta cilveeku kategorija kuri perk foto kameru lai gutu no fotografeeshanas baudu un prieku. no pasha procesa. vini negaida lai kamera tupi uz auto rezhima izdariitu visu pati un fotografeshanas sakas ar on pogu, pati fotografeshana ir tikai shutter pogas nospieshana un taalaak off. ir cilveeki kas grib guut procesu, leeenu meditatiivu procesu kas lauj atsleegties. luuk manupraat Leica ir taadiem, protams kuri to var atlauties... to var saliidzinaat ar dargiem viiniem, ar vinilu vai lenti, ar dargiem pulksteniem, retro autiniem. viens prieciigs noperkot retu viina pudeli pa 1000 eiro, otrs liidz muuzha galam dzers vinu pa 3 eiro no tetrapakas. kuram ir taisniiba ? da nevienam ! katram ir sava taisniiba!
Ja raksti par filmu Leicu, varu piekrist par visiem 182%. Bet digitāla Leica ir tikpat "meditatīva" padarīšana kā jebkurš cits ciprogrāfs. Ja salīdzina ar vīniem tad ciproLeica tāda dārga Sangrija vien ir. Nezinu nevienu digitālu tehnoloģiju, kura vilktu uz nesteidzīgu baudīšanu. Tieši tamdēļ vinils nemirst, tieši tamdēļ arī filmiņa nemirst, Tieši tamdēļ ambrotpi nemirst, tieši tamdēļ Lunis no lielfilmas aparāta lietošanas gūst baudu..
Leica ar gadiem centaas savu digitaalo padariit tik pat mazinu kaa filmu kameru, beidzot tas ir izdevies ar M10. Gaidu no nikona, kad beidzot tas uztaisiiis fullframe tik pat mazinu kaa nikon fm
Visu cieņu Zavadskim par pamatīgu iedziļināšanos Leikā. Tēmas iespaidā uzliku ekrānā blakus pilnā izmērā Leica SL(601) (2015.gads) un Sony A7 (2013.gads) šo te salīdzinošo testbildi no Imaging Resource. Abām FF kamerām 24 Mpix, ISO800. Un man Sony likās pārliecinoši labāks gan pēc izšķirtspējas, gan pēc dinamiskā diapazona, gan pēc krāsām. www.imaging-resource.com... Tā, protams, nav atbilde uz to, ko mums katram vajadzētu pirkt. Līdzībās ar auto runājot, ir ar kārtu 100 modeļu, ar kuriem es ļoti kvalitatīvi varu braukāt no Berģiem uz Talsiem, bet mana izvēle ir atkarīga no man vien zināmiem apsvērumiem, kas kādam citam liksies mazsvarīgi vai pat dīvaini.
TesMens:filma mani vēl mazāk velk uz baudu, drīzāk uz niknumu, ka tērēju laiku tehniskajam procesam, nevis attēla iegūšanai. Meditēšana varētu būt ieceres izstrādāšana. Nesteidzīgi, skicējot ,iztēlojoties, iepazīstoties. to gan visu var izbaudīt. Un pēc tam nav iespējama vilšanās- skat, nesanāca ass vai pietiekami gaišs.
Domāju, ka tiem, kuri neprot gleznot, pindzeles arī uzdzen niknumu, jo arī viņiem svarīgāka ir attēla iegūšana un nevis kauč kādas iemaņas un izstrādāta motorika. Cilvēkam, kurš neprot kalt, bet vajaga dzelzs žogu, noteikti arī izsauktu niknumu iedomas vien, ka pašam vajadzētu ubliezt kalto žogu ap savu māju. Cilvēkam, kurš neprot rakstīt, niknumu un šausmas izraisa, tas ka vajadzētu kauč ko uzrakstīt vai sarakstīt. Tā ka arī es saprotu Tavu niknumu uz filmiņu.. Bet uz pasaules vēl aizvien ir daudz gleznotāju, grafiķu, kalēju un fotogrāfu, kuri no savas nodarbes gūst baudu, un reizēm arī naudu.
Citagaisma: Cilvēkam, kurš neprot........... niknumu un šausmas izraisa, tas ka vajadzētu kauč ko (izdarīt). Tā ka arī es saprotu Tavu niknumu uz filmiņu.. Bet uz pasaules vēl aizvien ir daudz gleznotāju, grafiķu, kalēju un fotogrāfu, kuri no savas nodarbes gūst baudu, un reizēm arī naudu.
Dīvaini- pietiekami labi protu apieties ar filmiņām un papīriem & Co, daudzus gadu desmitus esmu diendienā bildējis, tīstījis un kopējis, bet pēc kvalitatīva digiprocesa iegūšanas savā rīcībā, nekādīgi vairs nevaru dēvēt par baudu to visu mazohistisko, lēno un tumšo padarīšanu... Un tā izskatās, ka neesmu vienīgais...
Dīvaini- pietiekami labi protu apieties ar filmiņām un papīriem & Co, daudzus gadu desmitus esmu diendienā bildējis, tīstījis un kopējis, bet pēc kvalitatīva digiprocesa iegūšanas savā rīcībā, nekādīgi vairs nevaru dēvēt par baudu to visu mazohistisko, lēno un tumšo padarīšanu... Un tā izskatās, ka neesmu vienīgais...
Domāju kā tā ir ļoti daudziem cilvēkiem. Tiem, kuri kauč ko dara nevis ar baudu, bet tikai dēļ naudas. Man par laimi, varu atļauties darīt to, kas patīk un nevis to ko kādam vajaga. Patīk man ziepes vārīt, un tamdēļ man tās nes gan naudu gan baudu. Patīk man bildes taisīt, un atkal man tas nes gan baudu, gan naudu. Bet man laikam ir ļoti laimējies, ka tas ko daru man patīk,
p.s. Ar filmiņu gan šobrīd nekrāmējos, un tamdēļ man pret to ir tikai cieņa un nevis naids.;-)
Var jau būt, ka kāds jūsmo par to čuru smaku vien un to jebatoriju, bet man kaut kā negribētos vairs čakarēties ar analogo procesu. Protams, savs kaifs tajā ir, īpaši brīdī, kad sāka vannītē parādīties pirmās kontūras, bet tas manuprāt pieder tiem laikiem, kad jauca karburatorus tikai tāpēc, ka lai pārliecinātos, ka tajā nav gružu vai nosēdumu. Galīgi neesmu bildētājs, kuru interesētu nauda, jo bildēju tikai un vienīgi sev par prieku, tā kā gūstu no tā baudu, gan atpūtu, gan neskaitu naudu, kura tam tiek ziedota. Ja satraumētu galvu un būtu arī naudas koks, gan jau pamēģinātu arī Leicu, kaut gan, nezinu vai man tā patīk. Bet nu kā saka, ''... vīnogas ir skābas..''
Citagaisma: p.s. Ar filmiņu gan šobrīd nekrāmējos, un tamdēļ man pret to ir tikai cieņa un nevis naids.;-)
Kādēļ gan kādam būtu jājūt naids pret filmu? Zināma antipātija man ir palikusi tikai pret mana kādreizējā darba rutīnu, kad bija jākopē desmitiem un pat simtiem svešu vienaldzīgu ģīmju. Personīgās bildes vienmēr taisīju ar prieku un interesi!
Filmas (analogais process) ir vienkārši noiets etaps fotogrāfijas vēsturē un mūsdienu foto tehnikas, tehnoloģijas un datoru programmatūras līmenis jau ir tāds, ka filmai vairs nav palikušas nekādas vērā ņemamas tehniskas priekšrocības. Manuprāt, atliek tikai "psiholoģiskie" faktori- vecajai paaudzei tā varētu būtu nostaļģija par skaisto jaunību, jaunajem - kārtējā romantiskā rotaļa, bet gana daudziem- arī sevis apliecināšana (kā dziedāja vecais E.Liepiņš- "es jau neesmu tāds, kā visi citi".
Vairāki vecie labie filmu aparāti no manas skaistās jaunības laikiem joprojām tiek glabāti un respektēti, kā vēsturiska piemiņa sev un nākošajām paaudzēm, bet man nekad nav nācis prātā meklēt filmiņas un mēģināt bildēt... To pašu veco jauko sajūtu, kad vanniņā parādās attēls, varu sev sagādāt daudz ātrāk un komfortablāk, ieštepselējot Card Readerī atmiņas karti un momentā redzot 27" smuku krāsainu dižbildi ..
Tāpat ar veco labo laiku audio- man joprojām ir vairums senāku laiku skaņas avotu un to atskaņojošu aparātu darba kārtībā (vinils, lentas, kasetes, MD, CD, DVD). Bet tie vairāk priecē acis plauktā, nekā spēlē. Vinils un CD skan daudzmaz regulāri, MD varu klausīties autiņā, bet pārsvarā mājās tomēr skan FM tuneris un banāla TV kaste...
Kāds tur naids, tagad otrā mīlestība. Gan es pats, gan draugi saciparojuši vecās filmas, neturam vairs savās atvilknēs, bet katrs var pielietot un papriecāties. Tieši šobrīd kompilēju slaidrādi no drauga FED melnbaltajām bildēm. Gandrīz Leika, ja kas... Šai vietā sākām laivu braucienu Ziemeļkaukāzā:
Friidis: Filmas (analogais process) ir vienkārši noiets etaps fotogrāfijas vēsturē...
Tā viš i. Es arī uz filminieci jau sāku skatīties kā uz petrolejas lampu. Nostalžī un interjera priekšmets, bet sākt lietot tam, kam bija paredzētas...
Filmas (analogais process) ir vienkārši noiets etaps fotogrāfijas vēsturē
Tikpat noiets kā vinils, tikpat noiets kā tēlniecība un glezniecība.... Tas ka klasiska fotogrāfija vairs nekad nebūs plašam patērētāju lokam orientēts pasākums tas gan ir tiesa. Taču tas ka tā ir vēsture un pagātne, tā ir aplamība. Latvijā taisa gan ambrotipus, gan platinotipus, gan klasisko želatīna procesu. un pat uz apmācību mēģina naudu nokāst. p.s. Re ka Grūtupam mauzeleju uzcēla akmenī un nevis digitāli.;-) Arī VVF tur kauč no Mātes Zemes sagribēja un nevis digitālu vietiņu kādā Miera ielas serverītī..
nez, uzbildēju uz kodak tri-x, nokopēju uz ilford papīra, pašam patīk, bērniem prieks, digitālu vispār paņemu rokās tik ikdienišķu štruntiņu nobildēšanai.
Latvijā pāris šaursliežu līnijās kursē arī tvaika lokomotīve, bet tas nenozīmē, ka mūsu transportā vēl turpinās tvaika laikmets. Nevajag salīdzināt @#$%^ ar pirkstu, mēs dzimstam, dzīvojam, mirstam un tiekam abglabāti analogi, jo materiālo pasauli nevar digitalizēt, tiek digitalizēta informācija par šo pasauli!