Man bija gan 50mm f/2, gan 12-60mm f/2.8-4, bija arī 50-200mm f/2.8-3.5+EC20 un 7-14mm f/4
Un tas sapnis bija par to 35-100mm f/2 + 14-35mm f/2
Tagad tas viss protams ir antīka pagātne. Olympusam vienmēr bija labi objektīvi, bet sensors bija pilnīgs sūds. Tagad pačekoju dažus vecos failus - trokšņi ēnas pie ISO200, pilnīgs murgs. Plus vēl tas stiprais AA filtrs, kurš tika likvidēts tikai pie pēdējā E5.
Ak vai, cik labi gan būt vecam sliņķim un pofigistam- gandrīz visu to plašo stiklu sarakstu (izņemot plato galu), nosedz mana Oly Stylus 1 (ziepja) 28-300/2,8 superzūms un nekādas smagās mugursomas nav vajadzīgas...
Ja netraucētu drūmas domas par neizbēgamo sistēmas maiņu, varētu apsvērt to Olympus Zuiko Digital ED 35-100mm 1:2.0 Sen jau piedomāju pēc kaut kā gaišāka kā esošie stikli, bet ne par tādu cenu. Jo nav ne jausmas, cik ilgi paveco E-5 rumpi vēl spaidīšu.
Olympus E-M1 un E-M1 II ir pilns PDAF atbalsts, takā visi šie objektīvi strādā uz šiem jaunajiem bodijiem, cik dzirdēts - uz E-M1 II tie strādā labāk, nekā kādreiz uz jekburas spoguļkameras.
Vēl ir arī visādi video filmētāji, kuri šitos pērk lai liktu uz Panasonic GH un Black Magic kamerām.
Takā protams šādas cenas ir lielas, bet nu teiksim tas 35-100mm f/2 tāpat lētāk pa €600-700 nebūs, lai gan ja nav vēlmes sūtīt uz ārzemēm, vai arī ņemot vērā 1,7kg svaru sūtīšana sanāk baigi dārga, nu tad gan ir iespējams pārdevējam ieberziens
TesMens - Ka Oly nebūs ne E-7 ne kāds trīsciparu rumpis, tas zināms jau sen. Par E-7 nebūšanu man dziļas skumjas, jo sensorus taisīt/iepirkt pa šo laiku apguvuši. Būtu ielikuši mūsdienīgāku vecajā E-5 – manām vajadzībām neko citu nevajadzētu. Uz micro4/3 pāreja padārga, bet objektīvi, vismaz daži, ar to strādā, tikai it kā pusstopu tumšāk. Oly-Peni nepatīk, skatos uz kādu OM-D, bet tiem arī ne viss priekš manām “īpašām vajadzībām”. Ja saņemšos, tad laikam tikai Olympus OM-D E-M1 Mark II, bet vēl nezinu, vai īsti gribu. Cena arī ne visai iedvesmojoša. Protams, tad ar laiku nāktos apgādāties ar dažiem m4/3 stikliem, pie tam vajag/gribas ne tos lētākos. Savus 4/3 objektīvus varētu ar pāreju pieštepsēlēt arī pie m4/3 Panasoniķiem, bet tie laikam cieši orientēti uz video, kas man lieki. Paradumus arī negribas mainīt, pie Oly loģikas cieši pierasts.
orks:Uz micro4/3 pāreja padārga, bet objektīvi, vismaz daži, ar to strādā, tikai it kā pusstopu tumšāk.
Strādā visi objektīvi un nekas nav tumšāks, pārejā nav optikas. Tikai uz E-M1 un E-M1II. Pāreju kā jau visas lietas var meklēt lietotu ebayā, bieži vien kāds viņu tirgo kopā ar kādu objektīvu. Vai arī palasīt kurš ķīniešu pakaļdarinājums nav sūds.
Jau vecais E-M1 ir gaismas gadu priekšā E-5. Vispār Olympus spoguļkameras bija diezgan lieli sūdi pat tajos laikos kad viņas bija jaunas.
Un Olympus spoguļkameru sistēmā pietrūka neskaitāmu elementāru objektīvu.
TesMens: nez, kāpēc ar pāreju objektīvs paliek tumšāks? Tur kāda optika iekšā? Es iedomājos, ka vienkāršs starpgredzens.
Ja padlaikos nestaigāji zem galda, tad vajadzētu atcerēties, ka arī Zenīta starbgredzeniem instrukcijā bija norādīts, par kādu + jāpalielina ekspozīcija katrai gredzenu kombinācijai.
TesMens: nez, kāpēc ar pāreju objektīvs paliek tumšāks? Tur kāda optika iekšā? Es iedomājos, ka vienkāršs starpgredzens.
Ja padlaikos nestaigāji zem galda, tad vajadzētu atcerēties, ka arī Zenīta starbgredzeniem instrukcijā bija norādīts, par kādu + jāpalielina ekspozīcija katrai gredzenu kombinācijai.
Šeit gan ar šo gadījumu nav pilnīgi nekāda sakara. Lai cik dulls Uldis ar nebūtu tomēr elementāras lietas, atšķirībā no daža laba, vēl tak apjauš.
TesMens: nez, kāpēc ar pāreju objektīvs paliek tumšāks? Tur kāda optika iekšā? Es iedomājos, ka vienkāršs starpgredzens.
Ja padlaikos nestaigāji zem galda, tad vajadzētu atcerēties, ka arī Zenīta starbgredzeniem instrukcijā bija norādīts, par kādu + jāpalielina ekspozīcija katrai gredzenu kombinācijai.
Edman:Olympus E-M1 un E-M1 II ir pilns PDAF atbalsts, takā visi šie objektīvi strādā uz šiem jaunajiem bodijiem, cik dzirdēts - uz E-M1 II tie strādā labāk, nekā kādreiz uz jekburas spoguļkameras.
Vēl ir arī visādi video filmētāji, kuri šitos pērk lai liktu uz Panasonic GH un Black Magic kamerām.
Takā protams šādas cenas ir lielas, bet nu teiksim tas 35-100mm f/2 tāpat lētāk pa €600-700 nebūs, lai gan ja nav vēlmes sūtīt uz ārzemēm, vai arī ņemot vērā 1,7kg svaru sūtīšana sanāk baigi dārga, nu tad gan ir iespējams pārdevējam ieberziens
Minētās tehnikas cenas pirms liku šeit apzināju no Ebay un līdzīgām vietām. Ja kas interesē - nosauc savu cenu, kā jau minēts - cena ir runājama.
Schneider:
Ja padlaikos nestaigāji zem galda, tad vajadzētu atcerēties, ka arī Zenīta starbgredzeniem instrukcijā bija norādīts, par kādu + jāpalielina ekspozīcija katrai gredzenu kombinācijai.
sēdies, 2.
Tad laikam būšu sajucis starp visām Soņām un 4/3, izlasīju tik TesMeņa rakstīto par makro un starpgredzeniem...
TesMens:Par cenām, kamēr nav te uznācis bagātais Fandango ar saviem gnīdas priekšlikumiem!
Tā kā porfesionāli bildēju visāda veida lopbarības augus un to daļas, kur svarīgs liels asuma dziļums, iespējams, ka Oly 50mm macro būtu OK, bet it labi iztieku ar komplektiņu 60D + Canon macro 60. Līdz ar to E3, kā mazākmegapikseļkameru un ar šaurāku DD negribētu pirkt pa 200€. Par objektīviem- cenas nemāku noteikt, iespējams, ka tas, kas ir ar kaut ko izcils, filmētājiem patiesi varētu būt neatsverams ieguvums par 700€, bet ne man, kas lieto šajos gadījumos četrreiz lielāku matricu. Tātad, gan mani, gan to ķēmu Fandango varētu interesēt kaut kas, pa lēto, lai varētu izmantot 50mm macro, kura cena arī varētu būt apspriežama. E3 priekšrocības un trūkumus zinu no apskatiem un sarūgtinātā drauga pieredzi, kurš bija līdzīgu komplektu nopircis un mocījās, bildēdams vienu izlaidumu reizē ar mani.
vai interese ir par E-3 body? varbūt 170EUR kopā ar grip?
Par IT KĀ pusstopa tumšošanos pats nobrīnījos, atkārtoju to, ko tā skaidroja pārdot gribošs zinātājs. Varbūt tumšāks un varbūt arī “it kā” zinātājs. Par pirkšanu – neceru, ka pārdevējs nolaidīs ED 35-100 cenu tik, lai man būtu jēga pirkt, bet diez ko vairāk neceru arī uz to, ka tādam stiklam vispār atradīsies pircējs. Pārdot mirušas sistēmas objektīvus nav tas perspektīvākais darbs. Varētu parunāt, kad noskaidrosies, ka atlikusi izvēle starp “nepārdot un nedabūt ne centa” un “pārdot sāpīgi lēti”.
orks: Par pirkšanu – neceru, ka pārdevējs nolaidīs ED 35-100 cenu tik, lai man būtu jēga pirkt, bet diez ko vairāk neceru arī uz to, ka tādam stiklam vispār atradīsies pircējs. Pārdot mirušas sistēmas objektīvus nav tas perspektīvākais darbs. Varētu parunāt, kad noskaidrosies, ka atlikusi izvēle starp “nepārdot un nedabūt ne centa” un “pārdot sāpīgi lēti”.
LV ir daudz Olympus lietotāju, viss aizies. Dārgākās mantas vienkārši ilgāk stāvēs.
EC-20 un 50mm f/2 var sūtīt uz ārzemēm. Tam ir speciāls 4/3 forums: e-group.uk.net...
Ar 14-54 ir tāda lieta, ja tā ir pirmā versija, tad tas ir ļoti maz pieprasīts ārpus Latvijas. Pareizāk sakot pieprasīts par zemu cenu. Iesaku vislabāk tirgot kitā ar E3.
To 35-100mm f/2 gan būs grūti, jo sūtīt viņu pa pastu ir diezgan izmaksas.
Neorientējos Oly maināmo objektīvu labirintos un nav arī vajadzība, bet tīri ziņkāŗes pēc- vai objektīvi no vecajām Oly digi spogulenēm ir saderīgi ar jaunajiem bezspoguļiem OM-D?
Friidis:Neorientējos Oly maināmo objektīvu labirintos un nav arī vajadzība, bet tīri ziņkāŗes pēc- vai objektīvi no vecajām Oly digi spogulenēm ir saderīgi ar jaunajiem bezspoguļiem OM-D?
Ir saderīgi, bet lēni. Ja gribi lai strādātu ātri, kā uz spoguļneces tad jāpērk omg m1
Friidis:Neorientējos Oly maināmo objektīvu labirintos un nav arī vajadzība, bet tīri ziņkāŗes pēc- vai objektīvi no vecajām Oly digi spogulenēm ir saderīgi ar jaunajiem bezspoguļiem OM-D?
Tikai ar E-M1 un E-M1 II visi objektīvi darbojas ātri kā uz spoguļkamerām.
Ar pārējām m4/3 kamerām autofokuss normāli darbojas tikai CDAF atbalstošiem objektīviem. Tādi ir 9-18, 14-42, 14-54mm mk II (nejaukt ar šeit tirgoto versiju), 40-150 f/4-5.6 (nejaukt ar šeit tirgoto versiju), un 70-300m + visi nesūdīgie Panasonic 4/3 objektīvi.
Pārējām m4/3 kamerām un 4/3 objektīviem autofokuss būs tik lēns, ka tās praktiski kļūst par manuālo fokusu kamerām.
TesMens:Te domas dalījās par to, cik labi tie strādā ar adapteriem. Es patlaban meklēju kaut kādus salīdzinājumus ar Canon 60mm un Canon 35mm macro, kas ir tiešie konkurenti Oly 50mm macro gadījumā. Turklāt, izrādā,s ka Oly 50 nav īsts macro, bet tikai pusmakro.
pagaidām atradu; the EF-S 60 macro on a Canon body will beat the Oly 50 F/2 macro on an Olympus body. Of course, this may only be significant when printing large, or using high isos, but this is how I analyze these two lens/body combinations, based on my own experience and knowledge http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=609156
Pilns citāts ir:
"All-in-all, I reckon the EF-S 60 macro on a Canon body will beat the Oly 50 F/2 macro on an Olympus body."
Respektīvi, cilvēks nav veicis vispār nekādus salīdzinājumus, viņš tikai domā ka tā varētu būt.
Jebkurā gadījumā, macro objektīvi parasti ir ļoti asi, un starpība starp Canon APS-C un 4/3 sensoriem ir principā neeksistējoša. Es gan īsti nesaprotu ko tu centies panākt? Ja tev jau ir Canon macro objektīvs un Canon kamera, ko tieši tu domā iegūt no šīs 10+ gadus vecās tehnikas?
Edman: starpība starp Canon APS-C un 4/3 sensoriem ir principā neeksistējoša...
vai nebūsi šeptējis kremļa TV?
Kalējs kurš neprot apkalt pat zirgu te par footoguru uzmeties. Dodies pie Marnica un tur savas gudrības visiem klāsti. Viens mākleris otrs kalējs jūs abi labs pāris nezinīšiem mācīt fotolietas.
Kalējs kurš neprot apkalt pat zirgu te par footoguru uzmeties. Dodies pie Marnica un tur savas gudrības visiem klāsti. Viens mākleris otrs kalējs jūs abi labs pāris nezinīšiem mācīt fotolietas.
Mīļocilvēk Tev tak jāmēģina parādīt difrakciju atšķirības (nu kaut A4 pamēģini tās saskatīt) - pa kuru laiku Tu strādā pie pasaku sacerēšanas par manu necilo personu?
LT_:
Edman: starpība starp Canon APS-C un 4/3 sensoriem ir principā neeksistējoša...
Nu kā, tad tā? Kā tā var būt, ka gandrīz 30% laukums atšķiras...? Melo
Citagaisma:šķiet ka ne tikai spoguļkameras ir morāli un tehnoloģiski novecojušas, bet arī to lietotāju spriestspēja.;-)
Drīzāk šķiet, ka Tev ziepju vārīšanas garaiņi smadzenes "saēduši" un pāri tikai putriņa palikusi..
Nu kāpēc tik ziepju vārīšana, pēdējā laikā arī ar foto neslikti pelnu.;-) Tā nu sanāca, ka vaļasprieku pārvērtu par pamatrūpalu, bet ziepes tikai kā sirdslieta palikusi. ..tiesa visi ziepju klienti arī nav pazuduši.
Vispār jau visu nosaka bilde un nevis sensora izmērs, un absolūts vairums šejieniešu nespēj atšķirt bildi kas izdrukāta no 1" vai 44x33mm lieluma sensoru aparātiem. ..attiecīgi tie FF spoguļakmeru apoliģeti tādi pikseļ- un matricdrāzēji vien ira.;-) ..it īpaši uz jaunā Fuji vidēja formāta fona.;-)
DxoMark... Un? Es neapstrīdu sensoru kvalitāti, jo par to vienkārši neko nezinu, par mazformatu neinteresējos. Bet ir nepareizi teikt, ka nav starpība - starpība IR - it sevišķi gaismjūtīgajā laukuma izmērā, ko arī ar sevis publicētajām ilustrācijām vēlējos parādīt.
Citagaisma: (..) pēdējā laikā arī ar foto neslikti pelnu.;-) Tā nu sanāca, ka vaļasprieku pārvērtu par pamatrūpalu, bet ziepes tikai kā sirdslieta palikusi. ..tiesa visi ziepju klienti arī nav pazuduši.