Sveiki! Pēdējās pāris dienas rakos internetos, skatos, ka daļa no vecās manuālās optikas dod tīri labas bildes uz mūsdienu spoguļkamerām. Baigi daudz kā interesanta par sapratīgu naudu ir uz M42 bajonetes, tomēr Nikon gadījumā tur ir problēmas ar fokusa attālumu, ko var izlabot, pērkot pāreju ar lecu vai modificējot pašu objektīvu. Par pāreju ar lēcu ir daudz neviennozīmīgu viedokļu, daļa saka, ka kvalitāte pasliktinās. Jaukt ārā objektīvu un bīdīt/regulēt lēcas ar savām līkajām rokām ar negribās, nav pārliecības, ka tas beigsies veiksmīgi. Vai pastāv kādi objektīvu modeļi, kuri caur standarta pārējām bez pārbūvēm un papildus lēcām normāli darbojas uz Nikoniem? Interesē portretu stobri ar relatīvi lielu caurumu. Būtu interesanti palasīt citu pieredzi. Pagaidām esmu atradis 135mm Jupiter 37A par 35 EUR labā stāvoklī. Tam ņemas nost aizmugurējā daļa un skrūvējas klāt T2-Nikon pāreja, kura saglabā normālu fokusa darbību.
Tam nav nekāda sakara ar fokusa attālumu. Bet ar tupu attālumu no objektīva pakaļas līdz gaismasjūtīgajai virsmai - "darba attālums" saucās. Attiecīgi nekādas lēcas objektīvā nekur nav jābīda - jāmaina objektīva pakaļa, lai iegrūztu objektīvu dziļāk kamerā līdz šis attālums ir pareizs.
Nē nevajag to pašam darīt un arī citiem prasīt nevajag. Jā pārejas ar kkādu ķīniešu lēcu loģiski sačakarē jau tā bēdīgo M42 objektīvu bildi.
Nevajag likt uz F baijonetes m42 optiku. Ir pilna pasaule ar vecu, lētu F baijonetes optiku kura uzkrītošā vairumā gadījumu izpogā M42 stiklus.
Ja nav pietiekami iebīdīts kamerā, nevar fokusēties uz lielākiem attālumiem un bezgalību.
Schneider:Pilnīgi pareizi, Jebajā paņemt dajepkuru Soligora/Vivitara stiklu, bez biezā brenda vārda tie maksā smieklīgus ciparus.
Tieši uz doto brīdi neko sakarīgu nevaru atrast, parsvara viss uz M42 vītnes (arī tie paši Soligor un Vivitar). Atradu tikai vienu 135mm Soligor uz T2 vītnes no UK.
Soligori un Vivitari ir arī ar Nikona bajonetu. Jolanu neklausies, viņš ir pensionēts atejistu pulciņa priekšsēdētājs, kuru, sakarā ar šīs kustības likvidāciju, māc garlaicība, tādēļ te maisās pa fotoforumiem, neko tēmā nesajēgdams.
Nesaprotu kāpēc priekš portretiem ir vajadzīgs 135 mm??? Nu 50, 55 nu max 85mm. 135 ne šis ne tas, tad jau labāk uzreiz ņemt 300 mm, 500 mm un vairāk Tādiem portretiem ir pievienotā vērtība....avīzes pirks par lielu naudu
Oliss:Nesaprotu kāpēc priekš portretiem ir vajadzīgs 135 mm??? Nu 50, 55 nu max 85mm. 135 ne šis ne tas, tad jau labāk uzreiz ņemt 300 mm, 500 mm un vairāk Tādiem portretiem ir pievienotā vērtība....avīzes pirks par lielu naudu
Milimetri nosaka cik daudz fona tu gribi dabūt bildē - viss loģiski un vienkārši. Man ir 50mm 1.8, ar to pilna auguma bildēm fons pārāk detalizēts. Un vēl smukāku bokē gribās. Lai dabūtu pēdējo, vienkāršāk un lētāk nopirkt vecu garu stobru ar 2.8-3.5 caurumu kāda īsāka vietā, kuram caurums 1.4-2.
Schneider:Soligori un Vivitari ir arī ar Nikona bajonetu.
Pameklēju vēlreiz, jap, par 70+ EUR un vairak ir daži F-mount 135mm 2.8 Soligori. Ir arī T2 varianti, starp tiem ir lētāki, bet ar sēnēm un putekļiem iekšā. Vārdu sakot, jāsēž un jāvēro kamēr kas jēdzīgs uzpeldēs. Laikam būs jāpaņem to pašu Jupiter 37A patrenēties, varbūt man nepieteiks pacietības fočēt ar manuālo fokusu. Bet ja nu iepatiksies, paņemšu ko dārgāku.
Maris:Nu un kāds sakars fokusa attālumam ar bīdīšanu kamerā, nespēju nofokusēties utt.? Pareizi - nekāds.
Runa par darba attālumu. Nikoniem tas ir garāks, bet M42 optikai īsāks. Līdz ar to pārejas dod makrogredzenu efektu. Kad uzliec objektīvam makrogedzenu, tu vari ar to fokusēties bezgalībā? Tapēc arī rakstīju, ka jāiebīda objektīva pakaļa dziļāk kamerā, lai darba attālums būtu normā, bet standarta pāreja to neļauj.
Kad Tu to 135-nieku būsi piedabūjis pie mūsdienu spogulenes, sadursies ar asuma iestellēšanas grūtībām, jo matstikls tādām izdarībām nemaz nav piemērots.
Fons:Kad Tu to 135-nieku būsi piedabūjis pie mūsdienu spogulenes, sadursies ar asuma iestellēšanas grūtībām, jo matstikls tādām izdarībām nemaz nav piemērots.
Iekš mana D7200 ir fokusa asuma regulēšana, neredzu problēmas. Pilns flickr.com ar asām tā paša Jupiter 37A bildēm.
Garfokusa stikliem ar asuma iestellēšanu uz matstikla nav nekādu problēmu, pat ar manu briļļainību. Un, ja jau tik neciešami gribas "Sovetskoe značit otļičnoje", tad ieteiktu tomēr skatīties uz Tair-11, man Zenītu laikos bija abi, bet notirgoju tieši Jupiteru, sev atstājot Tairu.
Schneider: Un, ja jau tik neciešami gribas "Sovetskoe značit otļičnoje", tad ieteiktu tomēr skatīties uz Tair-11, man Zenītu laikos bija abi, bet notirgoju tieši Jupiteru, sev atstājot Tairu.
Nu man grūti teikt, ka padomju lēcas ir tās labākās, vienkārši tas Jupiter ir uz vietas par adekvātu naudu un es redzu ko pērku. Par Tair nešaubos, lasīju, relatīvi labs, bet cena arī būs atbilstoša - ir pieprasījums.
tintix: Reliģija neļauj, Nikon only. Ja būtu nauda autofokusa stikliem, es uz manuālajiem pat neskatītos.
Neizskatās, ka šobrīd varētu runāt par reliģiju. Ja Tev būtu pamatīga kolekcija ar Nikona stikliem, tad es saprastu.. Bet, tādā gadījumā nez vai būtu šis topiks.
tintix: Reliģija neļauj, Nikon only. Ja būtu nauda autofokusa stikliem, es uz manuālajiem pat neskatītos.
Neizskatās, ka šobrīd varētu runāt par reliģiju. Ja Tev būtu pamatīga kolekcija ar Nikona stikliem, tad es saprastu.. Bet, tādā gadījumā nez vai būtu šis topiks.
Reliģija kameras, nevis stiklu un gaismas kontekstā. Man patīk tas, ko Nikon piedāvā par savu naudu.
Tēmas autors nejautā neko par objektīviem, kaut citiem forumiešiem un pašam autoram tā šķiet. Tēmas autors gaida psiholoģisku atbalstu savam jau gatavajam viedoklim. Es gana bieži konsultēju cilvēkus fotojautājumos klātienē un neklātienē, lielākajā vairumā gadijumu situācija ir analoģiska, civēkam jau ir savs, biežāk maldīgs, viedoklis. Cilvēki grib lai būtu viegli, ērti, patīkami, lēti, un gribās sajusties gudram un attapīgam, diemžēl dzīvē parasti tā nav.
P.S. jā es tukši un pārgudri diršu, jo citā autora tēmā jau uzrakstiju lētāko un tehniski saprātīgāki situācijas risinājumu, ir protams labāki varianti, bet tas jau ir komplekss risinājums ar čertciparu cenu , kas ne tuvu nesākās ar 1.
P.P.S. 135 uz DX formāta ir stipri neprātīgs risinājums portretiem. Došu mājienu: kadra formāts, fokusa attālums, diafragmas atvērums, distance līdz objektam/fonam ir parametri kas atrodas "cietajā sakabē" nevar pavikt vienu lai citi attēlu neaizvilktu nevēlamajā virzienā + vēl bokē kas nepakļaujas tehniskiem kritērijiem, to var novērtēt tikai vizuāli un subjektīvi.
Pinus:Esi pamēģinājis citus? Kas nepatīk, tam pašam Canonam, piemēram?
D7200 ir labāka autofokusa sistēma, salīdzinot ar līdzvērtīgu cenas ziņā 70d, tas ir lētāks par 80d. Ir 2 atmiņas karšu sloti ar 3 rakstīšanas režīmiem, aizsargāts pret putekļiem un mitrumu, ir autofokusa asuma korekcija. Ja es aizrautos ar video, viennozīmīgi ņemtu Canon, bet es bildēju, tāpĕc Nikon.
60uz5komats6: P.P.S. 135 uz DX formāta ir stipri neprātīgs risinājums portretiem. Došu mājienu: kadra formāts, fokusa attālums, diafragmas atvērums, distance līdz objektam/fonam ir parametri kas atrodas "cietajā sakabē" nevar pavikt vienu lai citi attēlu neaizvilktu nevēlamajā virzienā + vēl bokē kas nepakļaujas tehniskiem kritērijiem, to var novērtēt tikai vizuāli un subjektīvi.
Ja būtu 85mm F2 variants par tādu cenu, lai pēc tam nav źēl, tad ņemtu to, bet šobrīd nav. Ja manam 50mm būtu 1.2 diafragma, tad šo tēmu vispār nesāktu.
Schneider:Un vispār - atļaušos apšaubīt 135 mm lietderību portretiem uz kropa.
60uz5komats6: 135 uz DX formāta ir stipri neprātīgs risinājums portretiem.
Nav tik traki. Man no garajiem šobrīd kā reiz ir tieši tikai 135 uz aps-c, un nav ne vainas arī portretiem. Protams, jāatkāpjas tālāk, kas īpaši neērti telpās, sapresē bildi nedaudz vairāk, bet tas man nekādi nav traucējis līdz šim, un ir viens plusiņš - šaurs skatu leņķis, attiecīgi var maksimāli visu lieko no fona izslēgt laukā. Un arī cilvēki priecājas, jo ģīmji izskatās kardināli savādāk nekā ar telefona platleņķi bildētie
60uz5komats6: P.P.S. 135 uz DX formāta ir stipri neprātīgs risinājums portretiem. Došu mājienu: kadra formāts, fokusa attālums, diafragmas atvērums, distance līdz objektam/fonam ir parametri kas atrodas "cietajā sakabē" nevar pavikt vienu lai citi attēlu neaizvilktu nevēlamajā virzienā + vēl bokē kas nepakļaujas tehniskiem kritērijiem, to var novērtēt tikai vizuāli un subjektīvi.
Ja būtu 85mm F2 variants par tādu cenu, lai pēc tam nav źēl, tad ņemtu to, bet šobrīd nav. Ja manam 50mm būtu 1.2 diafragma, tad šo tēmu vispār nesāktu.
Tu uztver lietas drusku maldīgi, tehnika automātiski neatrisina visas problēmas. Pirmkārt pašam bildējot ir ļoti "jāfiltrē" uz kāda fona, kādā attālumā no fona un no kāda attāluma bildē objektu, tad nav jāmeklē brīnumobjektīvi. Nu ir man 50/1.2 AIS, domā ka man tas ir vadošais portretu objektīvs?Man viņš patīk savdabīgā zīmējuma dēļ, nevis spējas izsmērēt fonu. Kaut jāatzīst laiku pa laikam bildējot cilvēku interjerā lietoju viņu arī tādēļ ka fonu izsmērē, šķiet pat vienu vāku ar viņu uzcepu.Bet lai cik tas nebūtu smieklīgi vadošais cilvēkobjektīvs man ir 70-200/4. Savukārt vislabākais fona smērējums no tā ko esmu rokā turējis un pabildējis ir 105/1.4. Ka nojaušu tu domā ka 135/2.8 fonu izsmērēs vairāk kā 85/1.8, nē tā nebūs, var būt būs pat otrādi, saku vēlreiz nopērc lietotu 85/1.8 AF-D un iemācies pielietot.
adapteri (čista pa latviski - perehodņiki!) Nikonam priekš m42 vītnes optiķiem 2 zortes - ar lēcu, kura koriģē darba attālumu un kura nedaudz pamaitā bildi un bez lēcas, ar kuriem tad nevar iefokusēt uz ∞.
haralds:adapteri (čista pa latviski - perehodņiki!) Nikonam priekš m42 vītnes optiķiem 2 zortes - ar lēcu, kura koriģē darba attālumu un kura nedaudz pamaitā bildi un bez lēcas, ar kuriem tad nevar iefokusēt uz ∞.
redzēju piemērus ar adapteriem, kuriem sava lēca - pašvaki, salīdzinot ar bildēm, kuras bij bez adaptera. No otras puses, dažadiem adapteriem dažāda lēcu kvalitāte, moš i pastāv tīri labi adapteri.
Galu galā tiku pie sava Jupiter 37A. A nozīmē, ka šim ir maināma pakaļa un ar 3 skrūvēm skrūvējas klāt T2-Nikon F adapteris, kurš saglabā spēju fokusēties uz bezgalību un pat kamerā nevajag koriģēt fokusēšanas apstiprinājumu.
Paspēlēties un pabildēt kaut-ko statisku vai lēnu, kad pietiek gaismas, ir baigi forši, man patīk. Pie reizes arī trenējos mierīgi turēt kameru, jo 135mm bez stabilizācijas + manuālais + krops.
Re kur piemēri, ko nesen paspēju safočēt (bildes bez apstrādes, spiestas no facebook, jo darba kompī nebij līdzi oriģinālu)
P.S. Vienīgais, ko vēl vajadzētu izdarīt, tas ir kārtīgi nocentrēt adapteri, jo tas turas tikai ar tām 3 skrūvēm un liekot virsū starp objektīvu un nepievilktu adapteri ir kārtīga lufte.
tintix:P.S. Vienīgais, ko vēl vajadzētu izdarīt, tas ir kārtīgi nocentrēt adapteri, jo tas turas tikai ar tām 3 skrūvēm un liekot virsū starp objektīvu un nepievilktu adapteri ir kārtīga lufte.
Nocentrēju ar šaurām zilās izolentas strēmelēm - uztinu objektīva galam virsū apmēram 2 mm, tad uzmaucu virsū adapteri un vienmērīgi pa riņķi pievilku visas 3 skrūves. Moš tas ir placebo efekts, bet tagad kadri malās kļuva apmēram tik pat asi kā centrā.