"Tas nav nekas neparasts , cilvekiem ir loti saurs redzesloks bet vazaties viniem patik visur , no gara laika ieklist KAUTKUR ierauga kautko ko vins nekad nav redzejis un nesaprot un saka STUMT "Domu" Tas apmeram ka tums hamburgeru @ kolas plumpetajs ieklust smalkas viesibas vai gardezju pasakuma Viskomiskakie texsti ir Italjiem Venecija Roma sarakstiti no "Jenkju mutes" par visadam restauracijam un drupam. Nafig tik darbi restauret , vaig noplest un kartigu jaunbuvi vieta uzbuvet !
Esmu saticis lielisku fotogrāfi (vismaz manā skatījumā), liels bija mans izbrīns, ka viņa nezināja, kas ir ekspozīcijas korekcija!
FOTOGRAFAM ar nav jazin ne kas ir ekspozicijas korekcija ne jutiba vinam ir JAZIN JAPROT tikai viena lieta TAISIT INTRESANTAS BILDES ka vins to dabon gatavu ta vinja darisjana kau vai KADS CITS vinam to saliek piemeram ASISTENTS vai ka Dianai Arbusai sakuma laulenis regulejis visus tehnikas parametrus vina PATI tik spiedusi
MUSDIENAS pietiek ja prota kameru ieslegt un regulet asumu VISU PAREJO mierigi var iadarit ari kamera TEHNISKIE PARAMETRI apsaluti nav butiski butisks ir TIKAI REZULTATS . Tapec es piemeram nirdzu par "Latvijas foto kuriesiem" kurus pasniedz domat nespejigi gadzetomani FOTO TEHNIKA musdienas pilniba nodrosjina to ka nekas TEHNIKI nav jazin , vienigais kas tiek prasits IZDOMAT KADRU -- NOSPIEST ISTAJA BRIDI tas air ir sji procesa rezultats. Skatitajam pilnigi pie vienas vietas KADA DIAFRAGMA / KADA KAMERA skaitjamm un ari pasjam autoram BUTISKI ir tik un vienigi BILDE kas sanaks beigas ZINOT daudzas leitas ir VIENKARSJAK panakt rezultatu tacju MILZIGS BARS iedomajas ka vieniga FOTO VERTIBA ir tas tehniskie un tehnalogiskie parametri TA NAV , be ztiem pilniba var iztikt JA LABA KAMERA korekti strada P vi A rezjima
Man piemerm smiekli nak kad man kads prasa KADA DIAFRAGMA / KADS STIKLS , es to protams varu pateikt BET BILDEJOT es par to vispar nedomaju es domaju par KAS BUS KADRA parejo doma APARATS es tam vispar nepieversju uzmanibu Reportazju focjene vispar daudzi draga P rezjima ar SERVO fokusu pa centru u mersijanu ar centra prioritati , TADI cieti sareguleti parametri piemeram 1D MARK serijas mameram nav nekads retums , cilveks automata zin kads ritenis japagroza lai butu lielaks mazaks asuma dziljums gaisjams tumsjaks kadrs un DRAGA ar kameru izstiepta roka jo vinai vaig FIKSET NOTIKUMU / FAKTU kamera parejo ideali izdara vinja vieta
TAPEC pie mums ari ir tada katastrofa radosja foto joma JO 99% cilveku PARVALDA TEHNIKU to ko viniem iemaca stulbos foto kursos bet NEPROT DOMAT neprot radosji sevi izpaust BILDES jo tas kas vinjus macijis parasti zin TEHNIKAS INSTRUKCIJAS no galvas un to ar maca citiem bet KA IERAUDZIT KADRU vai ka planot kadu vai ka realizet radosjas ieceres prot labi ja 1no 100 "Skolotajiem" kam pamata ar FOTO vai maklu nav nekada sakara bet gan ar TEHNIKAS PARAMETRU rekinasjanu un stulbu teoriju "Atgremosjanu"
Luni, diez vai Tev piekristu tāds dažās aprindās zināms fotogrāfs kā Ansels Adams. Bet, protams, var atrast daudz labu fotogrāfu, kam ir tieši tā kā raksti
ak34:Luni, diez vai Tev piekristu tāds dažās aprindās zināms fotogrāfs kā Ansels Adams. Bet, protams, var atrast daudz labu fotogrāfu, kam ir tieši tā kā raksti
Protams jums taisnība.Tikai diemžēl vairojas otra suga-kam nav to dižo spēju,kas nevēlas neko domāt,bet bliež pa kaķiem un saulrietiem un plus tam visam arī izbauda jauko privilēģiju,ka var iegūt attēlu nezinot neko par diafragmām.Un lepojas ar to,ka nezina,jo mākslinieks jau visu ar jūtām tā sacīt...
RudeWolf:Baigi pa grāvjiem braukājat. Lai cik būtu labs ķirurgs, tomēr ar plastmasas nazīti sirdi nepārstādīsi.
Sen jau ir izgudrota plastmasa, ar kuru var... tā pat kā savā laikā kameras gaismu mērīt neprata, toties nu tehnika ir pietiekami attīstīta, lai brīvdomātāji nepiebāztu savas ģeniālās galvas ar tehniskām zināšanām.
"Nevajag jau nu polarizēt to fotogrāfu masu, ka vieni ir hipiji, bet otri- fototeorijas nacisti. Fotogrāfija, gluži kā jebkurš cits radošais process, sastāv gan no produktīvajiem gan arī no reproduktīvajiem elementiem. Citiem vārdiem sakot- uzņemot kadru tu nekad neesi ieemests kaut kādā nezināmā visumā, kur kārtējoreiz tev no jēlmasas jātiek pie laba kadra. Jebkuru kadru uzņemot būs tas metafiziskais moments un būs arī reprodukcija. Ja tu kā fotogrāfs gribi attīstīties un fotografējot priekam ar laiku tikt pie lielāka prieka, nevis siekaloties par savu sākotnējo infantīlismu, tad tev ir jācenšas uzlabot savu radošo procesu. Ja pie produktīvā elementa regulācijas fotogrāfam vismaz apzināti tikt klāt ir samērā grūti, tad reproduktīvo elementu var un vajag izkopt."
Kad es fotografēju, tad, līdzīgi kā Lunis saka, ir uzlikts kāds no pusautomātiskajiem režīmiem un saregulēts auto iso. Kadra meklēšanas laikā es ļoti nelabprāt domāju par tehniskām lietām, tomēr paturu prātā, ko mana tehnika var un kā tas izskatīsies. Protams, ka piekrītu par to, ka mūsdienās līdzīgi man pārāk daudzi pārlieku zīžļā tehniku. Jo tas ir ļoti vienārši un viegli.
RudeWolf:Baigi pa grāvjiem braukājat. Lai cik būtu labs ķirurgs, tomēr ar plastmasas nazīti sirdi nepārstādīsi.
Es te pagājušo nedēļā kādā kaimiņvalstī lielus "Piķa šķērdētājus" bildēju atskaitei , braši demonstrēja visu ko jaunu garšīgu sapirktu un demonstrēja ari ka sančē , es gan nefanoju par katru dzelzi , visko esmu redzējis aŗi krievu ražotu, BET vienu tomēr nenoturējos nepamēģinājis www.youtube.com... , GRAND!! Un kas savadi vins visai viegls un daudzas detaļas iz NO PLASTMASAS!
RudeWolf:Viņam baigi kvalitatīvo munīciju vajag. Savādāk var aizrīties.
Sjie teica ka kareiz PX ber ko gribi ieksja tikai SINTĒTIKAS čaulām jābūt , tur vēl bija munīcija "Komulatīvā" kā mazas granātas tas vispār bija moinss gandrīz kā zemstobra granātmetējam Bet nu galvenais ka varot mierīgi karot ar "Pūli" bliežot gumijas vai makšķerējošām lodēm garām kārtām
Tur jau tas joks- gludstobram čaulītes ir mīkstākas nekā vintiniekam un tāpēc transportējot var deformēties. Un tad tu paliec tā kā idiots pie tā pūļa.
Jānītis arī nepazina notis... un viņu izmeta no mūzikas skolas... nekāds dižais mākslinieks jau laikam nebūtu sanācis
Redz es tā esmu novērojis ka RADOŠI cilvēki agri vai vēlu pamanās kautkā šā tā TEHNIKU "Iemanīties" grūti jau iet bet nu VAR , ja funktiers LABS tad viņš ar lauku ar tehniku apgūst puslīdz pieklājīgā līmenī. TAČU tāpat esmu novērojis ka 3/4 tehnikārātu NEKĀDĀ VEIDĀ nevar iemācīt DOMĀT SAVĀDĀK tik vien kā parādīt paraugu DARI TĀ !! Bet tehniku apgūt ātri un perfekti , zin noskaitot no galvas 101 parametru un tehnisko iespēju kuru pielietojums būs pilnīgi LIEKS jo nespēs izdomāt KAD / KĀPĒC Senos sliktakos laokos mēs lietojām TEHNIKU kura bija 100% manuāla pilnīgi viss bija jāliek AR ROKU + JĀDOMĀ KO BILDĒ , mūsdienās pat pati vienkaršākā tehnika ļauj NEZINĀT TEHNIKU toties nekur nav palikusi vajazdība DOMĀT KO BILDĒ a vot veselam baram lāutiņu nez kāpēc patīk spīdēt ar to ka viņš MĀK TO APŠU KO TEHNIKA bet tikai ar ROKU nu labi zināibas ir noderīgas jo vairāk zini jo labāk bet IZDOMĀT KO BILDĒ māk diemžēl arvien MAZĀK UN MAZĀK vairumam maldīgi liekās ka JO VAIRĀK BLIEŽ lo labāk sanāk DIEMŽĒL tā nav Cilvēki kuri strādā SERVISA kantoris visi kā viens sakas LABU BILŽU ir paliscis DAUDZ REIZ MAZĀK!! Neviss BILŽU KĀ TĀDU to apjoms principā ir daudzkāršotājs bet tieši LABU SKATĀMU BILŽU SKAITS neskaitot kopēju massu !
viencmuzikanc: Jānītis arī nepazina notis... un viņu izmeta no mūzikas skolas... nekāds dižais mākslinieks jau laikam nebūtu sanācis
Redz es tā esmu novērojis ka RADOŠI cilvēki agri vai vēlu pamanās kautkā šā tā TEHNIKU "Iemanīties" grūti jau iet bet nu VAR , ja funktiers LABS tad viņš ar lauku ar tehniku apgūst puslīdz pieklājīgā līmenī. TAČU tāpat esmu novērojis ka 3/4 tehnikārātu NEKĀDĀ VEIDĀ nevar iemācīt DOMĀT SAVĀDĀK tik vien kā parādīt paraugu DARI TĀ !! Bet tehniku apgūt ātri un perfekti , zin noskaitot no galvas 101 parametru un tehnisko iespēju kuru pielietojums būs pilnīgi LIEKS jo nespēs izdomāt KAD / KĀPĒC Senos sliktakos laokos mēs lietojām TEHNIKU kura bija 100% manuāla pilnīgi viss bija jāliek AR ROKU + JĀDOMĀ KO BILDĒ , mūsdienās pat pati vienkaršākā tehnika ļauj NEZINĀT TEHNIKU toties nekur nav palikusi vajazdība DOMĀT KO BILDĒ a vot veselam baram lāutiņu nez kāpēc patīk spīdēt ar to ka viņš MĀK TO APŠU KO TEHNIKA bet tikai ar ROKU nu labi zināibas ir noderīgas jo vairāk zini jo labāk bet IZDOMĀT KO BILDĒ māk diemžēl arvien MAZĀK UN MAZĀK vairumam maldīgi liekās ka JO VAIRĀK BLIEŽ lo labāk sanāk DIEMŽĒL tā nav Cilvēki kuri strādā SERVISA kantoris visi kā viens sakas LABU BILŽU ir paliscis DAUDZ REIZ MAZĀK!! Neviss BILŽU KĀ TĀDU to apjoms principā ir daudzkāršotājs bet tieši LABU SKATĀMU BILŽU SKAITS neskaitot kopēju massu !
Principā es piekrītu, ka mākslinieks vairāk strādā caur redzējumu, redz tikai kādā brīdī teorijai IR jābūt... sacepos par to Pavaroti, kurš notis nepazina... A kāds vismaz zin, cik viņam izmaksāja repetitora pakalpojumi? Cik laika pagāja, kamēr viņš tos meldiņus "pēc dzirdes" iezaurēja, un kas notika brīžos, kad viņu palūdza nodziedāt šo te (no nošu lapas)? Analogi foto - vari būt, protams, mākslinieks un visu cieņu fotomākslai, bet kas notiks, kad nāks elementārs pasūtījuma darbs - vaig tā, vot, studijā, par provi... kas t` būs? Mākslinieks jau nav gadzetomāns... un tāmē parādās asistenta pakalpojumi... padārgi...
ISTENI mākslinieki netaisa pasūtījumā darbus , no viņiem visi pērk jau to ko šie saražojuši TAPATAS UZ PASŪTĪJUMU viņi nemaz nespēj neko radīt Domā tādu nav , IR pilnīgi reāli es tadus vēl pirms 25 gadiem pazinu , viens no spilgtākiem Maris B. , čalis Latvju modes un stila avangarda lielā zvaigzne savulaik , kuram nebij pilnīgi nekādas jēgas kas ir jūtība kas diafragma vai šim vienkarši nebija eksponometra ;D tas viņam netraucēja dragāt UZ PLATAJIEM DIA kur parasti filma bija 1-2 NORMĀLI neeksponēti kadri BET KĀDI tādi kurus uzreiz drukāja plakātos un žurnālu vākos Sjis taisīja baigas sesijas un stilus NO VIŅA PIRKA praktiski tikai to kas jau bija uztaisīts
Fotograafi, protams ljoti slaveni, bet ja to nezin, tad kas shajaas bildees taads iipash? Foto jau sen vairs nav izredzeeto produkts, MASAAM vajag kaut ko vienkaarshu un saprotamu!
Ir jau ir tie mākslinieki uz pasaules.Tikai jāapzinās,ka tādas Dieva dotas spējas ir ļoti nedaudziem piešķirtas.Nu ļoti nedaudziem.Te tika minēts Pavaroti un bītli,kas nepazina notis...jā,tā ir taisnība.Nepazina.Redz tad ir jāpiedzimst par Pavaroti.tobiš vienam no 1o miljoniem vai vēl retāk.Un jāšancē kā Pavaroti vēl piedevām.Un desmitiem citu apstākļu jāsakrīt.Bet mums jau visiem liekas,ka mums piemīt nez kādi talanti un spējas...nu nepiemīt ne mārrutka!
dansiga:viecha, ja domaas taa kaa piedaavaa tb "nav man talanta un es neko nespeeju" - tad iebrauks dziljaas auzaas un tieshaam nekad neko nesasniegs ;-pppp
Es jau runāju par augstāko līmeni.Kaut ko jau var sasniegt arī mirstīgie cilvēki,ja to patiešām grib un viņiem tas ir svarīgi.Un pats galvenais ir ar mieru pielikt pūles,laiku un naudu.Un malties cauri visām tehnikas fintikļuškām viduvējam ļautiņam ir absolūti nepieciešams.Bez tām var iztikt tikai īpaši talanti-dabas retumi.
Redz pie mums valda "Haoss" , citur tā nav Kā jums liekās ar ko atšķirās Fotogrāfs no Foto meistara , Fotogrāfs ir cilvēks kurš FOTOGRAFĒ viņš var būt gan ar gan bez izglītības tikpat labi var būt mākslinieks utt. Foto meistars ir FOTO AMATNIEKS tas ir cilvēks AMATNIEKS kurš perfekti pārzin tehnaloģiskos procesus un uzņemšanas paņemienus. Piemēram Vāciski runajošās zemēs JEBKURŠ cilvēks kurš PROFESIONĀLI strādā šai jomā ir spiests kārtot šos eksāmenus citādi visai apgrūtinoši būs strādāt ar normāliem lieliem pasūtitājiem kuriem 100% vaig lai viņu PASUTIJUMU izpilda profesionāls kvalificēts MEISTARS , tieši tā arī sauc FOTO MEISTER . Profesionālu studijas fotogrāfu neviens nesauc par Fotogrāfu bet gan par FOTO MEISTER Lai dabūtu šo kvalifikāciju PIRMKĀRT kautkādu 7-8 gadi jānošancē vienkarši par fotogrāfu parasti par asistentiem šancē un tad var kārtot EKSI , kurā ar ir visas tehnalōgijas un zinības šai jomā , ja izturi tad tu esi FOTO MEISTARS AMATNIEKS cita cena , citi klienti
RudeWolf:Baigi pa grāvjiem braukājat. Lai cik būtu labs ķirurgs, tomēr ar plastmasas nazīti sirdi nepārstādīsi.
Es te pagājušo nedēļā kādā kaimiņvalstī lielus "Piķa šķērdētājus" bildēju atskaitei , braši demonstrēja visu ko jaunu garšīgu sapirktu un demonstrēja ari ka sančē , es gan nefanoju par katru dzelzi , visko esmu redzējis aŗi krievu ražotu, BET vienu tomēr nenoturējos nepamēģinājis www.youtube.com... , GRAND!! Un kas savadi vins visai viegls un daudzas detaļas iz NO PLASTMASAS!
Luni!Pļežogradā ir viens tāds pro-amatnieks ar lielu stāžu,kurš nu absolūti nepārzin ne tevis minētos tehnoloģiskos procesus,ne uzņemšanas paņēmienus.Vārdā negribu saukt,bet gan jau zini.Un vēl pāris tādu pašu "profesionāļu",bet bez stāža un nopelniem,tobiš jaunie.Un ir pie mums arī zinoši veči,kuri visu mūžu maizīti pelnījuši ar bildēšanu.Es uzskatu,ka pro statuss tomēr nav vienmēr kvalifikācijas rādītājs.Vismaz foto lauciņā.
Esmu saticis lielisku fotogrāfi (vismaz manā skatījumā), liels bija mans izbrīns, ka viņa nezināja, kas ir ekspozīcijas korekcija!
FOTOGRAFAM ar nav jazin ne kas ir ekspozicijas korekcija ne jutiba vinam ir JAZIN JAPROT tikai viena lieta TAISIT INTRESANTAS BILDES ka vins to dabon gatavu ta vinja darisjana kau vai KADS CITS vinam to saliek piemeram ASISTENTS vai ka Dianai Arbusai sakuma laulenis regulejis visus tehnikas parametrus vina PATI tik spiedusi
MUSDIENAS pietiek ja prota kameru ieslegt un regulet asumu VISU PAREJO mierigi var iadarit ari kamera TEHNISKIE PARAMETRI apsaluti nav butiski butisks ir TIKAI REZULTATS . Tapec es piemeram nirdzu par "Latvijas foto kuriesiem" kurus pasniedz domat nespejigi gadzetomani FOTO TEHNIKA musdienas pilniba nodrosjina to ka nekas TEHNIKI nav jazin , vienigais kas tiek prasits IZDOMAT KADRU -- NOSPIEST ISTAJA BRIDI tas air ir sji procesa rezultats. Skatitajam pilnigi pie vienas vietas KADA DIAFRAGMA / KADA KAMERA skaitjamm un ari pasjam autoram BUTISKI ir tik un vienigi BILDE kas sanaks beigas ZINOT daudzas leitas ir VIENKARSJAK panakt rezultatu tacju MILZIGS BARS iedomajas ka vieniga FOTO VERTIBA ir tas tehniskie un tehnalogiskie parametri TA NAV , be ztiem pilniba var iztikt JA LABA KAMERA korekti strada P vi A rezjima
Man piemerm smiekli nak kad man kads prasa KADA DIAFRAGMA / KADS STIKLS , es to protams varu pateikt BET BILDEJOT es par to vispar nedomaju es domaju par KAS BUS KADRA parejo doma APARATS es tam vispar nepieversju uzmanibu Reportazju focjene vispar daudzi draga P rezjima ar SERVO fokusu pa centru u mersijanu ar centra prioritati , TADI cieti sareguleti parametri piemeram 1D MARK serijas mameram nav nekads retums , cilveks automata zin kads ritenis japagroza lai butu lielaks mazaks asuma dziljums gaisjams tumsjaks kadrs un DRAGA ar kameru izstiepta roka jo vinai vaig FIKSET NOTIKUMU / FAKTU kamera parejo ideali izdara vinja vieta
TAPEC pie mums ari ir tada katastrofa radosja foto joma JO 99% cilveku PARVALDA TEHNIKU to ko viniem iemaca stulbos foto kursos bet NEPROT DOMAT neprot radosji sevi izpaust BILDES jo tas kas vinjus macijis parasti zin TEHNIKAS INSTRUKCIJAS no galvas un to ar maca citiem bet KA IERAUDZIT KADRU vai ka planot kadu vai ka realizet radosjas ieceres prot labi ja 1no 100 "Skolotajiem" kam pamata ar FOTO vai maklu nav nekada sakara bet gan ar TEHNIKAS PARAMETRU rekinasjanu un stulbu teoriju "Atgremosjanu"
Nu.. šīs lietas tomēr paplašina iespējas un redzesloku. nepiekritīšu(piekritīšu daļēji). Padomā loģiski, princips kā ar jaunu objektīvu - paveras jauns redzesloks, uzreiz galvā jaunas idejas un iespējas. Tas pats ir ar tehniskajām zināšanām.
betas-apsargs:Nu.. šīs lietas tomēr paplašina iespējas un redzesloku. nepiekritīšu(piekritīšu daļēji). Padomā loģiski, princips kā ar jaunu objektīvu - paveras jauns redzesloks, uzreiz galvā jaunas idejas un iespējas. Tas pats ir ar tehniskajām zināšanām.
Iespējas jau paplašinās bet ja tās iespējas tiek izmantotas par tik par cik tiem "Nobildēta krāsu skala + mērķis" un spricēta siena par tēmu "Paskat kāds asums paskat kāda krāsa!" un vissssssss REZULTĀTA ta tam nekāda nav SKATIES un brīnies kā ar tādu tehnikas kaudzi var NEKO savādāku interesantāku kā ar ziepi nenoknipsēt