Labas dienas! Diemžēl neatradu jau esošu tematu par šo tēmu.
Ņemot vērā, ka šeit apgrozās cilvēki, kuri ir fotogrāfējuši par atlīdzību, radās jautājums. Cik bieži potenciālais klients nosaka kādai tehnikai jābūt? Piemēram, jābūt X mm objektīviem vai obligāti FF matricai. Vai arī potenciāļais klients pievērš uzmanību uz konkrēta ražotāja produkciju vai arī konkrētiem razotājiem? Kā potenciālais klients reaģē uz Jūsu izmantoto tehniku? Vai tiek uzdoti jautājumi, kas tiek izmantots? Kas notiek brīdī, kad potenciālā klienta vēlmes netiek piepildītas. Piemēram, uzskata, ka visi "pro" bildē ar X markas kamerām bet realitātē Jūs izmantojat Y markas tehniku.
Īsāk sakot, vai brends ko nosaka?
PS Tikai lūdzu nevajag sākt apgalvojumus, kas ir labāks un kas nē. Jautājums ir par attieksmi.
versatile:Tu taču arī zobārstniecība skabinetā, piesakot vizīti, pārjautā, vai tiešām viņi izmanto White Burs urbīšus, jo tos taču lieto visi profesionāļi.
man nav ne mazākās nojausmas ko izmanto zobārsts. Tomēr uzskatu, ka zobārsts ir pietiekami zinošs jautājumā ko labāk izmantot. Un vai tiešām TU ieejot pie zobārst stāsti kāds urbis jāzimanto un ar kādu adatu tev jādur narkoze?
Ja pasūtītājs ir reklāmas aģentūra vai liels uzņēmums kam ir sava "reklāmas daļa" (kas gan šodien retums), tad bieži. Ja pasūta lielformāta drukai, tad gandrīz vienmēr + šajā gadījumā interesējas arī mazāki kantori kuros nav darbinieku kuri spētu noformulēt jautājumu - bet "vai pietiks" tomēr interesējas.
Maris:Ja pasūtītājs ir reklāmas aģentūra vai liels uzņēmums kam ir sava "reklāmas daļa" (kas gan šodien retums), tad bieži. Ja pasūta lielformāta drukai, tad gandrīz vienmēr + šajā gadījumā interesējas arī mazāki kantori kuros nav darbinieku kuri spētu noformulēt jautājumu - bet "vai pietiks" tomēr interesējas.
Par aģentūrām un lielformāta drukām skaidrs.
Radās šāds jautājums, jo interneta plašumos pamanīju piedāvājumu, kur bildējot sporta pasākumu (ja ir sava tehnika bet piedāvā izmantot pasūtītāja tehniku) prasība bija FF un objektīvs uz 800mm. Un ja man ir crop+ ~500mm objektīvs. Ko tad? Mani atšuj, jo pasūtītājs nezin ko grib vai nesaprot ko runā? Taču salasījies ka FF ir kruta bet pats gatavs piedāvāt savu tehniku panasonic gh4/gh5 izskatā, kam ir m4/3.
Laid pāri galvai piedāvājumus ar tādām prasībām. Ja kāds man prasīs nevis gatavo produkciju bilžu veidā, bet gan būt par aksesuāru, zīmējoties ar lielām baltām trubām, es pats tādu atšūšu. Rīt bildēšu latviešu ārstes un norvēģu jurista kāzas - gigapuxeļu skaits un kadra izmērs paliek manā ziņā.
Lunis:Purčika Jurčiks jums speciāli skolu uzcirta ! Baudiet ! [url=https://www.facebook.com/skaistkalns/posts/1295062890608528?notif_t=tagged_with_story¬if_id=1495810632601087
Atkarīgs no darba veida un klienta. Ja runā par cilvēku parasto - pasākumi, kāzas utt, tad lielos vilcienos un arī mazos vagoniņos...tur ir patīk/nepatīk tas, ko tu vari uzrādīt no darbiem. Kā tu to dabū gatavu - pa lielam vienalga - nu skaidrs tik viens - ja ieradīsies ar point-n-shootu, tad gan kaut kā šķībi skatīsies, bet, ja būs liels melns bodijs ar stiklu - nevienu tas nerausta. Drīzāk lielāku lomu spēlē komunikācija ar klientu-tā teikt lauka apstākļos, kāds būsi pats, vai spēsi ātri atrast kopīgu valodu ar klientu, lai tās bildes sanāk tiešām labas, jo tehnika ir tikai viena puse.
Protams, ir atsevišķi cilvēki, kas bīda cauri domu, ka bez FF un "stikliem", kas maksā kaudzi naudas nekādas labās bildes nesanāks. Daļa "līgavu" no tā var ietekmēties. BET...no personīgā loka ir bijuši vairākkārtīgi gadījumi, kad "līgava" atrod pēc online-portfolio to īsto vienīgo - respekīvi cilvēku ar vārdu (vietējā mērogā, protams) un FF komplektu, samaksā ļoti pieklājīgu summiņu, bet bildes ir nekādas - no ~800 var atlasīt varbūt 15, kas daudz maz patīk, attieksme neieinteresēta. Rezultātā sajūtas - totāla vilšanās. Acīmredzot fotomaisters savu panākumu ēnā vai nu bija atslābis vai bija feikās atsauksmes.
Lielākiem spēlētājiem, protams, var būt kaut kādi kvalitātes standarti un personīgā izpratne, kas spēj nodrošināt šos standartus.
Respektīvi ar to es girbēju teikt, ka primārais ir tas, ko tu vari celt galdā, lai radītu intrigu-no darbiem, ne tehnikas un personīgā attieksme/komunikācija.
Un arī atmetot visu šo, ja klients vienkārši grib pazīmēties, tad ko? Cik nav dzirdēts, ka pasūta lepnāko limuzīnu, dārgāko restorānu un jaunā pāra nolaišanos no helikoptera baznīcas priekšā un vēl kas zina kādas galējības. Vēl kāds gribēs, lai video uzņem vismaz ar RED. Un visbeidzot- ja klients prasa, lai būtu fotografēts ar teletrubu ģeimis, nevis ar 18-55, tad kas tur neriktīgi?
talavietis:Un arī atmetot visu šo, ja klients vienkārši grib pazīmēties,
Tad grib pazīmēties. Nu ja grib, lai zīmējās - ja honorārs ir interesants, tad gudri jānosaka - nu kātad, kātad un miers. Ja bildēšanas brīdī jams būs klāt, tad jānoīrē tie stroķi ja pašam nav. Ja honorārs nav interesants, tad jāatvainojās, ka tā diena aizņemta jau un visi laimīgi.
Nekad jau par tehniku neprasa projekta vadītājs vai cilvēks kas apmaksas papīrus paraksta - prasa tehniķis kuram no tiem failiem būs jādabon konkrēts rezultāts.
Ja prasa blondīne vai viņu portetēs ar vislabāko, tad māj ar galvu un knipsē, lai smuki.
talavietis:Un visbeidzot- ja klients prasa, lai būtu fotografēts ar teletrubu ģeimis, nevis ar 18-55, tad kas tur neriktīgi?
Konkrētais piedāvājums man šķita smieklīgs. m4/3 kamera ar kuru var bildēt bet ja sava tehnika tad FF un 800mm Tādēļ jau radās jautājums. Ja man ir krops un 500mm, piemēram. Tas neder, jo nav cipariņi 800mm uz objektīva? Nav jau problēmu sakasīt padsmitgadīgu FF un bliest ar tiem 800 PS en.wikipedia.org...
Sāksim ar to, ka ir diva veida klienti - a. juridiskas personas; b. privātpersonas. Parasti, juridiskām personām prasības pret tehniku ir augstākas. Ja juridiskā persona ir valsts vai pašvaldība, tad te var būt savādāk, te ir daudz kas ir atkarīgs no tā vai konkurs ir paredzēts tev, vai arī citam "savējam". Ja konkurss ir paredzēts tev, un tev ir "krutā" tehnika, tad konkursa noteikumos tehniskajam nodrošinājumam ir ļoti liela nozīme, un otrādi. Privātpersonu attieksme pret "krutumu" nereti ir tieši proporcionāla viņu tēriņiem. Ja viņi grib tērēt tūkstošus pasākumam, tad Tev jābūt arī atbilstošai tehnikai. Tiesa gan klienta maksātspēja ne vienmēr ir tieši proporcionāla viņa prāta spējām. Un tamdēļ, nereti Leicas ziepītis var izrādīties "krutāks" par 800 Nikonu.
Produkts. a. drukāta bilde; b. faili. Drukātu bildi pārdod pārdevējs/fotogrāfs, īsāk sakot - fotoamatniekam vai pat fotomākslinieks. Šajā gadījumā lielāka nozīme ir nevis tehnikai bet gan fotogrāfa personībai. Un jo vairāk pasūtītājam patīk fotogrāfija vai fotogrāfs, jo mazāka viņam interese par tehniku. Ja tirgo failus, tad tehnikai ir stipri liela nozīme, ja pircējs nav valsts vai pašvaldība/tur citi augstākminētie parametri ir svarīgāki/.
=>Vislielāka nozīme tehnikai ir juridiskajām personām pārdod failus. Vismazākā nozīme, - privātpersonām pārdodot dzīvas bildes. MANUPRĀT.