Es jau te nesen ķecerīgi pieminēju vienu no aktuālākajiem filmas pielietošanas stimuliem ar vecā zēna E.Liepiņa dziesmas vārdiem- "es jau neesmu tāds, kā visi citi".....
Štrunta digi tagad var sabildēt katrs muļķis- bet uz filmas- tikai īpašie !...
Bet tā arī ir, patīk mums tas vai nē. Tādēļ jau uz laulības ceremoniju pie baznīcas jaunais pāris tiek atvests lakotā, izpušķotā līnijdroškā ar baltu zirgu priekšā, bet ais stūra noteikti stāv širpotreba izstrādājums ar iegždedzes motoru, kurā brauks svinēt uz 100 km attālumā esošo viesu māju ezera krastā.
Bet tieši tā. Unikālais ir vērtē. "širpotrebs" ne.
A moš atbilde ir daudz primitīvāka- ja nu galīgi nesanāk to ainavu uzbildēt ģeniāli, bet gribas būt oriģinālam- nav citas izejas, kā "izcelties" no pelēkā pūļa ar savādāku tehnoloģiju? Citagaisma, lūgtum neņemt ļaunā, bet būsim reālisti- kāds iespaids būs no Tavām ainavām parastajā gaismas spektrā? Skumji, bet (ar retiem izņēmumiem) - diezgan nekāds...
Bet tieši tā. Unikālais ir vērtē. "širpotrebs" ne.
A moš atbilde ir daudz primitīvāka- ja nesanāk to ainavu uzbildēt ģeniāli, bet gribas būt oriģinālam- nav citas izejas, kā "izcelties" no pelēkā pūļa ar savādāku tehnoloģiju? Citagaisma, lūgtum neņemt ļaunā, bet būsim reālisti- kāds iespaids būs no Tavām ainavām parastajā gaismas spektrā? Skumji, bet (ar retiem izņēmumiem) - galīgi nekāds...
Ļoti bieži tā arī ir, ka tehniskie risinājumi bildētājam aiziet pa priekšu bildei. Tā tas ir visā pasaulē. Piem., daudzi kolekcionāri nevar tagad atkratīties no "modernās platinotipijas" piedāvājumiem, kas taisīti platīna sāļos no digitāla negatīva un attiecīgi, vienīgā bildes vērtība ir uz papīra uzklātajos platīna vai pllādija sāļos. Ja runā par manām bildēm, tad tur tas stāst ir ļoti elementārs, parastajā gaismā es bildēju citas bildes. Citā gaismā ir noteikti sižeti, kas bildējami, un ļoti daudzi, kuros IR spektrs tikai par ļaunu nāk. No tā izriet sekojošais, ka bildēšaanas tehnoloģija nav prioritāra padarīšana par saturu un sižetu, taču vienlaikus nesaraujami saistīta ar pēdējo. Un kā piem., šādas bildes 500px.com... manuprāt, labāk taisīt digitālajā drukā un nevis klasiskajā sudraba želatīna tehnikā. ..lai gan var taisīt arī cianotipijā,;-)
Friidis:
A moš atbilde ir daudz primitīvāka- ja nesanāk to ainavu uzbildēt ģeniāli, bet gribas būt oriģinālam- nav citas izejas, kā "izcelties" no pelēkā pūļa ar savādāku tehnoloģiju? Citagaisma, lūgtum neņemt ļaunā, bet būsim reālisti- kāds iespaids būs no Tavām ainavām parastajā gaismas spektrā? Skumji, bet (ar retiem izņēmumiem) - galīgi nekāds...
Ļoti bieži tā arī ir, ka tehniskie risinājumi bildētājam aiziet pa priekšu bildei. Tā tas ir visā pasaulē. Piem., daudzi kolekcionāri nevar tagad atkratīties no "modernās platinotipijas" piedāvājumiem, kas taisīti platīna sāļos no digitāla negatīva un attiecīgi, vienīgā bildes vērtība ir uz papīra uzklātajos platīna vai pllādija sāļos. Ja runā par manām bildēm, tad tur tas stāst ir ļoti elementārs, parastajā gaismā es bildēju citas bildes. Citā gaismā ir noteikti sižeti, kas bildējami, un ļoti daudzi, kuros IR spektrs tikai par ļaunu nāk. No tā izriet sekojošais, ka bildēšaanas tehnoloģija nav prioritāra padarīšana par saturu un sižetu, taču vienlaikus nesaraujami saistīta ar pēdējo. Un kā piem., šādas bildes 500px.com... manuprāt, labāk taisīt digitālajā drukā un nevis klasiskajā sudraba želatīna tehnikā. ..lai gan var taisīt arī cianotipijā,;-)
------------------------------- piedod, bet tā piemēra bilde ir reāls ķīsēlis, kurš krāsains nemaz nav baudāms. Autors te ir centies uztaisīt melnbaltu un sadzīt kontrastu...
Citagaisma:
Ļoti bieži tā arī ir, ka tehniskie risinājumi bildētājam aiziet pa priekšu bildei. Tā tas ir visā pasaulē. Piem., daudzi kolekcionāri nevar tagad atkratīties no "modernās platinotipijas" piedāvājumiem, kas taisīti platīna sāļos no digitāla negatīva un attiecīgi, vienīgā bildes vērtība ir uz papīra uzklātajos platīna vai pllādija sāļos. Ja runā par manām bildēm, tad tur tas stāst ir ļoti elementārs, parastajā gaismā es bildēju citas bildes. Citā gaismā ir noteikti sižeti, kas bildējami, un ļoti daudzi, kuros IR spektrs tikai par ļaunu nāk. No tā izriet sekojošais, ka bildēšaanas tehnoloģija nav prioritāra padarīšana par saturu un sižetu, taču vienlaikus nesaraujami saistīta ar pēdējo. Un kā piem., šādas bildes 500px.com... manuprāt, labāk taisīt digitālajā drukā un nevis klasiskajā sudraba želatīna tehnikā. ..lai gan var taisīt arī cianotipijā,;-)
------------------------------- piedod, bet tā piemēra bilde ir reāls ķīsēlis, kurš krāsains nemaz nav baudāms. Autors te ir centies uztaisīt melnbaltu un sadzīt kontrastu...
Nu par to arī saku, ka uz sudraba papīra šitādu bildi nevajaga drukāt.
Kadrā sāls vairāk kā gaismasjūtīgajā virsmā, bet tehnikā gan tā ir - bāžu filmu rolleja divacī un 6008 - nekāda leika to nevelk - tikkai 6x6 hasselis - un arī līdz divacim nedavelk.
tikko būs tiem daiktiem pakaļā matricas filmu vairs nepirkšu.
ja spēsi iepārdot savu druku pa EUR 1.000.000, "drukāsi" tādas arī uz sudraba nemaz nemīkstinoties par saturu... Jeb, ja ir pieprasījums, jāveido arī piedāvājums.
Mandalay:ja spēsi iepārdot savu druku pa EUR 1.000.000, "drukāsi" tādas arī uz sudraba nemaz nemīkstinoties par saturu... Jeb, ja ir pieprasījums, jāveido arī piedāvājums.
1. Par tādiem cīpariem bildes tirgo tikai otreizējā tirgū. Pats autors šitādu cīparu laikam nekad nav dabūjis. 2. Lai bilde uz šādu cīparu pretendētu tai jābūt unikāli novatoriskai. Piem., vislielākajai, vismelnbaltākajai, visfluoriscentākai, visnenormālākā veidā uztaisītai, uzņemtai ar visilgāko ekspozīciju, utml.
priore:Novatorisks nebūs ar priedēkli ''vis'', bet kut kas nebijis. Tātad, bez izmēra, bezkrāsas, beztoņa un vispār neuzņemtai. Kā tādai Antrieva baltajai gleznai.
Nebijis lielums, nebijis toņu salikums, nebijusi uzņemšanas tehnika. ..taču lietas būtību tas nemaina. Ja šo jautājumu pielīdzina gleznotājiem, tad man prātā nāk Afremovs, kurš bildes pēc fotogrāfijām mālē nevis ar pindzelēm, bet ar krāsu jaukšanas lāpstiņām. ..un tirgo gan oriģinālus, gan arī savu izstrādājumu ciprodrukas imitācijas.
TesMens:izrādās, ka tas viss tika sākts, lai tiktu vaļā no dārgas un nevajadzīgas leikas!
''The bad news is that DNG image quality from the M typ 240 has highlights with relatively little dynamic range that turn a dirty brownish-red if you attempt to recover extreme highlights. "
un tad vēl tās ķinas ierīces... ''Sadly the electronic viewfinder (EVF) is a plasticy thing from China, and it doesn't work very well or very reliably.''
labi, ka pārējais ir apmierinošā ''decent'' līmenī.
TesMens: ...bet pārsvarā izcilie objektīvi ir smagi, neesmu redzējis izcilu un vieglu optiku. Savukārt, balansam jābūt arī pasmagai kamerai, teiksim D750 un Sigma 50 Art. ....
re kur piemērs - optikas šedevrs. maziņš, viegls. cena 8000 eiro par f/2.0 www.overgaard.dk...
TesMens: ...bet pārsvarā izcilie objektīvi ir smagi, neesmu redzējis izcilu un vieglu optiku. Savukārt, balansam jābūt arī pasmagai kamerai, teiksim D750 un Sigma 50 Art. ....
re kur piemērs - optikas šedevrs. maziņš, viegls. cena 8000 eiro par f/2.0 www.overgaard.dk...
Domāju, ka mazo, vieglo un izcilo objektīvu daudzums tagad vairosies ar "otro elpu", jo sākas bezspoguļu ēra. Spogulenēs sakarā ar spogulim nepieciešamo telpu konstruktori ir spiesti mākslīgi pastiept objektīva darba attālumu nedaudz lielāku, līdz ar to pieaug arī lēcu diametri un biezumi, tādējādi arī objektīva svars un gabarīti.
Es arī par to padomāju. Atļauties "Error" uzrakstu, kurš mūzdienu tehnikā nav nekas ārkārtējs, var savā dzimšanas dienas baļļukā, bet gadījienā, kad uz tevi paļaujas vesels bars mūža vienīgā notikuma klātesošo, piekrāmēt savu darba instrumentu bagāžu ar veseliem kvadrātmetriem skoča/izolentas, aptītiem ap padlaiku epidiaskopu objektīviem, nudien nav prāta darps.
Aifons arī ir komplektā, bet tas vispār loģiski PS nez ko domāts bildet ar pagaro kātu, tipa teleskopu Kā Chelentano no kaimiņu mājas vai jeb tas tikai selfijsticks
Nu nezinu, makro, kad bite pļivinās ab ziedu, kurš šūpojas vējā, AF neko nedos, tur tik jāspaida, kamēr pirksts nolūst un no rezultāta jāmeklē izdevušos kadru. Visādiem superplatleņķiem ar asuma dziļumu no metra līdz bezgalībai arī.
Hmmmm... paskatījos attālumu skalu uz sava 15/4 (tas kropam, FF varētu adbilst 24 mm), cipari ir 0,18-0,2-0,25-0,3-0,5-1-∞, neiebraucu, ko tur stādīt starp 15 un 50 m. Bet portreti no metra ar 86 grādu leņķi, man domāt, nav tik pieprasīti.
Nākotne bez spoguļiem būs pavisam viegliņa. Reku ilustrācija Canona spogulenei 18-135/3,5-5,6 sver 515g, 77mm resns un 96mm garš Canona bezspogulim ar to pašu sensoru 18-150/3,5-6,3 sver 300g, 61mm tievs un 87 mm īss
Jā Sony bezspogulim var piemeistarot jebkuru objektīvu un viegli iestellēt asumu, bet vai vajag? Biju iedomājies, ka esmu briesmīgi apaudzis ar objektīviem, bet tā bilde mani nomierināja, varu iegādāties vēl kādus!
Ak tā... jā, tik vērtīgai bildēšanai AF noteikti vajak, prettoršu filtram var mēģināt pieķīmiķot 70 mm kinokameras kompendiju bez blendes, tam jābūt ar pietiekamiem izmēriem filtram.
Leika ar aizlīmētu nosaukumu... tas esot pat ļoti stilīgi.
Bezspogulene ir noderīga tūristam ar fotografēšanas noslieci. Mazs svars ar saglabātu kameras parametru kvalitāti. Lidostas drošības pārbaudē kameru atstāj bez ievērības. Ja EOS 50 dažreiz liek zibināt un atrādīt bildi, tad šo nevērīgi ieliek šālītē un stumj cauri rentgenam. Kaitina Canon M5 elektroniskā skatu meklētāja bildes pārrakstīšanas raustīšanās, slēdzis varēja būt vēl nedaudz klusāks, lai pavisam droši varētu bildēt baznīcā, visādi citādi vairs neredzu vajadzību staipīt ~2kg, ja pašpietiekami ir ar ~0.5kg un var ielikt jakas kabatā. Jātni ar telefonu neuzskatu par lietojamu opciju.
Ekstrasensi, astrologi un arī viens otrs fototehnikas apskatnieks saka, ka APS-C formāts piederēs tikai bezspoguļiem. Fullfreims būs spoguļkameru pēdējais aizsardzības bastions!
GunarsII:Ekstrasensi, astrologi un arī viens otrs fototehnikas apskatnieks saka, ka APS-C formāts piederēs tikai bezspoguļiem. Fullfreims būs spoguļkameru pēdējais aizsardzības bastions!
Savukārt parakucherpsihologi saka, ka atas bastions ātrāk kritīs nekā filmiņa beigs pastāvēt, jo tehnoloģiski spogulim nav nekādu priekšrocību pār bezspoguli.