Vinils/vinils atšķirās. Nu, te, tekstiņā - pēdejais-ar mazo burtu (joks). Bija - pirmskara, Armstrongs ar dievišķīgo Fižzeraldu, Patafons - nu, ar atsperi. Šim platēm (vecmāmiņa bija notecēja) drīkstēja likt tikai koka - domāju ozols -adatas. Pārējās drillājam ar tērauda. Viss ko atceros...
Skatoties, cik un kā spēlē... Vinilplašu resurss daudz vairāk atkarīgs no lietotāja nekā, piemēram, fotoaparāta slēdža resurss. Ir liela atšķirība, vai plati spēlē uz reāli kvalitatīva, labi noregulēta atskaņotāja ar magnētisko galviņu, labu adatiņu un optimālu piespiedējspēku vai uz aizvēsturiskas PSRS radiolas ar nodrillētu pjezogalviņu...
Skatoties, cik un kā spēlē... Vinilplašu resurss daudz vairāk atkarīgs no lietotāja nekā, piemēram, fotoaparāta slēdža resurss. Ir liela atšķirība, vai plati spēlē uz reāli kvalitatīva, labi noregulēta atskaņotāja ar magnētisko galviņu, labu adatiņu un optimālu piespiedējspēku vai uz aizvēsturiskas PSRS radiolas ar nodrillētu pjezogalviņu...
Kads murgs?!
Normalas adatas maksa no 50ls uz augsu...
Plus minus labs atskanotajs sakot no 200ls lietots Jauns maksa 400 un vairak
Tie tavi vecie ar siksnu jau 10 gadus ka nevienam nevajadzigs izstradajums, viss notiek ar impulsa dzinejem, ka kvarca pulksteniem...
Riķikov, nomierinies un nemurgo pats. Atradis ko salīdzināt- DJ un Hi-Fi. Ķjipa kā traktoru un limuzīnu .. Laba mūzikas klausīšanās mājas apstākļos un DJ "izvirtības" sapīpējušos tīņu baram kluba "šķūnī"- ir pilnīgi dažādas lietas! Tieši dīdžeji ar saviem verķiem ir reālākie vinilplašu killeri. Pārdesmit skraču un plate jāmet miskastē. DJ atskaņotāja un adatas galvenais parametrs ir liela mehāniska izturība pret "izvarošanu" un labs motora uzrāviens. Skaņas parametri ir jau otršķirīgi.
Jāpāņi bija izgudrojuši plašu atskaņotāju, kas adatas vietā lieto lāzera staru, ( te var latvisku informāciju ieraudzīt blogs.lnb.lv... ), bet ak vai, patīkamā šņikrstoņa un putekļu krakšķi nebija dzirdami. Savulaik Lapinskis, kādam biezajam esot vinilu ciparojis iekš CD. Ar speciālu eļļu plati smērējis, putekļus tīrījis tā, ka ne čirkstoņa, ne sprakšķi. Bijis lepns par savu paveikto darbu. Sagaidījis pasūtītāju, saņēmis naudiņu un dzīvojis tālāk. Pēc laiciņa (dienas, divām) biezais iradies miesusargu pavadīts, Juris smaidīgs šo sagaida (domādams, ka izpildījums klientam paticis). Biezais dusmīgs, pieprasa naudu atpakaļ - kas no ticis, kāpēc, viss taču ir izdevies, kā nekad labāk. Izrādās, ka biezajam patikusi platēm raksturīgā čirkstoņa un šņākoņa un CD tos nevarot sadzirdēt, bet ciparot gribējis, lai kolekcija diskus nenodrillētu.
Friidis:Riķikov, nomierinies un nemurgo pats. Atradis ko salīdzināt- DJ un Hi-Fi. Ķjipa kā traktoru un limuzīnu .. Laba mūzikas klausīšanās mājas apstākļos un DJ "izvirtības" sapīpējušos tīņu baram kluba "šķūnī"- ir pilnīgi dažādas lietas! Tieši dīdžeji ar saviem verķiem ir reālākie vinilplašu killeri. Pārdesmit skraču un plate jāmet miskastē. DJ atskaņotāja un adatas galvenais parametrs ir liela mehāniska izturība pret "izvarošanu" un labs motora uzrāviens. Skaņas parametri ir jau otršķirīgi.
Ka skanas parametri var but otra vieta?
Tas ta ka autosporta butu galvenais labs dizains masinai, un pilnigi vienalga kads dzinejs?
Fridi, beidz topit.
Ja es saja joma kko nezinatu, tad diezvai es runatu!
Riķikov, cik esmu manījis, Tu takš vienmēr "kautko zini par visu", tāpēc nav jēga strīdēties... Ja tiešām zinātu, nerunātu tādas muļķības. Par kādu skaņas kvalitāti var runāt, kad dīdžejs plati ar rokām rupji "drillē" turp-atpakaļ? Salīdzinājumā ar "Tavu" autosportu- DJ aparāti ir kā sporta vāģi, kur galvenais ir - uzrāviens un izturība. Ērtība un komforts- pofig. Toties Hi-Fi aparatūra- kā luxus vāģis, kur pirmajā vietā ir maksimāla skaņas kvalitāte un lietošanas komforts.
Eltons:Leģendas apvītas ar izpušķojumiem par Lapinski... Bet, jā, plates bija jāmitrina pirms atskaņošanas un šņākoņas novākšanai jālieto DNS filtrs.
Lapinska "studiju" 80-tos gados man ir nācies fotografēt (kad viņam "uzbrauca" OBHSS un visu konfiscēja) un vēlāk piedalīties aparatūras ekspertīzē (pa mehānikas līniju). Tik smalki gan neatceros par plašu mitrināšanu, bet ievēroju t.s. "knikšķu mašīnu" - tā spēja konstatēt knikšķi platē un ierakstāmajā fonogrammā "aizlāpīt" to ar mikrofragmentu no "aizturētā" signāla. Pašu vinilatskaņotāju viņam neatceros, bet lentu maģi gan bija robusti, bet kvalitatīvi paštaisīti, strādāja tikai ieraksta režīmā- kādi 20 gab. vienlaicīgi rakstīja vienu fonogrammu. Konveijers...
Kā nu te OBHS nebūs, spekulantu un anti savetčinu tak izplatījis. Uz flurogrāfa platēm iegravētas ārzemju plašu kopijas pārrakstījis uz magnetefona lentām un melnajā tirgū darbaļaudīm tirgojis
Tucha:Kā nu te OBHS nebūs, spekulantu un anti savetčinu tak izplatījis. Uz flurogrāfa platēm iegravētas ārzemju plašu kopijas pārrakstījis uz magnetefona lentām un melnajā tirgū darbaļaudīm tirgojis
Manuprāt, diezgan prasta "klača". Minētajam procesam nav nekāda sakara ar kvalitatīvu mūziku un diez vai Lapinskis sevi tā blamēja.
Lapinskis pārtaisīja majaku mehāniku, to uzlabojot ar diviem lentas stabilizatoriem un detonācijas kompensatoriem. Šādu konstrukciju arī es izmantoju. Pirku majakus, visu elektroniku un daļu mehānikas sviedu miskastē un saliku savējās kopā ar sandasta galvām. Vēlāk ražoju diskotēku maģu kastes pa 3 majakiem katrā, tur savādāka mehānika.
Tucha:Kā nu te OBHS nebūs, spekulantu un anti savetčinu tak izplatījis. Uz flurogrāfa platēm iegravētas ārzemju plašu kopijas pārrakstījis uz magnetefona lentām un melnajā tirgū darbaļaudīm tirgojis
Manuprāt, diezgan prasta "klača". Minētajam procesam nav nekāda sakara ar kvalitatīvu mūziku un diez vai Lapinskis sevi tā blamēja.
Bija, bija - savādāk nevarēja dabūt pāri kardonam, kontrbandists lika ap miesu un ieveda.'Vēlāk Lapinskis uz Igaunija tām brauca pakaļ. Šādā veidā te tika ievazāta The Beatles mūzika. Vēlāk, sakārtojot kanālus viņš varējis ierakstīt no īstas plates. Ar kautko jau viņam bija jāiesāk.
Nestrīdēšos, jo pie šī procesa klāt nebiju un "sveci neturēju"... Vienīgi man dikti liela skepse pret šādu versiju. Atceros to lokano skaņuplašu ārkārtīgi zemo kvalitāti. Tad jau ticamāk bija ierakstīt no dažādām raidstacijām.
Nu šo stāstu pats dzirdēju savām ausīm radiofonā, sen atpakaļ, no viņa paša mutes. Bet nu palasot viņa jaunos tekstus var gadīties, ka viņš ir liels stāstnieks. www2.la.lv...
Eltons:Johaidī, kā cenas nokritušās. Es savulaik priekš sava Technics galviņu nopirku dārgāku par žiguli...
nav nav nokritušās tās kas pa 50Ls domātas ritikofa melodijai Labas galviņas arī šodien maksā sākot no 500$ un uz augšu. Divus gadus atpakaļ nomainiju savam Technics aparātam galviņu pirku ASV i-veikalā par 600$ (tā bija viena no lētākajā)
Eltons:Johaidī, kā cenas nokritušās. Es savulaik priekš sava Technics galviņu nopirku dārgāku par žiguli...
nav nav nokritušās tās kas pa 50Ls domātas ritikofa melodijai Labas galviņas arī šodien maksā sākot no 500$ un uz augšu. Divus gadus atpakaļ nomainiju savam Technics aparātam galviņu pirku ASV i-veikalā par 600$ (tā bija viena no lētākajā)
Eww... bet tad viss sakrīt! Žigulis tai laikā maksāja ap 2000 koka rubuļu (cita lieta, ka, ja tu neesi komūnists vai/un darba pirmrindnieks, tu nevārēji pie žikuļa tikt), dolāra kurss bija 3,5 un tika maksāts 2500 rubuļu...
Eltons:Johaidī, kā cenas nokritušās. Es savulaik priekš sava Technics galviņu nopirku dārgāku par žiguli...
nav nav nokritušās tās kas pa 50Ls domātas ritikofa melodijai Labas galviņas arī šodien maksā sākot no 500$ un uz augšu. Divus gadus atpakaļ nomainiju savam Technics aparātam galviņu pirku ASV i-veikalā par 600$ (tā bija viena no lētākajā)
Atkal bik skepse. Protams, ka izdabājot biezajiem audiofiliem, firmas ražo visādus apzeltītus un citādi apcakotus brīnumus, bet 600 $ par "vienu no lētākajām" bišku ož pēc plātīšanās. Tas tāpat, kā dažreiz foto-forumā- īstenos šedevrus varot uzbildēt tikai ar Leica f 1,0 gaišajem stikliem pa tūksošiem... Pērn vienam labi situētam paziņam palīdzēju nopirkt pietiekami labas firmas Goldring galviņu ar labu eliptisko adatu un tas prieks viņam izmaksāja ap 200 Ls. Tas izskatās daudz reālāk.
Frīdi - vispār tur galviņas bija 4 kategorijās 1 kategorijā bija visādiem suņ huj čaj rožojumiem un sākās no20-30$ 2 kategorija bija visādiem dročitājiem DJ 100-300$ 3 kategorija mūzikas cienītājiem-melomāniem no 450-500$ līdz ap 1500$ 4 kategorijā galviņas maksāja pat 3000, 5000$ bija arī priekš JVC un Hitachi aparātiem adatiņas pa 2000$ pats interesantākais ka tagad Hi Fi aparātus var dabūt ar 28000 augšām neviens CD nekad pat tuvumā nestāvēs tai kvalitātei
Tas ka tagad tranzistorniekam nenogrieztas sinosoīdas var sasniegt 28 kHz un nelineāros kropļus uzdod procenta simtdaļās, nebūt nenozīmē, ka skaņas baudījums būs līzvērtīgs lampu skaņai... Tā ka maza nozīme avotam, lai cik dārgas būtu galviņas atskaņotājam vai Bang&Olufsen CD (šeit gan cits stāsts)
Oliss:Frīdi - vispār tur galviņas bija 4 kategorijās 1 kategorijā bija visādiem suņ huj čaj rožojumiem un sākās no20-30$ 2 kategorija bija visādiem dročitājiem DJ 100-300$ 3 kategorija mūzikas cienītājiem-melomāniem no 450-500$ līdz ap 1500$ 4 kategorijā galviņas maksāja pat 3000, 5000$ bija arī priekš JVC un Hitachi aparātiem adatiņas pa 2000$ pats interesantākais ka tagad Hi Fi aparātus var dabūt ar 28000 augšām neviens CD nekad pat tuvumā nestāvēs tai kvalitātei
Es tomēr uzskatu, ka galviņas pa tādām (max.) cenām ir tīra zīmēšanās- gan tiem ražotājiem un pārdevējiem, gan pircējiem. Ja ir sajēga, ka tehniski tā padarīšana ir gana primitīva- adatiņa ar mikroskopisku slīpētu dimantiņu tirina magnētiņu MM (vai spolīti MC) citas spolītes magnētiskajā laukā, rodas ļoti liels jautājums- diez kādām kosmiskām tehnoloģijām un materiāliem tur jābūt, lai būtu pamats vairāku tūkstošu $ cenai. Krieviski ir labs vārds, kas to izskaidro- "ponts". Šaubos, vai daudz klausītāju pat uz labākās aparatūras komplekta labākajā akustiskā telpā spēs atšķirt savā starpā tos produktus pa 500 vai 5000 $ (par lētāko galu nerunāsim)...
fridi nekad sava muza noeikti nav redzejs lapmu patsiprinajtju, ar kadas tu adatas ieteiktu?
Tur 2 veidi ir, nu tas ta ka kas!
Fridii- Izej ara no PSRS standartiem, pie kajas rako tu saliszini, un ja runai par Latvijas dejumuzikas pamatiem tad nebrinies ka ES tev veltosi kaudzi, ko tavs lapisnskis kurs bija otra persona a to Cilveku kas bija Smadzenes visam tam darijumam atliksu ka desertu...
tavi direkt drive,nekad nevares noturet lidzneu biti Pat saproti to, un neakcentejes uz uzravienu,akcentejes uz bitreitu....
Ritikoff, 24.11.10 18:20: ...."fridi nekad sava muza noeikti nav redzejs lapmu patsiprinajtju, ar kadas tu adatas ieteiktu? Tur 2 veidi ir, nu tas ta ka kas! Fridii- Izej ara no PSRS standartiem, pie kajas rako tu saliszini, un ja runai par Latvijas dejumuzikas pamatiem tad nebrinies ka ES tev veltosi kaudzi, ko tavs lapisnskis kurs bija otra persona a to Cilveku kas bija Smadzenes visam tam darijumam atliksu ka desertu... tavi direkt drive,nekad nevares noturet lidzneu biti Pat saproti to, un neakcentejes uz uzravienu,akcentejes uz bitreitu.... "
Ritikov, tā izskatās, ka Tev kaitīgi daudz dzert (pīpēt...))
direct drive ir tieši tie, kas tev bītu noturēs! Bet nu ir arī izņēmumi - Reloop, piemēram. Lai arī cik daudzi viņu neceltu tagad debesīs ("maksā uz pusi mazāk kā Technics, bet kvalitāte tādi pati un bla bla bla), tomēr man viņiem uzticība = 0! Pāris reizes sanāca paspēlēt ar pārīti 2us gadus lietotiem reloop mk6, kas viņiem tajā laikā skaitījās top produkts - nu ^$&, visu laiku peldēja. Bet es pieturos pie uzticamām vērtībām - Technics mk5. Cena, salīdzinoši ar citiem dj klases aparātiem, ir diezgan augsta, bet nu strādā kā šveices pulkstenis pēc visām skrāpēšanām un žonglēšanām. Ar hi-fi gan nevēlos salīdzināt - nav bijusi pieredze ar tādiem aparātiem, jo tas tomēr ir pilnīgi cits plauktiņš. Frīdi, par to komfortu gan taisnība nebūs. Tieši dj aparātiem komforta līmenis būs augstākais.
Full_clip, vai, piemēram, elementāra autostopa trūkums DJ aparātos liecina par komfortu? Jebšu komforta izpausme ir izlecošais adatiņas apgaismojums?...
nu autostops būs nepieciešams, ja ir pieradums aizmigt pie pults. Bet, piemēram, tone-arm regulēšana ir līdz neprātam primitīva, lai pēc iespējas ātrāk un vienkāršāk var uzlikt, piemēram, lielāku svariņu, ja gadījies vinila ripulis ar "vēderiņu". Arī pats laukums ap plati, ja tā var izteikties, būs pēc iespējas brīvāks, lai rokas neķertos.
Un pa to lampiņu nemaz nesmej - tumsā bez viņas grūti adatu īstajā gropē iemest